اطلاعات محرمانه افغانستان در اختیار عربستان سعودی
اشرف غنی به وزیر خارجه عربستان وعده سپرده تا تمامی اطلاعات نظامی و محرمانه اطلاعاتی و تحرکات کشورهای همسایه را در اختیار جاسوسان عربستانی قرار دهد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۸    ۱۳۹۸/۱۱/۵ کد خبر: 161929 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) اشرف غنی در زمینۀ شریک ساختن اطلاعات در مورد گروه‌ها و شبکه‌های تروریستی منطقوی و تلاش‌های سعودی در پروسۀ صلح افغانستان با عربستان سعودی همکاری می کند.
براساس اعلامیۀ ارگ، محمداشرف غنی در حاشیۀ کنفرانس بین‌المللی اقتصادی در شهر داووس سوییس با فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجۀ عربستان سعودی ملاقات کرد.
در اعلامیه آمده است، هردو جانب روی پروسه صلح، تقویت نقش علما در این پروسه، به‌طور خاص تلاش‌های سعودی در روند صلح افغانستان، شریک ساختن اطلاعات در مورد گروه‌ها و شبکه‌های تروریستی و تلاش‌های مشترک به‌خاطر کاهش تنش‌های منطقوی صحبت کرده اند.

حکومت افغانستان همواره نقش عربستان را در پروسۀ صلح مهم خوانده، بطور پیهم خواستار مساعدت سعودی در روند صلح افغانستان شده است. عربستان سعودی با پاکستان روابط نزدیک داشته و بر رهبران طالبان نفوذ دارد. اما بر هیچکسی پوشیده نیست که طالبان و داعش و دیگر گروه های تروریستی در افغانستان، با هدایت و نقشه آمریکا، پول عربستان و همکاری پاکستان به وجود آمده و تقویت شدند.

عربستان سعودی در این میان نه تنها از راه کمک های مالی و تامین بودجه مخالفان مسلح در افغانستان آنان را یاری رسانیده که از نظر مذهبی تاثیر بسزایی روی این گروه ها داشته و در طول دوران جنگ همواره مشوق آنان در مبارزه مسلحانه تا ایجاد یک حکومت وهابی در افغانستان بوده است.

از آنجا که عربستان سعودی مهمترین حامی مالی طالبان در تشکیل حکومت طالبانی بوده و اولین کشوری بود که آن حکومت را به رسمیت شناخت، تا کنون وظیفه خود دانسته است که از آنان حمایت کند تا شاید بتواند از طالبان و دیگر گروه های مسلح در راستای اهداف منطقه ای خود با تبلیغ مذهب وهابی استفاده کند.

کشیده شدن پای کشورهای عربی بخصوص عربستان و امارات به بازی جنگ و صلح افغانستان، بار سنگین مدیریت و همچنین هزینه این بازی را از دوش غربی ها سبک می کند و مسلمانان را رو در روی هم قرار می دهد و اینبار کافر خارجی نیست که طرف آنها باشد و بهانه آنها برای جنگیدن! بل مسلمانانی از جنس خودشان که باعث شود نگاه کفار به مسلمانان بیشتر از این خدشه دار شده و این موضوع سبب گردد که دیگر هیچ فرد غربی بسوی اسلام گرایش پیدا نکند.
از طرف دیگر واکنش ایران به این موضوع برای افغانستان خطرناک خواهد بود.

عربستان که به قدرت پول زایران حج و درآمدهای نفتی خویش می بالد، انتظار دارد تا هرتصمیم عجولانه و نابخردانه اش در هر کجای جهان عملی شود. در حالیکه در برخی کشورها مانند افغانستان هر تصمیم حتی اگر پشتوانه پولی محکمی هم داشته باشد، زمینه عملی شدن پیدا نمی کند.

جای تعجب است که عربستان سعودی با آنهمه تست و خطا در حیطه افغانستان و باصرف پول های فراوان جهت ایجاد و تقویت افراط گرایی در کشور ما، هنوز از لحاظ سیاسی به پختگی نرسیده و گاها تصامیمی می گیرد که همگان حتی آمریکا و دولتمردان افغانستان را به تعجب وامیدارد.

افتتاح کریدور هوایی افغانستان با عربستان سعودی در سال گذشته بار دیگر نگرانی‌های را درباره انتقال تروریست‌ها توسط سعودی از مسیر هوایی به افغانستان افزایش داد و اینک اشرف غنی به وهابی های عربستان وعده داده است تا تمامی اطلاعات بدست آمده از مخالفان مسلح و همچنین تحرکات کشورهای همسایه بخصوص ایران را در اختیار سازمان جاسوسی عربستان قرار دهد.

