غنی برای رسیدن به اهدافش دست به هرکاری می زند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۰    ۱۳۹۸/۹/۲۴ کد خبر: 161362 منبع: پرینت

ارگیان در آغاز قیصاری را به گناه قلدری، زورگویی و قانون‌ شکنی دستگیر کردند و پس از مرمت‌ کاری بدنی و مغزی او را از زندان رها کردند سپس او را تجهیز کرده با امر تشکیل لوای نظامی به بلخ فرستادند.

ارگیان با این کارشان هدف‌ های زیر را دنبال می‌ کردند:
1- تضعیف جنرال دوستم و نور با مسلح‌ سازی او
2- ایجاد دو دستگی در میان حزب جنبش و ازبکان در سطوح رهبری و مردمی آنان
3- رویارویی فرماندهان تاجیک‌ تبار زیر امر نور و دیگر فرماندهان محلی با فرمانده قیصاری و در نهایت ایجاد تنش و توطیه و درگیری‌ های مسلحانه میان آنان
4- ایجاد مخالفت و تنش میان تاجیکان و ترک‌ تباران بلخی یا به تعبیر دیگر ایجاد اختلاف میان جمعیت و جنبش
5- سرگرم‌ نگه‌داشتن همه جریان‌ های شمال به ویژه بلخیان، جوزجانیان و فاریابیان در آستانه‌ی اعلان نتایج نخستین انتخابات که امید رسیدن به این آماج هنوز هم محتمل است و این نیت به قوت خود باقی‌ است.

حالا که هیچ‌ کدام این ترفندها و توطیه‌ ها کارگر نیفتاده و گمانه‌‌ زنی‌ هایی نیز وجود دارد که رابطه‌ ی میان جنرال دوستم و قیصاری در این اواخر رو به بهبود بوده است دستور خلع سلاح و دستگیری او را دوباره صادر کرده اند و نزدیک به یک شبانه‌ روز است که درگیری در شهر مزار شریف جریان دارد و وضعیت روانی مردم و وضعیت امنیتی در شهر خوب نیست. خدا می‌ داند که باشندگان محله‌ ی درگیر جنگ در چه وضعیتی قرار دارند.

غنی برای اینکه به اهداف سیاسیش برسد هم به سادگی می‌ تواند امنیت مردم و شهروندان بلخی را بهم بزند هم توان رزمی و دفاعی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را در کش‌ مکش‌ های داخلی و نایل‌ شدن به اهداف بیهوده‌ی خودش کاهش دهد.

آیا بهتر نبود که این توان نظامی زمینی و هوایی در نبرد با طالبان در حومه‌ های شهر مزارشریف به کار می‌ رفت تا تهدیدات بالقوه و بالفعل دشمن دفع می‌ شدند؟

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
قیصاری
بلخ
جنرال دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   غنی کوچی ریس قبیلهای ها یعنی غوده یی سرطانی زار در جامعه ما او مردم شریف با دیانت افغانستان هر چه زوتر کثیف را از ارگ بیرون کنید
غنی مغز گنده وفرسوده تعصب شوونیسنت فاشیست عویض اینیکه برنامه برای رشد و تحول و توسعه کشور می داشت برنامه آن طی 18 سال حکومت زیر دست اشغال از روی دشمنی از روی حسادت به اقوام غیر افغان درمصاحبه تلویزونی گفته بود : عادلانه نیست که 98 در صد زندانیان بگرام, گویندگان یک زبان باشند, هموطن عزیزم این سخن غنی متعصب معنی دارد یعنی گوینده زبان پشتو ملیت افغان این گزافه گوی غنی مغز تعصب در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردی پاکستان چكيده است وجوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا اشغالگ شخصيت اش شكل گرفته است و نيم قلب به قبيله ای کوچییان پاکستان است چنين مخلوطى نمى تواند درکشوری که اقوام و ملیت محتلف دارد انسانى فكر كند. غنی یعنی غوده یی سرطانی هر چه زوتر کثیف را از ارگ بیرون کنید در غیر آن افغانستان به یک محشر گاه خونریزی تبدیل خواهد کرد.

از نظر اکثریت آگا هان قلم بدست ميبايست مغز تعصب افغانستان يعني اقاي غني احمد زی وحلیم تنویر مورد باز پرس واستجواب ملت افغانستان و نهاد هاي بين المللي حقوق بشر و ساير نهاد هاي معتبر قرار گيرد.

