«حمدالله محب»: طالبان بزودی صلح نمی‌کنند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۰    ۱۳۹۹/۸/۳ کد خبر: 165273 منبع: پرینت

صلح و جنگ در این کشور با هم ادامه دارد و تا زمانی که طالبان در جنگ شکست نخورد بزودی صلح نمی‌کنند.
«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان با اشاره به توانایی نیروهای امنیتی این کشور گفت: طالبان زمانی صلح خواهد کرد که باور کند در جنگ شکست خورده است.
وی افزود که برای فرصت دادن به صلح تلاش می‌کنیم و منتظریم که ببینیم آیا طالبان مایل به صلح و واقع‌بینی درباره نقش خودشان در آینده افغانستان هستند؟
محب به بی بی سی گفت که اگر طالبان همچنان بر جنگ پافشاری کنند ما برنامه دفاعی داریم که از مردم و کشور افغانستان حفاظت خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی افغانستان ادامه داد: «صلح و جنگ با هم ادامه دارد و طالبان هرگز به این زودی صلح نمی‌کند، مگر باور کند ما می‌توانیم آن‌ها را در جنگ شکست دهیم. بنابراین، آن‌چه آن‌ها انجام می‌دهند، گرفتن وقت است چون به توانایی‌های ما باور ندارند».
وی اظهارداشت که به نظر طالبان، وقتی نظامیان خارجی افغانستان را ترک کنند، دولت افغانستان قادر به ادامه بقا نخواهد بود. آنها هنوز باور ندارند که عملیات‌ها توسط نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان انجام می‌شود.

محب درباره تاثیر انتخابات آمریکا بر افغانستان نیز گفت که «آمریکایی‌ها اکنون معتقدند که نظامیان آنها باید به کشورشان بازگردند در نتیجه هر دولتی که روی کار آید، فکر می‌کنم این سیاست آن خواهد شد. تنها چیزی که فرق خواهد کرد، رویکرد آن است.
مشاور امنیت ملی افغانستان همچنین با اشاره به اظهارات برخی کارشناسان و شخصیت‌ها در افغانستان درباره احتمال بروز جنگ داخلی نیز اظهارداشت که حکومت افغانستان هر کاری می‌کند تا از آن جلوگیری کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ صلح
آمریکا
طالبان
محب
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است