تلاش دولت افغانستان برای ادامه حضور نیروهای خارجی
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۷    ۱۳۹۹/۷/۳۰ کد خبر: 165226 منبع: پرینت

«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان با اشاره به احتمال خروج نظامیان آمریکایی از این کشور گفت: پس از آمادگی آمریکا برای خروج از این کشور، افغانستان با تهدید واقعی جنگ داخلی روبرو شده است.

محب به بی‌بی‌سی گفت: دولت افغانستان هم برای صلح و هم برای جنگ آماده می‌شود و همه تلاش خود را برای کاهش تهدید واقعی جنگ داخلی در این کشور به کار می‌برد.
وی افزود: دولت افغانستان همه تلاش خود را می‌کند تا به مذاکرات صلح فرصت دهد و طالبان نیز با حُسن نیت مذاکره کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ اخیراً در توییتی گفته بود که همه نظامیان آمریکایی باید افغانستان را تا کریسمس ترک کنند اما پس از آن «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی ترامپ این موضوع را رد کرد.
وی در کنفرانس ویدئویی انستیتو اسپین اظهار داشت که شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان در اوایل سال 2021 میلادی به 2500 تن کاهش خواهد یافت.

محب در حالی نسبت به پیامدهای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هشدار داده است که طالبان نیز پیش از این گفته بودند دولت افغانستان مخالف خروج نیروهای خارجی از این کشور است و در شرایط کنونی برای ادامه حضور نظامیان آمریکایی و ناتو تلاش می‌کند.

«حمدالله محب»: درصورت شکست مذاکرات صلح افغانستان آمادگی کامل نظامی داریم
این اظهارات حمدالله محب درحالی مطرح می‌شود که برخی از کارشناسان و مقامات سیاسی افغانستان حضور نیروهای خارجی را مانعی برای صلح می‌دانند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیروهای خارجی
دولت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   با فرار غربی ها ملت مسلمان ما سر طالبان را از تن شان جدا خواهند کرد و هرچه جنرال پاکستانی که اسیر شود کشته میشود و ستون پنجم هم از مناطق کوچ داده میشوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است