تیم "متقلب" و افسانه "اخلاق"
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۲    ۱۳۹۸/۹/۲۴ کد خبر: 161366 منبع: پرینت

«نعل وارونه» همین است؛ سخن گفتن از چیزی که در واقع از آن تهی باشی.

برخی از اعضا و رهبران تیم متقلب ارگ چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن همواره شعار اخلاق و اصول اخلاقی سر داده‌ اند. تیره‌ بختی سردهندگان شعار اخلاق اما این است که تیم ارگ آزموده‌ شده است و در آیینه "اعمال" خود قابل شناسایی است نه در جلوه "شعار" خود. افزون بر آن، اخلاق اساسا با شعار ناسازگار است و در اعمال و رفتار انسان متجلی می‌شود ادعای رفتار اخلاقمدارانه نسبت به خویشتن و فخر فروشی‌ های اخلاقی زیستن در ذات خود بزرگترین کار غیراخلاقی است.

آنچه تیم ارگ را منفور خلق ساخته است حفره بزرگی است که میان "شعار" و "عمل" این تیم متقلب وجود دارد. تقلب بیش از یک میلیون رای به صورت سیستماتیک، تاراج خزانه ملت، مصرف صدها میلیون دالر برای خریداری آرای مردم، دروغ‌ های شرم‌ آور، تبعیض و بی‌ عدالتی سازمان‌ یافته، قانون‌ شکنی‌ های بی‌سابقه، توزیع کرسی‌ های دولتی به مثابه رشورت سیاسی، فساد فزاینده سیاسی، اداری و اخلاقی و سرانجام سیاست‌ های نفاق افکنانه و ضد ملی تیم ارگ با "اخلاق" و اصول "اخلاقی" نسبتی ندارد.

شعار نخ‌ نمای "اخلاق" و تظاهر به فهم مفهوم اخلاق چیزی است و عمل اخلاقی چیز دیگری. اخلاقمداری در زمره ی زیسته‌ های انسان است نه در زمره ی آموخته‌ های انسان و گفته‌ های انسان و شعارهای انسان. چه بسا فیلسوفان اخلاق که به تدریس فلسفه اخلاق اشتغال دارند ممکن است عمل اخلاقی نداشته باشند. چه بسا علمای دین که به تدریس آموزه‌ های دینی اشتغال دارند ممکن است زیست دینمدارانه نداشته باشند.

هایدگر فیلسوف آلمانی در جایی گفته است که اکنون و در زمانه ی ما فلسفه هنر هست اما هنرمند نیست برعکس در قرون وسطی هنرمندان بودند اما فلسفه هنر نبود. از نظر هایدگر دلیل فقدان فلسفه هنر در آن زمان موجودیت هنرمندان بود در جایی که هنرمندان وجود داشته باشند سخن گفتن از آنها معنایی ندارد. ما زمانی در مورد چیزی سخن می گوییم که در حسرت بود و وجود آن باشیم.

اکنون داستان تیم متقلب دولت‌ ساز نیز شبیه آن است. در فقدان اخلاق از اخلاق سخن می گوید. با رفتار نادرست اخلاق را به مسلخ برده است اما سرود اخلاقی زیستن زمزمه می‌ کند. با اعمال تبعیض گرایانه، با فساد اداری و اخلاقی و با چپاول خزانه ملت اخلاق را در «تابوت» انداخته و به عزم دفن آن راهی قبرستان تاریخ است اما همچنان از پابندی به اصول اخلاقی خبر می‌ دهد بنابراین قرار است در دو یادداشت مرتبط یا دو قسمت به هم پیوسته بعدی مدعای اخلاقمداری تیم ارگ را محک بزنیم. «تا سیه‌روی شود هر که دروغش باشد».

اسدالله سعادتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیم ارگ
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   آقای سعادتی:
مگر بین شعار و عمل عبدالله کدام حفره ای وجود نه دارد. مگر عبدالله درین 5 سال کدام اقدامی به یک کار انسانی نموده است؟
شعیب

>>>   شعار نخ‌ نمای "اخلاق" و تظاهر به فهم مفهوم اخلاق چیزی است و عمل اخلاقی چیز دیگری ، با طیاره سفرکردن یک چیز است وطیاره ملت را دزدی کردن وفراردادن چیز دیگر است،

>>>   شرم است برایتان.... بر دزدان و قاتلان شما بمثل کیسه بران استید که هم کیسه بری کردید و هم جیب مردم رازده اید و هم جیغ و فریاد سر میدهید که نمانیش و تقلب تقلب تقلب فقط به مذهب شما همو طالب میفامه اکثر مردم طالب را صرف بخاطر دزدان، جنگ سالاران قاتلان، میخ کوبان،گلیم جمان، راکت زنان، سقوان و پاتک سالارن دوست دارند ایشجی تان خاریده خوب به امید انروزی که در نتیجه یک صلح طالب بیاید و کار دزدان را بمانند ایشجی جور کند

>>>   علاوه برین همه ارشادات اقای سعادتی همین دیروز یک تقلب کار دیگری تیم دولت برانداز یوسف نورستانی به جرم خیانت ودزدی در دولت فدرال امریکا محاکمه وبه ده سال حبس ودوصدوپنجاه هزار دالر جریمه ای نقدی محکوم گردید این روی دادطشت رسوای غنی وتیمش را بیشتر به صدا دراوردتیمی که از اثر خیانت وتقلب همین نورستانی روی کار امدوانشاءالله این جنایت کار ها یکی پی دیگری محاکمه ومجازات میشوند زیرا به هدر دادن این همه بودیجه ای ملی پرسش وبازخواست دارد چنانچه میگویند صالح در پنجشیر ۷۰۰ رای بدست اورده وقیمت هر رای برایش ۹۰۰ دالر تمام شده است وجمله این دوسه صد هزار رای غنی همه با پول خریداری شده انهم بدون نتیجه ازین رو این پولها را خارجی ها از نزد انها حساب میگیرند وانها را محاکمه ومجازات مینمایند
تبنگچی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است