راه حل بحران فلسطین انسانی است!
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۳    ۱۳۹۸/۱۱/۱۲ کد خبر: 162023 منبع: پرینت

یهودیان، مسیحیان و مسلمانان به ترتیب در این کشور و سرزمین های همجوار حکمرانی کرده اند... وقتی خلیفه دوم اسلام حضرت عمر با آن لباس و تشریفات ساده روی خر سوار وارد فلسطین شد (آن را بدون خون ریزی فتح کرد) ادیان یهودی، مسیحی را در ادای مناسک دینی شان آزاد گذاشت بزرگان مسیحی که از نام و عظمت خلیفه دوم هراس داشتند از ساده زیستی و ترحم آن شگفت زده شدند و بعدها که جنگ های صلیبی شکل گرفت و در حدود دوقرن ادامه داشت حاکم مسیحی فلسطین طی نامه ای به بلاد اسلامی و مخاطب قرار دادن مشخص صلاح الدین گفت:« مکه و مدینه را تصرف میکنم قبر پیامبرتان را تخریب استخوان هایش را بیرون میکنم...» و در پی آن فریاد زن مسلمان که گفته بود:«ای مسلمانان کجا هستی چنین ظلم بر ما روا می دارند.» فرمانده نامدار مسلمانان که کردستان امروزی عراق بود لشکری بسیج کرد منبری ساخت به سمت فلسطین حرکت و به جماعت گفت: با این نماز جمعه را در بیت المقدس می خوانم. نماز های پنچگانه را همراه ارتش و خطبه نماز جمعه ها را در طول مسیر بر سر آن منبر می خواند تا اینکه بیت المقدس را محاصره و بدون خون ریزی فتح کرد و تنها کسی را مجازات کرد آن حاکم سنگدل ظالم و توهین کننده بر پیامبر بود...

موضوع فلسطین امروزه نیز علی رغم سکولار بودن بیشتر دولت ها همچنان نگاه دینی و مذهبی دارد و بیت المقدس مکان مقدس نزد مسلمانان، مسیحیان و یهودیان است. از اینرو طرح ترامپ و موضوع گیری بیشتر سران غربی در طول پیدایش کشور جدید اسراییل ریشه در همان اعتقاد دینی و آمیخته با سکولار بودن شان است و ما به عنوان یک مسلمان نیز چه بخواهیم چه نخواهیم یک نوع تعلق خاطر نسبت به قضیه بیت المقدس داریم، واکنش ها بر سر موضوع فلسطین عمدتاً به همین علت دو دسته تقسیم می شود حمایت عمده کشورهای تقریباً مسیحی از اسرائیل و حمایت کشورهای مسلمان از فلسطین گویای دینی بودن مساله این سرزمین است.

طرح ترامپ در مورد فلسطین یک جانبه، نا عادلانه و ظالمانه و بر خلاف تمامی قطع نامه های سازمان ملل و برگشت اسراییل به مرزهای قبل (۱۹۶۷) است.
ترکیه که وارث امپراطوری عثمانی است و اردوغان که رویای برگشت دارد این طرح را متولد نشده مرده توصیف کرده است، ایران و عربستان و عمدتاً کشورهای مسلمان طرح ترامپ را یک جانبه و آن را محکوم کرده اند به استثنای امارات و مصر که خواستار بررسی بیشتر طرح شده اند و...

بنظر می رسد قضیه فلسطین بعد از دوهزار سال درگیری میان این سه دین آسمانی و کشته شدن دها ملیون انسان بر سر بیت المقدس راه حل نظامی ندارد بلکه یک راه حل پایدار انسانی دارد و آن اینکه همه مردم آن سرزمین مسلمانان، یهودیان و مسیحیان حق زندگی و آزادی داشته باشند و در ادای مناسک دینی شان هر یک آزاد باشد، دولت فرا مذهبی با اشتراک همه تشکیل بدهند تا به این کشمکش ها، جنگ ها، درگیری ها، قتل و عام ها نقطه پایان بگذارند هر چند بعید بنظر می رسد انسانها خود را از تعلقات دینی و گرایشات مذهبی آزاد کنند راه حل انسانی را جستجو کنند.!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
اسراییل
نظرات بینندگان:

>>>   خیانت دیگری از حکام خاین سعودی!
روزنامه‌ی بلومبرگ امریکایی در سال ۲۰۱۷م گزارشی را نشر نمود که در آن آمده است. «جارید کوشنر» داماد و مشاور یهودی ترامپ، طرح صلح دولت یهود و اعراب را در توافق با «محمد بن سلمان» به پیش می‌برد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است