حکمتیار: باید بجای این حکومت یک حکومت دیگر بیاید
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۱    ۱۳۹۹/۸/۱ کد خبر: 165252 منبع: پرینت

رهبر حزب اسلامی افغانستان درحالی که به ارتکاب جنایات جنگی متهم است در سفر به پاکستان نسبت به بروز جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد.
به گزارش تسنیم، «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان در موسسه مطالعات سیاسی در اسلام‌آباد نسبت به وقوع جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد.

به گزارش «دیلی تایمز»، حکمتیار در این نشست گفت: مساله اصلی مذاکرات صلح باید این باشد که به جای این حکومت یک حکومت دیگر بیاید تا قابل قبول افغان‌ها باشد، مستقل باشد؛ دست نشانده نبوده و تحمیل شده از سوی خارجی‌ها نباشد.
وی افزود که دولت آینده افغانستان باید با توجه به عقاید و سنت‌های مردم افغانستان و بدون هیچگونه دخالت خارجی تشکیل شود و هشدار داد که در غیراینصورت کشور به "جنگ داخلی" کشیده می‌شود.

حکمتیار در حالی به دعوت رسمی دولت پاکستان به اسلام‌آباد سفر کرده و با نخست وزیر، رییس جمهور، وزیر خارجه، رییس پارلمان، رییس سنا و برخی دیگر از مقامات بلندپایه پاکستانی دیدار نمود که هیچ سمت رسمی در دولت افغانستان ندارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   باز هم حکمت غار باز هم ای اس ای باز هم سال های تلخ92 و91 اگر این مسجد بود این ملأ حال طفلان خراب میبنم

>>>   اگر دست نشانده پاکستان وآی اس آی هم باشسد مشکلی نیست چون لـروبــر یکی است
( کرن چلونکی )

>>>   اگر سمت رسمی دولتی ندارد ، مهره و نفر اول سی ای ای است .

>>>   گلبیدین فقط حکومتی را قبول دارد که خودش در راس باشد و کابینه هم داماد هایش و دختر هایش و رییس زنان هم خانمش.
این ...

>>>   گل بی بی بجز خودش دیگر کسی را قبول ندارد

>>>   وزارت خارجه باید در برابر سوالات مردم در رسانه ها پاسخ بدهد و چرا خاموش است
م و نجاتی

>>>   گلو رییس جمهور
خام محترمه شان لومری وزیر
لورگانی ، مرستیالان
زومانی وزیر مالیه و رییس بانک
پسر هایشان وزرای سکتور امنیتی
اعظای حزب اسلامی شاخه گلو منسوبین قوای سه گانه مسلح
ریش سفید های حزب گلو در سنا و پارلمان
تمام این تشکیلات در خدمت پاکستان

>>>   حكمتيار بيچاره اصلاً به ديدن فاميل هاي خود رفته ، دو دختر غيرت در اسلام آباد داكتر هستند، و اكثر فاميل هايشان همانجا است، با حزيي هاي خود جور نمي آيد، پسران اش از او گريزان اند، حالا پير هم شده و حسادتش جامعه را خراب كرد، حكمتيار بغير از حكومت خود حتي به حكومت فاميل خود هم راضي نميشود، مهاجرت دراز و حسادت و كدورت قلبش آخر او را انفجار ميدهد.

>>>   گلبیدین گفت: باید یک حکومت صد در صد وابسته به پاکستان رویکار بیاید تا افغانستان را مستقل کند راه استقلال افغانستان در وابستگی و مزدوری به دولت محترم پاکستان است. زیاد از چهل سال است که کشوردوست پاکستان جنگ را در افغانستان رهبری میکند و انشاالله تا ساختن عمق استراتیژیک برضد هند ادامه میدهد. افغانستان ارزش دیگر بجز سنگری برای پاکستان ندارد من گلبیدین سالهاست که این شعار را تکرار میکنم

>>>   حکمتیار به حکومت 6 ماهه دوران مجاهدین در پاکستان عادت کرده بود که خوب زود زود نوبت می رسید
پاچا وزیرک طفلانه 6 ماهه
ای وقت اگه کاندید هم بکنه مردم کابل که به حکمتیار صب هیچ رای نمیتن به خاطری راکت هایش
اوغانایش هم رای نمیتن که او زیاد دروغ میگه

>>>   پیام اشرف غنی به گلبدین:
دودی رما خوری او توتو رما په مقابل کوی؟
زه هم د مالیی وزارت صلاحیت له ارغندیوال نه اخلم او دا وزارت تر خپل رهبری لاندی راورم.
زه ستادلاس خلاص تر اسلام آباد پوری!

