موافقت آمریکا برای گفتگو با ایران برای صلح افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۶    ۱۳۹۹/۵/۴ کد خبر: 164293 منبع: پرینت

آمریکا موافقت خود را با ایران به عنوان بخشی از توافق صلح در افغانستان ابراز داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، زالمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان گفت كه آمریکا موافقت كرده است كه با ایران در مورد روند صلح افغانستان گفتگو كند.

زلمی خلیلزاد در موسسه صلح ایالات متحده گفت: "برای دستیابی و حفظ صلح ، بسیار مهم است که منطقه به طور مثبت شامل این روند شود و ما حتی توافق کردیم که ملاقات ها مربوط به افغانستان را با ایران ترتیب دهیم ، ما همچنین می خواهیم ایران حمایت خود را از این پیشنهاد ابراز کند."

یادآوری می کنیم، که در پایان ماه فبروری در مراسمی در قطر میان امریکا و گروه طالبان توافق نامه صلح پس از 18 سال جنگ امضا شد که در آن از بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان در مدت 14 ماه و آغاز گفتگوهای میان افغان‌ها پس از پایان تبادله زندانیان ذکر شده است.

تا اواسط ماه جولای، ارتش آمریكا به عنوان بخشی از این توافقنامه از پنج پایگاه در افغانستان خارج می شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ایران
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   خلیل زاد در آمریکا از سفیران افغانستان و ایران و ازبکستان و قزاقستان دعوت کرده بود تا روی موضوع صلح افغانستان بحث کنند.
اما سفیر ایران در جلسه اشتراک نکرد،بنآ خلیل زاد نیز اعلان کرد که دولت ایران روی موضوع صلح افغانستان علاقه ندارد.

>>>   زلمی جان وقتی خودت بریدی، خودت دوختی، خب تنت بکن! چرا تن نمی کنی؟ خواب خیر باشه! فکر کردی که ایران بچه پیدا شده دیروزی است. رهبر ایران هر گونه مذاکره با امریکا را قدغن کرده، ولی الان بخاطر گل روی زلمی جان حتما هیئت میفرسته خخخ ....

>>>   نظر دهنده اول ایران بخاطر تحریمهای خودش حاضر به مذاکره با آمریکا نشد حالا توقع دارید بخاطر افغانستا با آمریکا مذاکره کند ؟ همیشه چرا انقدر از ایران طلبکارید خیر افغانستان به پاکستان میرسد شر مهاجران قاچاق و بزهکار افغان به ایران ، ایران هیچ تمایلی به دخالت در همسایگان شرقیش ندارد نه پاکستان نه افغانستان در ایران مهاجران افغان ادعا میکنند پشتونها باعث آوارگیشان شدند و پشتونها جنایتکارند در ایران مهاجران پشتون هم هستند اما بیشتر خلافکارها ، متجاوزان به دختران و زنان ایرانی ، سارقین ، و قاچاقچیان مواد مخدر افغان در ایران زردپوست هستند یعنی یا تاجیکند یا هزاره یا ازبک و ترکمن بزرگترین آرزوی ایران دور شدن از افغانستان و مهاجران افغان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است