سید وحید قتالی والی هرات شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۰    ۱۳۹۹/۱/۱۵ کد خبر: 162878 منبع: پرینت

سید وحید قتالی از تاجران جوان مجاهد زاده هرات به عنوان والی هرات مقرر گردید.
وی قبل از این در سمت های رییس شورای ولایتی و شهردار هرات انجام وظیفه نموده است.

قتالی پس از اینکه اشرف غنی به هرات آمد مورد توجه وی قرار گرفته به کابل فراخوانده شد و در عین ناباوری به عنوان رییس اداره امور ریاست جمهوری تعیین گردید.
وی قبل از پذیرش ولایت هرات، به عنوان معاون سیاسی و مردمی شورای امنیت ملی ایفای وظیفه می کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قتالی
والی هرات
نظرات بینندگان:

>>>   Nowrooz Lame Ahmadi
اداره‌ی هرات توسط یک هراتی، یکی از آرزو های درینه‌ی هراتیان بوده است، اینک مسئولیت اداره‌ی این ولایت چهار میلیونی، در اوج بحران و زمانی که شهروندان هرات سخت به یک مدیر توانا و با ظرفیت ضرورت دارند، حسب لزوم دید و توجه جلالتمآب رئیس صاحب جمهور به مردم این ولایت و بنا به اعتماد ایشان به فرزند خوشنام هرات، محترم سید عبد الوحید قتالی به عنوان والی هرات مقرر می‌گردد، جناب آقای قتالی قبل از مسولیت‌اش به عنوان رئیس عمومی اداره امور ریاست جمهوری و معاون سیاسی و مردمی شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن اینکه فرزند هرات است و در هرات پرورش یافته است، به عنوان رئیس شورای ولایتی و شاروال هرات نیز انجام وظیفه نموده است، با تجاربی که ایشان در امور سیاسی و اداری در بلند ترین اداره و سیاست های کلان کشور و همچنان شناختی که از هرات و هراتیان دارد، بهترین گزینه برای مدیدریت بحران فعلی هرات خواهد بود.
ضمن عرض تبریک، برای ایشان توفیق و سربلندی استدعا دارم.

>>>   Qurban Ali Rezaie
رئیس صاحب عزیز در نخست خدمت شما و مردم با عزت هرات تبریک عرض میکنم.
وبعد جناب قتالی از جمله جوانان با درایت و پرتلاش هرات هستن! ایشان حتما برای هرات برنامه های خوبی خواهد داشت...
موفق باشید

>>>   Sayed Zalmay Qattali
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم
قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاءُ وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَن تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَن تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ> آل عمران آيه ( 26 )
سيدوحيدجان " قتالى "
خبر شادى بخش انتخاب شایسته ی حضرت عالی را به صفت والى ولايت هرات باستان تبریک و تهنیت عرض نموده ازدر گاه الله متعال < جل جلا لهُ > مزید توفیقات برای خدمتی سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی در جهت رشد و شکوفایی هرات باستان و هراتيان باعزت مسالت دارم و شکر الله سعیهم.
با مهر فراوان

>>>   تقرر محترم سید عبدالوحید قتالی در بست مافوق رتبه به حیث والی ولایت هرات منظور گردیده است.
حسب پیشنهاد شماره 89 مورخ 14/1/1399 اداره مستقل ارگانهای محلی و حکم شماره 54 مورخ 15/1/1399 مقام عالی ریاست جمهوری، به منظور بهبود هر چه بیشتر امور حکومتداری محلی، تقرر محترم سید عبدالوحید قتالی در بست مافوق رتبه به حیث والی ولایت هرات منظور گردیده است.
قابل ذکر است آقای قتالی، قبلا به صفت رئیس شورای ولایتی هرات، شاروال هرات، رییس عمومی اداره امور مقام عالی ریاست جمهوری و معاون سیاسی و مردمی دفتر شورای شورای امنیت ملی انجام وظیفه نموده اند.
رهبری اداره ارگانهای محلی برای موصوف در انجام وظایف محوله آرزوی موفقیت نموده و از زحمات محترم عبدالقیوم رحیمی والی اسبق هرات ابراز امتنان می نماید.
سال که نیکوست از بهارش پیداست
بنا بدینوسیله محضر جناب قتالی صاحب عزیز وهمه هراتیان این انتخاب بجا وشایسته را مبارکباد گفته آرزوی موفقیت وکامیابی برای ایشان دارم.

