آتش بس سه روزه طالبان و دولت در روزهای عید
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۲    ۱۳۹۹/۵/۸ کد خبر: 164342 منبع: پرینت

طالبان روز سه شنبه بار دیگر ماننده دو عید گذشته، آتش بس سه روزه را اعلام کردند و از جنگجویان شان خواستند که به نیروهای دولتی حمله نکنند و نیز به بخش‌های زیر اداره حکومت نروند.
این گروه همچنان از جنگجویانش خواسته است که در صورت حمله بر آنان، به آن پاسخ دهند.

این آتش بس در حالی اعلام می شود که رییس جمهور غنی در نشست مقام‌های ارشد یا "سام" که برای آماد‌گی‌های نشست ژنو، در کابل برگزار شده بود، گفت که روند رهایی زندانیان به زودی تکمیل خواهد شد و به گفتۀ او، گفتگوهای میان افغانان در مدت زمان یک هفته آغاز خواهند شد.
به گزارش طلوع، غنی همچنان گفت که از دهم ماه حوت سال گذشته هجری خورشیدی تا سی و یکم سرطان سال روان هجری خورشیدی ۳ هزار و ۵۶۰ نیروی دولتی و ۷۷۵ غیرنظامی در خشونت‎ها جان باختند و ۶ هزار و ۷۸۱ نظامی و ۱ هزار و ۶۰۹ غیرنظامی زخم برداشته اند.
این به این معنا است که در این مدت در هر روز به گونه میانگین ۲۴ نیروی افغان جان باخته اند و ۴۵ تن دیگر زخم برداشته اند.

صدیق صدیقی سخنگوی رییس جمهور می گوید که حکومت از اعلام آتش بس سه روزه طالبان استقبال می‌کند. او می گوید: «اعلام آتش بس، یک گام مهم است، اما مردم افغانستان خواهان آتش بس دوامدار و آغاز مذاکرات مستقيم صلح، میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان است.»
صدیقی می گوید که رییس جمهور غنی به تمام نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دستور می‌دهد، تا آتش بس سه روزه را رعایت و تا زمانی که از طرف طالبان، آتش بس نقض نشود، هیچ گونه عملیاتی را در برابر گروه طالبان، انجام ندهند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آتش بس
طالبان
روزهای عید
نظرات بینندگان:

>>>   غنی دنباله رو طالب شده.
هر وقت طالب آتش بس کند غنی پیروی میکند و این نهایت ضعف غنی است.

>>>   در یک سال دو عید است که مجموعاً میشود هفت روز.
یعنی در یک سال هفت روز جنگ نیست و باقی سیصد و پنجاه و نه روز جنگ است.

از شما کرده باز هم خدا خوب بوده است که در یک سال سی روز روزه فرض کرده است و مردم را گرسنه و تشنه نگاه میکند ،اما سیصد و سی و شش روز دیگر،یعنی یازده ماه دیگر ،غرض ندارد و هرچقدر که دل مردم میخواهد،نان میخورند و آب مینوشند.
حتماً در روز قیامت طالبان به خدا خواهند گفت که ما اینطور یک جنگ و روزگار خراب را بالای مردم افغانستان تحمیل کردیم،که یک ماه روزه خودت،به گرد آنهم نمیرسید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است