آیا منتقدان غنی می توانند انحصار او را بشکنند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۵    ۱۳۹۸/۱۱/۲۸ کد خبر: 162219 منبع: پرینت

ارگ میخواهد پیش از امضای توافقنامه طالبان و امریکا، کمیسیون انتخابات نتیجه ی نهایی که در واقع همان تایید نتیجه ی ابتدایی است را اعلان کند؛ اما سپیدار پیشاپیش از عدم پذیرش این نتیجه سخن می گوید. جنرال دوستم، حزب وحدت به رهبری خلیلی و جمعیت اسلامی به رهبری صلاح الدین ربانی نیز مخالفت خود را به اعلان پیروزی اشرف غنی از سوی کمیسیون انتخابات اعلان کردند و به تشکیل حکومت موازی بریاست داکتر عبدالله هشدار دادند.

برخی از آگاهان تهدید و هشدار تیم ثبات و همگرایی مبنی بر نپذیرفتن نتیجه ی نهایی انتخابات و تشکیل حکومت موازی را در همسویی با نظر و موضع خلیلزاد و وزارت خارجه امریکا تلقی می کنند تا اعلان نتیجه ی انتخابات، امضای توافقنامه ی طالبان و امریکا را اخلال نکند. اما برخی دیگر اعلان نتیجه که غنی در آن برنده معرفی می شود را همسو با خواست امریکایی ها به خصوص پنتاگون و سی آی ای می دانند. این نهادهای امریکا که مسولیت جنگ با طالبان و مسوولیت حمایت نظامی از دولت افغانستان را بدوش دارند با هر گونه بحران سیاسی از جمله اعلان حکومت موازی به شدت مخالفت می کنند که به تضعیف نیروی نظامی و امنیتی افغانستان بینجامد و آن ها را در برابر طالبان ناتوان و مغلوب بسازد.

از این رو بعید به نظر می رسد که سروصدای تشکیل حکومت موازی فراتر از سروصدا باشد و مدعیان آن گام عملی در این جهت بردارند و یا برداشته بتوانند.
نکته ی مهم این است که توافقنامه میان امریکایی ها و طالبان چه با اعلان نتیجه ی نهایی انتخابات و چه بدون آن، امضا می شود. در هر دو حالت، اشرف غنی ریاست دولت را بدست دارد و امتیاز رهبری هرگونه مذاکرات بین الافغانی پس از امضای توافقنامه ی طالب و امریکا را در انحصار و صلاحیت خود قرار می دهد.
آیا منتقدان و مخالفان غنی خواهند توانست تا انحصار و صلاحیت او را در این مورد بشکنند؟
شواهد و قراین حکایتی از این شکستن و شکستاندن ندارد.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   هرگزنمیتوانند ، افغانستان را کسی به ما هدیه نداده ، اینرا مابا خون خود حفظ کردیم ،

>>>   دزدای شمالی هم کنار رئیس صاحب جمهور هستند بشمول هطا چور ،

>>>   اینبار مردم ابتکار عمل را به دست میگیرند و رهبران دنبال آنها راه می افتند.
توافق آمریکا و طالبان بر سر منافع آمریکا و طالبان است و مشکل بین این دو را رفع میکند مگر طالبان دشمن اصلی ملت افغانستان هستند چون به مثابه نیروی اجیر پاکستان در صدد مستعمره سازی غیر مستقیم افغانستان به دست پاکستان هستند.
راه حل
پیمان استراتژیک با هند و آغاز جنگ با پاکستان

>>>   امریکا مجبور است تا با همین سیستم بیمار حکومت غنی در شرایط که با طالبان به مصالحه رسیده پیش برود زیرا دیگر چاره یی ندارد اگر غنی نباشد پس کی ؟ زیرا پراگنده گی و عدم اجماع شدید میان غنی و سایر چهره ها وضعیت را به نفع طالبان تغیر داده است. اگر غنی و حکومتش نا توان است حد اقل یک آدرس بوده میتواند.

>>>   اشرف غنی متعصب ترین و فاشیست ترین ریس جمهور در قرن 21 در دنیا شناخته شده است
تیم فاشیست و جنایت کار اشرف با پلان و برنامه سرکوب گرنه مردم بومی وطن توسط انفجارو انتحار آزادی خواهان و عدالت خواهان جامعه به پیش میروند .

نژ اد غنی در سال 1930 در تبانی با انگیس و امروز در تبانی با طالبان ،حزب اسلامی ، خلقی های سابق با پشتیبانی دوستان خارجی شان زمینه های تسلط یک حکومت تک قومی فاشیستی قبیله را برای اسکان کو چی ها ی پاکستان مهیا ساخته اند. خاموشی ملت غیور ما در برابر این حکومت فاسد وخون آشام غنی کوچی اصل تاسف بار است.

ای مردم بومی سرزمین خورشید از خواب گران طولانی در این عصر 21 فناوری بیدار شوید تا به تدریج سربازان دلیر و شجا ع تان که شهود 48000 تن به قتل رسید وحود تان با فامیل های تان نیز قتل عام از طرف گروپ فاشیستی اشرف غنی کوچی متعب روانی عاشق پشتونستان می شو ید و آزادی خود را از حکومت قبیله جعل کار و نابکار بی برنامه هرچه زودتر بگیرید.

بخاطریکه هر وز ده سربازان و افسران شجاع سرزمین ما به همکاری تروریستان داخل نظام غنی فاشیست توسط دشمنان مزدور پاکستان و انگلیس و بشریت اسیر و به شهادت می رسند. بنا برین یک قیام سراسری برعلیه غنی کوچی غنی عاشق پشتونستان که منجر به ختم حاکمیت قبیله فاشیست و طنفروش خاین اشدی لازم وضروری است .

حکومت نا مشرو ع رای گوسفندی غنی کوچی « یعنی حکومت حفظ الله امین ادم کش است » مقصر همه بدبختی درکشور همین غنی روانی و متعصب و گذافه گوبی برنامه اسایش و رفاه در کشور بی دفاع است .
در بین قبیله کوچی ناقل پاکستان یک آدم روشنفکرد با دید وصیع د یده نمی شود و هم ندارد ولی 100 تن فاشیست وطن فروش خاین دارد که امروز نسل کشی می کند، حکومت قبیله با طالب وحشی هم دست است جوانان پولیس و ارتش مربوط به یک قوم خاص غیر افغان را اشرف غنی هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.

غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری ناداری، گرسنگی و بی دفاعی مردم عام کشور مانند حفظ الله امین خون خوار خون اشام و حتی هیچ درک انسانی ندارد و تنها درک حیوانی مانند کفتار دارد . سیاست و رفتار کردارغنی کوچی در مقابل جان بی دفاع سربازان ما مردم شجاغ وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی چه در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که بودن غنی خون خوار در قدرت باعث بحران کلان در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این پنچ سال حکومت نابکار بی برنامه غنی فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی بوده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است