قوماندان کفتر به طالبان پیوست
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۷    ۱۳۹۹/۷/۲۵ کد خبر: 165170 منبع: پرینت

قوماندان کفتر یکی از سرشناسترین زنان جنگی بغلان به طالبان پیوسته است.

فضل الدین مرادی ولسوالی نهرین در صحبت با رسانه ها تأیید کرد که قوماندان کفتر به طالبان پیوسته است: “طالبان چند روزی هست که بالای حوزه سجان نهرین (زادگاه وزیستگاه قوماندان کفتر) حملات شانرا آغاز کرده اند و چندین قریه را هم گرفته اند. قوماندان کفتر هم همراه با تعداد از تفنگدارانش به طالبان پیوسته است.”

پیوستن قوماندان کفتر به گروه طالبان را دیروز (پنج‌شنبه) ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در یک پیامی روی صفحۀ توییتر اعلان کرد.
خانم کفتر که از ولسوالی نهرین بغلان است حدوداً هفتاد سال عمر دارد و در آوان جوانی و در زمان تهاجم شوروی وقت بر افغانستان سلاح برداشت و در صف مجاهدین قرار گرفت.
او بعدها با داشتن بیش از دو صد جنگجو و تجهیزات نظامی از فرماندهان مشهور جهادی در بغلان شد.

اما حالا فضل الدین مرادی ولسوال نهرین می‌گوید قوماندان کفتر هنگام پیوستن به طالبان تجهیزات زیاد نظامی در اختیار نداشت: “قوماندان کفتر را مخالفت‌های ذات البینی‌اش زهیر و خسته ساخته بود و پیر و ناتوان شده بود. او پنج ده نفری همراهش بود و به طالبان پیوست و تسلیم شدنش شاید عدۀ را به تشویش بسازد اما امنیت نهرین را به مخاطره انداخته نمی‌تواند.”

قوماندان کفتر به عنوان یک فرمانده مسلح غیر مسوول همکار دولت در خیزش‌های مردمی بود.
اینکه او زیر فشار طالبان مجبور به پیوستن با طالبان شده یا به رضای خودش هنوز چیزی معلوم نیست.
اما او در گذشته حمایت دولت از خود را ناکافی دانسته و از مقام‌های محلی ابراز نارضایتی کرده بود.

قوماندان کفتر در آخرین مصحابه‌اش با رادیو آزادی گفته بود اگر زمینه زندگی در کابل یا شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان به او فراهم شود، از جنگ دست کشیده و به دور از خصومت‌های شخصی و حملات طالبان زندگی تازۀ را آغاز خواهد کرد.
قوماندان کفتر در گذشته حدود سی عضو خانواده‌اش به شمول فرزندان و نواسه هایش را در برخوردهای مسلحانه از دست داده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قوماندان کفتر
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   از اين دولت نا سپاس همه بيزار هستند ، اين خانم بايد قدر ميشد ، مگر دزدان دولتي تنها در فكر خود و أقارب خود هستند و بس.

>>>   دولت و دولت مردان بی عقل و کثیف و بی اراده و بیفهم و بی دانش و جاهل و از خود راضی در نهایت باعث میشوند که مردم به دشمن تسلیم شود چون این کثیف ها فقط در فکر فحشا هستند تا چگونه خانم وزیری را به شورای امنیت ببرند و آن کار دیگر را انجام دهند.
لعنت بر غنی و پدر غنی و قوم و قبیله غنی و هر کس هم با غنی است و هوا داران غنی.
لعنت به طالبان
لعنت به پاکستان
و لعنت بر سردار این همه شیطان لعین

>>>   بلاخره کفتر با زاغ ها پرید

>>>   کفتر بچنگ شاهین افتاد سرنوشتش مرگ است

>>>   کفتر یا خوبتر بگویم قوماندن کفتر که از نامش پیداست گاهی به این خیل وگاهی به ان خیل اشتا ها رفته و به طور دشمن افتیده و پر و بالش را بسته کند تا مبدا فرار کند و ارزگاهی فریب دانه شرین صید را خورده بدام صیاد می افتد بهر صوتش نه به این طرف و نه به انطرف اعتمادش را از دست داده که مبادا دوباره فرارکند و به بام رقیب نشیند .

>>>   حالا طالبان اورا مجبور میسازند که ریش بگذارد

>>>   اگر همین دولت اشرف غنی با این همه فساد باشد همه مردم به طالبان تسلیم خواهند شد. خود اشرف غنی زمینه تسلیم شدن به طالبان را آماده می کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است