سابقه عربستان سعودی در انتقال داعش از عراق و سوریه به افغانستان برهیچکسی پوشیده نیست، عراق و سوریه مرز مشترکی با افغانستان ندارند و یکی از راه‌های انتقال داعش به افغانستان استفاده از کریدورهای هوایی ایجاد شده بین افغانستان و عربستان بوده است و دولتمردان بشمول اشرف غنی از این موضوع اطلاع دارند.

طی توافقی که آمریکا و عربستان داشتند، انتقال سران داعش در مرحله اول و نقل مکان دیگر جنگجویان داعشی در مرحله بعدی به افغانستان صورت گرفت و فعلا در برخی از مناطق افغانستان در حال آمادگی و فرارسیدن زمان ظهورشان در مخفیگاه ها بسر می برند و ادعاهایی که داعش در افغانستان نابود شده است، بی بنیاد می باشد.
آمریکا و کشورهای عربی متهم هستند که از طریق تقویت داعش در افغانستان تلاش می‌کنند تا رقبای منطقه‌ای خود از جمله ایران، روسیه و چین را درگیر جنگ کرده تا ناامنی به این کشورها سرایت کند.

از لحاظ جغرافیایی منبع اصلی گروه های تروریستی در پاکستان است اما یکی از منابع اصلی مالی گروه های تروریستی و منابع تبلیغی این گروه ها، کشورهای عربی، سرمایه داران عربی و دولت های عربی مانند قطر، امارات و عربستان هستند.

همانگونه که حامد کرزی به عرب ها میدان تاخت وتاز در همه زمینه ها را در افغانستان داد، اشرف غنی نیز با کمال تضرع و خشوع تمامی زمینه های فعالیت وهابی ها را در افغانستان آزاد نمود و اینک که وعده سپرده است تا تمامی اطلاعات نظامی و محرمانه اطلاعاتی و تحرکات کشورهای همسایه را در اختیار جاسوسان عربستانی قرار دهد.

با نفوذ وهابیت در افغانستان، نه تنها از ناامنی و جنگ و خونریزی کاسته نمی شود که با برداشته شدن هرگام وهابیت ناامنی ها بیشتر شده و جامعه ما بسوی خونریزی بیشتر کشانیده می شود و داعش جای بقیه گروه های تروریستی را می گیرد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
افغانستان
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   کشورهای همسایه منظور ایران است عربستان با ایران به دلیل شیعه بودنش و سیاستهای صد آمریکاییش مشکل دارد وگرنه پاکستان که سالها دوست عربستان بود و طالبان را آمریکا با کمک پاکستان و تفکر تکفیری عربستان ایجاد کرد
مریم رجوی رهبر مجاهدین خلق هم روابط خوبی با عربستان دارد و بعد از اخراج مجاهدین خلق به دلیل جنایاتشان در عراق آنها با موافقت دولت افغانستان و آمریکا به هرات افغانستان آمدند
همکاری غنی با عربستان داعش را در افغانستان قدرتمندتر میکند بیشتر اعضاء داعش اتباع سعودی هستند

>>>   به فرستاده!
چندیست به فرمان تو
بنداست انفجاروانتحار،خلیل باز!
پرورده ی انگریز، اندیوال تو
سرمردم ماهرروز حیله ی را میکند باز
بخاطرمنفعتت ،شدی دشمن اصل خود
نه اندیشیدی به ریشه ات ای دوکه باز
به امیدصلح بازی میدهی مارا
سرت ازگردن پاکستان برمیآیدباز
ازتوقف انتحارچندروز،ثابت است
که همکارتوست اهل قطرو چلی باز
درون ؟توبسمل میسازد طفل مارا
بترس ازروزقیامت ای دغل باز
روشن شد،هم به میخ میزنی هم به نعل
جهان این خدعه ی ترا پی بردند،ای چل باز
درطرح این پدیده ی تحجر، بودند
همکارتو،انگریزودیوسیاه،ای حیله باز
سفرهای داری بامزه ، وفریب میدهی
آنهایی راکه نه ساینس میدانندونه پرواز
هرچند خون چکان میافتیم وبرمیخیزیم
درآخر به گُرزکهکن برفرقت میکوبیم باز
درون (هوا پیمای بی سرنشین)
چلی (شاگردملا)درعوام ماواژه های چون گلباز،کبوترباز وغیره رایج است.

