اعتراف مقام آمریکایی به حمایت از فساد در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۹۸/۱۰/۲۷ کد خبر: 161826 منبع: پرینت

سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان اعلام کرد که حمایت واشنگتن از جنگ سالاران و مقامات آلوده به فساد به طور سبب تقویت طالبان در افغانستان شده است.

«جان سپکو» سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، به حمایت واشنگتن از افراد جنگ سالار و مقامات فاسد در افغانستان اذعان کرد.
وی اظهار داشت که آمریکا با حمایت از این افراد در افغانستان، اهداف راهبردی خود را تضعیف کرده و ناخواسته سبب تقویت طالبان شده است.
سپکو تاکید کرد: آمریکا در آینده نیاز دارد که به مساله فساد بپردازد و پول نقد نیز در اختیار کشوری مانند افغانستان قرار ندهد.

سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارش چندی قبل خود نیز گفته بود: مبالغی را که اداره توسعه بین‌المللی آمریکا موسوم به «USAID» در افغانستان هزینه کرده سبب گسترش فساد در افغانستان شده است.
وی همچنین تاکید کرده بود: مبالغ هنگفتی که برای کسب نتایج سریع برای با ثبات‌سازی افغانستان هزینه شده بود اغلب سبب وخیم‌تر شدن بحران، ایجاد فساد و تقویت حمایت از مخالفان مسلح دولت افغانستان شده است.

از سوی دیگر، «شیکاگو تریبون» نوشته بود که صلح در افغانستان تنها از طریق مذاکره با طالبان امکانپذیر است، زیرا مردم حکومت سایه این گروه را به دلیل فساد اداری گسترده در دولت این کشور پذیرفته‌اند.

همچنین «فرانک واگل» از بنیانگذاران سازمان «شفافیت بین‌الملل» در نشستی اعلام کرده بود که فقدان حاکمیت قانون و فساد اداری از عوامل اساسی بحران در افغانستان است.
وی اظهار داشت که اخاذی در نهادهای قضایی، پلیس و سطوح مختلف دولت افغانستان سبب افزایش حمایت مردم از طالبان شده است.
به گفته واگل، به دلیل وجود فساد اداری در دولت افغانستان وعده طالبان برای تامین عدالت اجتماعی در این کشور سبب شده تا مردم از آنها حمایت کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سربازرس آمریکایی
فساد
نظرات بینندگان:

>>>   هههههه چه جالب واقعا ها

>>>   زلمی زابلی از کمیسیون شکایات مشرانو جرگه با رادیو آزادی گفت: در زمان کمپاین های انتخاباتی به امضای سروردانش معاون دوم مکتوبی عنوانی دافغانستان بانک صادر شده ونوشته اند : مبلغ پانزده ملیارد افغانی رابحساب وزارت مالیه انتقال دهید و وزارت مالیه آن پول رابه کـد 91 انتقال نموده ، زابلی گفت من موضوع رابا حضوراکثریت اعضای مشرانو جرگه برای رئیس جمهور مطرح کردم او ازین حرفم قهر شد، وگفت چند روز بعد از موضوع برای شما معلومات میدهم اما تاحال که یک هفته است هیچ خبری ازانها ندیدیم،
او گفت: من ماندن والا نیستم ف اگر جواب ندادند کنفرانس مطبوعاتی دایرمیکنم وموضوع رابه اطلاع عامه میرسانم

>>>   همه راست ګفته است!
امریکا مفسدین را مقرر و دالر را به دامنشان ریختاندند و انها هم بزودی دوباره به ارمیکا و دوبی بردند!

>>>   غنىً خودش بعد از كرزى و خليل زاد بزگترين قاچاقبر است.
حع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است