>>>   Khaled Niazi Jamshidi
تبریک از خداوند برای جناب قتالی صاحب توفیق خدمت برایی هرات خواهانم ومن یقین دارم جناب قتالی صاحب ازجمله نخبه گان کشور است وشایسته گی این مقام را داراست انشالله

>>>   Faridoon Azhand
دوست و رفیقم سید وحید قتالی به سمت والی هرات تعیین شده است . در موقعیت فعلی انتخاب قتالی بایسته ترین کاری بوده که جناب رئیس جمهور اقدام به آن کرده است . قتالی به شدت نگران امروز هرات و دغدغه هایش است . او کمر رسیدگی به بحران امروز هرات را بسته است . تنها یاری و حمایت مردم هرات است که او را در این عرصه موفق خواهد ساخت . ورنه هرگز از یک دست صدایی بر نخواهد خاست .
دست حمایت مردم پشت و پناهت رفیق

>>>   Wahid Marzban
بالاخره حکومت مرکزی پس از سال‌ها انتظار، هراتی ها را سورپرایز کرد.
من به صفت یک جوان هراتی؛ از تقرر آقای قتالی به عنوان والی هرات خرسندم.
ولی از اینکه هرات چقدر حقیر و بیچاره شده است، ناراحتم.

>>>   Abdullah Faiz
انتخاب شایسته🌺
سیاسیون در کابل باور دارند که هراتیان نمی توانند به عنوان مسولین در جه یک در هرات موفق باشند، حمایت از آقای قتالی که واقعن جوان شایسته ، دلسوز و متعهد هستند به کابل حالی میکند که جوانان هراتی بهتر از دیگران می توانند به مردم و کشور خود مصدر خدمت شوند.
(موفقیت جناب قتالی به معنی شکستاندن طلسم
هراتی نباید به هرات والی باشد)....

>>>   Hafiz Ravand
دوستان اینکه هرات کدرهای ورزیده دارد شکی ندارم ، اینکه قتالی جوان با استعداد است گپی ندارم ، اما در شرایط بحرانی امروز کسی که بتواند روی عواید هرات با مرکز چانه زنی کند و بسیج همگانی نماید و خودش مرد عمل باشد او فقط اسماعیل خان میباشد اما با فراهم شدن شرایط مناسب مسلمن که هر هراتی تحصیلکرده و فرهیخته بهترین گزینه والی شدن برای هرات است .

>>>   داوود عرفان
نشست خبری والی سابق هرات و افشای کم‌کاری دولت مرکزی، موجبات کنار زدن او را کلید زد. نظام متمرکز به هیچ عنوان کوچک‌ترین انتقاد اداره‌های محلی را برنمی‌تابد. آقای رحیمی را به خاطر توجه ویژه‌اش به فرهنگ و هنر هرات تحسین می‌کنم و برای او آرزوی موفقیت دارم.
آقای قتالی والی جدید هرات با آزمون سختی روبروست. او عجالتا با دو بحران روبرو خواهد بود. بحران اول کووید ۱۹ است که روز به روز بر دامنه‌ی آن افزوده می‌شود و نیاز به مدیریت قوی اداره‌ی محلی دارد. بحران بعدی، رویارویی دسته‌های انتخاباتی است. اگر رییس‌جمهور دولت همه‌شمول مبادرت به معرفی والی در هرات نماید، کار والی جدید سخت‌تر خواهد شد.
به نظر می‌رسد والی جدید وارد چرخه‌ی بحران اجتماعی و سیاسی‌ای شده است که عبور از آن به درایت و تلاش مضاعف نیازمند است.
برای کسانی که به نظام متمرکز معتقد نیستند؛ تبدیل والی‌ها هیچ‌گونه تغییری را در پی نخواهد داشت.
امیدوارم والی جدید حداقل بتواند همین وضعیت را حفظ کند!

