فلسطینی فلسطینی عزیزم!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۹/۳/۱ کد خبر: 163496 منبع: پرینت

نگاهی که اغلب مردم ایران به افغانی دارند، سوری ها به فلسطینی ها دارند البته با یک تفاوت بزرگ که مرحوم حافظ اسد؛ حق کار و زندگی را در کشور سوریه به فلسطینی های مهاجر داده بود.

صاحبخانه ها و کارفرمایان سوری با میل و اشتیاق خانه و کار به افغانی میدادند ولی از دادن کار و اجاره به فلسطینی ابا میکردند و دلایل خودشان را داشتند که اغلب حق هم داشتند. من تجربه زندگی و همسایگی با فلسطینی ها را دارم، یکی از گروههای عربی که هیچوقت نتوانستم هضم شان کنم و با آنها ارتباط بگیرم، آب شان هم با جماعت افغان در یک جوی نمیرفت شاید بدلیل زبان و مذهبی که اغلب افغانی های ساکن در دمشق داشتند، بود.

پیشتر که بیاییم؛ در جنگ سوریه زمانیکه هنوز داعش شکل نگرفته بود در تخریب سوریه و همکاری با گروهک تکفیری مقابل با دولت بشار، بزرگترین نقش را همین فلسطینی های حاضر در سوریه به خود گرفته بودند. در گزارشات مردمی خود سوری ها خاطرات دردناک از نامردی برخی فلسطینی‌ها زیاد ياداوری می‌شود.
اینکه می خواهید روز قدس را تجلیل کنید و از مظلومیت فلسطینی ها اعلان حمایت کنید انتخاب خودتان است.
ولی وقتی عرب به عرب رحم نمی کند و آنطور با قساوت شکم زن و دختر همکیش خود را میدرند و سران عرب در تقویت داعش؛ از هیچ تلاشی دست نمی کشیدند و ملت عرب پشت به کعبه‌؛ آواره و درمانده بسمت ممالک غربی برای نجات جان خود به کوه و دریا می‌زدند و صدای لبیک مصر، عربستان، قطر، کویت، امارات و... اصلا در نیامد که خجالت بکشند و آغوش خود را به مسلمان آواره وعرب خودشان باز کنند تا به دامان دولت‌های غربی پناه نبرند،
شما افغانان عزیز که خدا را شکر در هفت آسمان یک ستاره ندارید و تحت هر عنوانی حتی همان طالبان ابزار جنگ طلبان شرق و غرب هستید، چرا گلوی خود را پاره میکنید؛ چه منفعتی به شما میرسد!؟

سیاستمداران ایرانی بسیار زیرک هستند و خوب می دانند اگر آن فلسطینی که در فرهنگش عجم را مجوس می داند و تفکر وهابیت در ذهن اغلب آنها بیداد می‌کند را به حال خود رها کنند، حکومت عربستان که از ایادی اسراییل میباشد، سر وقت فلسطینی ها می رود و با لابی گری و وساطت زمینه آشتی بین اسراییل و فلسطین را فراهم می کند و اینها قدرت سه گانه شده و به جان ایران حمله میکنند، لذا بهتر است پایگاه های فلسطینی ها را همچنان تحت عنوان مظلوم عالم، تقویت کند تا فلسطینی ها با اسراییلی ها دربیفتند و خودشان با آرامش به کارهای دیگر در منطقه و جهان برسند... خب این سیاست شان است که برای دفاع از تمامیت ارضی خود از هر ترفندی استفاده می کنند و شاید هم برای حفظ منافع شان حق هم داشته باشند.

بیایید برای رضای خدا، اینبار بخاطر آرامش خودتان برای خودتان موش بگیرید و از ابزار این و آن شدن دوری گزینید فرقی نمی کند ایران باشد یا آمریکا، پاکستان باشد یا چین!
چرا که در دنیای پیچیده سیاست، همه به فکر حفظ منافع ملی خاک خودشان هستند.
ما هم اگر طبیب هستیم، سر کل خودمان را دوا کنیم...
بهتر نیست؟
پ ن:فلسطینی فلسطینی عزیزم=نام یک سرود است.

بتول سیدحیدری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
افغان
نظرات بینندگان:

>>>   چقدر به جاه و با منطق!!!

>>>   شهزاده های ترورست عربستان ودیگر عرب خیل ها ملیارد ها دالر را صرف قمار وشراب وفاحشه خانه ها میکنند آنها حق اولیت دارند که برای فلسطینی ها اگر ماجرا جو نیستند ومظلوم هستند کمک کنند
هیچگاهی درهیچ شرایطی که افغانستان بدتر از فلسطینی ها گرفتار بوده همدردی وپشتبانی لفظی هم از اعراب فلسطینی ندیده اند
آنها خود شان زمین های خود را برای اسرائیلی ها درنخست به دوبرابر قیمت روز فروختند بعد ها که متوجه شدند چی اشتباهی کرده اند شروع به مظلوم نمائی کردند
ر

>>>   خانم بتول سیدحیدری ،واقعا درست فرمودید ممنون حرفتان حق بود ،بالای حرف حق ،دیگر حرفی نیست ،کاش شما همیشه نشر داشته باشید،اگاه شدم از مسایل روزم سرافراز باشید

>>>   بلی خانم نظر تان نیک است اگر ما بتوانیم مسایل جنگی کشور خود را حل و فصل کنیم و از جنگ به ارامش تبدیل سازیم خیلی کار نیک و خوبی را کرده ایم چه رسد در مداخل در جنگ فلسطین و غیره هنوز گندم خود ما پاک نشده به پاکاری گندم دیگران دست کمک را دراز کنیم که اصلا منطقی هم ندارد .

