عبدالله تسلیم شد
خلیلزاد و سفیر امریکا در حالی به دیدار داکتر عبدالله رفتند که در همایشی پیروزی خود را اعلام و از تشکیل یک حکومت فراگیر خبر داد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۷    ۱۳۹۸/۱۱/۳۰ کد خبر: 162245 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) زلمی خلیلزاد و سفیر امریکا در کابل به دیدار عبدالله رفتند و وی را به آرامش دعوت کردند. گزارشی در دست است که از کرنش عبدالله در برابر خواسته های خلیلزاد خبر می دهد.
خلیلزاد و سفیر امریکا در حالی به دیدار داکتر عبدالله رفتند که در همایشی پیروزی خود را اعلام و از تشکیل یک حکومت فراگیر خبر داد.

عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی اعلام کرد که تیمش پیروز انتخابات است و حکومت همه شمول تشکیل خواهد داد. وی در جمع هوادارانش اظهارداشت: از مردم افغانستان، نیروهای امنیتی و حامیان ثبات و همگرایی تشکر می‌کنم که با شرایط خطیر پای صندوق‌های رای رفتند.
عبدالله افزود: همواره به عنوان تیم انتخاباتی مسوولیت پذیر با تلاش بسیار تحمل کردیم تا روند انتخابات با شفافیت و بر اساس قانون و عدالت به پیش برود. وی خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که درباره 300 هزار رای «مشکوک»، «خارج از وقت» و «غیربایومتریک» تصمیم هایی گرفته شد که مخالف قانون است که نتایج امروز انتخابات کودتا علیه مردم سالاری و خیانت به اراده مردم بود بنابراین از ریشه آن را غیرقانونی می‌دانیم.
عبدالله هشدار داد: افرادی که در عوض پول در کمیسیون‌ها و روند انتخابات خیانت کردند، مردم آنها را فراموش نخواهند کرد اما آنهایی که به مردم سالاری و آینده سالم کشور و تعیین سرنوشت از مسیر آرا را باور دارند همانطور که ما نپذیرفتیم آنها نیز ایستادگی کنند. موضع ما در همه روندهای ملی از جمله صلح، خواست مردم افغانستان است و تغییری در آن ایجاد نخواهد شد، تیم «ثبات و همگرایی» بر اساس آرای شفاف و بیومتریک شده پیروز انتخابات است و ما پیروزی خود را اعلام می‌کنیم. تقلب کاران رو سیاه تاریخ افغانستان هستند بنابراین ما حکومت همه شمول تشکیل می‌دهیم.

فضل احمد معنوی، مسوول فنی دسته انتخاباتی عبدالله نیز گفت:" واضح است که نتیجه تقلبی را ما از قبل گفته بودیم نمی‌پذیریم، تقلب‌های که وجود دارد اظهر من‌الشمس است همه میدانند، ما انتظار داشتیم که این تقلب‌ها حداقلی چیزی بیرون می‌شود، اما متاسفانه این یک کودتاه انتخاباتی است که دارد صورت می‌گیرد و من فکر می‌کنم که پیامدش به تمام طرف‌ها ناگور است.

عطا محمد نور، والی پیشین بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت و از متحدان اشرف غنی در فیسبوک از تیم عبدالله عبدالله خواست که "از ایجاد بحران اجتناب نموده انرژی‌شان را صرف تامین صلح و امنیت نمایند.

این اظهارات پس از نخستین سخنرانی اشرف غنی در حالی بیان شد که کمیسیون انتخابات افغانستان نتایج نهایی ریاست جمهوری را به نفع اشرف غنی اعلام کرد. بر اساس اعلام نتایج نهایی انتخابات، اشرف غنی با کسب 50.64 درصد کل آرا برنده انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد.

محمد اشرف غنی، ساعتی پس از اعلام نتیجه انتخابات سخنرانی کرد و گفت پیروزی اش در انتخابات را "پیروزی جمهوریت مردم افغانستان" است. ما اینجا پیروزی را نه تنها با رای و ایستادگی مردم ما به دست آوردیم بلکه آن را از کام دساسیس بیرونی نیز بیرون کردیم. تیم ما حس و هیجان گروهی، فردی و قومی ندارد و آغوش دولت او به همه کسانی که به این نظام اسلامی باور دارند باز است.
انتخابات پایان یافته و هیچ کس را به چشم رقیب، مخالف و حریف نمی‌بینم، لحظه همکاری فرا رسیده است. ما در افغانستان صلح همیشگی می‌خواهیم و تمام شهروندان این کشور شریک در اقتدار ملی و تحکیم قانون اساسی هستند. به همه صدا می کنم که لحظه رقابت ها و حریف بودن ها به پایان رسیده. لحظه امروز لحظه اشتراک است، لحظه کمک به ملت زجرکشیده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
غنی
انتخابات
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   محمد اکرام اندیشمند
حکومت همه شمول؛
شما چه فکر می کنید؟

>>>   بنیاد فرهنگی واجتماعی نورجاویدان
وقتی پیامبر اسلام شنید که پوراندخت دختر خسرو پادشاه ایران شده‌است گفت قومی که ولایت امر را به زنی بسپارند، هرگز رستگار نخواهند شد.
صحیح بخاری

>>>   داوود عرفان
در طول تاریخ افغانستان هیچ زنی عامل بحران نبوده است. خانم نورستانی می‌توانست برای اولین بار در تاریخ غم‌بار این ماتم‌کده به نیابت از زنان افغانستان خوش بدرخشد. متاسفانه خانم نورستانی از آزمونی تاریخی سرافراز بیرون نیامد و پیامدهای هر بحرانی مستقیما برعهده‌ی او و همکاران اوست.

>>>   Yaqob Qurishi
عین از غین شکست خورد مردم از هر دو‌.