>>>   Yaqob Qurishi
والا اولاد غریب عکسی که با ایشان ندارد تا به فیسبوک بالا کند اما به چند دلیل از ایشان حمایت میکنم!
۱. از هرات است.
۲. جوان است.
۳. پشت کار دارد و سخت کوش است.
۴. از لحاظ شخصیتی نیز شخصیت متواضعی دارد.

>>>   من از نزدیک با سید وحید قتالی کار کردم، کارنامه قتالی نکات مثبت و منفی خودش را دارد. زمانی‌که من معاون شورای شهر بودم و او شاروال، بارزترین نکته قابل یادآوری کار او، مبارزه‌اش با فساد بود، تا حدی‌که کارمندان تفتیش اداره ارگان‌های محل، روزی گفتند که ۱۵۰۰۰ دالر باید به ما بدهید. ما که نه سیر خورده بودیم و نه از بویش می‌ترسیدیم، در مشوره با رئیس ارگان‌های محل، تصمیم گرفتیم از آدرس امنیت ملی وارد شویم تا هرات، جیب‌پُرکُن تفتیش‌ها نباشد.
قتالی با رفتنش به کابل اما انتظارات هم‌نسلان خود را نتوانست برآورده سازد.
حالا او دوباره هرات برگشته، آن‌هم به‌جای والی‌ای که میزان نارضایتی از او بسیار کم بود و مردم هرات از او خاطره ناخوشی ندارند. هرات فضای روانی اجتماعی خودش را دارد، به‌به و چه‌چه‌های مردم در روزهای نخست زیاد است، نگه‌داشتن این به‌به و چه‌چه‌ها بسته‌گی به درایت او در روزها و هفته‌های پیش‌رو دارد، آن‌هم در عصر کرونا ...
حالا او آمده، فکر می‌کنم، بهترین ابزار حکومت‌داری خوب و کمک‌رسانی برای او هم‌فکرانی هستند که دل‌خوشی از سال‌های حضورش در کابل ندارند. اما همین نسل چون به هرات فکر می‌کنند، تردیدی ندارم که او را حتا برای امتحان دوباره، حمایت می‌کنند.
آمدنش را به فال نیک می‌گیریم.
وحید پیمان

>>>   Jaelany Farhad
سید عبدالوحید قتالی جانشین عبدالقیوم رحیمی، بعنوان والی ولایت هرات شد.
به رحیمی صاحب بعنوات شخصیت مهربان طول عمر با سعادت و به قتالی گرانقدر منحیث جوان خدمت گذار و فرهنگ دوست آرزوی موفقیت دارم.

>>>   غنی یک انسان یکه تاز است او یک شخص مغرور است کاهش به عویض عبدالله یک رهبر تند می بود که سبق این بی روده را می داد افسوس

>>>   خدامیداند مورد قبول مردم هرات واقع شود ، چون هراتی ها خودی را نمیخواهند بر ای آنها یک فرد بیرون از ولایت هرات بهتر است تعیین شود تا آن وقت همه تسلیم او باشند ، دیده شود که چند ماه دوام آورده میتواند
ر

>>>   مهم نیست قتالی یا غیر قتالی
مهم این است که بودجه لازم و کافی و صلاحیت در خور شان ولایت هرات را داشته باشد و در هم آهنگی با شورای ولایتی و ولسوالی ها و داشتن پلان های منظم کوتاه مدت و میان مدت و دراز مدت بتواند به مردم نشان بدهد که تغیر مثبت در همه عرصه ها به وجود آورده.

>>>   همين ديگ و همين شلغم ، ملت خاموش چهل سال را به من چي سپري كرديم ، و از همين سبب هر كس و ناكس آمد و يا آورده شد ما برايش چكچك كرديم ، شرم بر همه ما ، خدا به آن ملت سروري داد كه تقديرش بدست خويش بنوشت، به آن ملت سر و كاري ندارد كه دهقانش براي ديگران كشت.

