یونان از مرگ اولین پناهجو در اثر کرونا در آتن خبر داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۱    ۱۳۹۹/۷/۸ کد خبر: 164976 منبع: پرینت

مقامات رسمی یونان از مرگ یک پناهجو ۶۱ ساله افغان که پدر دو کودک است در کمپی در شمال شهر آتن خبر دادند. این اولین مورد رسمی مرگ پناهجویان در یونان در اثر کروناست.
به گزارش بی بی سی، به نقل از رویترز، این مرد در کمپ پناهجویان مالاکاسا که در نزدیکی شهر آتن است به سر می‌برده و در یک بیمارستان در آتن درگذشته است.

یک مقام رسمی دولت یونان به خبرگزاری رویترز گفت که این اولین مورد شناسایی شده از مرگ در اثر کرونا در میان پناهجویان از زمستان سال گذشته است که بیماری شیوع یافته است.
مسوولین یونانی می‌گویند که پیگیر افرادی هستند که با این مرد در تماس بوده‌اند.

مشخص نشده است که این مرد چه مدت در بیمارستان بستری بوده است اما کمپ مالاکاسا که حدود سه هزار پناهجو در آن به سر می‌برند از هفتم سپتامبر، نزدیک به سه هفته است که به دنبال نتیجه آزمایش مثبت کرونا در میان ساکنان آن قرنطینه شده است.

این مورد بر نگرانی‌ها درباره وضعیت پناهجویان در یونان و خطر شیوع و گسترش ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ را افزایش داده است.
حدود ۱۱۰ هزار پناهجو در یونان هستند که نزدیک به ۴۰ هزار نفر آنها در کمپ‌هایی در جزایر یونان در شرایط بدی به سر می‌برند.
هفته گذشته مقامات یونان تایید کردند که نتیجه آزمایش کرونا ۲۴۰ نفر از پناهجویان که پس از سوختن کمپ موریا به اردوگاه موقتی کاراتپه منتقل شدند، مثبت بوده است.

به گفته مقامات دولتی یونان، متوسط سن این افراد ۲۴ سال بوده و اغلب هیچ علائمی از بیماری نداشتند. گزارش شده که از ماموران پلیس و کارکنان کمپ هم آزمایش کرونا گرفته شده ولی جواب آزمایش آنها منفی بوده است.

آتش سوزی ۸ سپتامبر در کمپ موریا در جزیره لسبوس یونان باعث شد که که بیش از ۱۲ هزار مهاجر بدون سرپناه و امکانات بهداشتی از محل اسکان‌شان دوباره آواره شوند. چهار پناهجوی افغان به شروع آتش‌سوزی که موریا را ویران کرد، متهم شدند.

پولیس در جزیره لسبوس یونان هزاران مهاجر را از اردوگاه ویران شده موریا به اردوگاه تازه‌ای در کارا تپه منتقل کرده است. اما پناهجویان می‌گویند که در این اردوگاه موقت امکانات بهداشتی و زندگی وجود ندارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یونان
پناهجو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است