>>>   Hadi Amirzada
آیا حماقت نیست در کشوری که سی و پنج ملیون نفوس دارد رئیس جمهور آن با هفتصد هزار رای آنهم آرای تقلبی رئیس جمهوری شود ؟

>>>   بازهم تمرد، زور گویی، آشوب افگنی، منم گویی و گروگان گیری افغانستان!
اگر قوم پرستم گویی، و یا حامی و پشتی بان فرد معینی هرگز مرا باکی نیست. من پیرو طریقت و اقعیتم. راستی راه رَب و مکتب محمد است. از راست گویی مرا هراسی نیست.
قضاوت را میتوان بر بنیاد اطلاعات ثقه با حفظ صداقت و امانت داری پایه گزاری نمود.
نا رضایتی هایی مؤجه با تجارب از انتخابات گذشته در مورد کمیسیون های انتخابات و کمیسیون سمع شکایات موجود بود.

اشرف غنی، عبدالله عبدالله و سرور دانش از جانب حکومت با تمام جبهات سیاسی ذیدخل برای آوردن اصلاحات و تغییرات در این دو کمیسیون مشوره های لازم را غرض ایجاد یک طرزالعمل قابل قبول جمعی اجرا نمودند و نتایج نهایی را همه به شمول داکتر عبدالله عبدالله پذیرفتند که باید نتیجه را هم قبول می کردند.

بطور مقایسوی و نسبی در میان همه کاندیدان اشرف غنی شخص مطلوب است و با کسب اکثریت آرا امید مؤفقیت او انشاءالله ختم حکمروایی جانیان جنگی، متفذین متقلب سیاسی و ثروتمندان چپاولگر با تمام سوابق و کارنامه های اظهر من الشمس شان خواهد بود.

اعلان نتایج نهایی جایگاه، اعتبار و محبوبیت هر کاندید را میان مردم نشان داد، که اگر واقع بینی، انصاف و عدالت می بود در برابر آرای مردم سر تعظیم خم می نمودند.
ولی باز عبدالله عبدالله کم فی السابق بر اساس عادت و پرستش قدرت علم بغاوت بر افراشت و حکومت موازی را در میان شور و هلهلۀ هزار نفری و نعره های تکبیر در حالی که محقق و خلیلی را در پهلوی خود و حمایت دوستم پهلو گردان را از دور با خود داشت اعلام نمود.

عطا محمد نور طی اعلامیۀ موقف نهایت معقول و مدبرانۀ سیاسی گرفت.
پیش بینی عواقب دشوار است، و مردم دیگر حوصلۀ قبول آشوب گری، زور گویی و غصب قدرت را ندارند.
دیده شود که اشرف غنی این ماجرا را با درایت سیاسی و یا استفاده از صلاحیت قانونی اش به حیث رییس جمهور حل خواهد نمود.
به احترام به آرای مردم به اشرف غنی و همراهان و همکارانش این موفقیت را تبریک می گویم.

محمد عارف عباسی

>>>   Jalaledin Arian
اگر همچون لطیف پدرام ، رویکرد خردگرانه در مسایل اجتماعی کشور مان در مغز مردم مان وجود می داشت ، الحق تازیانه های پشتونیزم بر فرق مان حواله نمی گردید !
اعلام نتایج کمیسیون انتخابات ، یکی از همین تازیانه ها است .

>>>   Arman Azimi
این همه نتیجه معامله و خیانت آنها در بن، لویه جرگه قانون اساسی و لویه جرگه اضطراری است.
عبدالله در تبانی با مارشال فهیم قانونی ضیا مسعود و..... شرف باخته گان بازیگران این سناریو از قبل طراحی شده بودند.
باید ۱۸ سال قبل فکر امروز را میکردند.
واقعا متاسفم یک مشت معامله گر منفور شده مسخ شده و شرف باخته سرنوشت اقوام غیر پشتون را در گرو گرفته اند.
در این مدت فقط داکتر صاحب پدرام سرود عدالت و برابری را نواخته است.

>>>   چند نکته:
۱_ چنانچه قبلاً گفتم، بر خلاف تصور بسیاری:حکومت موقت نشد، انتخابات برگذار شد، بحران روز بعد از انتخابات و روزهای بعد در کار نبود و نیست، انتخابات به دور دوم نرفت، از دل انتخابات رئیس جمهور تعیین شد.
۲_ مساله‌ی بعدی مذاکره با طالبان است، حضور طالبان در حکومت سه الی پنج سال طول خواهد کشید، طالبان چاره‌ای جز مذاکره با حکومت فعلی ندارند.
۳_ شرایط داکتر عبدالله عملا در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد، او تاوان سهل‌انگاری چندین ساله‌اش را فعلا می‌پردازد. او بعنوان شریک پنجاه درصدی حکومت قبلی، تا اطلاع ثانوی( شاید هم برای همیشه) از لحظه اعلان نتایج یک وجب جایی در جغرافیای قدرتِ حکومتی ندارد.
۳_ حکومت «موازی» و سپس حکومت «همه‌شمول» چیزی جز هذیان‌گویی‌های دم مرگ یک سیاستمدار و فراکنی سیاسی نیست. چه در نظر و چه در عمل، امکان چنین چیزی وجود ندارد. هم‌چنان که غنی حاضر نیست تحت هیچ شرایطی عبدالله را در کنار خود بعنوان شریک حکومت بپذیرد، عبدالله و هم‌پیمانانش هم خوب می‌داند که اگر کوتاه بیاید کارش تمام است.
۴_ امرالله صالح جایگزین عبدالله و تاجیک‌ها در حکومت خواهند ماند. عطا نور( شاید هم اسماعیل خان و قانونی) بعنوان تاجیک‌ها سهم نیمه حکومتی خواهند داشت. با کنار رفتن عبدالله از ساختار حکومت، بیشترین سهم عبدالله به صالح منتقل می‌شود و اگر عبدالله به هر نحوی در ساختار حکومت بماند، نقش صالح سمبولیک و احتمال کنار رفتنش زیاد است.

