ربانی: شراکت در قدرت دیگران، غیرمعقول است
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۰۴    ۱۳۹۹/۴/۲۰ کد خبر: 164119 منبع: پرینت

صلاح‌‎الدین ربانی، در یک گردهمایی در کابل گفت که شریک شدن درقدرت دیگران، هدف غیر معقول است.
او با اشاره به موضع‌‌گیری چندین تن از اعضای دیگر جمعیت از جمله عبدالله عبدالله، عطامحمد نور و یونس قانونی گفت که رسیدن به قدرت هدف اصلی جمعیت است، اما، به‎‌گفتۀ او، شریک شدن برخی‌‎ها درقدرت دیگران به هدف چند وزارت و سفارت، هدف غیرمعقول است.

او از کسانی که در حکومت به‎‌گونه‌‌یی سهم گرفته‌‎اند، می‌‌پرسد که اگر مبنای مشروعیت نظام را نتیجۀ انتخابات ریاست‌‎جمهوری می‌‌پندارند، پس چه پاسخی به هواداران زمان انتخابات شان دارند و اگر مبنای مشروعیت را توافق‌‌نامه سیاسی حل اختلاف‌‌ها میان اشرف غنی، رییس‌‌جمهور و عبدالله، رییس شورای مصالحه ملی می‌‌پندارند پس چرا این مورد در این توافق‌‌نامه تذکر نیافته است؟

او می‌‌گوید که جمعیت اسلامی به ‎رهبری او مخالف صلح نیست و برخی‎‌ها با صلح، بازی سیاسی می‌‌کنند.
ربانی از گماشتن یک کمیته برای برگزاری مجمع عمومی جمعیت اسلامی نیز خبر داد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ربانی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   با تدویر کنگره مشکل حل میشود.

>>>   در دور پیش انتخابات ریاست جمهوری نیز انتخابات مورد تقلب قرار گرفت و داکتر عبدالله نتیجه انتخابات را نپذیرفت و در نتیجه جان کیری وزیر خارجه وقت امریکا آمد و حکومت وحدت ملی را بین شان تشکیل کرد،آیا از نگاه قانون انتخابات این یک کار خلاف قانون نبود و مشروعیت این دولت مورد سوال قرار نمیگرفت که جناب شما پوست وزارت خارجه این دولت را قبول کردید؟
از همه بدتر عمل غیر قانونی دیگر این که ،نظر به قانون یک وزیر نمیتواند از دوماه زیاد تر سرپرست یک وزارت خانه باشد.آیا جناب شما پنج سال مکمل یعنی یک دوره مکمل انتخاباتی ریاست جمهوری سرپرست وزارت خارجه تبودید،بدون آن که رای پارلمان را بدست بیاورید؟
در افغانستان از قانون گپ نزنید که یگانه چیزی که وجود ندارد،عبارت از قانون است و از رییس جمهور گرفته تا پیاده دهن دروازه یک دفتر،قانون را مراعات نمی کنند.

>>>   کسانی که قوم را ترجیع می دهندبدانند که در تضاد با حدیث پیغمبر مبنی بر فرق بین سیاه و سفید عرب و وعجم قرار می گیرندزیر در حدیث واضع گفته شده محک بر تری تقوی است پس برادر اگر به اسلام ایمان داری باید قوم قبیله و اجداد را یک طرف مانده پیروی از اشخاص ظالم را رهاکن و از اشخاص متقی اطاعت کن اگر از قوم و زبان توهم نباشد زیرا اسلام به ما این را درس داده است فتح کابل

>>>   افغانستان سرای بی بی حاجی نیست که باید نصف آن مربوط بچه بی بی حاجی باشد شما بروید بدخشان واز سرای بی بی حاجی در بدخشان سرپرستی کنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است