بازهم خلیلزاد دروغ می گوید
از اول مشخص بود که طرح صلح و گفتگوها و مذاکرات صلح شعارهای واهی بیش نیستند و فقط برای سرگرم نگهداشتن افکار عامه و حتی فریب جهانیان برنامه ریزی شده است 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۸    ۱۳۹۹/۸/۸ کد خبر: 165328 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در صفحه فیس بوک اش نوشته است که من با ناامیدی به منطقه‌ای برگشتم که با وجود تعهدات مبنی بر کاهش خشونت، این تعهد عملی نشده است. دریچهٔ دستیابی به یک تفاهم سیاسی برای ابد باز نخواهد ماند.

خلیلزاد تاکید کرده که شمار زیادی از افغان‌ها می‌میرند و تخریبکاران منطقه برای امیال نامشروع شان از افغان ها همانند باروت مرمی استفاده می‌کنند.
وی افزوده که بناً خونریزی باید توقف یابد. افغان‌ها باید به جای ویرانی به سوی انکشاف، ثبات به جای هرج و مرج، بخشایش به عوض انتقامجوی، و مصلحت به عوض انعطاف ناپذیری گام بردارند.

این در حالی است که طالبان در توافقنامه صلح با امریکا تعهد کرده بود که در روند گفتگو با دولت افغانستان خشونت‌ها را کاهش می‌دهند؛ اما هم اکنون جنگ به حد بی‌سابقه از سوی این گروه در کشور تشدید شده‌است.
با آنکه مذاکرات صلح میان دولت و طالبان هفته‌ها است که در قطر جریان دارد؛ اما به دلیل عدم انعطاف پذیری طالبان، هیچگونه پیشرفتی ندارد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، خلیلزاد پس از ناروی برای دیدار با تیم‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان و گفتگو و اعمال فشار بر دو طرف برای کاهش خشونت‌ها به قطر سفر کرده است.

این نوشته خلیلزاد از یکطرف ثابت می کند که همه تلاش های بظاهر برای آوردن صلح و ثبات در افغانستان دروغ بوده است و از جانب دیگر نمی خواهد به این سرعت این پروژه خیالی تمام شده و مردم از روند گفتگوهای صلح ناامید شوند. زیرا هنوز اول راه است و آمریکا برای تداوم غارتگری هایش هنوز با افغانستان و سود سرشاری که از معادن بکر و دست ناخورده کشور ما به دست می آورد کار دارد.

در این میان، حامد کرزی و حواریونش، اشرف غنی و دار و دسته اش، زلمی خلیلزاد و نکتایی آویزان های اطرافش، برخی از جهادی های فریب خورده و حتی طالبان و دیگر گروه های تروریستی همه در راستای منافع آمریکا و به دستور جناح های آمریکایی نقش بازی می کنند و در این میان فقط مردم بیچاره ما بی خبر از سیاست بازی های قدرت های بزرگ برای غارتگری بیشتر، نگهداشته شده و می شوند.

از اول مشخص بود که برای ایجاد زمینه های بیشتر جهت غارتگری غربی ها، طرح های بیشتر و فشرده تری لازم است تا زمینه عملی پیدا کند و در این روند، باید صفوف گروه های تروریستی تقویت شود و ناامنی های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی به اوج خود برسد تا همه افکار آزاد اندیش و مردم سرگردان و بیچاره ما درگیر مشکلات روزمره خود شده از پیگیری طرح های غربی بدور بمانند تا آنان با راحتی تمام در سایه نامنی ها و مشکلات و استرس های روانی اجتماعی مردم ما بتوانند زودتر به اهداف خود نایل آیند.

از اول مشخص بود که طرح صلح و گفتگوها و مذاکرات صلح شعارهای واهی بیش نیستند و فقط برای سرگرم نگهداشتن افکار عامه و حتی فریب جهانیان برنامه ریزی شده است.
ما بارها این موضوع را به تاکید گرفتیم که به طرح های آمریکایی و نقشه های شیطانی غربی اعتماد نکنید و با موضوعات پیرامون خود خوشبینانه برخورد ننمایید اما این طرح ها بقدری واقعی جلوه داده شد که انگار تنها راه رسیدن افغانستان به ثبات دایمی اعتماد به طرح های آمریکایی است و باید محقق شود.