>>>   ( مقایسه کُــــــــد 91افغانستان با مولاناهای پاکستان )
بعد از تاسیس حکومت نفاق ملی توسط ع وغ درافغانستان کـد 91 نام کشیده واکنون کسی نیست که از چندو چون
کد 91 بی خبر باشد ، چیزیکه جا لب است شباهت موارد استعمال این کد با موارداستعمال مولاناهای پاکستان است:
- پول کد 91 پولی است که از سرجمع بودجه عامه که به حساب قابل دسترس برای رئیس جمهور ورئیس اجرائیه است انتقال میشود
- پول که مولاناهای ترورست پاکستان از کشورهای فاسد عربی میگیرند به حساب ارز وارده داخل اقتصاد پاکستان میگردد
- درافغانستان از پول کد 91برای براندازی ایجاد نفاق بین اقوام واحزاب وتنظیم ها وجنگ سالار ان استفاده میشود
- درپاکستان مولاناها زیرنام دین مردمان کشورهای مورد نظر آی اس ای را برضد وطن شان استعمال میکنند و آن وطن به ویرانه و ومرکزخانه جنگی تبدیل میگردد
- اگردرافغانستان پول کد 91 ختم گردد وزارت مالیه از کد های دیگر پول را گرفته به این کد انتقا ل میدهند
- اگردرپاکستان مولاناها بمیرند یا توسط ای اس ای کشته شوند آی اس ای جنرالان متقاعدش را ریش مصنوعی پوشانیده بجای مولانا بجان مردم ما میزند
- درافغانستان استفاده از کد 91 از صلاحیت رویس جمهور ورئیس اجرائیه است
- درپاکستان استفاده از مولاناها صرف از صلاحیت آی اس ای است
- درافغانستان حکومت نمیتواند از کشورهای خارج بنام کد 91 کمک یا قرضه بگیرد
- درپاکستان هم مولاناها نمیتوانند مستقیما از امریکا باج بگیرند اما بابراه انداختن وترویج وصدورتروریزم امریکا حاضر میشود برای حکومت پاکستان ملیون ها دالر پول جزیه بدهد که درحقیقت این پول مزد شصت مولاناهاست،
-درافغانستان یکی از موارد پیش بینی شده برای استفاده از کد 91 کمک به بعضی موارد ضروری برای متضررین
اما درعمل اکثر اوقات این پول برای معامله پرداخت میشود با آنکه درظاهر نام خوبی یعنی مساعدت دارد
- درپاکستان هم مولانا ها در ظاهر مدرسه میسازند تا همه طلاب عالم واهل بهشت بار ایند اما درعمل از این اطفال برای مقاصد سیاسی ونظامی وانتحاری وانفجاری استفاده میگردد
- درافغانستان اگر کد 91 پول آن ختم شد حکومت مکتوبی به امضای دانش برای بانکه می نویسد وهدایت میدهد تا پول شانرابه کد 91 انتقال دهند
- درپاکستان وقتی مردم به مضرات وبیهوده بودن مدارس پی بردند دیگر فرزندان شانرابه مدرسه نمی فرستند آن وقت مولاناها توسط مزدوران خود اولاد مردم غریب مارا که بنام (روزی اش را خدامیدهد وزنش را زمین برمیدارد ) هرفامیل پانزده طفل تولد میکند اینان به پاکستان انتقال داده میشوند وازانجا دوباره برای کشتن پدرومادر برادر خود با کمربند برمیگردند
- درافغانستان مجلس فیصله صادرمیکند که دیگر وزارت مالیه نمیتواند از سایر کد ها به 91 انتقال دهد که این فیصله هیچگاه عملی نمیشود وصرف حرف است ونمایشی وتبلیغی چون تعدادی از همین کمیشن کاران وتیل فروشان خود شان ازین کد مستفید شده اند
- زمانیکه فشار جهانی برای مهار مولاناهای ترورست برحکومت پاکستان ازدیاد می یابد آی اس ای برای مدتی یکی ازمولاناهای ترورست زا را بحیث مهمان به یکی از محابس برای مدتی انتقال میدهد وهم برایش تفهیم میکند که این کار صرف برای اقناع جهان ونمایشی است پس از مدتی اورا دوباره رها میکند
ر