>>>   در حال حاضر و در حکومت غنی جاسوسان کشور های بیگانه بدون هیچ حراسی و ترسی به دعوت های رسمی کشوری که برای انکشور جاسوسی انجام داده میرود و علننا علیه دولت غنی چیز های بیان میکند که خواست بادار اش کشور بیگانه است که مثال زنده انرا دعوت رسمی سفر گلبیدین حکمتیار ریس حزب شاخه حزب اسلامی گلبیدین اسا همه میدانند که گلبیدین از زمان حکومت داوود خان بعد از ترور سرابی وزیر پلان انزمان به پاکستان فرار کرد حلقه غلامی پاکستان را بگردن انداخته و تا هنوز هم ازین غلامی و جاسوسی خود را خلاص نگرده حال که در زیر چتر حکومت فنی پس از تسلیمی اش با خانواده خود در قصر اختصاص داده غنی و مصرف ماهانه بیشتر از صد ملیون افغانی برای خوراک و پوشاک و مهمانی ها و گارد امنیتی گلبیدین از خزانه ملت به قاتل ملت داده شده اکا باز هم قصاب کابل قانع نشده بنام ازادی بیان چیز های بر ضد دولت غنی برای خوش سازی بادر اش پاکستان پف و باد میکند اما غنی روی قومی و زبانی با وصف دم دم مزاجی اش در مقابل گلبیدین خاموشی اختیار کرده جلو چنین خاین جاسوس قاتل ملت را نگرفته خود سر انرا گذاشته است حرفهای گلبیدین که در پاکستان درین سفر اش زده همه اش ضد منافع کشور و مردم است اما اینکه چرا غنی و امرالله صالح و دیگران شان ساکت هسند علت انرا ما نمیدانیم .

>>>   کو همان نر که مستقل باشد .وتمام کشورهای ذیدخل ازآن حمایت نماید .وبتواند حمایت تمام مردم کشوررابدست بیاورد .این یک آرمان است .اگربه دقت بنگرید هیچ کشوردرجهان وجود ندارد که حمایه یک کشور قدرتمند جهان راباخود نداشته باشد .وقتی عربستان سعودی مالک قبله مسلمانان و پاکستان حمایه امریکارادارد ما چرانداشته باشیم .وبه همین ترتیب دیگرکشورها .متاسفانه دولتمردان ما هیچ هنر دولتداری راندارند ونه ازهمسایه ها آموختند .لذا مابهمین شکل ماندیم که ماندیم .

>>>   دیگ به دیگ می گوید که رویت سیاه است!
حکمتیار و خانواده اش خوب زیر سایه خارجی ها به نان و نوا رسید و از نوشیدن خون هم سیراب شده یا که نه باز خودش می داند؟
باز چه حکومتی؟ باید مردم افغانستان تصمیم بگیرد توسط ارگان‌های قانونمند نه هر شخصی برای ۳۲ ملیون نفر بی زبان و ناچار تصمیم گیرنده باشد.

>>>   گلبدین باید فورا گرفتار و به جرم خیانت به وطن به اشد مجازات محکوم گردد. نمی دانم که چرا با وجود جنایت های هتلری اش خرج و خوراک اش از کیسه ای دولت پرداخت می شود. باید رسما اعدام شود

>>>   بیچاره گل بیدین
ز طفلی تا به ریش سفیدی تپید اما نشد یک زوز شود پاچا شود والا
همه اش بیچاره نوکر ماند
گهی با این ، گهی با آن

>>>   اصرار معنی دار حکم تیار<حکمتیار>دلالت به این دارد که احتمالا ای اس ای ما نند گذشته جیب جنابعالی را از چهارمغز پوچ پور نموده برایش وعده داده اند که شاید دران حکومت جا ومقامی برایش لازیم دیده باشند اوکه همیشه خواب ریاست ومعاونیت را می بیند وبا این کار به ارمان دیرینش می رسداز هرچه میگذردتا به یک مقام ولو موقتی باشد برسد وبه این امید است که اگر به یک گوشه ای قدرت هم دستش برسد جفا وخرابکاری وبدی وناروای را به پایه ای اکمال میرساند وچنان زمینه ای قتل وخون ریزی را مهیا سازدکه روزها وشب های سیاه راکت باران کابل را فراموش نمایم واگر دیگران دریای خون را جاری نمودنداو بحر خون را به راه بی اندازد حضرتشان که در سفاکی وخون ریزی گوی سبقت را از همه برده است و مهره ای احتیاطی واشتبنی بیرونی ها هستند وخارجی ها هم نیک میدانند که اگر برایش بگویند دوصد افغان را بکشد دوصد هزار را خواهد کشت در همچو شرایط قبل ازین که رنگش کاملا خلاص گردداز نزدش استحصال خدمت مینمایند وچنان بدنامی وتشویه اسم به اسلام ومسلمین وارد نماید که طالب وداعش را ازیاد ببریم انا لله وانا الیه راجعون
گل نبی عیدی زاده همشهری حکمتیار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است