اگر در چند دهه اخیر توجه کنید، حضور آمریکا نه تنها برای افغانستان که برای همه کشورهایی که این شیطان ها حضور یافته اند در نامنی و جنگ داخلی و مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی و سیاسی بسر می برند و حتی برای نمونه یک کشور هم وجود ندارد که حضور آمریکایی ها باعث پیشرفت و ترقی دولت و مردم آن شده باشد.

لطفا به وعده ها و تعهدات آمریکایی ها و انگلیسی ها و مزدوران و دست نشانده های شان دل خوش نکنید و در این وضعیت بفکر نسل آینده باشیم و وارد بازی های اجانب نشویم.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Abdula Watandar
امیدواری در نبود طرح و برنامه
پس از هفته ها بن بست در مذاکرات قطر، اینک روشن است که این مذاکرات به این زودی ها به جایی نخواهد رسید. با در نظر گرفتن این واقعیت از یک طرف و تشدید و گسترش جنگ از طرف دیگر، سوالی که مطرح می شود این است که طرح و برنامه غنی و دوستانش چیست.
گرچند غنی و دوستانش دوست دارند در قدرت باقی بمانند، اما به نظر نمی رسد که آنها طرح و برنامه ای واقعبینانه برای مقاومت در مقابل فشار نظامی طالبان و یا فشار سیاسی پاکستان و دوستانش داشته باشند. به نظر می رسد که اینها هنوز بر حسن نیت و کمک امریکایی ها ( مخصوصا نظامیان امریکایی ) تکیه دارند، و معتقد نیستند که آنها تنهای شان بگذارند. در ضمن، آنها امیدوارند که برآیند انتخابات پیشرو به تغییر موضع امریکایی ها بیانجامد. در آینده نه چندان دور خواهیم دید که این یک امیدواری بی پایه است. تکیه بیش از حد اینها بر امریکایی ها و ناتو، یکی از دلایل مهم موقعیت دشوار فعلی شان است.
بزرگترین اشتباهی که غنی و دوستانش در رابطه به پروسه صلح انجام دادند، رهایی هزاران طالب در بدل هیچ بود. تسلیم شدن آنها به فشار امریکایی ها و دوستان داخلی خوشباور و یا همدل با طالبان، عملا به طالبان فهماند که آنها مجبور نیستند خواست های کابل را جدی بگیرند. از طرفی، رهایی پنج هزار طالب عقده ایی و آماده برای جنگیدن و مردن، صف طالبان را به شدت تقویت کرد، و پیامدهای آن را هر روز در اطراف کشور می بینیم. غنی و دوستانش طرح ندارند، اما هنوز امیدوارند. امیدوار به دلسوزی و حسن نیت خارجی ها !

>>>   سوم نومبر روز شکست عهدنامه شوم طالب و امریکا است.

>>>   به شیطان اعتماد نکنید

>>>   روس وامریکه همه مقصد خود میخواهد
نیست کس درغم کس نفع به خودمیخواهد
این دایه های مهربانتر ازمادر از کجا تازه به ملت ما دل سوخته وبه شهادت افغانها وتخریب بلد ما اشک تمساح میریزند؟ درحالی که از چهل سال بدینسودر پی توطیه وتخریب وقتل وغارت کشور عزیز وملت بخون غنوده ای ما هستندوهرچه در روی زمین ودر تحت الارض داشتیم بغارت بردند وهنوز در جستجو وتلاش اند تا چیز های بکر وتازه بیابند وچپاول نمایند گرچه فقط مارا در بند نکشیده اند ودست برد وغارتشان عام است ولی افسوس ما اینجاست که درینجا گوشت ملت مارا به روغن خود ما بریان وداغ میسازند وگروهی از تکنوکراتهای بی دین وبی وطن راتورید نموده بجان هم وطنان عزیز بلا ساخته اند ودلا لان چون خلیلزاد وکرزی وعبدالله وغنی وحکمتیار وطالب وسایر مزدوران خویش را به حیث پیش قراولان استعمار واستثمار گسیل نموده زیر تغطیه وپوشش انها این همه مظالم ومجازر را به راه انداختندچون یکی از برنامه های انها بی خاصیت ساختن ملت وقلع وقمع سران غیور وبا احساس این مرزوبوم بود که انجام دادند استاد ربانی وعبدالعلی مزاری واحمد شاه مسعود وعبد الرازق قوماندان وده ها وصد ها سر دمداران مارا ترور نمودند وتوسط ایادی خویش ملت عزیز را خلع سلاح کردند حال زمینه برای بیداد وتجاوز مال وجان مرد م ساعد گردیده هرچه خواسته باشند انجام داده وبه زعم باطل خودشان میدان را برای تاخت وتاز استعماری مهیا کرده اند انا لله وانا الیه راجعون
گل نبی عیدی زاده

