شانزده پزشک و پرستار در هرات کرونا گرفتند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۰    ۱۳۹۹/۱/۱۳ کد خبر: 162857 منبع: پرینت

مقام‌های بهداشتی ولایت هرات، تأیید می‌کنند که شانزده تن از پزشکان و پرستاران در این ولایت به بیماری کووید نوزده مبتلا شده‌اند.
این مقام‌ها می‌گویند که این پزشکان و پرستاران هنگامی درمان بیماران کووید نزده به این بیماری مبتلا شده‌اند
به گزارش طلوع، محمد عارف جلالی، سرطبیب شفاخانۀ حوزوی هرات می‌گوید که شماری از این پزشکان و پرستاران در انزوای خانگی قرار گرفته‌اند و برخی دیگر شان در شفاخانه زیر درمان هستند.

شماری از پزشکان در هرات، علت مبتلاشدن همکاران شان را به بیماری کووید نوزده، نبود امکانات ایمنی در شفاخانۀ ویژه بیماران کووید نوزده در این ولایت می‌دانند.
فریبا امیری، پزشک در هرات گفت: «از همکاران ما شش نفر که در بخش اطفال کار می‌کردند، به بیماری کووید نزده مبتلا هستند که در بخش تجرید شفاخنه بستر استند. امکانات ما زیر صفر است و تمام امکاناتی را که ما درایم تنها دستکش و ماسک است.»

شماری از نمایندگان هرات در شورای ملی و شورای ولایتی، مبتلا شدن پزشکان و پرستاران را به بیماری کووید نزده فاجعه بار می‌دانند.
سید عظیم کبرزانی، نمایندۀ هرات در مجلس نمایندگان بیان داشت: «مصیب بسیار کلان خواهد شد اگر پزشکان ما مصاب به بیماری شوند و اکنون مهم است که اولویت به حراست از پزشکان باشد.»

بربنیاد گفته‌های مسؤولان شفاخانۀ حوزوی هرات، بیش از صد تن از کارمندان این شفاخانه که شامل پزشکان، پرستاران و دیگر کارمندان می‌شوند مشکوک به داشتن ویروس کرونا هستند. به گفتۀ آنان، آزمایش‌های این کارمندان در آزمایشگاه این شفاخانه زیر بررسی استند و در روزهای آینده مشخص خواهد شد که چه شمار از این کارمندان بهداشتی دچار به بیماری کوید نوزده هستند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   کرونا یک ویروس سرماخوردگی است،مانند دیگر ویروس های سرماخوردگی که هرسال شکل خود را تغیر میدهند و آنها را نام گزاری میکنند و می آیند و میروند.
در کشور های اروپایی و امریکا هر سال افراد مسن و یا افرادی که دارای دیگر تکلیف های مریضی هستند و سیستم دفاعی بدن شان ضعیف است.برایشان توصیه میشود که خود را در مقابل ویروس ها و بکتریا های سرماخوردگی واکسین کنند.
بعضی اوقات آنهایی که خود را واکسین کرده اند.با وجود واکسین شدن هم به سرماخوردگی دچار میشوند.
اما اکثریت مردم خود را واکسین نمی کنند و میگذارند که به این ویروس ها و بکتریاهای سرماخوردگی دچار شوند،تا وجود خودشان ،بدون واکسین در مقابل این بیماری مقاومت کند و در نتیجه مقاومت وجود شان بالا برود و جور شوند.
بنأ مبتلا شدن با ویروس کرونا.به معنی مرگ نیست.در نود و پنج تا نود و هشت فیصد افرادی که سیستم دفاعی بدن شان فعال است،این ویروس بعد از چند روز و یا یک هفته.از بین میرود و جور میشوند.
بنأ تشویش نکنید و چون اکثر شما هر سال به سرما خوردگی دچار میشوید،بنأ این یک ویروس سرماخوردگی است و دوباره آدم صحت یاب میشود.
کسانی که هر سال لت بخورند،لت پخته میشوند و افگار نمیشوند.
اما هستند در جهان بعضی مناطقی،مانند جنگل های آمازون که در آنجا ویروس سرما خوردگی وجود ندارد.بنأ کسانی که از شهر های بزرگ به این مناطق سفر میکنند و این ویروس سرماخوردگی را به مردمان این متاطق که از تمدن بدور هستند و حتی لباس در تن ندارند.،میبرند.برای اًنها یک اندازه خطر دارد.چون بدن اًنها در مقابل ویروس سرماخوردگی کمتر معافیت دارند و آشنا نیستند.
همین امسال هیچکس حالا نمیداند که سرماخوردگی که به اًن دچار شده است.از کدام نوع ویروس بوده است؟
آیا کرونا بوده است و با کدام نوع دیگر؟
زیرا همین علایمی را که ویروس کرونا دارد.دیگر ویروس ها نیز دارد.
پس تشویش نکنید و به رندگی عادی خود ادامه بدهید.
شما کسانی که در حملات انتحاری و انفجاری و جنگ ها.هزاران رخمی و معلول و معیوب دادید،ترسیدن از ویروس کرونا،یک رقم بیغیرتی معلوم خواهد شد.
شاید در دنیا آوازه شود که مروم شجاع افغانستان که امپراطوری ها را شکست دادند،توسط ویروس کرونا شکست خوردند.
ای بی آبی را کجا مببرید؟