>>>   الا که بحث دیسکوتیک سعودی داغ است نظر مه این بود که همین دیسکو و فاحیشه خانه ها در افغانستان هم آزاد بشه و مشروب به صورت آزاد به فروش برسه والله بهتر ازین است که روز صد ها خون نا حق ریخته شود و هزاران دختر مجبور به تن فروشی شوند و هزاران زن بیوه بخاطر یتیم ها خود به فاحیشه گری روی بیاورند.
ماندم چرا ما امر به معروف شدیم بدون آنکه بتوانیم ناموس خودمان را حفظ کنیم؟
مگر زن بچه و دختر شهید که قربانی سیاست کثیف افراطی و اسلام نمای میشود ناموس من و شما نیست؟
چرا گیر دادیم به اهل سعود چرا اسلام نمای میکنید بدون آنکه به دستورات الهی و سنت نبوی عمل کنید؟
چرا کسی سر در گریبان خودش نمیکنید؟
مگر کور و کر و لال هستید و یا در افغانستان زندگی نمیکنید؟
چرا صدای ناله فقر زن شهید ما را به شهوت میندازد؟
چرا دست دراز دختر شهید افکار ما را به تخت و بستر میکشاند؟
لعنت به همه آنان که فقط در گفتار مسلمان هستند و در خفا ابلیس و .... سانسور

>>>   من فکرمیکنم کشورهای غربی درحدکافی منافع خودره ازطریق جنگ درافغانستان تاُمین کردند وبه اهداف خود نایل آمدند!
حال بازی دیگرکه عربستان سعودی به بهانه صلح درافغانستان درپیش گرفته است...
قدرت های بزرگ منطقه همانندعربستان سعودی آمریکا ومتحدانشان همواره به دنبال منافع خود درافغانستان طالبان وگروهای تروریستی ره حمایت وپشتیبانی کردند تاآنجایکی به اهداف شوم خودشان برسند اماتاامروزاین تلاش هاناموفق بوده واین بار به بهانه تاُمین صلح درافغانستان عربستان سعودی بازی موش وپشک ره به راه انداخته است!
امیدوارهستیم دولت افغانستان بتواند این نشست ره به گونه درست مدیریت کند وباردیگر فریب کشورهای چون عربستان‌ وپاکستان نخورند!
"امین الله ظفرپژواک"
کندز افغانستان

>>>   اعـراب ترورست قطری بازهم به فراه آمده اند،درظاهر بنام شکار پرنده اما دراصل خدامیداند چی هدف دارند،
حکومت محتاج عربهاست ، همی اشرار ما هم سرشلان نزد اعراب ترورست خم است چون برای اشرار ما اعراب مفسد نلان میدهند
ر

>>>   هههههه ،این بار باز هم پدر طالب و داعش بچه های ناخلف خودش رو وارد مرحله جدیدی می کنن، کشور پدر طالب و داعش این بار هم از وجود پسر های نا خلف خویش به اسم سربازان عربستان و پاکستان به رهبری آنون اتاق فکری به جوری دیگه به کشتن و عقب نگه داشتن افغانستان که فعلا از دیمو کراسی نسبی نفس می کشند از سوته کراسی و پول کراسی، چپاول کراسی، دزدی کراسی سخت در عذاب اند و با آمدن بچه طالب دیگه رمقی به مردم نخواهند ماند همه این بار هم مانن سال های که طالبان در قدرت بودند طالبان حق تعصیل بر زنان حرام زن رو خانه‌ نشین و جوانان افغانستان به خانه های عفاف طالبان در قندهار سال ها غلامی کردند و شلاق زدن خانم ها در محله عام و صد ها فتنه کراسی دیگه و جناب محمد سلمان که قاشقجی رو سه ماه تمام قاشق قاشق به خور روزنامه ها داد تا همه کشور ها با غذای صبحانه شان نوش جان کنن و این بار از طریق طالب برادر کوچیک شون داعش مردم افغانستان رو قاشق قاشق بخورند و چند صباحی سر تیتر روزنامه ای بی بی چهل، سی بی سی، آن، بی، سی و.... باشند تا باشد این این کشور بیچاره ذو به گند ابدی ببرند و سریال ترکیه هم با پرواز هاي گاه بی گاهی خویش پول فروان دراین مقطع زمانی که پیاز همه کیلوی صد لیر هم به اردغان هم نمی رسد بیفت خوبی هم گیرش میاد، خدا عاقبت افغانستان رو بخیر کند امین.

