قضیه افغانستان یک توطیه استخباراتی است!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۴    ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ کد خبر: 161867 منبع: پرینت

امروز که روز تعطیلی آخر هفته بود، پس خواندگی های خود را یک مرور مجدد کردم. این پس خواندگی ها مطلقا از روی نوشته های زبده ترین خبرنگاران، کتاب نویسان و روز نامه نگاران امریکایی، جنرالان نظامی امریکا بحیث فاتحین جنگ سرد و گرم صورت می گیرد. نمی خواهم بی موجب علیه سیاست امریکا بحیث ابر قدرت جهانی تبلیغات غلط نمایم.

حامد کرزی و غنی احمدزی، روسای جمهور دست نشانده امریکا برای افغانستان، خبرنگاران امریکایی از جمله استیف کول امریکایی، نویسنده اثر بی بدیل ذیل، جنرالان نظامی امریکایی بسویه های مختلف... بکرات و مرات بگوش سیاسیون امریکا در قصر سفید رساندند که طالبان، قرار اقرار غنی احمدزی، بدون دستور پاکستان اجازه پرواز از کراچی به قطر را ندارند و قرار اقرار حامد کرزی طالبان بدون اجازه آی اس آی پاکستان اجازه خوردن یک لقمه نان ندارند.

جنرالان امریکایی به کرات و مرات بسمع رییس جمهور امریکا بشکل بارک اوباما و دونالد ترامپ رسانده و می رساند که طالبان مهره های آی اس آی پاکستان است و آنها بدون اجازه پاکستان کاری از دست شان پوره نیست. جنرالان امریکایی از قرار تجربه های خویش در شکست آلمان نازی و همدستان در جنگ دوم جهانی و دها تجربه روزمره دیگر فریاد می کشند که تا وقتی طالبان با حمایت آی اس آی پاکستان در صحنه نظامی در افغانستان شکست داده نشوند، مذاکره با آنها معنی ندارد.

آی اس آی پاکستان طی دها ملاقات با رهبری امریکا اعلام می کند تا وقتی افغانستان تحت اشغال امریکا با هند حریف تاریخی پاکستان رابطه دوستانه داشته باشد و افغانستان اجازه فعالیت قونسلگری های هند در شهرهایی از قبیل جلال آباد و قندهار را دهد، پاکستان اجازه نمی دهد در افغانستان صلح بر قرار گردد. اما امریکا یک ذره باین واقعیت ها توجه ندارد.

ریاست جمهوری امریکا و وزارت خارجه امریکا بشکل و شمایل هلری کلینتون و پومپیو، مذبوحانه تاکید دارند بهر شکلی شده امریکا باید از طریق زلمی خلیلزاد غلزی با ملا برادر در رهبری طالبان در دوحه به توافق برسند. در پایان هر دور مذاکره زلمی خلیلزاد با طالبان در قطر، طالبان اعلام می کنند که منتظر دستور نهایی از رهبری شان یعنی آی اس آی پاکستان است. زلمی خلیلزاد غلزی هم وقتی وارد کابل می گردد محتوای مذاکرات را بشکل سرسری برای غنی احمدزی نشان می دهد و نمی گذارد غنی احمدزی یک کاپی محتویات این مذاکرات را داشته باشد. شریک سازی جریانات مذاکره را با ساکنین افغانستان از طریق رسانه ها بجایش می گذاریم.

هلری کلینتون، وزیر خارجه بارک اوباما حتی با یک حرف و عمل حامد کرزی بحیث دست نشانده امریکا موافق نبود ولی تاکید می کرد امریکا چاره ای جز حمایت از حامد کرزی بحیث یگانه فرد مورد اطمنان شان (linchpin) برای افغانستان ندارد. مگر در افغانستان قحط الرجالی است که امریکا بجز حامد کرزی و غنی احمدزی شخص دوم را یافته نمی تواند؟ یا سیاسیون قصر سفید امریکا در ضدیت با موقف و موضع وزارت دفاع امریکا چرا در برابر حامد کرزی علیرغم تمام بیانات ضد امریکایی وی از خود صبوری بی پایان نشان می دهد؟

پاسخ چیزی جز این نیست که تمام گپ ها صحنه سازی و توطیه های استخباراتی است که از اثر آن میلیون ها انسان بی دفاع در افغانستان روزمره می سوزند و می سازند. هزاران جوان رشید امریکایی یا تلف گشتند یا برای ابد معیوب گشتند.