>>>   محترمه خانم بتول سید حیدری!!/اسمان ریسباف بافتن شما مطلب بی سروته والبته از نظر من پوچ وبی معنی است.
اسراییل غاصب(صهیونیزم) وامریکای جهانخوار دارد خون امت مسلمان رابه شیشه میکند انوقت شما با این اظهارات بی معنی خود دارید اب به آسیاب دشمن بشریت میریزید؟؟؟اول اینکه من خود به دولتمردان ومفاد تقنینی دولت ایران درخصوص قوانین مهاجرتی واقامت انتقاد دارم وقوانین ضعیف وناقص در خصوص نه تنها مهاجران وطندار ما بلکه به سایر خارجیان در کشور ایران امیدوارم مجلس جدید که ظاهرا افراد مثبت ودرستی به مجلس ایران راه پیدا کرده اند این قوانین ضعیف را اصلاح وقوانین جدیدی راوضع نمایندکه هم برای منافع ملی ایران خوبست وهم بهانه دست مزدوران ومعاندان نظام نخواهد داد.دوم اینکه فلسطین پاره تن اسلام است وهرکس که خود را مسلمان میداند وظیفه دارد در قبال فلسطین ساکت نماند وحمایت از ازادی قدس شریف قبله دوم مسلمانان؛ عرب و فارس وغیر عرب و عجم نمی شناسد.سوم اینکه ناموس وکیان اسلام ومسلمانان دارد توسط صهیونیزم جهانی غارت وچور وچپاول میشود انوقت یک امر حیاتی یعنی غصب سرزمین فلسطین را درحد اختلاف دونفر فلسطینی ودونفر سوری پایین می اورید؟امروز اختلاف ودرگیری وتفرقه سم خطرناک درمیان امت اسلام است شما به همین تفرقه واختلاف در میان مردم افغانستان خودمان که بین پشتون وهزاره وتاجیک وازبیک وجود دارد را خوب نگاه کنید که سودش را میبرد؟؟؟امریکا.چهارم اینکه اهمیت موضوع فلسطین گپ امروز ایران نیست از فردای پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری مرجعیت شیعه امام خمینی رحمت الله علیه سفارت اسراییل در ایران برچیده شود وبجای ان سفارت فلسطین بنا گردید وپرچم فلسطین به اهتزاز درامد بنآ" موضوع فلسطین یک تعارف توخالی ؛یک شعار بی محتوا نیست بلکه فلسطین یک ارمان است .شما امروز وضع رجیم جعلی اسراییل را با چهل سال قبل مقایسه بکن صد فی صد موقعیت این رجیم تنزل کرده ودر تمام جنگهایی که خود اغاز گر ان بوده شکست خورده وبهمین شکل که پیش برود تا چند سال دیگر دوباره فلسطینیان سرنوشت سرزمین غصب شده خود را بدست خود رقم خواند زد به اذن الله جل جلاله من معتقدم کشور فلسطین از افغانستان ما زودتر فلسطین از چنگال امپریالیست امریکا وصهیونیزم بین الملل ازاد خواهد گشت دلیلش اینکه در فلسطین وحدت وعزم یکپارچه برای ازادی واستقلال وطن خود وجود دارد اما درافغانستان تفرقه وچند دستگی وجود دارد واین یعنی وحدت ویکپارچگی وجود ندارد ودشمن راحت بر خر مراد خود سوار است وچهار نعل میتازد //
داکتر عبدالرب اچک زی MD

>>>   داکتر بتول! یک تنه مرزهای بیسوادی را جابجا کردید. هم در نوع نوشتار که بسیار در زمینه ویرایشی قلم شما مشکل دارد و منحیث یک طفل زبان باز کرده است و هم از سوی درک و تحلیل سیاسی تان.
متن شما سرشار از نژادپرستي عليه ملت فلسطين بود ! هم چنين تحليل بسيار غلط درباره سياست ايران. خطر وهابيت فلسطين بر فرض اتحاد هم به اندازه گروهكهاي وهابي تكفيري مستقر در افغانستان و پاكستان بر ضد ايران نيست .ضمنا امريكا خود را همسايه ايران كرده اما به ايران حمله نميكند انوقت اسرائيل حمله كند!! تا جايي كه اطلاع دارم شما دانشجوي دوره داكتري روانشناسي در دانشگاه اصفهان هستيد و هنوز فراغت از تحصيل نيافته خود را پيش پيش لقب داكتر داده ايد و گويا نام خدا در ذهن خود همانطور كه سند داكتري روانشناسي اخذ كرده ايد در زمينه سياست نيز صاحب رساله شده ايد كه چنين تحليلهاي سوي بلند ارائه ميكنيد.
محترمه من يك سوال دارم:شما كه از همجواري با چند اواره فلسطيني در سوريه به چنين نتيجه نژادپرستانه اي رسيديد چگونه ميخواهيد در برابر نژادپرستي بعضي ايرانيان در قبال مهاجران افغان گلايه كنيد؟؟؟؟
افغان پيپر لطفا نشر بفرماييد

>>>   گپ از فلسطین خود بزن فلسطین دیگران را چی میکنی از این معلوم می‌شود که از جمله همان خواب برده های سلطان محمود هستی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است