>>>   به خدا ازین اسم سخت می ترسم .
نبی زاده

>>>   قتال : صیغه ء مبالغه است بر وزن فعال یا قصاب که قصاب شباهتی به عمل
قتال دارد با اضافت (ی ) نسبتی میشود قتالی .
آن صفتی است که دلالت دارد به زیادت ان صفت در موصوف .
تخلص یا صفت زشت و کریهه و بعید ازرحم و عاطفه ( اوصاف ) خوب انسانی است . لازم است هر کس که به ارزش های والای انسانی علاقمند است از
چنین صفت های دد منشانه دوری جوید .
م . زمین بوس

>>>   حیف یک جوان که خود را به یک ظالم و قاتل در حد مبالغه نسبت میدهد
گنجور لغات

>>>   مه کن به چشم ارادت نگاه در دنیا
که پشت مار بنفش است و زهر او قتال
به تیغ هندی دشمن قتال می نه کند
چنانکه دوست به شمشیر غمزه قتال
مردم شریف ، حلیم و گوسفند صفت هرات نکو نام !
به هوش باشید و احتیاط مند باشید که مبادا گرگ چوپان شود.
قادر نادری

>>>   فرد :
عجب مدارکه زمانه رنگ دیگر گرفت / که حاکم شهرقصاب و مردم گوسفندخصال
م. ش. اطرافی

>>>   او مردم دیدید که اشرف غنی وعده دروغ در روز تحلف اش نداده که گفته بود کابینه و پست های عالی دولتی مربوط و منط به تیم دولت ساز دیگر نمباشد بلکه یک کابینه متخصص از تمام حزاب و کاندیدان انتخاباتی رقیب تیم دولت ساز میباشد و تنها در انحصار تیم خود غنی نیست واقعا که راست گفته.
سرپرست کاندید وزارت مالیه عبدالهادی ارغندی وال قوماندن جنگی حامی تیم غنی
سردرست کاندید وزارت اطلاعات و فرهنک طاهر زهیر والی بامیان قوماندان جنگی فرقه ۳۴ زمان گذشته حامی تیم دولت ساز
سرپرست کاندید وزارت خارجه حنیف اتمر عوام فریب همکار و همگام تیم دولت ساز
که برای فریب اذهان عامه قبل از انتخابات ریاست جمهوری از سمت مشاوریت شورای امنیت استعفا داده بود
تعین داوودسلطانزوی ریس کمپاین تیم انتخاباتی غنی دستت انداز پاولگر مشهور طی فرمان غنی بحیث شهردار کابل
تعین سرپرست کاندید ریاست امنیت ملی بنام اقای سراج از جمله حامیان تیم انتخاباتی غنی احمدزی
تعین اقای قتالی بحیث والی ولایت هرات از جمله حامیان تیم انتخاباتی غنی
حالا شما بگوید که کجای وعده داده گی غنی دروغ بود که گفته بود وقت گمپاین انتخاباتی تیر شده کابینه و چوکی های کلان دولت در انحصار تیم انتخاباتی دولت ساز نمیباشد رقابت انتخاباتی ختم شده حکومت مشارکتی از تمام احزاب و کاندیدان انتخاباتی در دولت که شکل میگرید در ان سهم دارند با این تعینات و مقرری ها شما بگوید که راست گفته ویا اینکه دروغ و سخنانش تا اینجای کار عوام فریبانه بوده بعدی اش را همان زمان بازگو خواهیم کرد.

