مک مستر: سیاست ترامپ در افغانستان غلط است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۱    ۱۳۹۹/۷/۳۰ کد خبر: 165225 منبع: پرینت

مشاور پیشین امنیت ملی امریکا گفته است که سیاست ترامپ در مورد افغانستان نادرست است. ما قیمت آن را پرداخت خواهیم کرد و با هزینه بالاتری دوباره باید به افغانستان برگردیم.
واشنگتن پست نوشته که هربرت مک مستر مشاور پیشین امنیت ملی امریکا روز پنج شنبه در یک گفتگوی مجازی، بیان کرده که سیاست ترامپ در افغانستان نادرست است.

او در یک جمع سخنرانی می کرد، گفته است که با انجام یک توافق با طالبان، ترامپ اکنون از مأموریت (امریکا) تخطی کرده‌است، امنیت امریکا و متحدان افغان را، زیر سوال برده‌است.
او افزود که با انجام توافق با طالبان، همچنان انگیزه امریکا برای جنگ را صدمه زد.

مک مستر گفته که «راهبرد ترامپ، این جنگ را غیرعادلانه می‌داند به‌خاطری که ما هیچ گاهی یک هدف عادلانه را، تعریف نکرده‌ایم.»
او افزود: این (راهبرد ترمپ) نادرست است. ما قیمت آن را خواهیم پردخت و ما دوباره آن‌جا (افغانستان) خواهیم بود. ما باید دوباره به آن جا برویم و با قیمت بسیار بالا.»

قابل ذکر است که امریکا و طالبان در زمستان سال گذشته، توافقی را امضا کردند که بر بنیاد آن، طالبان به نیروهای امریکایی در افغانستان حمله نکنند و امریکا باید تمامی نظامیانش را در مدت معین از افغانستان خارج کند.
در همین حال چند روز قبل، دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در توییترش نوشت که تمامی نظامیان این کشور باید تا کریسمس آینده از افغانستان خارج شوند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مک مستر
سیاست ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است