نشست بازرگانان افغانستانی و خارجی در دُبی
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۴    ۱۳۹۹/۶/۲۵ کد خبر: 164807 منبع: پرینت

نشست بزرگ بازرگانان افغانستانی و خارجی به‌منظور جذب سرمایه‌گذاری در افغانستان، در دُبی آغاز شد.
در این نشست دو روزه، بیش از ۱۲۰بازرگان و نمایندگان حکومت افغانستان شرکت کرده‌اند.

ادارۀ "حرکت" که برگزارکنندۀ این نشست است، می‌گوید که می‌گوید که در دو روز این نشست توقع می‌رود که شماری از شرکت‌های معتبر سرمایه‌گذار خارجی علاقمند سرمایه‌گذاری‌ها در افغانستان شوند.
به گزارش طلوع، نور عالم حکیمیار، رییس این اداره بیان داشت: «در این نشست حکومت باید واضیح بسازد که چه چیز است که سرمایه‌گذار به آن نیاز دارد و تاکنون حکومت قادر به فراهم ساختن آن به سرمایه‌گذار در افغانستان نشده‌است.»

سید زمان هاشمی، رییس هیئت عامل اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری نیز افزود: «این نشست از سوی ادارۀ حرکت و بخش خصوصی راه‌اندازی شده‌است و برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها در کشور این نشست بسیار مهم است.»

شماری از بازرگانان افغانستانی در دُبی می‌گویند که آغاز گفتگوهای صلح میان افغانان، زمینه را برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در کشور فراهم خواهند ساخت.
محمد یوسف مهمند، بازرگان افغان در دُبی اظهار داشت: «همزمان با این نشست، نشست صلح در دوحه نیز برگزار شده‌است و این نشست برای اطمینان دوبارۀ بازرگان برای کار در افغانستان بسیار مهم است.»

مسؤولان قنسلی افغانستان در دُبی می‌گویند که در حاشیه نشست جذب سرمایه‌گذاری‌ها تلاش می‌شود با زمینه سازی برای گفتگوها میان بازرگانان داخلی و خارجی، روی جذب سرمایه‌گذاری‌های مشترک کار شود.
نشست جذب سرمایه‌گذاری‌های افغانستان در دُبی همزمان با آغاز گفتگوهای صلح در دوحه راه اندازی شده‌است.
شماری از بازرگانان و سرمایه‌گذاران می‌گویند که با آمدن صلح احتمال آن وجود دارد که یک باردیگر روند سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در کشور از سر گرفته شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست بازرگانان
دبی
نظرات بینندگان:

>>>   اولتر از همه صلح تضمین و تامین شود بعد میتوان به توسعه در اقتصاد و تجارت مطمین شد . این حرکات را نمایشی میتوان گفت .

>>>   تا وقتی که حکومت در دست اوغانهای بی فرهنگ باشد صلح نمی شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است