>>>   Hafiz Ravand
غنی احمدزی وحید قتالی را قربانی شرایط دشوار هرات مینماید تا از خیل خودش را بعدن نسب نماید !
عزیزان ! اشرف غنی احمدزی فاشیست تر و متعصب تر از آنست که ما فکر میکنیم ! حالا که هرات در وضعیت بحرانی و دشوار ناشی از ویروس کرونا قرار دارد که مرگ ومیر ، فقرو گرسنگی ، بیکاری وتنگدستی، نارضایتی های بیش از حد ، بد امنی والی اخیر را باخود می آورد. ازین رو کشیدن هرات از چنین وضعیتی کار بس دشوار و سختی خواهد بود ، بخاطر اینکه ولایت هرات ولایت ننگر هار نیست تا از کمک های به موقع و لازم کابل که در اختیار غنی احمدزی است برخوردار شود ، بنابر آن گرفتار بحران دوامدار میماند . در نتیجه اوضاع بحرانی ، بحرانی تر شده به قول معروف :(( کارد غنی احمدزی دسته پیدا میکند )) که ، هراتیان ولایت کرده نمیتوانند ، آنجاست که یکی از مهره های خودرا که همین اکنون خواب ولایت هرات را می بیند ، بجای جناب وحیدقتالی مقرر نموده ، گپ خودرا به کرسی می نشاند. امیدوارم که اینطور نشود ، بازهم دیده شود که چه میشود ، از من یک نظر و تحلیل احتمالی بود وبس .

>>>   Shoaib Behrad
عبدالقیوم رحیمی پانزده ماه پیش از امروز به عنوان والی هرات تعیین گردید. من افتخار این را داشتم که از نخستین روزهای تقرر ایشان به عنوان والی هرات، در کنار شان باشم. والی صاحب را دارای اوصاف حمیده و نیکو فراوانی یافتم. قلب بسیار بزرگ و فراخ داشت و با همه از سرمهر و مهربانی و تواضع تعامل می نمود. به هرات عشق می ورزید و‌داعیه احیاء هویت تاریخی و فرهنگی آن را در سر داشت و درین راستا از هیچ سعی و تلاش دریغ نمی ورزید. برای آبده های تاریخی هرات از دل و جان تپید و منتظر بود تا هییتی داخلی یا خارجی به ولایت بیاید تا دست شان را گرفته و به مصلای هرات ببرد و آن افتخارات و میراث های گرانبهای هرات را نشان شان دهد تا بلکه زمینه مرمت شان فراهم آید. کار مرمت مصلای هرات و مرقد ملا حسین واعظ کاشفی در زمان مسوولیت ایشان آغاز گردید. وقتی از تاریخ و اهمیت جوی سلطانی برای شان گفتم بی تاب شدند که چی گونه این جوی را مرمت و‌احیاء کنند. دست به هر دامنی زدند که کار ترمیم جوی سلطانی آغاز گردد که خوشبختانه این مهم انجام پذیرفت.
مبالغه نیست که بعد از آقای خالقیار که والی هرات بود، هیچ والی به اندازه آقای رحیمی به هنرمندان هرات به دیده تکریم ندیده بود و از حمایت شان لحظه غافل نگشته بود.
برای والی صاحب طول عمر، سلامتی و تندرستی آرزو دارم و مطمین هستم مردم هرات زحمات شبانه روزی شان را به دیده قدر نگریسته فراموش نمی کنند.

>>>   Abdul Wahab Owais
واقعا که آقای عبدالقیوم رحیمی یک شخصیت دلسوز، خدمت گذار، عیار و پرتلاش بود که در بخش های مختلف درین مدت کوتاه کارهای ارزنده یی انجام داد، که از جمله میشود به مرمت و بازسازی آبدات تاریخی هرات باستانی اشاره نمود.
دهه هاست که آبده های تاریخی این شهر تاریخی با کم لطفی و بی توجهی به فراموشی سپرده شده بود، که آقای رحیمی با پشتکار این اماکن ارزشمند تاریخی را میخواست احیاء مجدد کند و جانی تازه بخشد، که این خدمات شان را مردم قدرشناس هرات فراموش نمیکنند.
مردم هرات از آقای قتالی میخواهند که این کارها را نیمه رها نکند و قدمهای مثمر دیگری برای شگوفایی هرات بردارد.
به امید سربلندی هرات و افغانستان

>>>   اگر موادی یا زهری یا ظالمی بسیار بی رحم ، کشنده و قتل کننده باشد آنرا قتال گویند که بسیار بسیار مهلک است و این یک پسوند و تخلص زشت و مار صفت است مار هم مار کفچه یا کبرا. والی صاحب را لازم این تخلص را تغییر بدهد
نیکی پسند

>>>   آمنه آسنا
روزی بودن تان را دوباره احساس خواهیم کرد !!!

