شفاخانه کرونا در ننگرهار بدون استفاده و در محدودیت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۵    ۱۳۹۹/۱/۱۶ کد خبر: 162895 منبع: پرینت

درحالیکه مجهزترین شفاخانه کرونا در ننگرهار ساخته شده و بیشترین امکانات به این شفاخانه تخصیص یافته است، این ولایت تا کنون فقط یک بیمار مثبت به ویروس کرونا را داشته است.

در همین حال دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار اعلام کرد که بر ورود افراد به شهر جلال‌آباد محدودیت شدید وضع می‌شود.
در اعلامیه‌ دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار آمده که این محدودیت از ختم روز جمعه، ساعت پنج عصر وضع می‌شود.

اعلامیه افزوده که رفت‌وآمد به کابل، کنر و لغمان نیز محدود می‌شود. در اعلامیه تصریح شده که فقط رفت‌وآمد میان مرکز و ولسوالی‌های این ولایت انجام می‌شود و به هیچ عنوان به کسی اجازه ورود به مرکز این ولایت داده نمی‌شود.

اگر قرار است ننگرهار در قرنطینه باشد و هیچ استفاده ای از شفاخانه مجهز این ولایت نشود، این سوال پیش می آید که به چه منظور بودجه سنگین دولتی بجای اینکه در هرات که مرکز ورود کرونا بوده است در ننگرهار هزینه شده است؟

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
ننگرهار
نظرات بینندگان:

>>>   همين فوم پرستي هاي اشرفك بود كه روزش سياه شده و در لبه نابودي دولتش قرار گرفته . از بركت جبهه مقاومت از ظرف شويي در غرب به وزارت و بلاخره رياست كشور رسيد و نمك دان شكني را شروع كرد.

>>>   به دلیل اینکه
کرونا میرود و شفاخانه میماند.
این است فزق فارسی و پشتو
فرق اوغان و فارسیوان

>>>   خبر می رسد که مولوی محمد نبی بیان، بدون منظوری رئیس جمهور، به هدایت شفاهی امرالله صالح، بدون آگاهی وزیرداخله، به واسطه آقای قانع معیین امنیتی وزارت امور داخله به حیث قوماندان امنیه پایتخت معرفی شده است.
محمد نبی بیان (قرار گزارش های متعدد) متهم به جرایم درشت از جمله تجاوز جنسی، قاچاق مواد مخدر و قتل نفس است. مشارالیه قبلاً براساس حکم اشرف غنی زندانی شده بود. وی چندی پیش خودش را برای عضویت در ولسی جرگه نامزد کرد که ازسوی مردم شهرستان شهر بزرگ بدخشان عریضه ای به کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی راجع گردید و به صورت مستند دوسیه‌ های قتل، تجاوز جنسی، قاچاق مواد مخدر، غصب ملکیت مردم و دولت، تجاوز به خاک تاجیکستان و کشتن و گروگان‌ گیری شهروندان آن کشور دراختیار کمیسیون سمع شکایات قرار داده شد.
نام موصوف دراداره امنیت تاجکستان به عنوان عامل (شدیداً تحت پیگرد) جنایت، گروگان گیری تاجکستانی ها و مدیریت قاچاق مواد مخدر ثبت است.
اسناد و مدارک درباره مولوی نبی بیان بسیار زیاد است. دم نقد با نشر این خبر، یاد آوری می شود که حکم شفاهی یا کتبی انتصاب وی به قوماندانی امنیه ملغاء قرار داده شود. دریک شهر اضافه از پنج میلیون، نبی بیان دست به کارهایی خواهد زد که درتاریخ جنایات ثبت خواهد شد. افزون برین، انتصاب وی رابطه سیاسی بین تاجکستان و افغانستان را برهم خواهد زد
گذارش نامه

>>>   این تبعیضهای سیستماتیک از امروز نیست که شما گله دارید سالهاست که استبداد بیداد میکند، اولین روزهایکه مریضی کرونا به هرات جدیدا تثبیت شده بود شروع به ساخت شفاخانه در ننگرهار کردند که واقعا مسخره به نظر میرسید چون هیچ نمونه از کرونا در آن ولایت وجود نداشت که همگی را شوک کرده بود که این دیگه چه قسم است که مریض کرونا به هرات اما شفاخانه مریضهای کرنا به جلال آباد. به هرصورت این کدام مورد جدید نیست و نخواهد بود.