>>>   کشور های عربی درست مانند طالب ها وحکومت افغانستان از تصمیم گیری ازاد واستقلال فکری برخوردار نبوده از بیرون هدایت ورهبری میشوند یک زمانی که ما مجاهد بودیم از کمک ها ومداخله ای عربها خرسند میشدیم درواقع دران هنگام نیز انها به اراده واختیار خود به مجاهدین کمک نمیکردندودر عقب چپان های کشال وعقال به سر هادیگران بودند که نحوه ای کمک وطرزمداخله را تعیین مینمودند وان روند ادامه دارد نه تنها در افغانستان بلکه در هرجای دنیا این روش ادامه دارد وبلند پروازی های ایرانی ها هم هیچگاه به نفع ما وکشورهای اسلامی نبوده معانات انها را همیشه دوچندان کرده است این نزاع وکشمکش ها سیر تکاملی خودرا پیموده وبه پیش میرود وقربانی اصلی هم ملتها وکشور های ضعیف چون ما خواهیم بود وقتی طالب را ساختند تمویل وتسلیح انها رابه خلیج سپردند که ال سعوذ در راس قرار داشت واین مصایب وقتل وکشتار از همان زمان در وطن ما تشدید شد وادامه دارد
مولوی اسماعیل لبیب از مزار شریف

>>>   عربستان سعودي اينها را دوست دارد مثل اولاد شان پول و پيسه ميدهد . عربستان ميخواهد توسط اينها وهابيت وارد شود و پاكستان هم ميخواهد تبليغيت و بريالويت را داخل كند كه هرسه ان خطرناك و ضد حنفيت است و باعث هرج و مرج ديني ميشود . حنفيت مشلمانان را به تواضع و اعتدال دعوت ميكند ولي اينها مسلمانان را به شر اندازي و تفرقه دعوت و بلاخره يكديگر را تكفير نموده جنگ و جدل را راه اندازي ميكنند. و حتي يكديگر را در مسجد خود راه نداده و تكفير مينمايند كه اين موضوع در پاكستان علني است كه اهل حديث بريالوي را كافر و بريلوي اهل حديث را كافر و تبليغي هردويش را كافر و قادياني هرچهارش را كافر و وهابي هرپنجش را كافر ناميده و هركدام يكديگر را كافر گفته در مسجد خود راه نميدهند.

>>>   حکومت افغانستان در بدل حمایت طفلانه ار عربستان تروریسم داعش، وهابیت ضد مذهب حنفی و تاریک فکری بدست میآورد.

>>>   آل یهود(آل سعود) مایه ننگ جهان اسلام است. رژیم وحشی سعودی در سال سوم به صورت یک طرفه و با حمایت لوجیستگی و انسانی آمریکا، انگلیس و برخی از دولت های مزدور به مردم بیگناه یمن حمله می کند. من در تعجب هستم که دولت افغانستان باچه منطقی از این رژیم وحشی وهابی حمایت میکند. چرا دولت افغانستان رژیم سعودی را به خاطر بمباران زیر ساختهای یمن و منازل مسکونی غیر نظامیان محکوم نمی کند؟ شما که خود درگیر یک جنگ نا خواسته درافغنستان هستیدف بایستی مفهوم جنگ و خونریزی را بهتر از سایر دولت ها درک بکنید.
به شما پیشنهاد میکنم که به جای حمایت از دولت شرور و خائن الحرمین روابط را با آنها قطع کنید و کلیه عوامل وهابی آنها را از افغانستان اخراج کنید، در این صورت آرامش نسبی و صلح به افغانستان باز خواهد گشت.
به امید صلح و آبادانی در افغانستان

>>>   آل سعود= آل یهود
عربستان = غلام اسرائیل
بن سلمان= غلام و جیره خور اسرائیل
عادل الجبیر = دم جنبان یهود و اسرائیل
خدایا ریشه این کفار وهابی را از سرزمین وحی بکش.

>>>   همه جهان میدانند به جز از حکومت های مرتجع جهان که عربستان مرکز خیزش القاعده ، داعش و سایر گروه های تروریست و ضد انسانیت است از ۱۹ تن تروریست عضو القاعده که مر کز تجارت جهانی را در نیویارک و مرکز پینتاگون را با طیارات پر از مسافرین بیگناه منفجر و ۳۰۰۰ انسان بیگناه دیگر به قتل رسانید ۱۷ تن آن اتباع عربستان بودند اما همین امریکا تا امروز از این عمل ضد بشری سعودی ها و از آل سعود که بر عربستان حکومت میکند حرفی را پرسان نکرد اما به این بهانه ۱۶ سال است که افغانستان به آتش میسوزد و افغانها کشته می شود. دنیا می بیند که سعودی ها به پیشتبانی امریکا و انگلیس چه جنایاتی را در یمن انجام می دهند اما چشم همه کور و گوش همه کر اند اینست آزادای و دموکراسی و حقوق بشر! شاهزاده های گاومیش صفت سعودی هر روز برای دوشیدن به امریکاو انگلیس دعوت می شوند و سلاح برای شان علرغم عدم ضرورت آن به قیمت های بسیار گزاف به فروش میرسد. ننگ اسلام و اسلامیت است اینها.