عبدالقیوم رحیمی والی پرتلاش و شخصیت علم دوست ، فرهنگی وآگاه به مسائل سیاسی امروز پروسه کاری او به حیث والی هرات پایان یافت 😞
مامردم هرات بابت تمام زحمات شبانه وروزی شان که متحمل شدند ممنون شان هستیم .

ومقررشدن جناب سید عبدالوحید قتالی را به حیث والی جدید هرت به فال نیک میگیریم که امروز رسما کارشان راآغاز کرد.
به نوبه خویش برایشان تبریک گفته و آرزومندیم که شاهد کارکردو فعالیت خوب به تمام معنا از ایشان باشیم .

سپاس.

>>>   Aria Raofian
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد!

عبدالقیوم رحیمی والی سابق هرات در دوره نسبتا کوتاه کاری، نامش را در لیست خادمین واقعی این خطه ی باستانی به ثبت رساند.
شخصا شاهدم که ایشان بر ویرانه های بجا مانده از عصر درخشان تیموریان در مصلی هرات اشک ریختند و خدمات کم سابقه ی برای بازسازی این میراث سترگ تاریخی انجام دادند.
آقای رحیمی خاطرات خوبی برای مردم هرات به جا گذاشتند.
رحیمی آرمان های بلندی برای آبادی افغانستان دارد و با عشق عجیبی به خاک و مردمش تلاش کرده است.

برای ایشان در همه عرصه های زندگی آرزوی سربلندی و سلامتی دارم.

>>>   گذشت زمان ثابت میکند که کی چه کرد فعلا قضاوت زود است ولی خوب است که خوش بین باشیم تا بد بین
ناصر

>>>   محمود منجم زاده‏
جناب آقای سید وحید قتالی پس ازمدت تقریبا کوتاهی به هرات خوش امدید
امید است این بارمدت کارتان درهرات طولانی تر باشد.
جناب قتالی والی جدید هرات :
نخست ازهمه ، مردم هرات از شما انتظار دارند ، تا در شفاف سازی خصوصا آمار ویروس کرونا درهرات ، تشویش و چگونگی ورود هزاران نفر ازهموطنان ما از مرز اسلام قلعه به هرات، که درچندین هفته گذشته ده ها هزار تن به هرات آمدند و از عدم ارایه امار دقیق نگران بودند ، با امدن شما برطرف شود ، و حالا آیا از جزئیات کمبود احتمالی بسترکافی برای مریضان ، ماسک و سایر تجهیزات بهداشتی مورد نیاز درهرات موجود می باشد ؟ شما درشرایط بسیار بحرانی ، که مردم هرات با خطر ویسروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند ، و کمکهای وعده شده به هرات نرسیده ، مردم هرات به شدت نگران ، و وحشتزده شده ، و ازعدم رسیدیگی حکومت مرکزی به هرات خود را تنها احساس می کند به هرات امدید. با امد شما که خیلی از مردم هرات با شما چه در دوران شورای ولایتی وچه در زمان وظیفه تان به عنوان شهر دارهرات آشنایی خوبی دارند ، اعتماد بیشتری به شما خواهند کرد . امدن شما به هرات ، مردم این شهر خود را از لحاظ روحی قوی تر و حالا احساس تنهای نمی کنند یا ترس شان کمترشده است ، گرچه شما هم یک در چنین شرایط تقریبا وحشتناک نمیتواند معجره کنید ، ولی به احتمال بسیار قوی مردم هرات با راهنمایی های شما و سایرمقامات محترم ریاست بهداشت هرات وبه توصعه های شما در مورد ماندن درخانه ، اجتناب از تجمع گروهی رفتن به طبیعت و پارک ها و یا اشتارک درمهمانی ها تا حد ممکن خود داری خواند کرد . جناب والی صاحب مردم شریف هرات هم باید درهمراهی وحمایت از شما وظیفه خود را در چنیپن وضعیت بحرانی ، که متاسفانه ویروس کرونا روز به روز فرا گیر ترمی شود ، شما را دراین وظیفه خطیر تنها نگذارند . بدون شک هیچ والی نمیتواند بدون حمایت مردمی برای رفع مشکلات موفق شود ، حالا این مردم هرات هستند که می توانند ، که وظیفه شانرا که بسیار مهم و حساس است ایفا نماید . درخاتمه می خواهم از تمام داکتران ، پرستاران ، پرسنل بیمارستان ها و کلینک ها و درمجموع ازتمام آنهای که دربخش بهداشتی هرات خدمت می کنند اظهار قدردانی نموده و به آنها سراحترام فرود آورم . با احترام

