فاجعه حمله به دانشگاه کابل
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۲    ۱۳۹۹/۸/۱۳ کد خبر: 165395 منبع: پرینت


فاجعه حمله به دانشگاه کابل

فاجعه حمله به دانشگاه کابل

فاجعه حمله به دانشگاه کابل

فاجعه حمله به دانشگاه کابل

فاجعه حمله به دانشگاه کابل

فاجعه حمله به دانشگاه کابل

فاجعه حمله به دانشگاه کابل

فاجعه حمله به دانشگاه کابل

فاجعه حمله به دانشگاه کابل

فاجعه حمله به دانشگاه کابل

فاجعه حمله به دانشگاه کابل

فاجعه حمله به دانشگاه کابل

فاجعه حمله به دانشگاه کابل

فاجعه حمله به دانشگاه کابل



کد (10)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله به دانشگاه کابل
عکس
نظرات بینندگان:

>>>   برادران ناراضی غنی که در چتلستان پاکستان آموزش می بینند و شستشوی مغزی داده می شوند. لعنة الله علیهم و علی کل من ینتمی الیهم.
اکبری

>>>   خدا لعنتشان کنه واقعا به چه جرمی کشته می شوند

>>>   اى خدا اين ملت گوسفندى را كه مثل گوسفند به خاطر بر قرارى تاج و تخت چند تا دزد و وطنفروش مثل عينو ، غينو ، صالح كيسه بر و دار و دسته هاى حرامى و لچك شأن قربان مى شوند غيرت نصيب نما تا بر ضد اين خاينين ملى قييييييييييييييييام نمايند و خود را از پينجالهاى اين گرگان نجات دهند . ديگر راهى وجود ندارد .

>>>   لعنت خدا بر جاهلان و وحشی های انسان نما که اینگونه انسان های بیگناه را به جرم علم آموزی و خدمت به بشریت به شکل فجیعی به شهادت رسانده اند.
لعنت خدا بر حامیان تروریست ها که این جاهلان را برای کشتن انسان های بیگناه و آنهم جوان های دانشجو تربیت و سازماندهی کرده اند. واقعا دل هر انسان آزاده ای از این صحنه های وحشتناک و غم انگیز تا ابد آزرده می شود.
واقعا جای تاسف دارد که با کفار صلح می کنند و مسلمانان بیگناه را می کشندو آنهم در یک مرکز علمی که وظیفه آن تربیت نسل آینده برای خدمت به بشریت است. واقع جای تاسف دارد که در میلاد پیغمر اعظم حضرت محمد سلام الله، پیغمبر مهربانی ها و صلح و آرامش به نام اسلام افراد بیگناه را می کشند. خدایا خودت بر ما رحم کن. از علمای جهان اسلام تقاضا می شودکه این طرز تفکر وحشیانه به نام اسلام را ریشه یابی کنند و مسلمانان را با افکار به ظاهر اسلامی این گروه های تروریستی آگاه کنند.
به عنوان یک ایرانی به خانواده این عزیزان تسلیت عرض می کنم.

>>>   خواهر
برادر
راحت بخواب
که خون تو سیلاب طوفانی بر اندازی فاشیست های قبیله از نوع طالبی و داعشی و ارگی و غنی و کرزی شود.
قیام بر علیه کرزی و غنی و طالب و فاشیسم قبیله راه حل است و بس.
اگر کرزی و غنی خر نمیبودند و زن هایشان زیر پای پاکستانی ها و امریکایی ها خوابیده نمیبودند ، دیگر بساط طالب و فاشیسم تا حال جمع شده میبود.
هرکه با طالب است انسان نیست
هر که طالب را برادر گوید انسان نیست
هرکه با طالب صلح جوید انسان نیست
طالب شیطان و فرزند شیطان و فرزند شیطان است
با شیطان صلح کردن خطای ایمان است.