نوت: من دانش‌آموخته‌ی علوم سیاسی( متغیرها بر اساس تحکیم و تحمیل قدرت ) نیستم، ولی در جامعه شناسی سیاسی (متغیرهایی تعیین کننده‌ی قدرت) پدیده‌های اجتماعی و فرآیندهای سیاسی را فراتر از رویاپردازی، ارزش‌مداری‌، ایدئولوژی مداری و شاعرانه‌پردازی به بحث می‌گیرد.

رسول عبدی

>>>   بی برنامه گی
بعد از این که جنرال دوستم از حکومت موازی سخن گفت احزاب متحد دیگرش حزب جمعیت و حزب وحدت نیز به حمایت از سخن های جنرال دوستم در صورت تقلب در انتخابات از ایجاد حکومت موازی حمایت کردند حال آقای عثمانی رئیس دفتر انتخاباتی آقای عبدالله از رد حکومت موازی سخن گفته و حرف از حکومت همه شمول می زند
حرف این جاست این ها هیچ برنامه ای ندارند فقط به نرخ روز و وضعیت جاری یک حرفی می زنند دیگر ها نیز او را حمایت می کنند و احتمال این که فردا یک حرف دیکری بزنند و.حکومت همه شمول را رد بکنند نیز است.
قدوس خطیبی

>>>   مبارك باشد!
من نه طرفدار داكتر صاحب اشرف غنى بودم و نه طرفدار داكتر صاحب عبدالله، حال هم طرفدار هيچكدام شان نيستم،
فقط طرفدار ثبات افغانستان هستم.
آنطوريكه بار ها گفته بودم نتيجه انتخابات پيش از برگزارى انتخابات معلوم بود، بعضى ها بى مورد به نفع اين و آن عرق ريزى مى كردند و دوستان و دشمنان خود را ناقى ناقى ناراحت مى ساختند، در حالى كه آنها هم اينرا مى دانستند كه از خاطر كاكاست ....
نتيجه معلوم شد پيوسته به گذشته باز جناب داكتر صاحب اشرف غنى از جانب بازى گران اصلى سرنوشت "ساز" سرنوشت مردم افغانستان در "تداوم" "تحول" به برنامه هاى بعدى براى يك دور نا معلوم بحيث رئيس جمهور اين كشور بر گزيده شد.
از ته دل اين رويداد تاريخى را به داكتر صاحب اشرف غنى، بخصوص و بخصوص به جناب امرالله خان صالح (كه با اين موضع گرى اش خيلى دشمن دار شد) و به طرفداران تيم شان تبريك مى گويم.
از داكتر صاحب اشرف غنى آرزو داريم بعد از اين همه را به دو "چشم" ببينند.

به اميد يك افغانستان فارغ از تعصب، جنگ و تشنج و فارغ از جنگسالاران و امپراطوران شمال و جنوب.

ضيا بارى بهارى

>>>   Davlat Nazar
نباید از یک انسان فاشیست که در طی مدت بیش از پنج سال گذشته تفرقه و نفاق را بین شهروندان کشور براه انداخت که حتی در اداره امور ریاست جمهوری برای یک تاجک ،ازبک و هزاره و سایر اقوام شریف کشور بست های بلند دولتی داده نشد و باری هم گفتند که شخصی بنام مخکش برنامه ای را روی دست گرفته بودن د که نباید سایر اقوام در اداره امور گماشته شوند.
شما منحیث یک روشنفکر آگاه، مترقی که خواستار عدالت اجتماعی و تامین حقوق مساویانه برای تمام شهروندان هستید آیا با عملکرد آقای غنی احمدزی در طی حکومت داری اش که مخالف خواست اکثریت عمل کردند راضی هستید که امروز از ته دل برایش تبریک گفته و موفقیت آرزو نمودید؟ . اما ایکاش که غنی منحیث یک انسان تحصیل کرده غرب و روشنفکری که مدت چهل سال در آمریکا زندگی و کار نمودند افغانستان شمول فکر میکردند و همه را با یک چشم ، نه اینکه با ( دو چشم ) میدیدند.

>>>   دو زن بی درایت و وجدان فروخته یکی زهره شینواری و دیگر هوا نورستانی در تبانی بایک مرد فاسد خود فروخته و بی وجدان و ذلیل به نام ننگ که در اصل بی ننگ ترین انسان زمین است و در یک معامله کلان با متقلب اعظم و رئیس فاشیسم قومی به نام غنی احمدزی آخرین میخ را بر تابوت دموکراسی نیم بند افغانستان کوبیدند و امروز این جنازه را در قریه داری ارگ به خاک سپردند.
مور و ملخ هایی مثل سرور دانش و عطا نور و امرالله ناصالح و سلطان زوی و زهره یوسف و غضنفر و داود میر و باقی شوله خوران بی ظرفیت و بی خاصیت به امید نشستن در سایه این درخت ننگ ذلت را از خود کردند و پیوند خود را با باقی ملت بریدند.

طالبان هم که با بادار اصلی شان آمریکا به یک توافق جدید مبنی بر نوکری و خدمت گذاری به درگاه شیطان دست یافتند و بی باکانه منتظر ورود فاتحانه به شهر ها و شهر کابل هستند.

مردم هم سراسیمه در یک سه راهی طالب و تیم متقلب و دولت موازی گیر کرده اند و نمی دانند که آینده چه میشود.

راه حل چیست؟
آسان ترین راه حل انسجام و تشکیل یک اپوزیسیون قوی متشکل از احزاب قدرتمند وحدت اسلامی هردوشاخه،جمعیت اسلامی،حزب اسلامی ، و جنبش اسلامی و تعین یک شورای تصمیم گیری مشترک و ایجاد گروپ های کاری و ‌در ضمن ایجاد تماس و ارتباط وسیع با مردم و تدوین یک برنامه کلان مشترک هم برای مذاکرات صلح و هم برای حکومت در سایه ، و پیگیری و تطبیق این برنامه به گونه صادقانه و همه جانبه و در کوتاه مدت آوردن فشار بر این دولت متقلب اعظم برای راه اندازی انتخابات زود هنگام و رفتن به یک انتخابات دقیقن برنامه ریزی شده و هم آهنگ با تمام اقشار مردم و در نهایت خلاص کردن ملت و مردم از شر این حکومت متقلب اعظم است.
و این امر ممکن نیست مگر اینکه برنامه جامع و پلان های منظم پنج ساله در بخش های مختلف کشوری تدوین و اعتماد مردم به ایجاد یک حکومت قوی و با ثبات جلب شود.

