طالبان در شب مذاکرات به ۱۸ ولایت حمله کرده‌اند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۶    ۱۳۹۹/۶/۲۳ کد خبر: 164779 منبع: پرینت

همزمان با آغاز مذاکرات میان افغانان، بسیاری از ولایت‌های کشور گواۀ حمله‌ها و درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و طالبان بوده‌اند.
وزارت دفاع ملی، می‌گوید که طالبان دیشب و امروز بر پاسگاه‌های نیروهای دولتی در ۱۸ ولایت کشور حمله‌هایی را راه اندازی کرده‌اند.
این حمله‌ها بر ولایت‌های فاریاب، بلخ، جوزجان، غور، بادغیس، هرات ، غزنی، ارزگان و برخی از ولایت‌های دیگر راه اندازی شده‌اند.

به گزارش طلوع، مسؤولان امنیتی می‌‎گویند که کندک سوم لوای چهارم ولسوالی پسابند غور، پاسگاۀ آبک کندک سوم لوای چهارم ولسوالی پسابند غور، پاسگاۀ شب باشک پولیس لوای سوم مرکز قلعه نو بادغیس، پاسگاۀ سنگ آتش کندک ششم لوای سوم و قرارگاه ارباب رحیم از خیزش‌های مردمی در ولسوالی مقر بادغیس، یک کاروان اکمالات پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در روستای سلطان آباد ولسوالی شیندند، بخش‌هایی اند که طالبان از آغاز امروز تاکنون حمله‌های داشته اند.

روح الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت: «گروه طالبان در ۲۴ساعت گذشته در بیشتر از پانزده ولایت کشور در مقابل نیروهای دفاعی و امنیتی افغان حملات خودرا انجام دادند که نیروهای امنیتی در حالت دفاع فعال این حملات طالبان را دفع کردند.»
زرگی عبادی، سخنگوی والی ارزگان نیز بیان داشت: «مخالفان مسلح حمله‌هایی را انجام دادند که نیروهای امنیتی افغان به موقع به این حمله‌ها پاسخ دادند.»

مسؤولان امنیتی و محلی در شمال کشور نیز از حمله‌های طالبان از دیشب تا امروز در ولایت‌های فاریاب، بلخ و جوزجان سخن می‌گویند.
نقیب‌الله فایق، والی فاریاب تصریح کرد: «بالای نیروهای دولتی در ولسوالی شیرین تگاب انداخت کردند که هیچ آسیبی به نیروهای امنیتی نرسیده‌است.»

از سویی دیگر، طالبان می‌گویند که برای اعتمادسازی و تسریع روند مذاکرات میان افغانان، ۲۲ سرباز نیروهای دولتی را در هلمند از بند این گروه رها کرده‌اند.
با آغاز مذاکرات میان افغانان انتظار میرفت تا یک آتش‌بس اعلام ناشده تأمین شود و یا خشونت‌ها در کشور کاهش یابند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
حمله
نظرات بینندگان:

>>>   ایران و روسیه تلاش میکنند تا جنگی بزرگتر از روند صلح فعلی بوجود آورد و جریانات همسوی شان و جوانان بیکار را استخدام نمایند.
ولایتهای تخار ، بادغیس ، بدخشان ، بلخ ، شمالی و سایر مناطقی که جریانات همسوی شان وجود دارد و بعضی مناطقی که جوانان بیکار و تندرو گروه طالبان به آن دسترسی دارند، پایگاههای شروع جنگ خواهند بود.
رهبران طالبان در دوحه باید موضع خود را در مقابل این جنگجویان مشخص کنند تا دولت و نظامیان افغانستان بهتر بتوانند از مردم ملکی دفاع کنند.
امریکا باید تهاجمات نظامی و شبانه خود را در مواضع و پایگاههای مهاجمین از سر بگیرد و یا که به مقابل منابع تمویل و تجهیز آنان مقابل به مثل را راه اندازی کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است