>>>   چه کرد این قوماندان امــنیه جدید (صالح )جواب داری به مردم یاخیر دور یانزدیک درآخرت سخت جوابگوهستید نه فامیل تان دراین جا ونه پروای این وطن را دارید جاسوس جاسوس است هرکه باشد.
افشار*****

>>>   حمله مهاجمان مهاجمان وارد ساختمان شدنند درگیری
بین مهاجمان ونیروهای امنیتی ادامه دارد پایان حمله
تعداد زیادی از هموطنان شهید شدند غنی مغز پوکیده
خر حمله را محکوم کرد داعش مسعولیت حمله را
برعهده گرفت داعش عکس نجس مهاجمان را نشر کرد
ودوباره این قصه وحمله دیگر ادامه دارد

>>>   این نو نهالان ما با تاسف قربانی همان فرهنگ عربی می شوند که قرن ها قبل این سرزمین رابخون کشید.
آیا این جنایات کافی نیست تا بر همچو فرهنگی برای همیشه نقطه پایان بگذاریم،
آزاده

>>>   افسوس بر حال این مردم! اګر من قدرت می داشتم وریس جمهور می بودم همه اسیران وبندیان داعش را بدست خود سر می بریدم تا عبرت شود!

>>>   فاجعه درآموزش گاه دانش کوثر ودردنشگاه کابل نتجه آذادکردن ۵۰۰۰ وحشی درنده اززندان است

>>>   وای از این همه جرم وجنایت ۲سال پیش هم حمله به دانشجویان شیعه کشور عده ای از عزیزان مردمرا به خاک وخون نشاند وامروز باز تاسف تاسف تاسف بدبخت مردمی که پشتون ها ریاست کشور شان را در دست داشته باشند

>>>   لعنت خدا بر عاملین این خون ریزیهای مردم بی گناه انشا الله که طراح این جنایت زودتر به جزای جنایتش برسه
محسن هرات

>>>   دولت مخالف مذاکرات صلح در قطر است.زیرا قدرت از دست شان میرود.
دونالد ترامپ سربازان خود را از افغانستان بیرون میکند.
در امریکا انتخابات در جریان است و هنوز نتیجه اش معلوم نیست.
پس این حمله تروریستی نیز مثل حمله به مقر جنبش سبز،کار خود امرالله صالح است.تا تأثیری در نتیجه شمارش آرا در امریکا داشته باشد.
اما نتیجه انتخابات امریکا هیچ تأثیری در مورد بیرون شدن قوای امریکا از افغانستان ندارد و خود جو بایدن هم اگر پیروز انتخابات شود قوای خود را از افغانستان بیرون میکند و به این جنگ بی فایده که بغیر از تلفات مالی و جانی و بدنامی چیزی به بار نمی آورد خاتمه میدهد.
او حتی در زمانی که معاون بارک اوباما بود،نیز مخالف ازدیاد قوای امریکا در افغانستان بود.

>>>   لشکر ابـــــــــــو جهـــــــل درنده تر وخبیث تر از خــر س وخوک هستند اینها لشکر شیطان رجیم هستند
به نظر این گرگ های درنده اسلام ناب وخالص همین است !
ر

>>>   همین مردم و همین سرنوش شوم شان. گاهی فکر میکنم خردانسانی چه؛ حتی جوهری به نام عقل سلیم نیز از مردمان ما زایل شده است.

بلی به خاطر دفاع از دو جنایکار قماش طالبی که کارد سبعانه خویش را بر گلوی انسانان بیگناه در دیار بیگانه گذاشتند؛ ملا و مولوی٬ معلم و مامور٬ دلاک و موچی٬ زن و مرد٬ روشنفکر و تاریک ذهن٬ پشتون٬ تاجک٬ ترک و تاتار در سرتاسر کشور جاده پیمایی نموده و گلو ها را پاره کردند؛ انگار خدا و پیامبرش آنقدر ضعیف اند که از خویش دفاع نمیتوانند؛ ازینرو اینان قیام کرده اند تا از خدا و پیغمبر ناتوان دفاع نمایند؛

اما هیهات! این پهلوانان مدافع خدا و پیغمبر در مقابل بزرگترین جنایات تاریخی و قتل و کشتار فرزندان خویش همچنان خاموش اند؛
زیادتر نمیتوان در مقابل این کور دلان چیزی نوشت٬ فقط همین کافیست تا به نقل قول از عالم دینی باخردی به نوشته زیر اکتفا کنم:

««« این دیگر «الله» من نیست »»»

این دیگر «الله» من نیست!
حسن یوسفی اشکوری

اکنون در همه جا به نام اسلام و به نام دفاع از پیامبر و قرآن و ذیل شعار « الله اکبر » ترور و جنایت و قتل و کشتار و فاجعه صورت می گیرد.
بار دیگر جنایت و قساوت و شرارت فاجعه آفرید و امروز (چهارشنبه 7 ژانویه 2015) شماری از شهروندان و هنرمندان فرانسوی با رگبار گلولة چند تروریست مدعی مسلمانی به خون غلطیدند!
هر دم از این باغ بری می رسد/تلخ تر از تلخ تری می رسد!

شگفتا!
روزگاری بود که ندای «الله اکبر» هاتف قدسی آزادی و بانگ رهایی انسان از مثلث شوم «زر و زور و تزویر» بود، و از این رو زمانی که در هنگامة انقلاب ایران و حتی در همین چند سال قبل در اوج جنبش سبز، مردمان مسلمان وطن ما در فضای بسته استبدادی حاکم و در شرایط فقدان آزادی رسانه ها، در تاریکی شبها و از پشت بام خانه ها بانگ « الله اکبر » سر می دادند (و حتی غیر مذهبی های آزادیخواه نیز همراهی نشان می دادند)، بی دین و با دین، داخل و خارج، همه و همه، از آن بوی خوش زندگی و آزادی و رهایی و نفی قساوت و خشونت استشمام می کردند.

اما اکنون چه؟!
دیری است که در فضای عمومی جهان و از جمله در سرزمین های اسلامی، اسلام به عنوان یک دین زیر سئوال رفته و مسلمانی دارد به نوعی اتهام تغییر معنا می دهد.
اکنون در همه جا به نام اسلام و به نام دفاع از پیامبر و قرآن و ذیل شعار « الله اکبر» ترور و جنایت و قتل و کشتار و فاجعه صورت می گیرد.

بی تعارف بگویم! دیگر اکنون نه تنها
« الله اکبر » هیچ احساس ایمانی و انسانی در من بر نمی انگیزد، بلکه وقتی می شنوم که تروریست های جانی و ضد بشر مدعی مسلمانی با شعار الله اکبر جگر انسان مسلمان دیگر را از کالبد وی در سوریه در می آورند و با تمام وجود و احساس و حتی لذت « الله اکبر» می گویند، سرشاز از نفرت و بیزاری می شوم.
یا زمانی که می شنوم تروریست های فاسد و پلید با شعار « الله اکبر » به محل کار یک نشریه (ولو این که خطایی اخلاقی مرتکب شده باشد) هجوم می برند و گروهی را به گلوله می بندند و عده ای را بی حساب می کشند، دیگر جنایت و قساوت نیز با « الله اکبر» آذین بسته شده است!
و صد البته (این الله دیگر الله من نیست) و چنین اللهی به میزانی که «اکبر» است، گویا جانی تر و خشن تر است!

شگفت روزگاری است! از قضا سرکنگبین صفرا فزود

>>>   خانه این انتحاری های کثیف در مدرسه ملا تره خیل در ارزان قیمت است.