>>>   امان از دست دولتمردان بی لیاقت افغانستان که ملت افغان را به مشتی سعودی جاهل می فروشند که کارشان فقط کشتن زنان و کودکان و افراد ضعیف در یمن می باشد .
عایشه

>>>   ای کاش عربستان ودیگر ستان ها طرح میداشتند ولو به ضرر کشور های اسلامی ونابودی همه ای مسلمانها واسلام هم می بود برای این ستانها طرح وبرنامه از فرسنگ ها دور داده میشود واین بیچاره ها که از ماهم بیچاره تر اند تنها ان برنامه ها وطرح های خارجی هارا تطبیق ودر منصه ای اجرا قرار میدهند وباز ایکاش اسم کشور های اسلامی بالای اینها نمیبود همانطوری که در باطن با یهود ونصاری اند در ظاهر هم اعلان میداشتند که مااز اسلام ومسلمان بیزار هستیم وما از قبایل اوس وخزرج وبنی نظیر وبنی قریظه میباشیم تا مسلمانها از شر انها دور بوده با احتیاط عمل میکردند بدون شک داعش وطالب والقاعده وحکمتیار و بعض رهبران بدنام ومفلوک مجاهدین که از ابتدا وهمان اوان تاسیس نوکر غرب واجانب بودند همیشه به دول انها رقصیده وخدمتگذار انها بودندومانند {ستانها} اسلام ومسلمان ومجاهد را از عقب خنجر زده اند ودرین میان تا یک مدت مالیزیا واندونیزیا ودولت پانزده سال اخیر تر کیه اگر خدمت مخسوص ومحسوس برای مسلمانها نتوانسته اند ویا اینها را نگذاشته اند تا نیات نیک خودرادر برابر اسلام ومسلمانها وسایر مستضعفین جهان نشان دهند در قلع وقمع انها نیز قلبا وعملا حصه نگرفتند ودر کشورهای عربی نیز دولت قطر موقف های نسبتا بیطرف داشته کمتر به دام معاندین دین واسلام قرار گرفته است ویا عمدا اورا دور نگهداشته اند وسایرین همه انا لله وانا الیه راجعون شده اند
مولا نا قربان

>>>   این موضوع کاملاً‌بجاست داعش پروژه امریکائی است وخطر بالقوه برای افغانستان در آینده کشور های منطقه باید از ظهور این گروه جلو گیری کنند.
اریائی

>>>   اگر حکومت واقعا میخواهد صلح کند، نباید پاکستان وسعودی را در میان بیاورد زیرا طالبان اصلی نمیخواهند این دو کشور درمیان باشد بخاطر که اینها به مصالح وشرایط خود پافشاری میکنند، و مارا قربانی اهداف خود میسازد

>>>   هرچی ناامنی توی منطقه وجود داره زیر سر همین عربستانی هاست هاست

>>>   نقش عربستان تولید انتحاری از چتلستان برای انفجار در افغانستان میباشد

>>>   اگر واقعاً عربستان مسلمان است مرکز اولی مسلمین است تاحال چقدر خدمت به مسلیمین جهان کرده فقد تیل میفروشد وپول های مردم ساده ممالک اسلامی را جمع میکند وعیش ونوش میکنند چقدرمهاجر ممالک جنگ زده دارد چقدر کمک مثبت به ممالک اسلامی کرده به جز به خاطر جنگ کردن گروپ های جنگی راکمک میکند امروز عربستان باید بزرگ ترین مرکز اتحاد وحمایه اسلامی میبود اما بدبختانه که برخلاف گروپ های خراب کار را درممالک اسلامی کمک میکند .