عبدالحمید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
توطیه استخباراتی
امریکا
نظرات بینندگان:

>>>   اینها همه باهم کارمیکنند فرق بین برادران سه قلو وجود ندارد این هرسه از جریان در ثانیه باخبرند و هیچگاه کرزی از چرخه خارج نشده و نمیشود چون رهبری غصب افغانستان به واسطه این سه نفر از روز اول فیصله شده اینکه جابدل میکنند این یک بازی است تا دیگرش از بیرون دیگرش را حمایه کند چون همیشه در اففانستان همیشه دولت های موازی موجودبود تا گسستگی سیاسی به وجود نیاید درزمان کرزی غنی بود و حالاکرزی است تا عقبه نظام از هرنگاه مستحکم باشد و چرخه اول بدون حراس از سقوط احتمالی به کارهای پلان شده خود ادامه میدهد و از طرف تمویل کننده هم حمایه همه جانبه میشوند و از کسی هم هراس ندارند چون دولت و اپوزیسیون در دست شان است و کس دیگر مجال ندارد حرفی بزند و اگرهم بزند اجیرشان است. این خبر های روز هیچکدام شان درست نیست و صرف برای فریب اذهان عامه است.ما استیم که فریب میخوریم و همه دو دسته خود را در دست چنداجیر سپرده اند و آنها هم جیبهای خود را پُرمیکنند و مردم را امیدوار به آینده سراب گونه.
خارکش

>>>   قضاوت باید عادلانه باشد چی فکر میکنید که ایا ربانی ، مجددی، وطالبان دست نشانده پاکستان نبوده به دستور پاکستان و ایران سرزمین خوده اتش نه زدن بیت المال و دارایی ها واموال هموطنان خود را چوروچپاول نکردن به هزاران هموطن خود بی رحمانه به قتل نه رساندن، تا امروز بنام جهاد ،اسلام و دین چی جنایات را که انجام ندادن پس باید قضاوت عادلانه کنم
احمد از ترکیه

>>>   ایا همین اشرف غنی احمدزی نبود که در زمان کمپاین انتخاباتیاش در سال ۱۳۹۳ برای مردم قندهار گفت که یکتعداد از زندانیان طالبان به اثر تلاش من از زندانها بدستور حامد کرزی رها شدند و اگر من بقدرت برسم متباقی شانرا از زندان ها رها میکنم که کرده است
ایا همین غنی احمدزی نبود که طالبان را برادران نا راضی خطاب کرد
ایا همین غنی احمدزی نبود که رسما گفت بدون هیچ شرطی با طالبان حاظر به مذاکره است
ایا همین غنی احمدزی نبود که سه زندانی خطر ناک بشمول برادر سراج الدین حقانی را بردون هیچ دلیلی و هیچ مشوره با مردم از زندان ازاد کرد
وحالا هم همین غنی احمدزی نیست که میخواهد پروسه صلح را بزیر نام اتش بس بگروگان گرفته تا برای مدتی دیگری در قدرت باقی بماند و همه دار و ندار کشور ما را برباد دهد مردم ما را به قتلگاه توسط طالبان بقتل رساند فقر مردم را از ۶۵٪ به ۹۹در صد رساند و پولخزانه ملت را بحساب های خود و فامیل و دوستانش در خارج انتقال دهد سپس ازافغانستان مانند چهل سال قبل به امریکا فرار کرده مردم ما را تنها گذارد خودش در عیش و نوش زندگی در امریکا کند مانند گذشته و مردم بار جنگ را بشانه های شان تحمیل کنند .غنی شایق چور سرمایه و قدرت از خارج برگشته نه بخاطر کمک و همکاری با مردم خسته از جنگ در کشور ما.

>>>   وقتی ملتی بی خاصیت باشد تبدیل به لابراتوار استخبارات دنیا میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است