>>>   تاکه قدرت بدست این قبیلوی های بدوی و نوکر بیگانه است حالت کشور همین است۰

>>>   باسلام و درود به روح پاک این شهیدان راه علم و دانش و عزت و افتخار ، با ابراز تاسف تالم ، تاثر عمیق و عرض تسلیت بخاطر پرپر شدن این نوگلهای تازه شگفته باغ بهشت ، عمیقترین اندوه و درد یک هنر دوست تقدیم تک تک عزیزان و خانواده های محترم این شهیدان‌والا مقام‌و پاک ، بخدا زبان ، عقل ، روح ، دل ، و بیان حتی قلم از نوشتن ،و گفتار و حتی همه ء آنچه در ذهن انسان برای این عمل جنایتکارانه وحشیانه و دهشت افکنانه ،غیر انسانی که بالای این معصومین و مظلومین که جز کتاب و کتابچه و قلم خودکارو یک عالم امید و حس خوب برای آینده روشن فردای خود و تپیدن دلهای پاکشان برای رسیدن به رویاها وآرزوهای جوان شان فقط و فقط برای خدمت به وطن ، مردم و جامعه خودشان و برای افتخار آفرینی برای کشورشان ، چیزی دیگری یا سلاحی و اسلحه بدست نداشتند ، عاجز میمانیم که چی بگیم ، چی بنویسیم که جامعه جهانی را و سازمان حقوق بشر و تمامی کسانیکه در دنیا حرف از انسانیت و انساندوستی و ضد جنگ ادعا میکنند ، قلب و روحشان اندکی جلیعه دار شود ، و برای نابودی تروریسم در کل جهان مخصوصآ افغانستان که چهل سال است جز چنین مصیبت ها چیزی دیگری عایدش نیست و نبوده ، یک تصمیم کلی و وجدانی بگیرند و در یک شت وضرب چند روزه این باند خائن ، خبیث ، شرور آدمکش و نالایق و نادان را از افغانستان و جامعه جهانی پاک سازی و ازبین ببرند ، امیدوارم تمامی هنرمندان و کسانیکه به هر دلیل حس انساندوستانه دارند ، نامه ها و مکتوبها و همه انتقاد و انزجار و شکایات خود را بطور بسیارجدی تراز پیش به مقامهای شورای امنیت و حقوق بشر ابرازداشته و تا نابودی داعش و طالب ازاین شکایات هر شبانه روز دست برندارند تا شاید این حرکت انسانی مان مرحمی شود بر زخم دل بازماندگان این شهدا و دیگر شهدای مظلوم و معصوم افغانستان ، با د رود بی پایان ، به روح و روان پاک این شهیدان تازه گلگون کفن شده ، ازخداوند صبر عظیم جمیل برای بازماندگان‌محترمشان 🙏😣تمنا مینمایم ،
با سپاس حمید سائل

>>>   وقتی تاجران سیاست از روی مناپکت بنام دیورند پنجاه فیصد خاک پاکستان را مال خود میدانند منتظر بدتر ازین باشند

>>>   امریکا یا هر کشور خارجی دیگری صرف در پی منافع خودش است، چه دموکرات باشد چه محافظه کار ویا هر چه دیگر۰ هر کدام آنها فقط منافع کشور خود را در صدر کار خود دارند نه کدام چیزی دیگری را۰
این اوغانها هستند که خود شانرا گاهی به یک خریدار میفروشند یا کرایه میدهند و گاهی هم به خریدار دیگر۰
امریکا نمیرود، فقط غلام ها و گدیگک های کوکی خودش را تبدیل میکند تا همان اهداف قبلی اش را برایش خوبتر پیش ببرند۰ امریکا از سگ شوی های دزد نکتاهی دار که زیر نام تکنوکرات ها نامیده میشوند حال نا امید شده و غلام های ریش دار و لنگی دار خود را بجای آنها توظیف میکند۰

>>>   زنده باد مجاهدین اسلامی - باید کفار را کشت ما مسلمان هستیم
از طرف مجاهد افغان از جرمنی - عاشق اسلام هستم و تصمیم دارم جهاد بزرگ انجام دهم در اروپا - در آلمان , اتریش , فرانسه , ایتالیا , اسپانیا , هلند , بلژیک , انگلیس , و همه جای اروپا جهاد خواهم کرد

>>>   مشکل افغانستان این است امیدواری به امریکا و غرب بسته است . دولت و مردم افغانستان باید بدانند همین داعش و طالبان را امریکایی ها به وجود آورده اند. تا منافع کثیف آنها را تامین کند
والله این دانشجوهای که به هزار بد بختی راهی دانشگاه شده اند چرا باید بدست یک مشت حیوان کشته شوند . همین ها در سوریه و عراق چه جنایت هایی که نکردنند
دشمن واقعی امریکا و لاغیر
یا مغزهای روشفکر کشورهای اسلامی را از بین می برند و یا آثار باستانی اسلام را از بین می برند؟ و...

