آوارگی ۳۷ میلیون نفر در نتیجه جنگ‌های آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۹    ۱۳۹۹/۶/۲۰ کد خبر: 164738 منبع: پرینت

یک گزارش آمریکایی نشان می‌دهد که ۳۷میلیون نفر پس از حوادث ۱۱ سپتامبر در نتیجه جنگ‌های آمریکا آواره شده‌اند.
به گزارش تسنیم، بر اساس گزارش جدیدی که دانشگاه «براون» روز سه‌شنبه در خصوص هزینه‌های جنگ منتشر کرده است، دست‌کم 37 میلیون نفر در نتیجه جنگ‌های آمریکا بعد از 11 سپتامبر سال 2001 آواره شده‌اند.

بر اساس این گزارش آمار آوارگان جنگ‌های آمریکا بیشتر از افرادی است که بر اثر درگیری از آغاز قرن بیستم به‌استثنای جنگ جهانی دوم، آواره شده‌اند.
در این گزارش آمده است که بیشتر پناهندگان در کشورهای خاورمیانه پذیرفته شده‌اند.

تعداد افراد آواره‌شده که اغلب آن‌ها غیرنظامی هستند، در افغانستان (5.3 میلیون) ، عراق (9.2 میلیون)، پاکستان (3.7 میلیون)، یمن (4.4 میلیون)، سومالی (4.2 میلیون)، فیلیپین (1.7 میلیون) و لیبی (1.2 میلیون) بوده است.

همچنین جنگ‌های آمریکا منجر به آواره شدن ساکنانی در بورکینافاسو، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، جمهوری دموکراتیک کنگو، مالی و نیجریه شده است.
بر اساس گزارش‌های این دانشگاه آمار ارایه‌شده تخمینی و محافظه‌کارانه است و آمار واقعی آوارگان بعد از جنگ 11 سپتامبر ممکن است بین 48 میلیون تا 59 میلیون نفر باشد.
در این گزارش آمده است که در سالهای 2010 و 2019، تعداد کل پناهندگان و آوارگان در سراسر جهان تقریباً دو برابر شده و از 41 میلیون به 79.5 میلیون نفر رسیده است.

«جرج بوش» رییس جمهور وقت آمریکا به‌اصطلاح «جنگ علیه تروریسم» را آغاز کرد و بعد از آن ارتش آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر به برج‌های دوقلو، نزدیک به دو دهه همچنان به جنگ‌های خود ادامه می‌دهد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آوارگی
جنگهای آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   خدا آمریکاییها را آواره کند ان شاءالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است