داکتر عبدالله، دیر بیدار شده است
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۹    ۱۳۹۸/۱۱/۶ کد خبر: 161955 منبع: پرینت

در انتخابات ۲۰۱۴ من از حامیان تیم عبدالله بودم؛ وقتی عبدالله انتخابات برده را با پنجاه فیصد سهم، معامله کرد، من نوشتم:
داکتر عبدالله که از آرای خود دفاع نتوانست، از پنجاه فیصد سهم خود نیز هرگز دفاع نمی‌تواند، لذا به‌جای اینکه وارد حکومت شود، باید یک اپوزیسیون قدرتمند تشکیل داده و بر حکومت غنی نظارت و برای پنج‌سال بعدی خود را آماده انتخابات کند.

اما عبدالله وارد حکومت شد و با این عمل خود، بزرگترین ضربه را به اعتبار و جایگاه سیاسی خود وارد ساخت، او از یک‌طرف هیچگاه نتوانست ۵۰٪ سهم خود استیفا کند و خودش اقرار کرد که تصامیم حکومت را از رسانه‌ها آگاه می‌شود و از سوی دیگر، به‌عنوان یک سر حکومت وحدت ملی، در پنجاه فیصد تمام کارهای ظالمانه حکومت، شریک قلمداد می‌شود.

سستی، بی‌کفایتی و ناتوانی عبدالله و معاونانش، غنی را یکه‌تاز میدان ساخت و اگر عبدالله و معاونانش از همان پنج سال قبل به‌جای حمایت تمام‌عیار از سیاست‌های انحصاری و حذفی غنی، در برابر سیاست‌های غنی ایستاد و از خواسته‌های عدالت‌طلبانه معترضین حمایت و تمام‌قامت در برابر عدالت‌خواهان قدعلم نمی‌کردند، غنی تا این اندازه به یک دیکتاتور تبدیل نمی‌شد، سهم تیم عبدالله (ریاست اجرایی) هر چند در حکومت پنجاه فیصد بود، اما در سرکوب عدالت‌خواهان و ایستادن در برابر آن‌ها، بیش از تیم رقیب سهم گرفتند.

همین موضع‌های نادرست داکتر عبدالله و معاونانش بود که باعث شد، مردم در انتخابات امسال، کمتر به آن‌ها تمایل پیدا کنند، زیرا مردم کاملا به عبدالله بی‌باور شده‌اند. حالا فکر کنم که عبدالله تازه خبر شده و تحرکاتی را آغاز کرده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که مهار غنی کمی دیر شده است.

نوت: من فکر کنم عبدالله دست و پا می‌زند تا بار دیگر مانند ۲۰۱۴ در حکومت شریک شود، هرگاه شریک شد مانند دوره قبل، مردم را فراموش و حتی در برابر خواسته‌های آنان خواهد ایستاد.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
بیدار
نظرات بینندگان:

>>>   داکتر صاحب عبذالله را محقق صاحب از خواب پنج ساله غفلت بیدار کرد
مدت پچ سال میشود که کا پی اسناد دکتر علوم محیط زیست من در جیب میز آن است با همرای cv

>>>   اودالله به ګازر کی نه دی په خړپ ئی ده
عبدالله در قصهٔ زردک نیست، از صدای زردک خوشش می آید. او دوست دارد با البسهٔ مفختر و گرانبها جلوه نمائی کند و در مجالس عامه از ژست های فیلم های هندی تقلید نماید. او هرگز مرد میدان نبوده و هرگز در راه دفاع از حق مردم زحمت نکشیده است. باطن او با ظاهرش کاملاً تفاوت دارد و خوی مزدوری و مزدورصفتی در او به کمال خود رسیده است.
انتظار جرأت سیاسی از این آقا آهن سرد کوبیدن است و هرگز به جائی نخواهد کشید.
دوست محمد دوست

>>>   کسیکه خودش خودرا به خواب انداخته باشد بیدارکردنش مشکل است ، عبدالله درخفا با غ سازش دارد درطاهر این حرفهارا برای فریب دیگران اظهار میکند
خوب اگر جناب رئیس جمهور به تعیینات ادامه بدهد عبدالله چی کرده میتواند ؟؟؟
عبدالله صرف از مستور واغبر دفاع میکند باسایر مردم کاری ندارد
ر

>>>   رانندگی توام با بی توجهی یک کارمند سفارت امریکا در پاکستان، باعث تصادف وی با یک موتر شخصی شد، که در این حادثه یک زن پاکستانی کشته و 5 سرنشین دیگر این موتر مصدوم شدند.
موتر سفارت امریکا بازداشت شده است، و علیه او یک پرونده درج شده است.
پولیس پاکستان می افزاید: که این موتر حالا توقیف شده است و گزارش شفاخانه حاکی آن است که وضعیت یکی از مصدومان بحرانی می باشد.

در همین سال یک موتر نظامی وابسته به سفارت امریکا در اسلام آباد به دلیل بی توجهی و سرعت غیر مجاز با یک موتور سیکلت برخورد کرد که در اثر آن یک پاکستانی جان خود را از دست داد.

>>>   دیر بیدار شدن بهتر است از نه بیدار شدن

>>>   اقای نویسنده محترم جعفری درست است که عبدالله غفلت کرد اما در حکومت های دوسره باید هردو طرف قدرت انسان باشند و راه نیکو. اختیار کنند و. دولت برآمده از انتخابات را به وجه احسن اش پیش میبردند تا مردم بیچاره افغانستان نوید ارامی وخوشی را میافتند اما این غنی بود. که به هزار چال وفریب وپشتبانی یکتعداد از خایینین وفریبکاران دست به دسیسه زد وقدرت وقدرت طلبی را شیوه خود قرار داد وباید به حال غنی تاسف خورد نه به حال عبدالله
عبدالله ریحان

>>>   خيال پردازى كه عبدالله انتخابات ٢٠١٤ را برده بود عين افسانه ديموكراسى وارد شده امريكا و متحدينش هست كه بيسوادان سياسى شوراى نصوار، محقق خيله، سياف مدارى و غيره وطنفروشان فكر مى كردند كه امريكا هم برايشان پدر هست و هم مادر! به خبر از اينكه همه اينها قبر خودرا بدست ميكنندند و اينگونه ذليل و خوار و زار شدند كه اصلا" به نام حيثيت چيزى در وجودشان باقى نمانده! خداوند ديرگير هست و سختگير!! خداوند به همه اين دزدان در اخرت حساب كند!

>>>   حق بر باطل پيروز است داكتر صاحب عبدالله رييس جمهور منتخب و رهبر افغانستان است متقلبين رو سياه خواهند شد .
سلطان سنجر

>>>   اطرافيان اشرف زي كه از كود ٩١ ميخورند اين كود براي شان كود حيواني و پاروي انساني باد !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است