شرکت آلمانی یکصد میلیون واکسن کرونا تولید می کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۹    ۱۳۹۹/۶/۱۶ کد خبر: 164701 منبع: پرینت

شرکت دواسازی "کیورواک" در شهر توبینگن آلمان ۲۵۲ میلیون یورو را برای ساختن واکسن کرونا دریافت می کند. سخنگوی این شرکت تائید کرده که حکومت آلمان این پول‌ ها را از یک برنامه ویژه وزارت تحقیقات در اختیار قرار می دهد.

صندوق حمایتی شامل جمعاً ۷۵۰ میلیون یورو می باشد. در عوض دولت آلمان که از طریق بانک "نهاد وام برای بازسازی" یا "کا اف فاو" در تحقیقات شرکت "کیورواک" سهیم شده، یک بخش از تولیدات را دریافت می کند.

این شرکت دواسازی در نخستین مرحله انکشاف دارویی قرار دارد که در حال حاضر روی افراد بالغ صحتمند آزمایش می شود. براساس گزارش روزنامه اقتصادی "هندلس بلات"، دیتمار هوپ، صاحب اصلی و مؤسس این شرکت دواسازی گفته که او روی صدور مجوز استفاده از واکسن تا بهار یا تابستان سال ۲۰۲۱ حساب می‌کند و می خواهد تا پایان سال جاری میلادی بیش از ۱۰۰ میلیون دوز را تولید کند.
این شرکت آلمانی تا آخر امسال میلیون ها واکسن را در اختیار قرار می دهد

رقیبان پیشتازند؛
اما شرکت "کیورواک" در رقابت برای تولید یک واکسن برنده نخواهد شد. دیتمار هوپ اعتراف کرد که دو رقیب اصلی شان، یعنی شرکت امریکایی "مودرنا" و شرکت "بیونتک" در شهر ماینس آلمان در تحقیقات شان پیشتازند.
روسیه قبلاً در ماه اگست مجوز استفاده از یک واکسن کرونا را با نام "اسپوتنیک ۵" صادر کرد، بدون آنکه به انجام مرحله آخری آزمایش منتظر بماند که باید در روی ده‌ها هزار نفر موفقانه صورت گیرد.
دانشمندان غربی از این برخورد روسیه به شدت انتقاد کردند و توضیح دادند که یک واکسن با تأثیرات ناقص، ممکن است مشکلات بسیاری جدی را در پی داشته باشد.

دیتمار هوپ رپیس شرکت داروسازی کیورواک؛
پژوهشگران روسی اخیراً در مجله علمی "لانست" مقاله‌ای را در مورد ماده ‌ای که در این واکسن ترکیب شده، نشر کرده ‌اند. آنها در این مقاله نوشته ‌اند که این ماده "مطمئن و به خوبی با صحت سازگار" می باشد و بدن های افرادی که روی شان آزمایش شده، "بدون تأثیرات جانبی"، پاتین یا "آنتی بادی" ساخته اند.
حتی پژوهشگران روسی خودشان اعتراف کردند که برای این که تأثیرگذاری دوام دار و مطمئن بودن واکسن تضمین شود، باید روی شمار بیشتری از انسان ها آزمایش انجام شود.
نئور بار- زیف، دانشمندی از دانشگاه جان هاپکینس در ایالات متحده امریکا که در این مطالعات سهم نگرفته است، این تحقیقات را "تشویق کننده، اما بی اهمیت" خوانده و گفت که آنها فاقد داده‌ های موثر روی افراد بالاتر از ۶۰ سال هستند ؛ کسانی که به ‌خصوص در برابر کووید-۱۹ ضعیف می باشند.

شرکت های بیمه صحی در آلمان ممکن است سال بعد، در اثر پیامدهای ناشی از موج کرونا، با کمبود چندین میلیارد یورویی مواجه شوند. چنانچه شبکه هیئت تحریریه آلمان "آر ان دی" گزارش داده است، این کمبود به خاطر قطع شدن چرخه کسب و کار و هزینه‌های اضافی برای پاندمی، به احتمال زیاد بالغ بر ۱۶/۶ میلیارد یورو خواهد شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
واکسن کرونا
آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است