انفجار بمب در منطقه شیعه نشین هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۴    ۱۳۹۹/۵/۹ کد خبر: 164355 منبع: پرینت

مقام‌هاى امنیتى هرات مى‌گویند حوالى ساعت هفت شام چهارشنبه، هشتم اسد، یک انفجار در این شهر اتفاق افتاده است. به گفته‌ى عبدالاحد ولى‌زاده، سخنگوى فرماندهى پولیس هرات، انفجار ناشى از بمب مقناطیسى بوده که در یک موتر مسافربرى جاسازی شده بود و در «محله حاجى عباس» از مربوطات ناحیه نهم و دوازدهم شهر، منفجر شده است.

سکینه حسینى، از گواهان رویداد،مى‌گوید به شمول راننده، هشت تن سوار بر این موتر نوع «فلان‌کوچ» بودند.
فرهاد افضلى، مسوول بخش عاجل شفاخانه حوزه‌اى هرات، مى گوید که چهار کشته و سه زخمى از این رویداد به شفاخانه منتقل شده است. او مى‌افزاید، در میان زخمیان و کشته ها، زنان و کودکان نیز شامل هستند و وضعیت صحى دو تن از زخمى‌ها وخیم است.

به روایت عبدالرشید قلندرى، وکیل‌گذر ناحیه نهم هرات، انفجار زمانى به وقوع پیوست که موتر مسافربرى از شهر هرات به سمت «شهرک جبرییل» در حرکت بود.
ابراهیم محمدى، مسوول هرات آمبولانس، می گوید چهار زخمى و سه کشته از محل رویداد به شفاخانه انتقال یافت، اما یکى از زخمیان به دلیل شدت جراحات، در شفاخانه جان باخته است.

چند روز پیش نیز، پولیس هرات، از انفجار یک بمب در نزدیکى زیارت «شاه زاده مظفر» در ناحیه دوم شهر هرات جلوگیرى کرد.
باشندگان هرات در این اواخر از افزایش دزدى‌هاى مسلحانه در این شهر شکایت داشتند، اما انفجار این بمب بر نگرانى آنان از وضعیت امنیتی افزوده است.
در حالى که حکومت افغانستان و گروه تروریستی طالبان، به تاز‌گى در روزهاى عید قربان آتش‌بس اعلام کرده‌اند، تاکنون هیچ گروهى مسوولیت این رویداد را برعهده نگرفته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انفجار بمب
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   با این همه جنایات وهابی هایی آدم کش ومفسدالارض بازهم سوالات جاهلانه یی بلند میشود که چرا باید ضد پلان هایی وهابی هایی بی شعور و جانی سعودی در کشور باشیم.
آزاده

>>>   کار آمریکا است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است