>>>   عبدالقیوم رحیمی امروز از هرات رفته و لحظاتی پیش چوکی ولایت هرات را رسماً به محترم سید عبد الوحید قتالی، والی جدید تحویل نمود، من ضمن اینکه به جناب قتالی صاحب آرزوی موفقیت دارم و به تدبیر و تمهید ایشان برای مدیریت اوضاع هرات باور کامل دارم، به عنوان یک شهروند هرات، باید اذعان کنم که جناب آقای عبدالقیوم رحیمی از بهترین والیانی بوده است که هرات تابحال تجربه نموده است، اقای رحیمی طی مدت مسولیت‌اش در هرات کوچه به کوچه و ولسوالی به ولسوالی آن ولایت را راه رفت، روی فرش پولدار و فقیر، زورمند و مظلوم و هر طیفی نشسته، با زبان خود مردم با مردم سخن‌زد و به حرف دل‌شان گوش نمود.
با توجه به نظام اداری افغانستان، مهم ترین مسولیت یک والی به عنوان نماینده‌ی شخص اول مملکت، مردم‌داری و تلاش در جهت درک از زندگی عینی شهروندان است و اقای رحیمی یکی از موفق ترین والیان در امر درک و ادای این مسولیت بوده است.
توفیق و سربلندی برای این مرد عیار و متواضع آرزو دارم.
احمدی

>>>   سید مسعود حسینی
آقای قتالی اگرچه جوان است ولی تا کنون تجربه‌ی کار در رأس اداره‌های مهمی چون شورای ولایتی هرات، شهرداری این شهر و اداره‌ی امور را در چنته دارد و از همه مهم‌تر این‌که تا کنون عکس خودش را بر روی بوجی‌های برنج چاپ نکرده است.
همکاران پیشین او در شهرداری هرات، می‌گویند: در زمان تصدی ریاست این نهاد، به جز لو دادن هیأتی که از کابل برای بررسی شهرداری آمده بود و قصد دریافت رشوت را داشت، کار دیگری از وی سر نزده است.
با وجود این، آقای قتالی در مدتی که در کابل در رأس اداره‌ی امور قرار داشت، فرصت شغلی را برای تعدادی از بچه‌های هرات و درکل حوزه‌ی غرب فراهم کرد. هرچند این گروه بیش‌تر در نقش فیسبوک‌چلونکی برای خودش و دولت فاشیستی ظاهر شدند.
با این بیان او فرصت دارد تا خودش را در نقش والی هرات به اثبات برساند و برای هرات و مردم محروم این شهر کاری انجام دهد، بی‌گمان خدمات او را مردم فراموش نخواهند کرد.

>>>   سخت چاپلوس است

>>>   قدوس خطیبی
نه به پنهان کاری!
گزارش های زیادی از کمبود امکانات پزشکی بویژه کیت های آزمایشگاهی کرونا ویروس در هرات وجود دارد که متاسفانه سبب تاخیری و کندی آزمایش های بیماران مشکوک به کرونا در این ولایت می شود ,سکوت در این باب فاجعه ساز است آقای قتالی والی ولایت هرات که اولویت کاری خود را رسیدگی به مسئله کرونا در هرات مطرح نمود امیدواریم که به این مشکل رسیدگی کنند و ریاست صحت هرات نیز در این مورد واضح سازی سازند تا مردم از امکانات موجود ,کارهای انجام شده آگاه باشند هر نوع پنهان کاری به ضرر کردم است و سودی نیز ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است