ده ها تن زیر دست و پای متقاضیان ویزای پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۶    ۱۳۹۹/۷/۳۰ کد خبر: 165239 منبع: پرینت

تعدادی از متقاضیان ویزای پاکستان بر اثر ازدحام جمعیت در مقابل قنسولگری پاکستان در جلال آباد جان خود را از دست دادند.
مسوولان شفاخانه شهر جلال آباد انتقال جسد دوازده زن از این رویداد را به این مرکز بهداشتی تایید کرده اند. همچنین در این ازدحام تعدادی به شمول زنان زخمی شدند.
در نتیجه ازدحام و بی نظمی مراجعه کنندگان تعدادی زیر دست و پای شده و کشته و زخمی گردیدند.

قنسولگری پاکستان در شهر جلال آباد این رویداد را تایید کرده و اعلام داشته که در نتیجه مدیریت نادرست و ازدحام مردم دوازده زن در این حادثه جان داده‌اند.
برای جلوگیری از بی نظمی و ازدحام در مقابل قنسولگری، اقدامات ابتدایی برای اخذ ویزای پاکستان در استادیوم شهر جلال آباد انجام می‌شد.

منصور احمدخان، سفیر پاکستان در افغانستان پس از این رویداد در پیامی در صفحۀ توییترش نگاشته‌است: "از گزارش تلفات در ورزشگاۀ جلال‌آباد که پنج کیلومتری از قنسولگری پاکستان فاصله دارد و متقاضیان ویزا از سوی نهادهای ولایتی افغان در حال سازماندهی بودند، بسیار ناراحت شدم. ما با خانواده‌های قربانیان همدردی می‌کنیم."
او افزود: "ما برای تسهیل بهتر متقاضیان ویزا با مقام‌‌های افغانستان در گفتگو هستیم. ما متعهد به ادامۀ صدور ویزا برای اتباع افغان زیر پالیسی تازه ویزا هستیم."

ویزای پاکستان تقریبا از تاریخ ۱۶ مارس سال جاری به دنبال شیوع ویروس کرونا به شهروندان افغانستان متوقف شده بود اما حدود ۱۰ روز پیش توزیع آن دوباره آغاز شد.
بیشتر از ده روز پیش، سفارت پاکستان از ایجاد سهولت در صدور ویزا به شهروندان افغانستان خبر داده بود.
در یک خبرنامۀ سفارت پاکستان در کابل آمده‌‌ بود که اقدامات فوری را برای تسهیل روند صدور ویزا به شهروندان افغانستان روی دست می‌‌گیرد و در قنسولگری ‌‌های این سفارت در شهرهای قندهار، جلال‌آباد، هرات و مزارشریف نیز روند صدور ویزا، آغاز شده‌‌است.

خبرنامه می‌افزاید که بر بنیاد پالیسی تازه، ویزا‌های ورود چندین بار به آن عده از شهروندان افغانستان که برای درمان بیماران، دیدار با اعضای خانواده و آموزش و تحصیل به پاکستان می‏‎روند، داده خواهد شد.
بر بنیاد خبرنامه، به غیر از بخش بازرگانی، صدور ویزا هیچ هزینه‌ای برای شهروندان افغانستان ندارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ویزای پاکستان
کشته
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی یک دزد سر گردنه و یک انسان گوسفندی و متقلب را والی تعین کنید نتیجه اش همین میشود.
آسان ترین طریقه اش این بود که فورمه های اخذ ویزا را با نمبر مسلسل توزیع میکردند ، نه در یک محل که در هر گوشه و کنار شهر به صورت رایگان و بعد روزانه حد اکثر ۲۰۰ نفر را به اساس نمبر فورمه برای طی مراحل بعدی میخواستند ، مثلا" فورم نمبر 00001 الی 00200 روز شنبه
00200 الی 00400 روز یکشنبه
نه ازدحام میشد و نه کسی زخمی میشد و نه کسی کشته میشد.
والی باید سزا ببیند و مسولین مربوطه کثر معاش شوند.

>>>   ای بابا نشد یک روز خبر کشته نشدن از افغانستان نیاد چرا اینطوریه افغانستان
خدا رحمت کنه این بنده خداهارو
بخدا مادرم برای زنان و دختران و کودکان افغان خیلی دعا میکنه خیلی دلش به حالشون میسوزه خودش میگه این بنده های خدا هر روز یک بلایی سرشون میاد یه روز بمب یه روز سیل یه روزانتحاری یه روز آمریکایی ها یه روز در مرز ایران
خدایا به داد این مردم برس آخه بسه دیگه چقدر چرا نابود نمیکنی طالبان رو؟
بچه ستارخان تهرون

>>>   بمن اگر شبی یک ملیون دالر هم بدهید پای بر این خاک نا پاک نمی گذارم این مردم از آنجا چه می خواهند؟؟؟!!!
آزاده

>>>   تقلب بابای شان خو گفته بود که پاکستان را منزوی کرده است۰ حال به این رسوایی ببینید۰

>>>   جان مردم ازخون و خونریزی وکشت وکشتار توسط کوچیهای ملانمای گروه تروریستی طالبان به لب رسیده، اگر فرصت پیدا بکنند همه،ازکشورش شان فرار می کنند. طالبان نیز همین را میخواهند.
جوالی قنده هاری.

>>>   دختران خود را از مکتب رفتن منع میکنند وزنان خودرا برای تداوی نزد پاکستانی ها می برند

>>>   تقلب بابای شان خو گفته بود که پاکستان را منزوی کرده است۰ حال به این رسوایی ببینید۰

>>>   این طائفه به پاکستان ایمان آورده اند چون در اصل از همان مناطق سوبه سرحد پاکستان هستند۰ بعد جالب از همه لر و بر خواهی این بدوی ها است۰

>>>   نمی دانم که چرا همه از مدیریت نادرست قنسولگری پاکستان در جلالا آباد حرف می زنند ؟ این درهم و برهمی نشاندهنده مدیریت بسیار خوب و موفقانه از سوی پاکستان است . این کار عمدی و آگاهانه صورت گرفته تا پاکستان ، تحقیر و توهین مردم افغانستان را هر چه بیشتر به رخ حکومتداران بی غیرت و بی ننگ افغانستان بکشد . دولت چنان در این رابطه خاموش و ساکت است که گویی اصلا آب از آب تکان نخورده است .
پاکستان منبع همه فساد ها جنگ ها و جنایت و نا امنی ها در تمامی مناطق افغانستان است . پاکستان جز تکیه بر این نا امنی برای ادامه حیات سیاسی خود چاره ای ندارد . چرا که آرامی مردم افغانستان و داشتن یک حکومت مردمی و سالم ، باعث سقوط دولت پاکستان خواهد شد . پاکستان همیشه آب را در افغانستان گل آلود می کند و برای بقای خود ماهی می گیرد . این حک.مت فاشیستی پاکستان که دست نشانده انگلیس و امریکاست برای ادامه جنگ در افغانستان از هیچ کوششی دریغ نمی کند .

>>>   این طائفه به پاکستان ایمان آورده اند چون در اصل از همان مناطق سوبه سرحد پاکستان هستند۰ بعد جالب از همه لر و بر خواهی این بدوی ها است۰

>>>   لر او بر یو پاکستانی دی۰ پس این ویزه خجالت برای چه کار است؟ بروید بیغرت ها تا اتک را بگیرید، با اتن رقص کردن وشعار دادن تان۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است