دیدارهای عبدالله با ظریف و قالیباف در تهران
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۶    ۱۳۹۹/۷/۲۸ کد خبر: 165201 منبع: پرینت

عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی در نخستین روز سفرش به ایران با جواد ظریف وزیر خارجه آن کشور دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار ظریف گفته‌است که ایران از مذاکرات «اصیل بین‌‌الافغانی» حمایت می‌کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توییتی از دیدار عبدالله و ظریف نوشت که وزیر خارجه ایران به عبدالله گفته‌است که «افغانستان آباد، مستقل، توسعه‌‌یافته و با صلح و ثبات، خواست همیشگی تهران بوده‌‌است و تمامی مساعی خود را برای کمک به گفتگو‌های اصیل بین‌‌الافغانی به کار خواهیم گرفت.»

در این سفر داکتر عبدالله با محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
در این ملاقات رییس مجلس ایران؛ حضور رییس شورای مصالحه‌ی ملی و هیأت همراه اش را به جمهوری اسلامی ایران خیر مقدم گفت و افزود که مجلس شورای اسلامی از صلحی که به نفع مردم افغانستان باشد و استقلال و تمامیت ارضی این کشور را حفظ کند حمایت و پشتیبانی می‌نماید و صلح در افغانستان را به نفع صلح و ثبات و توسعه در منطقه میداند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
ظریف
قالیباف
نظرات بینندگان:

>>>   ایران با سیاست خارجی اشتباه در پیوند با کشور های عربی این کشور ها را یکی یکی در دامن اسرائیل می اندازد.

>>>   مذاکرات قطر یک مذاکرات اصیل بین الافغانی است و ضرورت نیست که دولت ایران در اصلیت آن شک کند.
در مذاکرات قطر یک هزاره از جانب دولت با تخلص طالب اشتراک کرده است که نمایندگی از روابط ایران هم با هزاره ها و هم با طالب ها میکند.

>>>   در پاسخ به کامنت اول
کشورهای عربی از قبل پنهانی با اسرائیل رابطه داشتند الان به دلیل فشار امریکا این روابط را آشکار کردند کشورهای عربی از خودشون هیچ اختیاری ندارند و بشدت برای حفظ تاج و تخت سلطنت خود به پشتیبانی و حمایت امریکا و انگلیس و فرانسه احتیاج دارند - همین امارات و دوبی را تمام شرکتهای آمریکایی و فرانسوی ساختند تمام متخصصین و مهندسین و مستشاران توی این کشورهای عربی , امریکایی یا فرانسوی یا انگلیسی یا آلمانی هستند

>>>   وابستگی سیاسی و اقتصادی و حکومتی اعراب به امریکا و غرب ربطی به سیاست خارجی ایران ندارد
امیر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است