>>>   با هر چه بازی با ریش بابا هم بازی اینها مثل همیش با حیات ملت مظلوم وبه خون غنوده ای ما شوخی میکنند در جای که تنها شانزده نفر از اطبا ونرسهایش را کرونا بگیرد تعداد واقعی مبتلایان به کرونا چقدر خواهد بود؟ انطوری که دولت نا بکار تا هنوز اعلان نموده تعداد مصاب شده گان به ویروس چیزی حدود یکصدوپنجاه تن میباشد در حالی که در امریکا وسایر جهان تعداد مصابین تقریبا به یک ملیون نفر رسیده فقط دوسه کشور انهم باکمترین امکانات پزیشکی وداروی دعوی دارند که مریض های انها در حد اقل قرار دارداگر میگفتند حد اقل انهای را که ما توانستیم از انها تست بگیریم به این تعداد میباشد دروغ شاخدار نبود ولی وزیر صحت عامه ای یک کشور بیاید ودعوی نماید که یگانه بنده های خدا در روی زمین که خداوند بالایشان رحم نموده ماهستیم چون از نخبگان مخلوقات الهی میباشیم!!! همانطوری که بالای مردم قرنطینه را جبری ساخته وانهای که به لقمه ای نان خود وعیال شان روز میگذراندنددست های شان را از کار وبار گرفته اند دیگر کشور ها اگر بندیز ویا قرنطینه وضع مینمایند برای محتاجان واشخاص بی بضاعت رس رسانی میکنند وما یحتاج انها را در عقب دروازه هاشان میرسانند اما اینها بکدام دلیل وروی کدام اساس دروازه های کاروبار را در روی ملت محتاج ونان گم بسته مینمایند ما ازین اجنت ها وغلامهای زر خرید که هر کدام مانند وزیر مالیه ای دلبند غنی صد هاملیون دالر را اختلاس نموده فرار میکندواگر پولهای که قیومی باشراکت دیگران به یغما برده بالای فقرا ومحتاجین توزیع نماید برای هرکدام حد اقل کفایت دوماه انها را مینماید ودیگر چپاولگران ودزدهای موجود هم کمتر از قیومی نیستند
حاجی ولایت خان صافی از کاپیسا

>>>   وقتی کار دست وحید عمر باشد و وحید عمر دست بی بی گل نتیجه یی بهتر از این نخواهیم داشت.

>>>   سران ارگ بفکر چور و چپاول افغانستان میباشند و با طالب و داعش همکار اند. این قاتلان و نایتکاران تمام شان باهم اند و بدتر از کرونا ویروس مردم را قتل عام میکنند. مردم هرات خود آنها باید هرچه زودتر بفکر خود باشند و با اتحاد و همکاری و رعایت تمام راهکارهای طبی و تجارب دیگر کشورها به جنگ کرونا و به جنگ طالب و داعش آماده شوند. در شرایطی که کورنا مردم را میکشد طالب ظالم، قاتل و جنایتکار نیز مردم مظلوم را قتل عام میکند. لعنت به مزدوران پاکستان و امریکا.

>>>   چند روز قبل یک دکتر دلسوز به ملت و موظف در شفاخانه هرات صدای شکایت از نبود یا کمبود امکانات و بی توجهی مقامات دولتی شکایت کردند فورا حکم برکناری این دکتر وطن پرست صادر و به داد ستانی یا سارنوالی معرفی شد دیده شود که حالا با منسوبین بیمارستان حوزوی هرات و سایر طبیبان کادر درمانی شفاخانه چه کار خواهند کرد؟

>>>   خوب است در کابل تا حال هچ کرونا زیاد وجود ندارد غنی یهودی به خاطر پول از کشور های کفری نا حق مردم را ترسانده که گویا کرونا آمده در غیر این صورت هم گپی نیست

>>>   ای کاش مرزهای ایران مسدود نبود و میشد برای دارو درمان به شفاخانه های ایران رفت بر خلاف دروغ ها و شایعات اوغانیزم ایران در قبال بیماران کرونایی وطنداران افغانستان هیچ گونه تبعیض روا نمی‌دارد چند روز پیش خود سفارت در تهران هم اعتراف نمود و از خدمات پزشکی بهداشتی ایران تشکر کرد آقای روحانی ریس جمهور ایران هم در مکالمه تصویری خود با داکتر یعقوب یسنا در بیمارستان که اخیرا به کرونا مصاب شده است حال او را جویا شد.
وضعیت مشهد در خدمت رسانی به بیماران کرونایی قابل مقایسه با هرات نیست.
اینقدر کشمش های سیاسی بالا گرفت و مرز بسته شد از ایخاطر بود سر این که چرا ایران اشرفغنی متقلب را منحیث رییس جمهور جدید تبریکی برایش نگفت و دعوت به مذاکره و دولت فراگیر داشته است.
علی هروی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است