محمد اکبر بابای زعفران افغانستان درگذشت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۰    ۱۳۹۹/۶/۲۶ کد خبر: 164825 منبع: پرینت

محمد اکبر مشهور به بابای زعفران افغانستان به عمر هشتاد و سه سالگی در شهر هرات درگذشت.
او به علت سکته مغزی سه سال در بستر بیماری بود.

زعفران کاران و ریاست زراعت هرات رشد کشت زعفران در کشور و جایگاۀ نخست زعفران افغانستان در جهان را نتیجه تلاش‌های محمد اکبر می دانند.
به گفته‌ای آنان، بابای زعفران با ترویج کشت زعفران برای هزاران تن زمینه کار دایمی و رشد اقتصادی کشور را فراهم ساخته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بابای زعفران
محمد اکبر
نظرات بینندگان:

>>>   " هرگزنمیرد آنکه دلش‌ زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما"
او نمرده است فقط این زمین پر از درد را ترک کرده است. دو نفر هرگز نمی میرد آنکه همیشه به خوبی یاد می شود و دعای دایمی پشت و پناه او است ودیگری که همیشه لعنت می شود.
آزاده

>>>   خدايش بيامرزد كه كارگر و كار چلان بود يا به قول ايرانى ها كار آفرين بود.

>>>   مه که دفعه اخیر بیچاره را خبر گرفتم،مریض بود.رنگ اش مثل زعفران زرد میزند.در پهلویش یک چاینک چای زعفران بود و در پیاله نیز چای زعفران ریخته بود.
فردایش خبر شدم که بیچاره فوت کرده بود.
انا للطبیعت و انا الیه راجعون.

>>>   خداوند رحمت اش کند و صدقه جاریه اش را تا قیامت جاری داشته باشد.
امیدوارم مسولان زراعت هرات در این سه سال مریضی بابه اکبر به عیادتش رفته باشند و اگر دستکیری و کمک کرده باشند که وظیفه خود را به وجه احسن انجام داده اند.

>>>   حدیث پیامبر!
خیرالناس من ینفع الناس
دست آورد مرحوم اکبر (بابای زعفران) بالاتر و والاتر از دست آوردهای بیست سال حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی و بسا تشکیلات طویل و عریض دروغین و نامنهاد دولتی بنام مبارزه با مواد مخدر و تعویض کشت کوکنار و اشتغال زایی و غیره و غیره ....است.

دست آورد های هردو جلالتمآب همانا حمایت از دهشت افگنی و تروریسم٬ غارت٬ کشتار٬ فساد اداری و اخلاقی٬ فقر٬ بیکاری٬ دزدی٬ اختلاس و چور و چپاول و نهادینه ساختن هیولای مافیایی است که شاید تا یک قرن این سرطان اجتماعی از کشور رخت برنبندد.
ایجاد نهادهایی بنام مبارزه با مواد مخدر جز فربه ساختن کیسه قاچاقبران داخلی و خارجی دست آورد دیگری نداشته است.

امریکا با اداهای دروغین و بلند بالایش در مورد نهضت زنان و مبارزه با کشت و تولید و قاچاق مواد مخدر؛ که ادعا دارد درین دوبخش اضافه تر از بیست ملیارد دالر را هزینه کرده است.
مروری میکنیم به دست آوردهای امریکا در بیست سال درین دو بخش:

۱. دست آوردهایش در مورد نهضت زنان همانا ترویج فحشا بوده که مقر آن در ارگ ریاست جمهوری٬ نهادیست بمثابه شرکت سهامی بانوی اول و فضلی گروپ؛ به گستردگی چند وکیله در پارلمان و چند بانوی مشاور و سفیر و غیره.
۲. دست آوردش در بخش مبارزه با مواد مخدر هم همان چند قلدر آدمکش٬ راهزن٬ جنایتکار و قاچاقبر و به نام وکیل و وزیر و قوماندان٬ که پول های حرام را در بلند منزلها٬ دبی و ترکیه سرمایه گذاری کرده اند؛ به شمول بزرگترین دست آورد اجتماعی یعنی پنج ملیون معتاد از زیر پل سوخته تا کوچه ها و پس کوچه ها و قبرستانهای هرات٬ مزار٬ خوست٬ جلال آباد و فیض آباد و قندهار ......
در بخش آوردن صلح و امنیت هم همانا از دست رفتن نیمی از خاک کشور به طالبان آدمخوار و بالاخره قباحت زدایی والبعث بعدالموت این هیولاهای قرن در دوحه

اما!
دست آوردهای شادروان اکبر:
۱. تعویض کشت کوکنار و ترویج کشت حلال و مشروع زعفران
۲. تقویه بنیه اقتصادی هزاران بیوه و خانواده های فقیر با ایجاد شغل مشروع به دهها هزار انسان بیکار و بی شغل در بخش کشت زعفران
۳. دور نگهداشتن جوانای بیکار از فسق و فساد اخلاقی (دختر و پسر) و حفظ آبرو و ناموس ایشان که خدای ناخواسته تعدادی دزد و جنایتکار بار می آمدند و تعدادی هم خاصتآ دختران جوان روی ناگزیری در شرکت سهامی بانوی اول و فضلی گروپ جذب میشدند.
۴. بخشیدن حیات دوباره به جوانان بیکار که روی ناگزیری به امید نجات از فقر و بیکاری یا در آبهای بحیره مدیترانه غرق میشدند و یا هم سر های نازنین شان در قرارگاها توسط برادران کرزی-احمدزی بریده میشد و هزاران مادر تاابد داغدار میشدند.
۵. زیر کشت آوردن دهها هزار جریب زمین لامزروع که در غیر آن هیچ نوع بذری درین زمین ها صورت نمی گرفت.
۶. تقویه صادرات کشور و حصول اسعار خارجی و بدینگونه تقویه نظام مالی کشور.

البته باید یادآور شد که دست آورد آن مرحومی در یک بخش صفر است٬ و آن بخش معتادین است. چه ایشان نتوانسته اند تا حتی یک تن را به مواد مخدر معتاد نمایند تا بنیاد فامیلی را ریشه کن سازند و به قاچاقبران و فروشندگان مواد مخدر و بالاخره مافیای جهانی مصدر خدمت شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است