>>>   سیاست وهابیت وآل یهود همان است که نوشتید! باکفار مهربان با مسلمان ها شدید

>>>   کاملآ درست است، عربستان سعودی و... هردو کشور فقط برای تاخت و تاز کشور های غربی به خصوص امریکا و انگلیس در کشور های مسلمان با رشد دادن افراط گرایی و دامن زدن به تعصبات مذهبی بستر سازی میکنند. تا زمانیکه این دو کشور با هم اختلاف داشته باشند و خود را از چنگال یهود و نصارا نجات ندهند کشور های اسلامی در منطقه و خاور میانه ارام نخواهند شد
بابه زیزا

>>>   سعودی طالب و داعش دارد
به حنگ مذهبی کوشش دارد
به اولاد تروروجنگ و کشتار
ملیونها دولار بخشش دارد

>>>   كود ٩١ را دزديدند واي به حال اين ملت . كود ٩١ براي فقير و يتيم و بيوه زن است نه براي دزديدن . توبه توبه ازين دولتمردان خيانت كار

>>>   افغانستان اصلا هيچ چيز محرمانه ندارد . درين كشور دموكراسي و ازادي بيان و ازادي معلومات وجود دارد. همه چيز افغانستان در رسانه ها از طرف خود وزارت خانه هاي افغانستان و گذارش گران ازاد پخش ميشود و هر وزارت مطابق قانون مجبور است اطلاعات و معلومات خود را به رسانه ها بدهد. شما به ويبسايت هاي وزراتخانه هاي افغانستان سر بزنيد ميدانيد تمام برنامه هاي چندين سال اينده شان متاسفانه همه در انترنت نشر شده. افغانستان هيچ چيز به نام محرمانه ندارد.

>>>   زن مشاور امنیت ملی ، مشاور و ریس پالیسی شورای امنیت ملی با معاش ۱۸ هزار دالری !
شاید خوانندگان محترم خبر داشته باشند که در حدود اضافه از شصت فیصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند ، معلمین ، مأمورین پایین رتبه و مستخدمین ادارات دولتی در حدود صد دالر معاش دارند ، سربازان خط مقدم جبهه در بسیاری از روز ها با شکم گرسنه می جنگند و معاش آنها در وقت و زمانش نمی رسد ، اما حمدالله محب خانم آمریکایی تبار خود را با پرداخت ماهانه ۱۸ هزار دالر به صفت مشاور و ریس پالیسی شورای امنیت ملی استخدام کرده است .
این باید در کتاب گینس درج شود که افغانستان در دنیا اولین کشوری است و شاید آخرین کشور هم باشد که زن و شوهر در اداره حساس شورای امنیت ملی و آن هم زن که اتباع خارجی است باهم کار نمایند .
متاسفانه جمهوری یازنه ها با جمهوری خانواده ها در ادارات دولتی موازی حرکت می کنند .
حسن علی عدالت

>>>   مردم افغانستان هیچگاه با وهابیت سعودی(نوکر امریکا و انگریز) که دوست استراتیژی یهویت اسرائیل (دشمن مسلمانان)است هم صدا و هم نفس نخواهد شد.
مظلومیار

>>>   روز تا روز خیانت های ارگ نشینان به مردم از نگاه مالی و اجتماعی و تعینات در پست های دولتی که همه همراه با خیانت ریس ارگ است بر ملا گردیده و مردم بیشتر از پیش بر خلاف ارگ نشینان شده و حال تنها که برایش باقی مانده است گروه یازنه ها است و بس .

>>>   حالا ما نفهمیدیم مثلا چه نوع اطلاعات و راز نظامی ویا مربوط به کشور های همسایه.نزد غنی است که میخواهد آن را بدسترس سعودی ها قرار بدهد. شعور هم چیزی خوبی است.خیلی از اشخاص که در کشور های همسایه در حکومت هایشان مقام و سمت های خوب در دست دارند از اسرار نظامی و اطلاعاتی عاجز وبی خبر اند

>>>   ملا انصاری داعشی انگلیسی جاسوس جند جانبه است و با پول عربستان و دستور سی آی ای قصد تخریب فرهنگ هرات را دارد و میخواهد تفرقه در بین فارسی زبانان اندازد. این دستور عربستان و سی آی ای است. عربستان از ملاهای مزدوری چون انصاریها استفاده میکند و قصد دارد مردم افغانستان را از دین بیدین کند و وهابی و سلفی تربیه کند تا تعداد انتحاری زیاد و جاسوس ها زیاد شود.

