جای شرم نیست که غنی اینقدر کوچک‌ اندیش باشد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۵    ۱۳۹۸/۹/۲۴ کد خبر: 161365 منبع: پرینت

غنی یک متعصبِ قومگرا است اگر چنین نبود در بلخ و شهر مزارشریف تنها قیصاری مسبب ناامنی و بی‌نظمی نیست و او یگانه زورگیر و زمین‌ خوار این شهر و این ولایت نیست.

اینجا از قماش قیصاری فرماندهان دیگری از اقوام دیگر نیز هستند که دست به چنین کارها می‌ زنند. از باجگیری از دست‌ فروشان شهر گرفته تا گوشی‌ دزدی و دزدی‌ های خانه‌ ها‌، دکان‌ ها و موترها و ترورهای مرموز شهروندان.

مگر یکی از همین دزدان مشهور و محترم که خانه‌ اش از سوی پولیس بلخ چندی پیش محاصره شده بود و مدارک مستند نیز برای دستگیریش وجود داشت با دخالت و حمایت ارگ از چنگ نیروهای پولیس بلخ آزاد نشد و آن رویداد سوء تفاهم گفته نشد؟

این چگونه مبارزه با زورمندان و قانون‌ شکنان است که در برخورد با آنان گزینشی و قومی عمل می‌ شود و معامله‌ های سیاسی در برخورد با آنان اثرگذار است؟
کسانیکه به این مستبد و متعصب اقتدا کرده اند و خوش‌ بین سیاست‌ های او در آینده هستند در پیوند به این کنش‌ های تعصب‌ آمیز و گزینشی او چه گفتنی دارند و چه اطمینان و تضمینی برای مردم برای تغییر این خودکامه و بهبود وضعیت در موجودیت و برد سیاسی آینده‌ی او می‌دهند؟

کسانیکه او را بابای خود می‌پندارند در برابر این رسوایی و فسادهای گسترده‌ی اخیر او از خزانه‌ی دولت چه گفتنی دارند؟ مگر لوچک‌ ها، تره‌ خیل‌ ها، زردادها و شغال‌ های دیگر این شهر و شهرهای دیگر در ارتکاب جرم از قیصاری فرق دارند؟ جای بسیار شرم نیست که رهبر و بابای ما اینقدر زمینی و کوچک‌ اندیش باشد؟

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قیصاری
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   غنی کوچی ریس قبیلهای یعنی غوده یی سرطانی زار در جامعه ما او مردم شریف با دیانت افغانستان هر چه زوتر کثیف را از ارگ بیرون کنید
غنی مغز گنده وفرسوده تعصب شوونیسنت فاشیست عویض اینیکه برنامه برای رشد و تحول و توسعه کشور می داشت برنامه آن طی 18 سال حکومت زیر دست اشغال از روی دشمنی از روی حسادت به اقوام غیر افغان درمصاحبه تلویزونی گفته بود : عادلانه نیست که 98 در صد زندانیان بگرام, گویندگان یک زبان باشند, هموطن عزیزم این سخن غنی متعصب معنی دارد یعنی گوینده زبان پشتو ملیت افغان این گزافه گوی غنی مغز تعصب در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردی پاکستان چكيده است وجوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا اشغالگ شخصيت اش شكل گرفته است و نيم قلب به قبيله ای کوچییان پاکستان است چنين مخلوطى نمى تواند درکشوری که اقوام و ملیت محتلف دارد انسانى فكر كند. غنی یعنی غوده یی سرطانی هر چه زوتر کثیف را از ارگ بیرون کنید در غیر آن افغانستان به یک محشر گاه خونریزی تبدیل خواهد کرد.

از نظر اکثریت آگا هان قلم بدست ميبايست مغز تعصب افغانستان يعني اقاي غني احمد زی وحلیم تنویر مورد باز پرس واستجواب ملت افغانستان و نهاد هاي بين المللي حقوق بشر و ساير نهاد هاي معتبر قرار گيرد.

>>>   اصل قضیه در کجاست؟
در گذشته قیصازی با دوستم یکجا بود.
بعداً توسط دولت او دستگیر شد.
بعداً از طرف دولت دوباره رها شد که مثل اکبر بای و ایشچی در مقابل دوستم ایستاد شود.
درین اواخر دوستم با او تیلفونی تماس گرفت که تو که خود را اینقدر نزدیک به اشرف غنی میکنی،چقدر از قوم ازبک تو در دولت وجود دارد؟
قیصازی که زورش به دولت مرکزی نمیرسید،ولایت بلخ را محکم گرفت که در ترکیب کارمندان ولایت بلخ،به اندازه کافی از قوم ازبک وجود ندارد.
اشرف غنی که دید قیصاری نیز یک دوستم دیگر به جانش شده است،اولاً یک کنفرانس رشد زبان ازبکی را در ارگ دایر کرد،تا ازبک ها نگویند که اشرف غنی بر ضد ازبک ها است،بعداً امر گرفتاری قیصازی را داد.

>>>   اختر لچک چون از خون قبیله است از هرگونه تعقیب و جزا مصدوم است و قیصاری چون از تبار فاشیسم نیست باید به هر ساز غنی برقصد.

>>>   داکتر اشرف غنی رئیس جمهور برحال کشور خیلی عالی فکر میکند وخیلی عالی می اندیشد و پس از ان اقدام میکند که اقدام اخیر ان که از بین بردن و یاهم گرفتار کردن جنایتکار بزرگ شمال قیصاری میباشد مردم افغانستان از ان حمایت کامل وشامل خودرا اعلان میکنند ودر 5 سال اینده انشاالله که تمام جنایتکاران جای شان عقب میله های زندان خواهد بود و دارایی های شان که از بیت المال چور وغصب کرده اند به بیت المال سپرده خواهد شد و بالاخره مردم افغاستان از شر این شیطانان انسی رهایی پیداخواهند کرد
تورپیکی از شهر مولاعلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است