>>>   اوغان که ... نبود اوغان نیست۰ خلیلزاد هم اگرچه حال نماینده رسمی و برحال بادار های امریکایی اش شده ولی بازهم در اصلیت خود یک اوغان است۰ حتا اگر در قرآن هم نوشته کند و بر آن امضا کند و توسط پیر خود آنرا روان کند بر آن اعتماد و باور نکنید، چون اوغان است۰ تاریخ باربار گواه این حقیقت آشکار بوده است۰

>>>   مردم شریف افغانستان
آقای خلیل زاد در صلحنامه دوحه جان آمریکاییها را نجات داد چون طالبان دیگر به آنها حمله نمی کنند.پس این یک دستاوردی عالی برای آمریکاست.امارت اسلامی طالبان را رسمیت بخشید و مسبب آزادی 5000 از طالبان شد. این یک دستاوری عالی برای طالبان است.
5000هزار جنگجوی تازه نفس به طالبان اضافه شد و جنگ شدت گرفت و مردمان بیگناه افغانستان قربانی شدند.این هم دستاورد خلیلزاد برای وطنش افغانستان است.
تخریبکار واقعی شخص خلیلزاد است که به کشورش خیانت می کند و منافع امریکا را بر افغانستان ترجیح می دهد.

خلیلزاد بار اولش نیست که علیه ایران سخن می گوید و بار اخرش هم نخواهد بود. ایران برای این خائن که در اطراف کاخ سفید پارس می کند پشیزی ارزش قائل نیست. و در مذاکرات شرکت نمی کند.چون در میز مذاکره امریکا و خلیلزاد حضور دارند.
از صلحنامه خلیلزاد خون می چکد.پس صلحنامه خلیلزاد قتلنامه است.
ایرانی...

>>>   خللزاد یک عمر دروغ گفته است به این مزدور خبیث اعتماد نکنید افغانستان را خراب کرده است

>>>   طالبان بالای دریشی داران اعتراض میکنند.
هزاره ها بالای نکتایی داران اعتراض میکنند.
آیا میدانید که مردمان بومی جنگل آمازون بالای تمام شما چه اعتراض دارند؟
آنها که مرد وزن لخت مادر زاد زندگی میکنند.کسانی را که با لباس وارد منطقه شان شوند،میگویند که اینها حاوی مکروب های ریزش و سرماخوردگی هستند.
بنأ همه آنها را لب دریاچه و یا حوض ودیا دریا میبرند و لباس شان را از جانشان بیرون میکنند و در دریا می اندازند و جان آنها را میشویند و بعداً آنها را لخت مادر زاد داخل قبیله خویش میکنند و از آنها پذیرایی میکنند.
اگر به طرف دختر کسی و یا زن کسی به نگاه شهوت سیل کنند،آنها میگویند که خیر است.حالا این آدم وحشی است و وحشت زده شهوت است.چند وقت که اینجا بود،شهوت اش گم میشود و آدم میشود.
اما در جهان متمدن ما انسانها.شهوت زده گی مرد ها را علامت مردانگی حساب میشود و شهوت زدهگی زن ها را مرد ها یک نام دیگر برایش گذاشتند.