>>>   بنی ادم اعضای یک دیگراست
بجزقوم پشتون که انتحارگراست
اگرقوم پشتون کند انتحار
دیگرقوم هارانماند قرار

>>>   تاجيك و هزاره در يك كار خوب پيشرفت كرده اند ؛ لفظ قلم صحبت كردن و روشنفكر بازى كردن.
امروز يما سياوش را جوانمرگ كردند.
بس تان نيست ؟ چرا به جاى لغت لول دادن از هر ولايت دو سه هزار تاجيك را منسجم نميكنيد تا گلم اوغان را براى هميشه جمع كنند ؟ !
من فكر ميكردم فقط ما هزاره ها عادت داريم بعد از هر انفجار و انتحار مثل زنهاى بيوه به سر و روى خود بزنيم و مثل پير زنها ، ناله و نفرين كنيم.
امروز با تمام وجود ، فلسفه و منطق سيد اسماعيل بلخى را درك كرده ام و مى فهمم :
جوانا در قلم رمز شفا نيست ** دواى درد استبداد خون است
ز خون بنويس بر ديوار ظالم ** كه آخر سيل اين بنياد خون است

>>>   جهالت ازین بیشتر نمیشود که همیشه از کشتن حرف میزنند

>>>   تنها راه نجات افغانستان , تجزیه است هر قومی برای خود یککشور تشکیل دهد تا برای همیشه اختلافات و جنگ و آوارگی تمام شود
استاد پوهنتون کابل

>>>   به همه بازماندگان قربانیان وحشت و جنایات تروریزم و آنانیکه ادعا دارند ازین حوادث رنج میبرند!

اگر همت قیام سرتاسری و مسلح شدن علیه نظام مزدور را ندارید٬ لااقل میتوانید یک کار بدون قبول خطر و ترس از مردن را انجام دهید؛ که آن عبارت از به دادگاه کشانیدن عامل اصلی این جنایات بشری.

عامل اصلی ای که از بدو پیدایش این جانوران آدمخوار منحیث پیشقراولان کمپنی یوناکال ربع قرن پیشتر٬ تا معاملات بن و تحمیل کرزی برادر طالبان و اشرف غنی احمدزی سخنگوی طالبان بر گرده این ملت محکوم و دسیسه رهایی شش هزار تن از این آدمخواران به بهانه آوردن صلح کاذب در دوحه نقش اساسی را بازی کرده است٬

بلی٬
برای دادخواهی قربانیان بیشمار جنگ و به خاطر ارتکاب جنایات جنگی و جنایات ضد بشری که عامل اصلی همه جنایات جناب خلیلزاد بوده اند٬ بایدبه دادگاه بین اللملی کشانیده شود.

این کمترین کاریست که دگراندیشان٬ چیزفهمان ما میتوانند لااقل انجام دهند. اگر توانایی این کار را هم ندارند٬ امیدوارم بعد ازین نه وقت خویش را ضایع کنند٬ نه هم صفحات اجتماعی را از نوشته های بی نتیجه پرسازند و نه هم نمکی به زخمهای خونین این ملت بپاشند.
بعد ازین لطفآ دهن و زبان خویش را ببندند و قلم را بشکنند.

کمیته دادخواهی قربانیان جنایات بشری
افغانستان

>>>   ....به طالبان، مجاهدین، داعش، القایده، گل بی دین، پاکستان، ملا، اخند،ترورستان خارجی و داخلی ومرگ به تمام آن های ایکه بنام دین اولاد های زیبا و بی گناه ما را می کشند. مردم نجیب و شریف! تا زمانی که این آدم کشان به جنگ و خون ریزی پایان ندهند لطفا به مسجد و دیگر مکان های مذهبی نروید عبادت تان را در خانه انجام دهید تا مبلغین ایکه در داخل و خارج نظام به نفع ترور تبلیغ می کنند و دشمنان مردم را برادر و هم وطن خطاب می کنند مجبور شوند که راه حل انسانی برای صلح پیدا کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است