ماموریت اردوی فدرال آلمان در افغانستان تمدید شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ کد خبر: 162623 منبع: پرینت

ماموریت نیروهای اردوی آلمان فدرال در افغانستان برای یک سال دیگر تمدید شد. پارلمان آلمان روز جمعه این ماموریت را تا ۳۱ مارچ سال ۲۰۲۱ تصویب کرد.

به گزارش صدای آلمان، نمایندگان پارلمان فدرال آلمان (بوندس تاگ) روز جمعه مساله تمدید ماموریت نیروهای نظامی این کشور در افغانستان را مورد بحث قرار داده و برای یک سال دیگر تمدید کردند. ۳۵۸ نماینده به این طرح رای مثبت و ۱۶۰ نماینده دیگر رای منفی دادند و ۲۱ نماینده از رای دادن امتناع کردند.

اردوی آلمان فدرال، در چارچوب "حمایت قاطع" ناتو، نیروهای امنیتی افغانستان را با حداکثر ۱۳۰۰ سرباز مشوره می دهد و از آنان حمایت می کند.
ماموریت نیروهای اردوی آلمان فدرال در افغانستان تا یک سال دیگر تمدید شد

براساس اظهارات وزارت دفاع آلمان، در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ سرباز اردوی فدرال در افغانستان مستقر هستند که از آن جمله حدود ۹۷۰ تن آنان در اردوگاه مزار شریف فعالیت می کنند.
برای نخستین بار پارلمان آلمان در ماه دسامبر ۲۰۰۱ ماموریت نیروهای نظامی این کشور در افغانستان را تصویب کرد. در دسامبر سال ۲۰۱۴، ماموریت نظامی ناتو در افغانستان پایان یافت و جای آن را "حمایت قاطع" ناتو گرفت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   المان از جمله كشور هاي است كه اردو ندارد چند تا پوليس ان بنام اردو در تيم هاي باز سازي ولايتي به افغانستان امدند كه در جنگ هرگز اشتراك نداشتند و صرف در باز سازي ولايت مصروف بودند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است