>>>   اوغان که دروغگوی نبود اوغان نیست۰ خلیلزاد هم اگرچه حال نماینده رسمی و برحال بادار های امریکایی اش شده ولی بازهم در اصلیت خود یک اوغان است۰ حتا اگر در قرآن هم نوشته کند و بر آن امضا کند و توسط پیر خود آنرا روان کند بر آن اعتماد و باور نکنید، چون اوغان است۰ تاریخ باربار گواه این حقیقت آشکار بوده است۰

>>>   امریکا غلام های نکتاهی دار دزد قومپرست و مفسد خود را با غلام های ریشدار جاهل و عقبگرا تبدیل میکند تا همان اهدافش را که گروه اولی پیش برده نتوانست گروه دومی بپیش ببرد۰ استراتیژی امریکا مثل سابق پا برجاست فقط تاکتیک او تغییر میخورد۰

>>>   خلیلزاد نوکر آمریکااست نوکر خارجی علی الخصوص آمریکایی حق اظهارنظر درباره افغانستان ندارد.

>>>   امریکا غلام های نکتاهی دار دزد قومپرست و مفسد خود را با غلام های ریشدار جاهل و عقبگرا تبدیل میکند تا همان اهدافش را که گروه اولی پیش برده نتوانست گروه دومی بپیش ببرد۰ استراتیژی امریکا مثل سابق پا برجاست فقط تاکتیک او تغییر میخورد۰

>>>   نه تنها خلیلزی بلکه تمام این فاشیستک های دیسانتی چون کوچی احمدزی مداری کرزی احدی زاخیلوال استانکزی و و۰۰۰ همه نوکر خارجی علی الخصوص آمریکا هستند و یکی با دیگری هیچ فرقی ندارند۰

>>>   نه تنها خلیلزی بلکه تمام این فاشیستک های دیسانتی چون کوچی احمدزی مداری کرزی احدی زاخیلوال استانکزی و و۰۰۰ همه نوکر خارجی علی الخصوص آمریکا هستند و یکی با دیگری هیچ فرقی ندارند۰

>>>   صلح عادلانه وپایدار خواست وآرزوی های چهل ساله مردم مومن وجنگزده افغانستان هستند.متاسفانه حکومات گذشته افغانستان شعارصلح را به خواطر فریب مردم ومسلط شدن بر مخالفین استفاده نمودند که درین زمینه موفق نبودند.درمدت تقریبا بیست سال پروگرام صلح،وحدت وآشتی ملی ازطریق رسانه ها ودفاتر مربوطه شروع گردید زیرا درسایه صلح وآرامش میتوان تمامی اقوام برابر افغانستان به زندگی مسالمت آمیزوحسنه خودها کمافی السابق ادامه دهند وهمچنین درتمامی زمینه ها رشدوترقی نمایند.درین مدت بیشترازچهل سال جنگ خانمانسوز داخلی ازاقشارمختلف افغانستان هزارها نفر بیگناه وبدون اثبات جرم درشب های تاریک درپولیگون ها زنده زیرخاک شدند هزارها معیوب ومعلول بجا گذاشته است.ملیون ها آواره درممالک همسایه ودور مهاجرشدند وبدترین وضعیت درکمپ های مهاجرین زنده گی خودهارا سپری نموده اند که خودم نیز شاهد وضعیت بسیار بدمهاجرین به مدت طولانی درکمپ های مهاجرین در پاکستان بوده ام.درزمان حکومت مجاهدین جنگهای خانمانسوز داخلی وگروهی شهر کابل باخاک یکسان شده اند وهزارها کشته ومعیوب به جا گذاشته اند.درزمان حکومت طالبان نیزهزارها نفردرجنگ داخلی کشته شدند مسافرین وعابرین را اسیرگرفتند وبه قتل رسانیدند.جامعه جهانی وممالک صلح دوست جهان احساس مسولیت نموده جهت تامین امنیت وپایه گذاری حکومت فراگیر ووسیع البنیاد نیروهای امنیتی ونیروهای ناتو را به افغانستان فرستادند وامنیت افغانستان را گرفتند.حکومت موفق فراگیر ازهرقوم وملیت درافغانستان تاسیس نمودوبازسازی ونوسازی به سرعت درتمامی نقاط افغانستان شروع گردید.آساس وبنیاد اردو وپولیس درافغانستان باهمکاری جامعه جهانی گذاشته شد.مکاتب وپوهنتون ودانشگاها دولتی وخصوصی ذکور واناث درتمامی نقاط افغانستان شروع گردید.برای امنیت بیشتر ورسیدن به صلح پایدار دفاتر حقوق بشر ودفاتر صلح وتفاهم درچوکات دولت شروع گردید.صلح عادلانه پایدار وامنیت دایمی ووحدت ملی درافغانستان جنگزده وویران شده نهایت ضروری ولازمی میباشد.درقرآن کریم خداوند فرموده والصلح خیر یعنی صلح یک عمل نیکو وکارخیر است.تاریخ گواه است که تمامی جنگ های جهانی وداخلی وگروهی سرانجامش باصلح خاتمه یافته اند.
شاعری درباره صلح چنین شعر جالب سروده است:
در سرای زندگانی جنگ قدرت تا به کی
این همه تعجیل کردن بهر ذلت تا به کئ
با محبت دشمنی نابود و خنثی می شود
زندگانی بهر صلح است ، جنگ و نفرت تا به کئ
ما که از اول همه اولاد آدم بوده ایم
بعد با شمشیر و ترکش ، مرگ ذلت تا به کئ
جنگ از آغاز خلقت یکه تازی کرده است
این همه فکر جدایی رو به سرعت تا به کئ
می توان در اوج قدرت یک کمی آرام شد
تا به خود آییی که دیگر هتک حرمت تا به کئ
زشت باشد هر که را در دل عداوت پرورد
مهربانی خوشتر است آزار و محنت تا به کئ
صلح را فریاد کن تا گوش هستی بشنود
زندگی معنا پذیرد روز حسرت تا به کئ