>>>   شرم است به نماینده های هرات که مردم قربانی امراض گونانگون میشوند ولی شفاخانه در ولایت ساخته میشود که تا امروز یک نفر مبتلا به کرونا دارد واقعا شرم است چیزی به گفتن ندارم
فهیم شریفی هروی

>>>   الحمدلله کار بسیار خوب صورت گرفته است میتواند ننکرهار به مرکز صحی و پیشرفته ترین ولایت درمانی کشور مبدل شود البته هراتی چشم دیدن ندارد چون میخواست شفاخانه در هرات باشد.
سعد

>>>   این شفاخانه برای ناقلین آنسوی خط دیورند ساخته شده و بیشتر راهی برای ارسال کمک های صحی برای آن سوی خط دیورند.

>>>   کار بسیار نیک و قابل تحسین.
هر ولایت از وزارتخانه های کشور از طریق ریاست های خویش بودجه به دست میاورند. آفرین به کسانیکه از آن استفاده درست میکنند و نفرین بر آنانیکه در غم جیب خود اند.
همچنان نفرین صد نفرین بر کسانیکه در آتش تعصب میسوزند.
پشتون

>>>   قدوس خطیبی
اگر والی ننگرهار از پذیرش جوان هراتی در یک بست اداری در ننگرهاز ممانعت کرده است اینقدر سر و صدا لازم ندارد بسم الله کنید عمل بالمثلی انجام دهید و ببینید در قدم اول هر ننگرهاری که در هرات کار می کند را مانع از کارش شوید و وادار کنید واپس به ننگرهار شریف برود و در قدم دوم خواهان حضور جوانان هراتی در بست های مهم اداری حکومتی در سایر ولایات کشور بشوید اگر چنین نشد بسم الله دوم را بکنید هر غیر هراتی که در هرات وظیفه انجام می دهند را مانع شوید ,در این صورت که حق به حق دار خواهد رسید و از حق هرات دفاع کرده اید و دیگر هرات چوب سوخت سیاست افغانستان نخواهد شد.
کار سختی نیز نیست فقط و فقط چند جوان کاکه کنار هم جمع شوید و حرکت را آغاز کنید بدون شک موفق خواهیم شد.

>>>   کار بسیار خوبی شده.
تمام مریض های کرونا از هرات و دیگر ولایات به ننگرهار فرستاده شوند و عزیزان ننگرهار از ایشان پذیرایی خواهند کرد.

>>>   این مرض وقت و زما ندارد ولایت سرحدی است ممکن حالتی شود که جلوګیری ان دشوار خواهد بود
واکر نشود خدا را شکر
شفاخانه در هر حالت ضرورت است
موضوع ابادی و عمران نسبت به تمام زون ها در شرق هیچ توحه نشده است
تعصب است

>>>   تعصب معنایش همین است
اگر اوغان باشی برایت همه چیز است
اگر نباشی نیست
مرگ بر متعصبین

>>>   ما نخواستیم صدها کلومتر برای درمان تا ننگرهار سفر کنیم! شما زبان منطق نمی‌شناسید سخن با شما بیهوده اتلاف وقت و عمر است انشا الله در آینده حق خود را خواهیم گرفت و زیر بار ننگ افغان نخواهیم رفت وگرنه شهروند درجه دو خواهیم شد با این وضع امنیت ننگرهار و داعشو طالب, دزد قافله دعوت به سفر هراتی‌ها میکنید او عاقلان! همه جای دنیا میگویند در دوران این مرض مسافرت باید حداقل شود حال ,,🐎📦خَر را پای بار بیاورند یا بار را کنار خَر؟!

>>>   به کسی که گفته جلال آبادولایت سرحدی است:
مگر هرات سرحدی نیست؟
شما از روز مبادا گپ میزنی
اما هرات فعلا در آتش می سوزد
کور خود بنای مردم
چشم تو را تعصب کور کرده که غیر خود هیچکس را نمی بینی
وحیدالله هرات

>>>   نخیر! تعصب معنایش اینست که اگر یک ولایت پول را نه دزدید و در جیب خود نکرد و آنرا برای کارهای زیربنایی خرج کرد باید توهین و تحقیر گردد.
ولایات دیگری را چه بلا بالای شان آمده که نمیتوانند اینچنین کار را بکنند؟
از چندین روز بدینسو از طریق رادیوها و تلویزیونها میشنوم که روسای محترم اکثر ولایات را کووید-19 گرفته و فغان شان به آسمان رسید که بودجه کجاهست؟؟؟؟
دزدان کوردل و نیکتایی پوش و هم متعصب!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است