و مهمتر از همه اینکه قوای مسلح باید از همین حالا به گونه مستقل از اثر پذیری های سیاسی در یک بیطرفی کامل وظایف میهنی خودرا انجام بدهند چون پاکستان پلان بعدی اش در گیر کردن قوای مسلح با مردم است و با ایجاد این خلا و آشوب تشویق طالبان برای در کنترل گرفتن شهر های بزرگ.

پاکستان از امروز الی معلوم شدن نتایج انتخابات آمریکا هم وقت کافی دارد و هم دست باز دارد که هر آنچه میخواهد در افغانستان انجام دهد.

در این شرایط ایجاد حکومت موازی یا نافرمانی های مدنی یا بدست گرفتن کنترل ولایات به گونه مستقیم توسط اپوزیسیون به پاکستان این فرصت را میدهد که پلان های شوم خود را هرچه عاجل تطبیق کند.

نقش مجلسین شورای ملی در این برهه از زمان نهایت تعین کننده و اساسی است.

متقلب اعظم طی چند روز آینده برای دوباره قسم خوردن به پارلمان میرود ‌و این جا است که نمایندگان مردم به جای فروختن وجدان و دین و ایمان خود حد اقل برای یک بار هم اگر شده یکپارچه عمل کنند وپیش از رای اعتماد دادن به کابینه متقلب اعظم چند شرط را بگذارند و رای اعتماد را مشروط به بر آورده شدن این شروط بسازند البته در طی یک قید زمانی معین.
شرط اول
راه اندازی انتخابات ولسی جرگه در غزنی و راه انداختن انتخابات شورا های ولایتی و ولسوالی در بهار سال آینده
پیش از این انتخابات، ایجاد یک راهکار منظم انتخاباتی که دیگر افتضاح و بی شرمی و بد بختی انتخابات های گذشته را نداشته باشد.
توزیع مکمل تذکره الکترونیک بدون درج واژه جنجالی افغان
گرفتن تضمین از متقلب اعظم در مورد سوء استفاده نکردن از کود های ۹۱ و امثالهم و راه نینداختن جرگه های غیر قانونی و فرمایشی.
در غیر آن سرنوشت وطن بهتر از زمان سقوط نجیب نخواهد بود.
و ما علینا الالبلاغ

>>>   وقتیکه اشرف غنی مکار مداری عوام فریب خود را تنها دید و توان کار را از دست داد و طالبان غنی را در مذاکرات نمی قبولد فورا خود را به مونیخ رساند و دست و پای وزرای خارجه و دفاع امریک را در بوسیدن شد و خلیلزاد را که رقیب و دشمنش میخواند در برابر ان هم کرنش کرد و برسم احترام دست به سینه شد و تقاضا کرد و تعهد مجدد سپرد که حلقه غلامی شما را دوباره تزه میکنم و هر چیزی که فرمایش شما باشد بسر و جان قبوا دارم تنها مرا بازهم مدد رسانید و به خاله حوا نورستانی و حبیبارحمن ننگ ریس دبیر خانه هدایت دهید که مرا مانند دور ابتدایی گرچه رای کافی ندارم و از عبدالله کرده در رای پاک مردم کمترین رای را دارم بازهم مرا با رای تقلبی که دارم در انتخابات پیروز اعلان کنند غلامک تان همیشه در خدمت تان حاضر به عمل از دستور شما بوده و است و در اینده هم خواهد بود .

>>>   خداوند جزای اشرف غنی و دارو دسته فاسدش را می دهد.
از دیروز مردم به همدیگر تسلیت می گویند.
با روی کار آمدن دو باره اشرف غنی مردم ناراض و کاسه لیسانش خوشحال هستند.
رئیس کمیسیون خائین ترین شخص در برابر ملت است و خائنین هیگاه از اعزاب وجدان آرام نخواهند بود و هر اتفاقی که از این به بعد در کشور رخ دهد و باعث کشتار مردم بیگناه شود رئیس کمیسیون انتخابات مجرم اول است.
در دنیا و آخرت روی متقلبین سیاه است.

>>>   اين كه به تمام جهان خنده اور است كه يك شخص تقلب كار دوبار رييس جمهور يك كشور به اساس تقلب شود. و دو مقابل ايتلاف قوي ترين احزاب و قويترين اقوام يك كشور خود را پيروز بسازد.
فكر نكنم كه مردم اشرف غني و دار و دسته چند نقري اش در كميسيون انتخابات را بدون مجازات بگذارند . داكتر عبدالله دولت رسمي افغانستان را اعلام كرد و اين اغاز روند محاكمه اشرف غني و ساير همكارانش در تقلب به حساب ميرود. اگر اشرف غني از زور اردو كار بگيرد افغانستان عملا تجزيه ميشود. راه حل اين است كه عبدالله رييس جمهور باشد و اشرف غني از تقلب خود عذر خواهي كند.

>>>   عارف عباسی و ضیاء باری بهاری در این پس پیری معلوم میشود که انحراف .....دارند.
کسیکه حد اقل وجدان داشته باشد میپذیرد که هر دو کمیسیون بر خلاف تعهد شان به آرای پاک مردم دستبرد زدند و خیانت کردند و این را اگر کسی نبیند اگر چشمش کور نیست ایمان و وجدان انسانی اش کور است.
به جای اینکه بارکود استیکر ها خوانده شود تا معلوم شود که اصلی است یا تقلبی فقط داشتن استیکر را ملاک اصلی بودن قرار دادند و این ترفند همان فردی بود که پسر پدر خود نیست جناب حبیب ننگ.

