هزاره ها مورد آماج ماین کنار جاده (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۰    ۱۳۹۹/۷/۲۹ کد خبر: 165223 منبع: پرینت

دوموتر مسافربری فلانکوچ و سراچه که از سرخجوی ورس با 14 مسافر ملکی مرد و و زن به مقصد کابل درحرکت بود در مسیر جلریز با ماین کنار جاده مواجه شد، که 11 نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.


هزاره ها مورد آماج ماین کنار جاده

هزاره ها مورد آماج ماین کنار جاده

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره ها
ماین کنار جاده
نظرات بینندگان:

>>>   Shakor Akhlaqi
سهم ما از زندگی "درد" و "مرگ" است!
هر روز در سوگی! گویا گلیم زندگی ما را با تار سیاه "ماتم" بافته اند! چه در جنگ و چه در صلح، سپر بلا و قربانی ما هستیم! سفره سیاست مداران از گوشت و خون ما رنگین می شود! کاخ قدرت و کیاست بر استخوان های شکسته ما بنا می گردد! آرزوی غداران و شکم چرانان از دست رنج ما بر آورده می شود! بنام آزادی، با شعار عدالت، با ادعای دموکراسی از چهارسوی برکاشانه گلین ما لشکر کشی می کنند، اما بکام منافع پایان ناپذیر خود! و چه آسان و بی دغدغه وجدان انسانی از کنار جنازه های ما با هیمنه و کپکپه می گذرند و دستار برسر تروریستان و جنایتکاران می بندند و بر این خیانت و زشتی رنگ مصالحه می پاشند!
دردمندانه باید گفت ما قربانیان نیز در پدیدآمدن این نامردمی ها و قربانی شدن ها شریک هستیم! زیرا گفته اند در وقوع ستم دو کس شریک است: یکی که ستم می کند (ستمگر)، و دیگری آن که ستم می پذیرد!
تا زمانی که ستمگر و جلاد ازسویی، و ستم پذیر و قربانی از سوی دیگر، اینگونه در داستان پردازی های فاجعه بار شریک باشند نباید تردید داشت که سهم ما نسل اندر نسل "درد" و "مرگ" خواهد بود! چنانچه این میراث خونین و ذلت بار را از نیاکان خود به ارث برده ایم.

>>>   هزاره ها باید زور خود را نشان بدهند.
با .....ها از منطق و مدنیت صحبت کردن عین جهالت است.
طالب و غنی از منطق و مدنیت دور هستند.
هزاره ها باید متحدانه یک اخطار برای غنی و طالب صادر کنند که اگر راه های شان امن نشود بیرق خود مختاری بالا خواهند کرد و لشکر مسلح خود را تشکیل خواهند داد و آنگاه یا لاندی خواهد شد یا باندی.
طالب و غنی هردو مامورین کشتار هزاره ها و غیر پشتون ها هستند.

>>>   وحشی های انسان نما

>>>   الالعنت الله علی القوم الظالمین.اینهاچه گناه کرده اند؟فقط تعصب مذهبی وقومی میتواند دلیل بر کشته شدن مظلومانه این مسافرین وعابرین مظلوم شوند.این فتح وکامیابی آدم کشان نیستند بلکه ماهیت فاشیستی و افکار رذیلانه این تروریستان وآدم کشان را نشان میدهد خداوند جل جلاله ازین آدم کشان فاشیست انتقام بیگیرد.
آدم خان از لغمان

>>>   افغانستان به قتلگاه انسانیت تبدیل شده است. کشتن آدم در این کشور به عنوان یک شغل مبدل گردیده است. کسانی که مرتکب این گونه جنایات وحشیانه می شوند کشتن انسان ها برای آنان لذت بخش است.