سعدی هم راجع به پیوند و رابطه انسان ها میفرماید:
بنی آدم اعضای یکدیگرند که درآفرینش زیک گوهرند
چوعضوی به درد آوردروزگار دیگر عضوهارا نماند قرار

برای اعاده وتحقق واقعی دیموکراسی ومشارکت تمامی اقشار مختلف سیاسی عم ازذکور واناث ،رشد وترقی وهمزیستی مسالمت آمیزتمامی اقوام برابر درافغانستان به صلح پایدار وامنیت سرتاسری اشد ضرورت دارد.جای نهایت خوشحالی ومسرت است که پوهنتون ها ودانشگاهای ملکی ونظامی دولتی وخصوصی زمینه رشد وترقی تعلیم وتربیه افراد مسلکی وملکی ونظامی عم ازذکور واناث درافغانستان مهیا گردیده اند ودرحال حاضر ذکورواناث دراردو وپولیس افغانستان برای تامین امنیت پایدار درحال خدمت کردن است.انتخابات برای زعیم دولت وشورای ولایتی و ولسی جرگه ومشرانو جرگه باشرکت مردم شریف وصلحجوی افغانستان درانتخابات عم ازذکور واناث چندین دفعه صورت گرفته اند.قانون آساسی جامع ومطابق شرایط عصر وزمان و نظر به شرایط موجود اکثریت جامعه توسط علمای معتبر دینی، روحانیون ،دانشمندان ،سیاست مداران ،رهبران جهادی،جامعه مدنی عم ازذکور واناث تدوین گردیده وبه عنوان وثیقه ملی موجود است.بازسازی ونوسازی درتمامی نقاط افغانستان باسرعت ادامه دارد ودرین زمینه درتمامی نقاط افغانستان پیشرفت قابل ملاحظه نموده اند.باآنهم جنگ وخونریزی درافغانستان وخانه جنگی انفجار وانتحار وتخریب زیربنای ساختمانه های دولتی وشخصی تحریب گردیده وازطرف دیگر این انفجارات وانتحارات ازمردم مومن افغانستان عم ازذکور واناث واطفال معصوم درتمامی نقاط افغانستان هرروز قربانی میگیرد.متاسفانه ترورهای هدف مند در مرکزو ولایات برای ازبین بردن شخصیت های مومن، علمای دینی،روحانیون ووطندوست ادامه دارد.ازطرف دیگر تلاش های صلح ازطرف گروه های سیاسی وملی عم ازذکور واناث درداخل وخارج از افغانستان باهمکاری جامعه جهانی وکشورهای دلسوز صادقانه صورت میگیرندوخوشبختانه درحال تفاهم وپیشرفت است. لذالازم است که همه باهم به ندای صلح عادلانه وآشتی ملی صادقانه لبیک گویند ودرجهت رشد وترقی وانکشاف در افغانستان جد وجهد بنمایند ونگذارند که افغانستان بیشتر ازین درجنگ خانمانسوز وویرانی بیشتر مبتلا باشد بلکه سیاست مداران مومن ووطن دوست وعلمای دینی وروحانیون محترم وجامعه مدنی همه باهم عم ازذکور واناث برای احیای واقعی دیموکراسی وحقوق بشرتلاش خستگی ناپذیر نمایند وازتبلیغات سوء وزهرآگین وماجراجویی های مذهبی ،لسانی قومی ومنطقوی به هرشکل که باشد لطفا پرهیز گردد که این تبلیغات افغانستان را به طرف نابودی وجنگ خانمانسوز طولانی وخطرناک سوق میدهد..