>>>   ازین کلی بی شرف هرچی فکر کنی توقع می رودالبته بر ضد غیر اوغان ها
اما کور خوانده ای کل بی وجدان

>>>   دو فشار وجود دارد داخلی و خارجی برای انحصار قدرت .
پشتوانه وجهت دهی نیروی های خارجی جمع مشوقین چوکی قدرت درآمد به مدیریت ابقا قدرت
۱ طالبان که حلقه را از بیرون تنگ کرده میروند ملت عام را خود درشهر ها قطی کردین تحت کنترول قانون مرکزی آورده ان .تمام خطا ناکاره گی عدم اشتغال زای دولت پرسان ندارد همین که کسی پای خود کج بماند مورد باز پرس قرار میگیرد.
این رهبر نما ها و سران تنظیم ها را نیز روز به روز ریشه های شانرا توسط طالبان تیزاب انداخته میروند و خودشان را مانند تندیس توسط قانون در مرکز احاطه کرده اند .نیروی های شجاع امنیتی هم هیچگا یک کادر واقعی خود را در رهبری این قوا نیافت که صرف برای بقای سرزمین و ملت فکر کند نه بقای گروه و قوم تبار‌.
الله رحم کند این بازی آخرش کجاست.

>>>   این فاشیست دیوانه و مغز متعفن قرن 21 از خزانه بیت المال و پول ملت بخاطر اهداف سیاسی خودش و رولا غنی یهودی عیسوی استفاده میکند وهیچ کسی هم نیست که دست این فاشیست متعصب را از قدرت کوتاه کند ، و جالب تراینکه قوماندان امنیه خرش به رادیو صبح آرمان میگوید که ضرری را که مردم درشهر مزار شریف بخاطر لشکرکشی مزدوران غنی بالای خانه قیصاری متقبل شده اند ، توسط قیصاری پرداخت گردد ، شرم است به این حکومت تک قومی و فاشیستی غنی دیوانه این مفلوک و مزدور امریکا.
کوه کن

>>>   او مردم
تاریخ خواندن چی فایده
فعلا زنده و لایف می بینید که در جریان است
کم کم چلوصاف اوغان های بیچاره را زمانه از آب بیرون میکشه
اوغان ها مثل سابق فکر کرده بودن که هرکار کرد پنهان می مانه اما غافل ازینکه امروز عصر اتم است مردم ذره را از دل ذرات بیرون کرده و آشکار می سازد
مورخ شرق

>>>   غنی یعنی
غ = غول
ن = نادان
ی = یاغی
مغز متعفن جهان
اگر شک دارید بگویید
فارسی وان باشی نه اوغان

>>>   اشرف غنی نوکر حلقه بگوش اشغال گران و پرتاب شده از طرف یهودان امریکا و انگیس بخاطر نفاق ملی بین جامعه مسلمان افغانستان بخاطر قتل عام کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع ما شهود آن همین 48000 سرباز شهید ما از مدیریت عملی آگا هانه همین غنی ریس جمهور رای گوسفندی و مغز دوم گنده متعصب فاشیست جهان بعد از هتیلر فاشیست است و این انسان پست و نوکر امریکا و متعصب وشخصیت روانی بی رحم و افکار درغلگر آن خیلی مایوس کننده است .
اشرف غنی احمدزی و مشاور اشد آن حلیم تنویر مامور انجام افکار بوی بد راه تمامیت خوا هی محمد گل مومند دراین سرزمین آفتابی حاصلخیز هستند اگر چنین نباشد هیچ آدم ملی‌ گرا، عاقل و مهین دوست دست به اعمالی نمی‌ زند که سبب ساز نارضایتی مردم تا سرحد برافراشتن پرچم‌ های قومی و جدایی طلبی شوند.
بطور نمونه ناهنجاری اجتماعی امروز ولایت قندوز براساس نظام نامه امان الله خان شروع شد و دراولین سال حکومت نادر شاه پدر ظاهرشاه اقوم اوغان از پاکستان به سرزمین حصلخیز «قندوز ، بغلان و تخار » از آن سوی مرز دیورندآورده اند تا این شاهرک حیاتی زرخیز تخارستان را در دست داشته باشند و در دوره ظاهرشاه توسط کا کا هان اش اقوام اجناد عنعنوی پیشه چاروا دار غژدی نشین را به منطقه حاصلخیز قندوز کسیل کردند.
بنابرین محیط اجتماعی قندوز کهن در این صد چند سال اخیر ناهنجاری های اجتماعی دشواری را پشت سر داشته و هنوز هم در تحت مدیریت عملی آگا هانه اشرف غنی ریس قبیله کوچییان برای اسکان شان ادامه دارد.
باید اضافه که این چرگاه ها سرسبز با رمه ها کوسفندان و گله بزه و خیل شر قطاران به کوچیان عنعنوی اختصاد داده شد واهسته آهسته کو چیان را در جغرافیا شمال «قندوز بغلان و تخار » ساکن ساختند و طبیعت زیبا قندوز باستان و بغلان و تخار را قطعه قطعه و اراضی جنگلی آن و دشت های سبز پرعلوفه آن را برنگ خاک آلود دست خوش ناملایمات انسانی اجناد عنعنوی شده است.
هروز از بابت و ناهنجاری های اجتمای زخم هایی بر پیکر طبیعت زیبای تخارستنان می رسد و بخش زیاد این منطقه آن با حوادث تلخ طبیعی روبه روی می باشد.
ضمناَ باید اضافه ساخت که ناهنجاری های محیط اجتماعی درولایت قندوز از طر ف اجناد به واسط فشار بر منا بع طبیعی و بهرهبرداری غیر اصولی و ناپایدار از این منابع محیطی موجب تشدید تخریب محیط زیست در منطقه شمال شده است و بحرانهای زیست محیطی نیز به واسط تحلیل و از بین بردن منابع طبعی آن مورد استفاده اجناد عنعنوی پیشه چاروادار بر شدت فقر اهالی بومی منطقه می افزاید.
شهود خطر عظیم ناهنجاری های اجتماعی از برنامه اشرف غنی اسان کم اصل مغز گنده متفکر طرح تفرقه افگنی و حذف اقوام شریف بومی کشور و حلیم تنویر مشاور ارشد ریس حمهور کم اصل و سخن گوی طرح تفکر حذف اقوام بومی کشور ، اسماعیل یون کوچی پشتون ستانی ، طاقت حرامی کوچی اینها مغز گنده تعصب تفرقه افگن قبيله ای که از دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردی پاکستان به وطن ما چكيده استند و اشرف غنی در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا شخصيت او با تعصب شكل گرفته است و نيم قلب قبيله ای اش با آوردن کوچییان پاکستان و اسکان انها در وطن ما است چنين مخلوطى نمى تواند درکشور عزیز ما که اقوام محتلف زیستی دارند این نوع آدام ها مریض روانی که دارای ایده و تفکر فاشیستی هتلری استند به رشد فرهنگی معنوی یکسان و اداعا حق وعدالت اجتماعی اقوام کشور انسانى فكر کنند و اشرف غنی کوچی ، حلیم تنویر کوچی ، سلطان زوی کوچی طیار دزد و ثواب الدين مخكش کوچی شتروان از منقدین برتری نژاد ی وشوونستی قبله ای اشرف غنی کوچی در راس دولت بنام وحدت ملی در جامعه ما اینها اشخاص ماجرا جو و آشوبگر اسیب رسان منابع طبیعی طبیعت ما هستند.

