انتخابات سه ماهه شد ولی سرنوشت آن معلوم نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۱    ۱۳۹۸/۱۰/۷ کد خبر: 161561 منبع: پرینت

از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دقیقا سه ماه گذشت اما هنوز سرنوشت آن معلوم نشده است.

نتیجه ی ابتدایی بصورت بسیار شکننده به نفع تیم دولت‌ ساز اعلام شده است اما بیش از 16000 شکایت انتخاباتی به دفتر کمیسیون شکایات انتخاباتی رسیده که بیشتر آنها مربوط به تیم ثبات است.

بیشترین وقت در جنجال‌ های انتخاباتی گذشت، اگر انتخابات به دور دوم برود یکسال دیگر هم جنجال‌ ها ادامه خواهد یافت بهتر است که کمیسیون انتخابات یکی از تیم‌ ها را برنده اعلام کند تا هم تیم‌ ها و هم مردم از جنجال خلاص شوند و تیم برنده برنامه‌ های خود را پیش ببرد.

حکومت سهمیه‌ ای که مانند دوره ی قبل قدرت را بین دو تیم پیشتاز تقسیم کند هرگز به نفع کشور نیست زیرا تجربه ی حکومت به اصطلاح وحدت ملی نشان داد که سهامداران بجای کار و اجرای پلان تمام همت و توانشان را به کشمکش‌ های درونی سپری خواهند کرد.

محمد نسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
حکومت سهمیه ای
نظرات بینندگان:

>>>   انتخابات افغانستان مثل خانم های حامله دار است که بعد از نه ماه و چند روز نتیجه اش معلوم میشود.
فعلاً در اولتراشال معلوم شده است که بچه است،یعنی عبدالله زن چو نی،بلکه اشرف غنی برنده شده است.
شش و ماه و بیست روز بعد،نتیجه آخری معلوم میشود.
منتهی به شرطی که مادر طفل،طفل را حرامی گفته کورتاژ نکند.
اگر مذاکرات امریکایی ها با طالبان نتیجه بدهد و حکومت مؤقت ایجاد شود،درینصورت مادر طفل یا امریکا،طفل خود را که همان نتیجه انتخابات است،کورتاژ میکند و حکومت مؤقت را که یک طفل جدید است،به فرزندی میگیرد.

>>>   بسيار عالى!
يک چيز خوب از افغون (افغان) نديدم. امريکا "افغان" را "پشتون" مى دانند.

ایالات متحده آمریکا فکر می کند که اصطلاح "افغان" اصطلاحی برای پشتون است. آنها در مورد معادله ریاضیات در قانون اساسی کرزی 2004 که 14 ملت و ملیت در آن ثبت شده اند ، نمی دانند. باوجود ايکه زیر نظر سفیر ایالات متحده آمریکادر کابل افغانستان زلمی خلیلزاد (بومی پشتون) نه در شوراى ملى بلکه در مجلس آناکرونستی اقوام قبایل بومى پشتون ها در "جرگه بزرگ" - "جر" يا "گر" بخوان جير و گير چادر حلقه اى مغولها که در آن چنگیز خانخان بزرگ شد و لقب خان را پشتونان يا افغانان از چنگير گرفتند). ناواژه "افغان" مختص پشتون لقب و مترادف پشتون به عنوان "ملت و اتباع کشور افغانستان با مانورهاى حاکمان پشتونى تصويب در قانون اساسى شد.
کرزى و دارو دسته اش و بويژه سفیر ایالات متحده آمریکادر کابل زلمی خلیلزاد اگر خواهان نظام دموکراتيک يا مردمسالارى مى بودند که در آن "شهروند" در مرکز دولت مى بود و نه قوم و قبايل و خيل ها و تمام ملتها و مليت هاى زبانى نام مناسب غير قومى و غير يک ملتى از طريق نمايندگان مردم انتخاب مى کرد که هر قوم و تبار با هر رنگ و روى خود را با نام کشور "همگون هويتى" (شناسایی = identify ) ميکرد.
نمى دانم که نام عبرى "افغان" نيبره شاوول اسرائيلى پسر اورميااز اقوام گمشده يهودى آنقدر به پشتون اهميت خاص وعجيب دارد که جان صدا هزار مردم منطقه هندوکش در اين منجلاب قوم و دين و مذهب و خرافات بسوزد

>>>   ركورد گنديده ترين و طولاني ترين انتخابات را در دنيا دولت اقاي متقلب دارد. يك ونيم ميليون راي كمپيوتري كه باييد در سه ثانيه نتيجه اش معلوم شود در سه ماه نتيجه اش معلوم نيست . اين چگون كميسيون انتخابات است ؟
نظري

>>>   هنوز وقت است بعد از نه ماه و نه روز معلوم ميشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است