گروپ های کوچک جنگ طلب وماجراجو ونفاق افگن که مخالف صلح وامنیت پایدار است ومنفعت خوهارا درجنگ داخلی وماجراجویی میداند توسط ملت مومن وصلح جو افغانستان انشالله به مرور زمان محو ونابود میگردند. درخاتمه به یاری خدای جل جلاله همه باهم به پیش به سوی صلح عادلانه پایدار، تحقق دیموکراسی وعدالت اجتماعی وحقوق بشر وامنیت دایمی ،رشد وترقی،وحدت ملی وانکشاف همه جانبه وهمزیستی مسالمت تمامی اقوام برابردرافغانستان، محو ونابود باد گروه های هراس افگن وماجراجو وجنگ طلب درافغانستان.ومن الله التوفیق.
عبدالرشید ناصری ازآسترالیا

>>>   شیطان بزرگ و شیطان های کوچک فقط کار شان گول زدن است، شیطان میخاهد علم و دانش در افغان ضعیف شود همه مردم مثل اقوام خود شاندر جهل کامل بسر ببرند.
احمد
.... بر طالب و حامی طالب

>>>   برای مقابله با شیطان بزرگ و شیطان های کوچک اش آماده شوید.
طالب را پدر معلوم نیست و مادرش هم فراموش کرده که این ولد از کدامین مهمان آن شب اش بود.
طالب و غنی و کرزی و خلیلزاد چهار ستون عمارت شیطان است که به نام امارت رهبری میشود ، مگر امشب یک ستون اش با باخت ترامپ فرو ریخت و کرزی هم فردا در سوگ میرویس خواهد نشست .

>>>   احمد سعیدی
با عرض سلام !
وای به حال آنهای که به سیاست روی آوردند!
اگر داکتران علاقمند سیاست و قدرت شدند؛
داکتر دندان ... دندان های مردم را بدون بیهوشی میکشد.
داکتر داخله ... قلب جامعه را که همانا کار و چرخه اقتصاد است از کار میندازد.
داکتر جراح.... خون همه را میریزد.
داکتر نسایی ... حرامی، خائین، وطنفروش و مادر فروش تقدیم جامعه میکند.
داکتر چشم و گوش... با تعصب خودش کر و کور میشود و دیگران را نیز کر و کور میکند.
داکتر حیوانات... همه را بیشعور تصور میکند.
اگر انجینران علاقمند سیاست و قدرت شدند؛
انجینر ساختمانی... با بلند منزل مشکل پیدا میکند.
انجینر سرک ... کوشش میکند بی کیفیت درست کند و از پول آن به جیب بزند.
انجینر شهر سازی... شهر را راکت باران میکند.
انجینر معدن... معادن را به شرکت های بی کیفیت و ناتوان خودی میدهد.
انجینر برق... پایه های برق را از مناطق قوم های خود تیر میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است