چرا در آستانه توافق، حملات طالبان افزایش یافته؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۹    ۱۳۹۹/۷/۳۰ کد خبر: 165236 منبع: پرینت

در آستانۀ نهایی شدن توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان و با نزدیک شدن روز موعد حملات مسلحانه گروه طالبان بخصوص در ولایات شمال افغانستان شدت گرفته و به گمانه زنی هایی دامن زده است.

ولایت‌ های قندوز، تخار، بدخشان، بلخ، فراه و هرات از ولایت‌ هایی هستند که در روزهای اخیر صحنه درگیری‌های سنگین میان نیروهای دولتی و جنگجویان طالبان بوده‌ است.
در تازه ‌ترین مورد، جنگجویان طالبان به شهر پلخمری ولایت بغلان حمله کردند و ساعت‌ ها با نیروهای دولتی درگیر شدند. طالبان به شهر قندوز حمله کردند که درگیری ها به مدت بیش از ١٠ ساعت به درازا انجامید و حدود ٢٠ نفر کشته شدند.

حملات تهاجمی گروه طالبان به شهرهای ولایت‌ های شمال در حالی شدت گرفته است که تنها ۲۵ روز دیگر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است اما گروه طالبان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را یک روند « تقلبی » عنوان کرده و گفته است که جنگجویان این گروه مانع برگزاری آن خواهند شد.

همچنین نهمین دور مذاکرات طالبان با آمریکا در دوحه نیز پایان یافته و انتظار می رود که پس از رایزنی های زلمی خلیلزاد در کابل با مقامات دولت وحدت ملی افغانستان، توافق نهایی با طالبان اعلام شود.

هم اکنون در رسانه های افغانستان مباحثی در خصوص علت تشدید حملات طالبان به ولایتهای شمال این کشور مطرح شده است. ولایت قندوز یکی از ولایت ‌های مهم و استراتژیک افغانستان است که در همسایگی ولایت‌ های تخار، بغلان، سمنگان و بلخ قرار دارد. این ولایت به‌ خاطر مرز مشترک با کشورهای آسیای میانه و موقعیت گذرگاه مرزی شیرخان، از ولایت‌ های استراتژیک هم برای دولت و هم برای طالبان به‌ شمار می‌رود.

گل محمد اصغرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات طالبان
رسانه ها
نظرات بینندگان:

>>>   حملات تهاجمی گروه طالبان به شهرهای ولایت‌ های شمال در حالی شدت گرفته است که تنها ۲۵ روز دیگر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است اما گروه طالبان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را یک روند « تقلبی » عنوان کرده و گفته است که جنگجویان این گروه مانع برگزاری آن خواهند شد.
Ahahahahahah


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است