صالح میتواند از سقوط جمهوری فساد جلوگیری کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۰    ۱۳۹۹/۷/۲۶ کد خبر: 165180 منبع: پرینت

آیا امرالله صالح میتواند از سقوط و فروپاشی جمهوری فساد و فحشا جلوگیری کند؟

قتل و کشتار هدفمند در کابل زیر نام دزدان بالاخره ارگ مرکز فساد و فحشا را وادار کرد که احساس نمایند، خطر سقوط و اضمحلال نزدیک شده است و امکان شورش مردم برای زنده ماندن که باعث سقوط جمهوری فساد و فحشا می شود بعید به نظر نمی رسد از همین سبب برای جلوگیری از فروپاشی جمهوری فساد و فحشا امرالله صالح را در نقش قومندان امنیه کابل تعیین کردند.

مسأله قتل های هدفمند کار شکم گرسنگان نیست بلکه شبکه های مافیایی درون نظام است که برای سقوط نظام با طالبان و حزب اسلامی همدست شده اند، اگر تنها مسأله دزدی باشد دزدان اصلی و میلیون دالری در درون ارگ نشسته اند، تمام ارگانهای عدلی، قضایی و پولیس یا دزد اند و یا شریک دزد و حتی سیستم سیاسی افغانستان فعلآ به اساسی دزدی استوار است.

امرالله صالح نمی تواند با دزدان اصلی مقابله کند و شاید چند تن از دزدان شکم گرسنه را بگیرد اما اینکه جلو دزدی دولتی را بگیرد محال است و در نتیجه وظیفه جدید امرالله صالح جلوگیری از سقوط و فروپاشی جمهوری فساد و فحشا است که شامل دزدان اصلی نیز می شود، دیده شود که امرالله صالح موفق می شود و یا نمی شود؟

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمهوری فساد
صالح
نظرات بینندگان:

>>>   شهریان عزیز کابل :
به اساس هدایت جلالتماب محمد اشرف غنی مقام محترم ریاست جمهوری افغانستان سر از فردا رسیده گی به مسایل امنیتی کابل را بطور مستقیم برای چند هفته بدوش میگیرم. من در راه تطبیق قانون بخاطر تامین امنیت مردم مقوله و چیزی را به اسم مصلحت ( از هیچ نوع آن ) و ترحم بر جنایت کار در قاموس خویش ندارم. به وظایف و مسوولیت های دیگر خویش همانند گذشته خواهم رسید. تطبیق میثاق امنیتی بخشی ازین برنامه خواهد بود. کابل را مانند کف دست خویش بلد استم. تمام وظایف ومسوولیت های دیگرم همانند سابق به صورت عادی اجرا خواهند شد. شما مطمین باشید. فهرست دزد ها – اوباش – مردم آزار – باج گیر ها – قانون گریز ها – غاصب های املاک عامه و مردم – مجرمین متکرر که زیر پوشش فعالیت دارند و زورگویان به ظاهر قانون پسند همه و همه از قبل ترتیب گردیده است. پس با نیرو های امنیتی خویش با اعتماد و اطمینان همکاری نمایید و از هر راهی که میتوانید اطلاعات و مسایل تان را به من برسانید. تقویت بیشتر نهاد های امنیتی افغانستان و نزدیک سازی آنها با لایه های مختلف جامعه بخش دیگر از برنامه است. وسایل مختلف و متعدد برای وصل وجود دارد پس دریغ نکنید و در امر مقدس سرکوب جرم و جنایت سهم و نقش خویش را ادا سازید. انشاالله.

>>>   تا زمانیکه مجرپان را علنی محاکمه نکنند کسی پند نمیگیرد.

>>>   نظر به پیشینه امرالله صالح در کار امنیت و استخبارات از امکان بعید نیست که دزدان نا ترس از خدا راه گیران در کوچه و پس کوچه های شهر کابل را که بر علاوه دزدی دارایی مردم جان انها را همزبان با پول و مباییل راه رو رهگذرد میگیرند سپردن مسولیت امنیت کابل به امرالله صالح مفیدتمام شود بشرطیکه ریس جمهور و یا دیگر ارگ نشینان بحساب قومی و زبانی و رفاقت های شخصی در کار امرالله صالح مداخله نکنند و بگذارند تا کار را بدرستی پیش برد و ار بخاطر ضیف نشان دادن صالح در کار امنیت چنین مسولیت بدوش ان واگذار گردیده باشد نمیدانیم که چه مقدار واقعیت خواهد داشت زمان انرا ثابت خواهند کرد.

>>>   درصورتى كه دزدان دزد بگير مقرر شوند ايا مى شود دزدى و جنايات از بين رفت . اين دولت فاسد به شمول همين ناصالح همه أن دزد و جنايتكاران اند . همه اين ها از پول هاى دزدى قصر ها در دوبى و در كابل دارند . اگر همين دزد هاى كلان پول هاى كمكى كه براى غريبان شده بود را نمى دزديدند امروز اينقدر دزدى و جنايات نمى بود .

>>>   اول تر از همه مبارزه را از داخل شروع کند
تصفیه دزدان مرچ ومصاله ارگ

>>>   صالح به خاطر چوکی خود را بی خی کشته است

>>>   طرح امريكا و دوستان عقيدوي افغان شان مانند حكمتيار، كرزي، غني، مجددي، پير، اتمر و ديگر خلقي ها، طالبان و بادار شان پاكستان از بيست سال قبل اين بوده كه به هر قسمي كه شود بايد نقش بزرگ جمعيت اسلامي را در صحنه جهاد، سياست و اداره افغانستان كمتر و ضعيفتر بسازند، و از همين سبب شهادت احمد شاه مسعود، قومندانان جمعيت در شمال و شرق و غرب و متحدان جمعيت مانند حاجي قدير و قبل از آن عبدالحق، وغيره و بالاخره شهادت إستاد رباني ، همه دليل بر اين ادعاء است، خلق تشنج هاي داخلي و درون حزبي و تشويق چند رهبري در جمعيت ، خريدن و جدا ساختن دوستم از بدنه اتحاد شمال، تفرقه اندازي بين هزاره ، جدائي صالح از عبدالله همه و همه ادامه همين پلان ها است. فعلاً خراب ساختن اوضاع امنيتي و سپردن وزارت داخله و امنيت ملي و لوي درستيز براي جمعيت و تخريب تشكيلات امنيتي شهر هاي بزرگ همه پلان هاي است كه افراد دخيل جمعيت در بدنه حكومت را نام بد نموده و ملامتي را بالاي شان باندازند، و حالا معاون اول را مسؤول امن كابل ساختند كه نظر به شرائط فعلي نخواهدموفق به دوباره امن ساختن كابل شود، و بسيار زود آبرا گل آلود ساخته و زمينه را براي بر طرفي شخص صالح، اندرابي، لوي درستيز، چندين تن از بزرگان امنيت ملي مساعد ميسازند، تا شرائط آوردن طالب را آسانتر نمايند و ملامتي عام و خاص تأخير مصالحه نامنهاد را هم بدوش جمعيت و متحدين آن باندازند، تا پلان هاي خود را توسط گروه جعلي و جاهل ساخت خودشان به آساني اجراء نمايند.

>>>   باید دزد های خودی را بگیرد که شش صد ملیون پول نان وگوشت سربازان پولیس را خوردند آنانی رابگیرد که تیل اردو وپولیس را می فروشند آنانمی رابگیرد که یک فیرانجام نداده اما مصرف مهمات را پیش میکند همه دزد های چپه شاخ در داخل چوکات حکومت صاحب مقام های کلان هستندمثلا دزد های گمرک ها ،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است