>>>   محمد اکرام اندیشمند
دوستان و متحدان امریکایی ها با نقش و جایگاه شان در افغانستان سه گروه اند:
1 – آن های که با امریکائیان در جنگ هستند، بهانه و توجیه حضور نظامی شان شمرده می شوند.(طالبان)
2 – آن های که در حمایت و کمک امریکایی ها حکومت می کنند و حاکمان این کشور هستند(کرزی و غنی)
3 – آن های که مشروعیت بخش حاکمان مورد نظر و حکومت مورد حمایت امریکایی ها هستند(داکترعبدالله و جمعیت اسلامی و متحدانشان)

>>>   Omar Mehraban
اسلام وسیله ای در دست کشور ها، ملیت ها و استبداد گران :

عربستان سعودی جهت تحکیم سلطه ‌و قدرت خود در منطقه اسلام را وسیله ساخته ، در کشورهای اسلامی و منطقه بنام خادمین الحرمین الشریفین در گسترش مذهب وهابیت و سلفی گری از مدت ها بدین سو فعالیت جدی و دوام دار می‌نماید.
ایران زیر پوشش جمهوری اسلامی و اسلام شیعی « اسلام مرز را نمی شناسد» در منطقه فعالیت گسترده ای را راه انداخته است که کمتر از عربستان سعودی نیست ،
پاکستان نیز زیر عنوان « پاکستان کا مطلب کیا ؟ لااله الاالله» بخاطر تحکیم قدرت و نفوذ خود از اسلام استفاده سیاسی و ابزاری مینماید ،
افغان‌های وطن دار ما نیز اسلام را ابزار بقای قدرت در دست یک قوم ساخته ، شعار « افغانیت اسلامیت » را سرداده اند.
بناً اسلام بیچاره وسیله و ابزاری است در دست استبداد گران و انحصار گران کشورها در رقابت های درونی و منطقوی .

>>>   فاشیست های" آمریکایی"حاکم، و کارمندان عالی رتبه کشور شده اند، دزدان سرمایه ملت با معاش دالری، و عاملان خیانت به کشور و ملت اند.

>>>   Sidiqullah Tuwhidi
چرا رسم براین است که درافغانستان درس عبرت از حوادث تاریخی گرفته نمی شود؟
چرا حوادث تاریخی همیشه به نحوی درافغانستان تکرار می شود؟
چرا ما هیچ طرحی برای اینده کشور مبتنی برواقعیتهای موجود نداریم؟
چرا هنوز برخی ها فکر می کنند که بدون مشارکت واقعی می توانند برمردم حکمرانی کنند؟
چراهنوز درفضای واهی افتخارات گذشته ویاهم جعلی گرفتارهستیم؟
چرا درک نمی کنیم که درکشوری هستیم فقیر،بحران زا وبحرانی ؟
چرا درک نمی کینم که سطح درک مان به حدی است با ابراز نظریک داکتر بیسواد وبی دانش دختری قربانی غیرت برادر میشود؟
چرا هرکه مکتب رفت و لیسانس گرفت فکرمی کند که روشنفکراست ؟
چرا جامعه بسته ما باز نمی شود؟
چرا انهایکه در دست شان در کاسه حکومت است وضع موجود را ایدال می دانند؟ وهزاران چرایی دیگر وجود دارد که باید پاسخ داشته باشد.
برخی پاسخ ها روشن است اما هرجوابی که مبتنی بر منافع شخصی و سلیقوی باشد پذیرفتنی نیست

>>>   مردمی که دنیا را از یک سوراخ شهوت نگاه کند، آخر عاقبتش هم بهتر از افغانستان و دیگر کشورهای مسلمان نخواهد بود.

>>>   آقای غنی اطلاعات محرمانه کشور را با پدر تروریست های یعنی حاکمان سعودی وهابی شریک ساخته است!

>>>   اشرف غني هم افغانستان را به عربها فروخته و هم به شهنشاه افغانستان محترم امير تيمور جهانگشا توهين نموده و همچنان در نماز جنازه سجده نموده و حضرت حسين رح را العياض باالله نواسه ناميده . اين شخص رواني و بيسواد باييد از قدرت خلع شود . چون نه از دين خبر است نه از تاريخ و نه كشور را اداره كرده ميتواند. همچنان وي به اساس تقلب در قدرت تكيه زده كه اين خود خيانت ملي است. و از روزي كه وي در قدرت تكيه زده نا أمني بيشتر شده و شاهراه ها نا أمن شده و تمام ولسوالي ها و حتي مركز ولايات در زمان زمامداري وي سقوط نموده و بيكاري و گرسنگي به حدي زياد شده كه بيداد ميكند و مردم در كوچه ها و پس كوچه ها در روز روشن توسط دزدان لچ ميشوند و موتر و پول و موبايل شان در بيخ گوش ارگ به زور گرفته ميشود.
هيچ زمامداري در تاريخ افغانستان اينقدر ناكاره و ضعيف و بيغم باش نبوده .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است