غنی در مونیخ: نمیدانم طالبان صلح می خواهند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۴    ۱۳۹۸/۱۱/۲۷ کد خبر: 162199 منبع: پرینت

اشرف غنی در مونیخ گفت که «واقعا نمی داند طالبان صلح می خواهند یا فریبکاری می کنند.»
این پاسخ رییس جمهور غنی در برابر این پرسش بود که آیا واقعا طالبان صلح می خواهند یا تظاهر می کنند؟
پاسخ رییس جمهور افغانستان صرف نظر از هر عامل دیگر از جمله مخالفتش در مقطع فعلی با طالبان، به دوری و بی خبری وی از مذاکرات قطر بر می گردد.

او به عنوان رییس دولتی که مورد حمایت امریکا قرار دارد و این دولت دارای پیمان استراتژیک با امریکا است، بصورت شگفت آور و نا متعارف از این مذاکرات دور نگهداشته شده است.
بدون تردید اگر غنی غایب این مذاکرات نمی بود و امریکایی ها او را در این مذاکرات نادیده نمی گرفتند، پاسخ وی «نمیدانم» نبود.

از پاسخ«نمیدانم» او این نکته نیز روشن می شود که امریکایی ها برای وی از این مذاکرات اطلاعات درست و یا تمام اطلاعات درون مذاکره را نداده اند. به نظر می رسد که آن همه سفرهای گویا گزارش دهی زلمی خلیلزاد پس از هر دور مذاکره با دوستان طالب خود به ارگ کابل نیز صادقانه نبوده است. وگرنه رییس جمهور افغانستان پاسخ «نمیدانم» نمی داد.

یک نکته ی دیگر نیز رییس جمهور افغانستان را به پاسخ«نمیدانم» می برد:
وقتی طالبان با جنگ خود توافقنامه ی خروج قوای امریکایی را امضا می کنند، آیا با رییس دولت و دولت مورد حمایت امریکاصلح می کنند تا بقا و مشروعیت آن تامین شود؟

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی مونیخ
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   جناب غنی واقعیت رو بیان داشته، و آمریکا با طالبان آدم کش مذاکره کرد، حتی از کسی نه پرسید آیا مردم افغانستان از چین بر نامه راضی هستند؟ ؟ آیا از دوره طالبان کسی دل خوشی دارند؟؟ آیا آزادی برای خانم ها، فعالین مدنی و سازمان دیگه دولتی افغانستان کسی چیزی سوال کردند؟ البته که نه تنها معامله بین پاکستان که مانن گاو شیر دهی دارد افغانستان رو می دوشد ،دولت افغانستان از هیچ چیز خبر ندارد که این مذاکره دو ساله با در های بسته و دهن های باز راجع به چی چیزی برنامه ریزی شد و بالای مردم بیچاره افغانستان معامله سیاسی صورت گرفت بدون اینکه دولت و مردم افغانستان چیزی با خبر باشند و این توافق بین طالبان و دولت پاکستان بود و حکومت افغانستان و مردمان آین سر زمین، کشک بیش نیستند، گر چه پاکستان و کشور های همسایه از خدا می خواهد که افغانستان همیشه در گیری، کشتن و نا آرام باشد تا آنها به مطلب دل خوای شان برسند خدا لعنت کند پاکستان نا پاک را.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است