>>>   ملت خوابیده از حق سرنوشت خود خبر ندارند . گویند که درکشور دولت همه آرد ها را دوزیدن مردم تظاهرات کردن دولت برای شان چندی نان پخته داد شکم چندی سیر شد مردم از حق خود گذشتن .در جهان سوم همه مردم شان در حال دعا می باشند که خدایا یک روز خوب را بیاورد پس دوباره سر خود را به بالشت گذاشته به خواب عمیق میروند.

>>>   عارف عباسی،رسول عبدی و ضیاء باری بهاری
در ایمان شما هر سه شک است
شما که به اصطلاح حد اقل سواد و درک را دارید اینگونه قضاوت ظالمانه میکنید از طالب چه گله.

پیروز اصلی پاکستان است چون آمریکا همه چیز را فدای انتخاب مجدد ترامپ کرد و به همین خاطر نتیجه انتخابات با عجله حتی پیش از اینکه کمیسیون شکایات تائید کند که فرمایشات اش درست و کامل انجام شده دست به اعلان نتیجه تقلبی زد چون آمریکا باید موافقت نامه را با طالبان امضا کند و یک هفته آتش بس غیر رسمی زیر نام کاهش خشونت اجرا شود تا غنی فرصت دغل بازی های بعدی را داشته باشد و بعد آمریکا شروع به بیرون شدن کند و هدف از این همه سناریو گرفتن کریدت نزد مردم آمریکا است تا در انتخابات بعدی استفاده شود.

و در فرصت تا انتخابات آمریکا، طالبان و پاکستان دست آزاد دارند تا شهر ها و قریه جات بیشتری را تصرف کنند چون بعد از امضا توافق دیگر خارجی ها نه در عملیات هوایی و نه هم زمینی شرکت نمیکنند.

اگر کسی این همه بدیهیات را نداند و باز بیاید خود را تحلیلگر و روشنفکر جامعه باز زند و ادعای صداقت و بی طرفی کند جز دروغ گوی بزرگ لقب دیگری کسب نمیکند ک این سه جناب عباسی و عبدی و بهاری دروغ گویان سال ۲۰۲۰ ثبت تاریخ افغانستان شدند.
مذلت شان باد

>>>   داکتر عیدالله ذاتاً از لحاظ قومی سست‌عنصر است.
داکتر زلمی خلیلزاد همیشه پنجشیری‌ها را مانند آب اعماله استفاده ابزاری کرده است و در راس این گروه داکتر عبدالله قرار دارد.

مردم دیگر به هیچ یک از این سران پنجشیر اعتماد ندارند چونکه از 1992 تا حال این مردم هیچکاری به نفع افغانستان و مردمش نکردند. حیف آمرصاحب مسعود که جان و خون و حیات خود را مفت قربانی دفاع از این مردم کرد.

این بار هم داکتر عبدالله به تاجیکان و هزاره‌ها و اوزبیکان خیانت تاریخی کرده اگر زیر بار امریکا رفته باشد.
تشکیل دو حکومت در افغانستان به معنی تجزیه رسمی این کشور است.
صلاح الدین ربانی و عطا محمد نور و بقیه جمعیتی‌ها هم خنثی شده اند.

اما به زودی بین امرالله صالح و اشرف غنی کشش و دشمنی آغاز می‌شود و آنگاه بچه ولیگک به قول محمد عارف عرفان خود را زرد کرده علیه نظام موجود مانند دوستم تبلیغ می‌کند. ما با خیرالهی منتظر تجزیه افغانستان هستیم. اما داکتر عبدالله به هیچوجه خلاف خواست امریکا کار نمی‌کند. داکتر عبدالله و امرالله صالح جاسوسان معلوم‌الحال سی آی ای است.

>>>   خود فروختگی حوا علم نوررستانی به ریس اعظم متقلب چنان چهره این زن را تیر و سیاه ساخته که بدترین زن ... به اندازه ان روسیاه نبوده ونیست حوا علم نوررستانی را همه میشناسند که یک معامله گر پولپرست بی .... است اشرف غنی که انتخابش همین زن بود و پافشاری بالای گزینش ان داشت بی علت نبودبا این زن قبل از گزینش اش معامله ننگین را انجام داده بود ..... معامله گر بی عزت را .

>>>   اگر اشتباه نکنم سال قبل مصلح در یک گزارش حال امروز کشور را انتشار کرده بود. او گفته بود که امریکا به هیچوجه نمی‌خواهد داکتر عبدالله رئیس جمهور افغانستان شود. همین آدم این همه اطلاعات مؤثق را از کجا دریافت می‌کند؟

>>>   زلزله نتایج تقلبی انتخابات در شمال و شرق آغاز شد.

>>>   ما هزاره ها از اشرف غنی حمایت می کنیم و السلام

>>>   مكتب خطرناك پشتون سازی و فابريکه هاى تفکر دکترين آن ، اندیشکده هامؤسسات یا مراکز پشتون سازی یا افغانی سازی، پس از به دست گرفتن پشتون با مسلح کردن استعمارگران به عنوان مثال از زمان انگلیس، هرگونه اقدامات قابل تصور برای ایجاد چنين دکترین لازم برای دولت-ملت سازى پشونى صورت گرفته است.
دودمان هاى مانند احمدخان ابدالى تا شاه شجاع لغت "ملت" را نمى شناختند.
لغت "ملت" يک واژه لاتنى است که در قرن چاردهم ميلادى در اروپا باعث کشورسازى ملت در رابطه به زبان زبان به عنوان مؤلفه اصلی ملت شد
و سر مونتستوارت الفینستون (الفنستون) انگلیس اولين کسى بود که پيش زمينه تفکر يک اصطلاح براى لغت "ملت" افغان را بسازد. وى در کتاب اش "سلطنت کابل" دو دليل مهم آورد:
1- "افغانها از براى کشور خود نام ندارد و من همين مناطق که در خراسان قرار دارند "افغان لند" (Afgaunistan)
مى نامد"
2- سرشمارى مونتستوارت الفنستون:
ملت های مختلفی که در "سلطنت کابل" زندگی می کنند، که مقدار جمعیت در مقیاس کمک حاکى اند:
Afghauns 4,300,000

