رحیمی: طالبان عزمی برای مذاکره با دولت ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۴    ۱۳۹۸/۱۰/۲۷ کد خبر: 161832 منبع: پرینت

سلام رحیمی وزیر دولت افغانستان در امور صلح می گوید که کابل خواستار اعلام آتش‌بس است اما مواضع طالبان تغییر نکرده و این گروه عزمی برای مذاکره با دولت ندارد.
وی اضافه کرد: دولت خواستار اعلام آتش‌بس است و کاهش خشونت‌ها بی معنی است. در کاهش خشونت کسی مکلف به انجام چیزی نیست، اما در آتش‌بس با وجودی که عملی‌ کردن صد درصدی آن مشکل است، درباره آن تعهد وجود دارد.

به گزارش «اطلاعات روز»، این مقام افغان با اشاره به آمادگی دولت برای ایجاد تیم مذاکره کننده برای گفت‌وگو با طالبان اظهار داشت که در حال حاضر طالبان برای حضور بر سر میز مذاکره عزمی ندارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دولت
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   این صلح نیست .بازی امریکا است
نایب خیل

>>>   دولت هم عزم صلح ندارد. اردو زياد قوي شده و خطر طالب را كاملا از بين برده . احتمالا ظرف بيست سال اينده اردو افغانستان شكست ناپذير خواهد شد

>>>   اقای غنی احمدزی چوکر و فرمانبردار اش رحیمی ریس دفتر اش را بحیث وزیر در امور صلح تعین کرده این بخاطریست که هر انچه خواست شخصی غنی که همانا دوام قدرتش برای پینجسال دیگر و سپوتاژ صلح طالبان و با امریکا و پس از توافق با امریکا پروسه مفاهمه ومذاکره با جانب افغانان منجمله نماینده گان احزاب مطرحه کشور و نماینده دولت و جامعه مدنی و حقوق زن است بین طالبان و افغانان اغاز خواهد گردید و در مورد توافق صلح و ختم جنگ و اتش بس سراسری در کشور است بحث و مذاکره با جناح های درگیر جنگ صورت خواهد گرفت ازینکه غنی میداند با امدن صلح قدرت را از دست میدهد سنگ اندازی ر رابطه امدن صلحدر کشور جنگ زده ما میکند .

>>>   دولت هم عزم صلح ندارد. اردو زياد قوي شده و خطر طالب را كاملا از بين برده . احتمالا ظرف بيست سال اينده اردو افغانستان شكست ناپذير خواهد شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است