بلقیس روشن زنی که همیشه ایستاده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۱    ۱۳۹۹/۵/۱۸ کد خبر: 164448 منبع: پرینت

بلقیس روشن، نماینده مجلس در جریان سخنرانی اشرف غنی در آغاز لوی جرگه، اعتراض کرد و گفت؛ "باج‌دهی به طالبان وحشی خیانت ملی" است.

غنی در پاسخ به خانم روشن گفت که او باج‌ده نیست و خانم روشن باید همکاران خود در لوی جرگه را قناعت دهد، تصمیم از اعضای لوی جرگه خواهد بود.

پس از آن در مجلس سر و صدا بر پا شد و به گفته خانم روشن گارد/ نیروهای امنیتی ریاست جمهوری او را از تالار لوی جرگه بیرون کردند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روشن
مجلس
جرگه
نظرات بینندگان:

>>>   یکی از دست های مرموز وپنهان خارجی ها در پارلمان وحکومت دست نشانده بلقیس میباشد درست است که او قبلا با سازمان راوا ویا شعله ای جاوید سابق کار میکرد اما معلوم است که حال بسیاری از خلقی ها وپرچمی هاوبعض از اعضای مهم وبر جسته ای منسوب به مجاهدین از جمله جناب استاد وحکمتیار وارغندیول وقانونی ومولانا قربان وجمعی غفیری که از ذکر نام شان درین مقال امتناع میورزیم وراوای های چون بلقیس روشن وپیمان وتعداد زیاد از اعضای حزبش وشفیع عیار وسازمان ابش که انرا بالای اتش ریخته انددر خدمت استخبارات غرب قرار گرفته اند واینها همه علیه دین وفرهنگ اسلامی مبارزه دارند وبرای فعلا فقط دیانت وعقیده ای ملت افغان را هدف قرار داده اند اگر اعتراض بلقیس در جلسه نمیشد همانطوری که هنوز هم این مجلس بی محتوا وتقلبی است بی نهایت کم رنگ وساختگی معلوم میشد با مخالفت ظاهری مانند بلقیس روشن میخواهند به جلسه ونشست خیمه ای لویه جرگه کمی ابرو بخرند وان را تا اندازه ای نمکی جلوه دهند اما ملت عزیز به زبان حال میگویند <به هر رنگی که خواهی جامه میپوش--- من از طرز خرامت میشناسم>
قاضی فضل الله تاشقرغانی سابق مشاور خاص وزارت تعلیم

>>>   بلقیس درست گفته ./

>>>   سیاستگراگر از یک جانب در گفتار کلیمات
خوب به خورد مردم میدهد از جانب دیگر در عمل کثیف ترین بازی هارا در پلی روم
( play room )انجام میدهد .
اشرف غنی چنان کرد و به دموکراسی تف
انداخت .
ارسلان حکیمی

>>>   برای نشان دادن دموکراسی،باید صحنه سازی کرد،در غیر آن مردم میگویند که دموکراسی نیست.
اگر خانم بلقیس اعتراض نمی کرد،مردم میگفتند که ای چی قسم دموکراسی است که سی فیصد نمایندگان لویه جرگه رنان است و آمده اند که زندانیان طالبان را رها کنند.
و یا چه قسم پارلمان است که رییس جمهور بدون مشورت آنها،لویه جرگه دایر میکنند و آنها اعتراض نمی کنند.
اما علت اصلی تدویر لویه جرگه رهایی زندانیان طالبان نبود ،بلکه پس کردن عکس داکتر عبدالله از تالار لویه جرگه بود.

اگر یاد تان باشد چند وقت پیش اشرف غنی به ولایت کاپیسا رفته بود و یا صدای بلند اعلام کرد که دولت وحدت ملی مرحوم شد و جنازه اش در قول آبچکان به خاک سپرده شد و فاتحه آن در قصر سپید دار گرفته شده است.
داکتر عبدالله که ده کته گی بد نیست،زورش کم است،قار خود را گرفته نتوانست،عاجل رفت به شبرغان و رتبه مارشالی را در سر شانه دوستم نصب کرد.
اشرف غنی نیز لویه جرگه دایر کرد و عکس داکتر عبدالله را پس کرد و در عوض اش نشان بیرق را نصب کرد.
اگر دل اشرف غنی بی آب کردن داکتر عبدالله نبود،یک عکس خود را در بالای تریبون در وسط تصب میکزد.
ای چه معنی که عکس خود را در یک طرف میگذارد و در طرف دیگر در جای عکس داکتر عبدالله،نشان بیرق را مانده است.
مه در تالار متوجه چشم های داکتر عبدالله بودم.
هر وقتی که جای خالی عکس خود سیل میکرد، به فکرش می آمد که در جای عکس اشرف غنی ایستاد است و بطرف سیل میکند و چنین میگوید:

بچه ....! افغانستان تاریخ پنج هزار ساله دارد.اینه نشان بیرق و در آنطرف عکس خودم و دولت وحدت ملی وقت در قول آبچکان دفن شد.

>>>   من نمیدانم چراهرکس ناکام میماند ویا میخواهد به قدرت برسد .یا دزدی کند پای دین را به میان می اورد.؟؟؟؟؟؟؟

>>>   از طالب و غنی نجس تر و خاین تر در کجاست.

>>>   حق العباد را که خواوند به خود حق نه داده ببخشد . جرگه یا هر کس دیگر به کدام صلاحیت به جز ورثه و یا در صورت جرح و ضیاع مال متضرر و مجنی علیه اختیار دارد نه جرگه و اشخاص دیگر
پس معلوم است زور حق است نه .
م.نجیب

>>>   بلقیس باید ازدیموکراسی کار میگرفت اجازه میخواست،بعد ابراز نظر مینمود ا گر رئس جمهور برایش وقت نمیداد بعدآجنین اعمال را انجام میداد.
فهمیده شد که دستوری جنبه تخریبی داشت.بعدآباید باز پرس و بر خورد قانونی شود.

>>>   آن زن احمق که به خانم بلقیس حمله فزیکی کرد باید شناسایی و همگانی شود تا هر کجا گام میگذارد تف به رویش انداخته شود. بسیار زن بی شرف و بی آبرو و بی عزت و پاچه دریده بود.

>>>   مطمئن باشید که اگر همه کسانی که لوی جرگه را پیشنهاد وهم کسانیکه آنرا تدوین و ترتیب کردند وهم بجز چند نفر کسانیکه اشتراک کرده بودن جان هایشان را و همسران و فرزندان شان را قربانی کنند تا صلح و آرامش بیاید ، صلح نمیشود تا که آمریکا نگوید و نخواهد .
طالب .....کیست؟

>>>   بلقيس جان را شكيبا جان خواب داد ، و چند روز بعد مثل من پناهنده غرب ميشود و براي ابد خواب ميشود.

>>>   آن زن .....و جاهل که بلقیس را هل داد شازیه
صافی نام دارد و از اوغانک های باج ده به سرویس
.....ارگ است تا حالا ۳ شوهر را طلاق داده

>>>   اگر شمه ای از شهامت و وجدان بیدار ضد جنایتکاران جهادی و طالبی وجود داشته باشد تخطئه مبارزهء شجاعانهء بلقیس روشن از سوی قاضی فضل الله تاشقرغانی و امثالش جز باج دادن به طالبان و خیانت ملی نمیتوان چیز دیگر تلقی کرد. تا زمانی که جانیان تنظیمی و طالبان در این سرزمین دست باز دارند نه استقلال معنایی دارد نه مصونیت چه رسد به دموکراسی و تامین حقوق زن.
فرزادی

>>>   بلقیس روشن زنی که همیشه ایستاده است.
چه عنوان زیبا و شایسته برای بلقیس روشن که تا حال فداکارانه از افشای گلبدین، سیاف، محقق، دوستم، عبدالله، الله گل مجاهد، غنی، طالبان مزدور، روشنفکران وطنفروش و سازشکار، امریکا و قس علیهذا غافل نمانده و بحق در قلب مردم دردمند و مخصوصا زنان اسیر ما جا گرفته است و این موجب شده که مخالفان کامنت نویسش هارتر و بیمارگونه تر به او یورش برند.
درود های اتشین به بلقیس روشن!
ننگ و نفرین بر دشمنان بلقیس روشن!
لاله رویا از هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است