"افغونس": 4،300،000
بلوچها: 1،000،000
تاتارها ( تورکتباران) : 1،200،000 پارسيان :(از جمله تاجیک ها): 1،500،000
هنديان (کشميريان جتها و غیره): 5،700،000
قبایل مختلف: 300،000
اين است سرشمارى نامگذار "افغانستان"!
پرسش ساده که افغونس 4,3 ميليون بود تعداد "پشتونان" چند بود?
"پشتونان" کجا شدند?
الفنستون در واقعيت ، پشتون ها را ذکر نکرده است?
البته که لقب پشتون "افغان" است. تا چه وقت خود را فريب دادن
منبع کتاب: مونت استوارت الفنستون: "گزارش سلطنت کابل" . بند يک 1842 لندن برگ 125 و 114
https://books.google.de/books?id=aLwoAAAAYAAJ&pg=PA114&dq=Afghauns+4,300,000&hl=de&sa=X&ved=0ahUKEwiwj_rHxKPnAhVLbFAKHXf1CF4Q6AEIMzAB#v=onepage&q=Afghauns%204%2C300%2C000&f=false
مردمان غیر پشتون مانند اوزبيک و هزاره و بلوچ به ويژه فارسى زبان
که فقط به دستاوردهای تاریخی خود افتخار می کردندو هیچ دکترین سیاسی اتحاد و همبستگى نداشتند. پناه به مذاهيب و طريقه هاى اسلامى نمودند. که اين کار باعث وحدت ضد روسى و مانع حکومت همه قومى شد.
"پشتونسازان" و "افغانسازان" در پايتخت و مراکز قدرت امريکا و اروپا بودند و دپلوماسى دولت آينده در دست به گفته عوام همين طالبان هاى نکتايى پوش پرورش شده امريکا بود. کهن پيخ ها و لاشه هاى متحرک محمدزايى ديگر نفس نداشتند: کرزى و غنى احمدزى و جلالى وخليلزاد پرورش شدگان و پشتونسازى تحت نام طالبان کردند چون در مبارزه عليه شوروى و هنگام اقامت در ممالک ديگر خارج و بويژه همزبان و همفرهنگ بر مبنى اهداف مشترک همگون تفکر هموطنى و همدرى و غمشريکى و حتى همزبانى غير پشتونان در پاکستان پشتو ياد گرفتن و پشتونان در ايران فارسى. اين مى توانست ايجاد حکومت فدرالى همه تباران را که همان ملت سازى غيرقومي وغير مذهبى فراهم مى ساخت.
احزاب چارده ! زبانها چارده! اقوام و مردمان چارده! رهبران نيروهاى مبارزان مناطقى فدرالى ولى کانفراس بن بعد از طالبان (دپلوماتهاى پشتون و سازمان افغان ملت ) براى دولت مرکزى افغانستان?
پس همان خرک و همان درک.
از 2002 تا اکنون در عمل پياده کردن « پشتون سازی » و «افغانی سازی» به اوج خود رسيده که رييس جمهور با تقريبا بلاخره انتصابى و انتخاباتى تقلبى که در انتخابات 10 فيصدى آراى جمعيت شهروندان پس از پنج ماه از انتخابات واجد انتصاب شد.
اين را مى نامد حاصل کشت تخمه يا هاگ يا دانه پشتونسازى!

>>>   بسم الله الرحمن الرحیم
فرصت از بین بردن حکومت متعصب وقومگرای فاشیست افغان ملت هم اکنون مهیا گردیده است. در همچو شرایط اعتماد کردن به داکتر عبدالله حماقت است .او یکنفر معامله گر ودستوری است.
اعلان جنرال دوستم فوق العاده خوب است باید عکسهای اشرف غنی پایین ومردم در ولایات شمال خودرا کاملا اماده نموده واوامر دوستم در تعیین والیهای خود را منتظر باشند واگر دیر شد خودشان والی اعلان کنند وکاملا اماده سلاح باشند
در پنشیر وشمالی هم حکومت محلی اعلان شود.جمعیت در بدخشان هم کاملا حکومت خود را اعلان کند . اشرف غنی اگر حاضر به تقسیم قدرت بر اساس فیدرالی شد بفرماید حکومت کند اگر حاضر نیست ومیخواهد همینطور حکومت تعسب و پاشیست کند حق ندارد در سرنوشت اقوام دیگر دخالت کند .همین اخر فرصت است ولی افسوس به رهبران پنشیر اعتماد نمیشود.
غلام حسین