>>>   سوالم از هزاره هااینست که؛
چرا به خاطر یک اسطوره تاریخی چهارده قرن قبل همه ساله ده ها هزار جوانان سرسپرده را بسیج مینمایید٬ قدرت نمایی میکنید٬ قربانی هارا متقبل میشوید و داوطلبانه خون میریزید؛

اما!
چرا در مقابل فاجعه کربلایی که همه روزه یزیدیان امروزی مرتکب میشوند که تراژیدی اش صدها بار المناکتر و غم انگیزتر و قربانیانش نیز هزار ها مرتبه زیادتر و بزرگتر است خاموش نشسته اید؟

به گذشته بر نمیگردیم واز جنایات عبدالرحمان خانی و نادر خانی و گلبدینی و ملا عمری یاد آوری نمیکنیم؛ محض همین بیست سال اخیر دیموکراسی قلابی را در نظر بگیرید که تلفات هزاره ها از میادین جنگ٬ تا ویرانی و کشتار کوچی های وحشی٬ تا انتحاری های خیابانی٬ جاده ای٬ شاهراه ها٬ مدارس٬ مکاتب و تکایا شاید از یکصد هزار تجاوز کند.

اگر هزاره ها واقعآ علاقمند نجات ازین کربلای خونین باشند٬ می توانند با دادن تلفات ناچیز (ده فیصد قربانی بیست سال اخیر) خودرا ازین مصیبت بزرگ نجات دهند.

ازینرو با سردادن آه و ناله و داد و فعان و ملامت نمودن دیگران درد هزاره هارا دوا نمیکند؛ چه مقصر اصلی همانا رهبر نماهای معامله گر هزاره و برده منشی مردم هزاره میباشد و بس.

این رهبران هزاره اند که برای حفظ موقف های نمادین طوق غلامی را به گردن خویش انداخته و مردم را به قربانگاه میکشانند٬ ورنه گرفتن جلو مشتی از جانوران کوچی آنقدرها هم مشکل نبوده و به همان گونه راندن أدمخوارانی بنام طالب از مناطق مسکونی هزاره.

اگر هزاره ها میتوانند برای حفظ منافع مردمان سایر مناطق چون زابل٬ کندهار٬ هلمند٬ نورستان٬ کنر و پکتیا جانهای شیرین خویش را از دست بدهند٬ پس چرا این قربانی را نتوانند در منطقه٬ محیط و خانه و کاشانه خویش بدهند تا نه غولان بیابان کوچی خانه شانرا بسوزاند و دار و ندار شانرا به تاراج ببرد و نه هم طالبی در کوچه و پسکوچه سرک و شاهراه منطقه هزاره ماینی را تعبیه کند٬ تا فاجعه آفریند و نه هم قتل و کشتار را روا بدارد.

هزاره ها اقلا میتوانند با بسیج ده فیصد تلفاتی که درین بیست سال داده اند مناطق خویش را امن ساخته و از لوث طالب٬ القاعده٬ داعش٬ کوچی و نمایندگان دولتی ایشان مناطق خویش را پاک کنند.

این حقیقت تلخ را باید همه بدانند که:
دیگر راهی برای زنده ماندن هزاره باقی نمانده است؛ هزاره ها باید به خود بیایید٬ تا دیر نشده راه نجات را پیدا کنید.

عبدالرحمان سفاک علیرغم همه جنایاتش هیچگاهی تصفیه نژادی و امحای تمامی نفوس هزاره را در پالیسی نداشت. اما پیروان مکتب «دوهمی سقاوی» به اساس پالیسی باید تمامی هزاره هارا روانه گورستان نمایند.

متاسفانه در آن زمان هزاره ای وجود نخواهد داشت تا به قربانیان نسل کشی کربلای غولان «دوهمی سقاوی» نوحه سرایی کند٬ تا چه رسد به ناله و واویلای قربانیان کربلای حسینی.

م جعفر

>>>   درود بر شما هزاره ها با اتحاد همدلی وباتشکیل قوه ی نظامی وباپیروی از مکتب شهادت وشجاعت میتوانید نقشه ی پشتونیزم کردن این وطن را از دل این .... پاک کنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است