>>>   هزاره ها، تاجیک ها، اوزبیک ها، ترکمن ها، بلوچ ها، پشه ئی ها، و غیره غیر پشتون ها باید بدانند که درین معادله تمامیت خواهی پشتونها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ این یک نکته حیاتی است که تمام قوم های غیر پشتون باید خصومت های مختلف گذشته بین هم را کنار بگذارند و باید سخت باهم متحد شوند تا بتوانند برضد تمامیت خواهی پشتون ها متحدانه برعلیه آنها ایستادگی کنند۰ در غیر آن یکی یکی سر به نیست میشوند، هویت قومی آنها نابود میشود، و همه را یکه یکه برده میسازند. پشتونها هیچگاهی از تمامیت خواهی خود دست نمیکشند۰
خلقی، گلبدینی، طالب، تکنوکرات، اوغان ملیتی، لنگی دار، نکتاهی دار، تعلیم یافته، بیسواد، نابغه شرق، متپکیرغرب، یا خرکار ویا هرچه باشند همه و همه متحدانه در جهت تمامیت خواهی ایشان کار میکنند۰
بر تمام غیر پشتون های کشور لازم است که تمام تفاوت های دیگر را با حوصله مندی کنار بگذارند و علیه این فاشیست ها باهم متحد شوند۰
پشتونها نام تمام اقوام دیگر را حذف میکنند و همه را بزور اوغان یا افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی نام گذاشته اند، در حالیکه در بین خودشان از یک قوم حتی یوسفزی را امرخیل یا احمدزی ویا پوپلزی را نیازی وغیره گفته نمیتوانی۰ ما نمیخواهیم این وحدت ملی یکطرفه و جبری را۰
پشتون از سره تا خشره، از متپکر تا خرکار، از تکنوکرات تا طالب، یا داعش، یا گلبدینی، یا خلقی، اوغان ملیتی، وغیره وغیره هیچکدام به احترم ارزش های متقابل، برادری و برابری، و به اصل مشراکت مسالمت آمیز و احترام متقابل باور ندارند۰ فقط و فقط زور و زر را میداند، و تقلب و خیانت را میدانند، و تمامیت خواهی را

>>>   اتحاد هزاره تاجیک ترکمن اوزبیک بلوچ و بقیه غیر اوغان ها راه نجات غیر اوغان ها از یوغ برتری جویی و تمامیتخواهی اوغان ها است.
غیر اوغان ها باید باهم متحد باشند و بخاطر خطای یکی بر کُل حمله نکنند.

>>>   فقط نوکری قریدار باش
تو رییس جمهور استی تا که بخواهی استی
تا که میتانی به خود و قوم خود فایده برسان باز نام شه بان کد 91


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است