>>>   تسلیت براى مردم.
نظرات کاربران در مجله آنلاین آلمانی بنام DIE ZEIT (زمان)
* 1.8 میلیون رأی دهنده با جمعیت 35 میلیون نفری برای من بسیار اندک به نظر می رسند.
* در یک دموکراسی پیشرفته ، رأی دهندگان دروغین حذف می شوند.
* در حدود 20 درصد، از زمان سقوط رژیم طالبان ، میزان حضور رای دهندگان کمترین بود. و مطمئناً، همه چیز در انتخابات مناسب پیش آمد همانطور که در دموکراسی هایی که توسط غرب نظارت می شود بسیار رایج است.
* من آن را به نظر بدبينانه نمى بينم. همه نامزدها به عنوان مثال موافقت می کنند که زنان رأی دهند. این نیز مشاهده شد
* با شما موافقم ، خودمختاری زنان از وضعیت بسیار بالایی در افغانستان برخوردار است و این ارتقاء به طور پایدار ممکن است از برکت و لطف "بوندس ويرر" (ارتش فدرالى ما ) باشد.
* خانم مرکل به شما! اکثر غیر پشتون ها ، تاجیک ها ، هزاره ، اوزبيک ... هرگز این انتخابات را نمی پذیرند. جامعه جهانی باید خواست مردم افغانستان را بپذیرد.
* به اتهام سوء استفاده در افغانستان. این ناشی از سیستم مردسالاری پشتونوالی است که موجب ظلم و ستم زنان می شود. سیستم ضد دموکراتیک پشتون ها که تبعیض به غیر پشتون ها و زنان قائل است.
* "به زبان آلمانی باید گفت" (به معنای واضح و روشن و پوست کنده است) - امیدوارم حذف نشود - استفراق کننده ! امیدها برای پیشرفت بسیار زیاد بود
به معنای احمد شاه مسعود. این برای کسانی که امیدوار بودند که اوضاع در افغانستان تغییر کند بسیار ناراحت کننده است. افغانستان فقیر و بسیاری دیگر از مردم فقیر افغانستان - زندانى بین سیستم ها
* اوه [...] و در غیر این صورت (بدون شر پشتونوالى) آیا همه چیز برای زنان در کشورهای اسلامی خوب است ؟!
شما روز من را درست کردید !!
* نه زیرا بیشتر کشورهای اسلامی دارای تسلط اهل سنت هستند. کشورهای شیعه از نظر حقوق زنان آزادتر هستند. ترکیه نیز
* در افغانستان، پشتونوالی همه چیز را دو چندان می کند، به همین دلیل اين کشور بدترین در بین کشورهای اسلامی است. باید بتوانیدتفريق کنيم. آلمان و ایالات متحده آمریکا یکسان نیستند ، اگرچه هر دو کشور متعلق به غرب هستند و تحت سلطه مسیحیان هستند.
* "به عنوان مثال ، همه نامزدها موافق بودند كه زنان نمی خواهند رأی دهند." اکنون توپ فوتبال را هموار در دست گير ! (این ضرب المثل آلمانی است
يعنى جرات خطر نه ورز یا ريسک نکن) یا حداقل یک منبع قابل اثبات برای ادعای خود ارائه دهید.
در اوایل سال 1919 ، پادشاه امان الله حق رای زنان را مطرح کرد.
در قانون اساسی ظاهر خان 1964 ، حق رای فعال و غیرفعال رای داده شد ، به گونه ای که فقط زنانی که می توانند بخوانند و بنویسند مجاز به رای دادن هستند.
امروز اثبات سواد دیگر نيازنیست.حق رأی برای زنان و مردان یکسان است.
مشارکت پایین انداختن آرا به دلیل اعلام تحریم هاى انتخابات و ونه ممانعت بانوان در انداختن برگه راى در صندوق هاى راى.
* کشورهای شیعه مانند ایران رژیم آخوندی دارند؟
اتفاقاً دین اصلی در ترکیه اسلام سنی است. و تحت "سلطان تنگه بسفر یا تنگهٔ بوسفور (منظور رجب طیب اردوغان) ، مذهب در آنجا شدیدتر می شود و وضعیت زنان در جامعه بدتر می شود.
به افغانستان. غم انگیز است که ببینیم جوامع قبیله ای و تفکر قبیله چقدر غالب هستند. هنوز راه طولانی برای رسیدن به جامعه ای صلح آمیز ، هماهنگ و مدرن وجود دارد.
* آمریکایی ها تا چه مدت می خواهند در این کشور بمانند؟ روسها که پس از هفت سال آنجا بودند به دلیل اين توسط غرب تحریم شدند. آمریکا 19 سال است که در آنجا حضور دارد. آیا آنها می خواهند جنگ 30 ساله را صدرنشین کنند؟
* "چه کسی" رئیس جمهواین کشور متلاطم مى شود کاملاً بى اهميت است ! از این رو نام "شهردار کابل" براى اش لقب داده است
* شما اهمیت ریاست جمهوری را در افغانستان دست کم نه گیرید.
از 13 رئیس جمهور در افغانستان از سال 1973 ، 9 نفر در دفتر به قتل رسیده اند!
* "از 13 رئیس جمهور در افغانستان ، 9 نفر در دفتر به قتل رسیده اند"
نوعی اخراج و سبکدوش کردن رئیس جمهور مشترک و پایدار .
* سوگند دیگری افشای ورشکستگى اشغال غلط غرب
* غنی ، فاسدترین رئیس جمهور افغانستان تاکنون بوده است. مخالفين اش، هزاره ، ازبک ، تاجیک این نتیجه را رد می کنند زیرا نتایج جعلی بوده است. ایالات متحده برو بيرون از افغانستان
* آیا شغل رئیس جمهور افغانستان بسیار سودآور وپر درامداست یا این که در مورد کمک هارا به جیب های خود مى اندازند؟
* این شغل در افغانستان و در سراسر جهان بسیار پر سود است. حتی در ایالات متحده امريکا.
* به نوعی مرا به یاد آلمان می اندازد ... ما همچنین رای می دهیم تا که نفر مطلوب انتخاب شود
* 1,8 میلیون رای دهنده با حدود 34 میلیون نفر جمعیت؟
گویی شخصی فقط در هامبورگ سؤال می کند که چه کسی باید صدر اعظم شود و همه آلمان مجبور است این را بپذیرد ...
مهم نیست چه کسی غالب است: دولت افغانستان هیچ حقانیت واقعی ندارد.
* اين انتخاب یک مزحک (Farce) بود. اگر سربازان ما در حال حاضر آنجا هستند ، چرا رای گیری واقعی ترتیب نمی دهیم که شایسته يک انتخابات شفاف مى بود ؟
سپس تلاشهای سربازان ما ارزشمند مى بود.
اين بود برخى از چهل پيام در مجله آلمانى پيرامون اعلام نتايج مزحک کمترين تعداد آرا در انتخابات قلابى در کشور جنگ و نارام و اشغالى فرياد و ناله ستان

>>>   متاسفانه دوباره پشتونهای ظاهرفریب تحت نام های مستعار در این سایت داخل شده و شعارهای خود را برای حمایت ریاست اشرفغنی قوم پرست و متقلب و عقده مند تکرار کردند شما اگر عقل شما دارید بدانید ملت خراسان از اشرفغنی متنفر است و خسته از ظلم و ستم و ناعدالتی و قوم پرستی است. اما شما دایم کوشش میکنید قوم پرستی خود را در متن پیام خود مخفی نمایید و به این فاشیست قرن تبریک گویید ما شما را خوب میشناسیم امروز کلمات فریبنده برای وحدت و عدالت میگویید فردا که تقلب خود را اثبات ساختید و اشرفغنی فاشیست را بالای قدرت بردید نقاب ها از چهره تان کنار میرود و دانسته میشود شما تا چه حد نقشه های شوم و خطرناک برای اقوام اصیل خراسان و فرهنگ و زبان و تمدن و تاریخ خراسان دارید و با تمام کوشش خود پشتون پرستی و کوچی گری را رواج خواهید داد.
احمد کاتب اروزگان

>>>   خاموشی جهان در قبال اعلام نتایج نهایی انتخابات ریشخند ریاست جمهوری افغانستان بخاطر دو ریس جمهور در یک کشور یکی، با رای گوسفندی ودیگر با رای بایمتریک هردو امتحان خود را طی پنچ سال به مردم فیقر، نادار وبی دفاع ازعدم برنامه داده اند.

>>>   مردم افغانستان از بی ثباتی و فریب های ۴۰ ساله نیمه جان شده اند و دیگر کشمکش و بی ثباتی را نمی خواهند!
باش که طالب برگردد و همه با هم این دفعه یک جامعه کاملتر بسازیم و شاید امریکا بتواند از هزینه های خود دفاع کند و وطن ما با سرمایه گذاری بالای معادن و سایر استعدادها و فرصتها، رونق بگیرد و شاهد حرکتی نو توآم با رشد اقتصادی و اقتدار ملی در منطقه باشیم و از دربدریهای جنگ ۴۰ ساله آموخته شویم.
فعلاً امریکا و متحدینش با هزینه صدها میلیارد دالر، ذیحق ترین صاحب این ملک است و عبدالله به ناحق بر نوبت آسیاب دلیری و دعوا میکند تا سایر هم تیمی های خود را در راه رسیدن به منصبی دیگر، استعمال نماید و بس!
زنده باد منطق! زنده باد حق شناسی! و زنده باد قلب آسیا!

>>>   حدود ۳۵۰ سال پیش خانه بدوشانی را به نام اوغان‌های کوچی جا دادیم ، نان دادیم ، آب دادیم ، گفتیم خانهِ دوش هستند ، صواب دارد ، امروز آمدند و فردا میروند ... اما نررفتند که نرفتند ، جا خوش کردند ، ریشه زدند ، هست و بود مان را بلعیدند ، ریشه زدند ، شاخه زدند ، تار تنیدند ، مانند کیک و خسک چنان بچه رویاندند که سر تا سر خراسان را مانند غده سرطانی پیچاندند ، اکنون کار به جایی‌ رسیده که میگویند " دا زما بابا وطن ، دا زما دادا وطن ! کدام بابا ؟ کدام دادا ؟؟
وطن دادا و بابای تان کوه سلیمان است نه خراسان !
بروید در کشور پدری تان کوه‌های سلیمان و رنگ کثیف نجاست تان را گم کنید ، این زادگاه اهورایی طلوع آفتاب را بیشتر از این نجس نسازید
حنا عثمانی

>>>   Abdul Hamid
کل کل خوب نیست!
آنهاییکه تاریخ نمی خوانند و نمی دانند تاریخ را باید تجریه کنند.

واقعیت چیست؟
عده ای تشویش دارند که غنی غلزی شیوه زمامداری عبدالرحمن بارکزایی را اعاده می نماید بی خبر از آنکه از اثر امارت امیر عبدالرحمن بارکزایی به حمایت معنوی و مادی انگلیس ها زن و دختر قوم و قبیله غنی غلزی از پیش و پس گاییده شدند.

جنرال غلام حیدر بدستور عبدالرحمن دو هزار سر از قوم و قبیله غلزی باتهام جهاد علیه انگلیس ها را بکابل آورده و از آن کله منار ساخت. اگر غنی غلزی براستی هدفش این باشد، پس در قدم اول این مادر خطای غلزی بی خبر از تاریخ خویش، زن یهودی افغان و پشتون شده شده لبنانی و مریم جان دختر ناز پرورده خود را به گاییدن می دهد!

>>>   عطا صفوی
خلیلزاد درپی چیست؟؟
دراین شکی وجود ندارد که اهداف اصلی این لابیگر افغانی الاصل امریکایی را همانا تامین منافع ملی امریکا دراین منطقه تشکیل میدهد ، ولی فراموش نکنید که ازهمه مهمتر وی درطی قریب چهارده اخیر به شکل خستگی ناپزیر سعی ورزیده است قبیله و تبارخویشرا ازگزند بسیاری حوادث منطقوی وجهانی ازلغزش قدرت وحاکمیت درامان داشته باشد وسپری بوده است دربسیاری معاملات ننگین. واینبارهم میخواهد آخرین میخ را برسرمن وتو بکوبد.
بنآ این گرگ درنده بدزاد را دقیق نظارت کنید تا گوسپندان دیگررا بازهم شکار طعمه خود نگرداند، حتی لازم است ازطریق وسایل ممکن صدا واعتراضات خویش راعلیه مداخله شرم آوراین سردمدار قبیله به راه بیاندازید.

>>>   خداوند عبدالله عبدالله را .....کند از حق ارای ما وتمام هوا دارانش دفاع کرده نمی تواند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است