دوستم باید مراقب دام بعدی باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۸    ۱۳۹۸/۹/۲۴ کد خبر: 161357 منبع: پرینت

جنرال دوستم با توطیه های خطرناک و پیچیده مواجه است چون دوستم حداقل سه دهه یک گروه قومی بزرگ را در معادلات کلان ملی رهبری می کند.

دام های پیدا و پنهان زیادی برای گیردادن او طی سالیان دراز در مواقع مختلف گذاشته شده است که شامل حذف فیزیکی یا انزوایی سیاسی او می گردد. توطیه ایشچی جنرال دوستم را 5 سال از مقام معاونت اول ریاست جمهوری تبعید کرد و به لحاظ سیاسی و اجتماعی او را به انزوا برد.

حالا یک توطیه دیگر در راه است "نظام الدین قیصاری". جنرال دوستم با تجربه ای که از دام های تزویر حاکمان قبیله کسب کرده است باید دیگر در دام قیصاری گیر نکند.

لطیف فیاض


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
قیصاری
نظرات بینندگان:

>>>   غنی کوچی ریس قبیلهای یعنی غوده یی سرطانی زار در جامعه ما او مردم شریف با دیانت افغانستان هر چه زوتر کثیف را از ارگ بیرون کنید
غنی مغز گنده وفرسوده تعصب شوونیسنت فاشیست عویض اینیکه برنامه برای رشد و تحول و توسعه کشور می داشت برنامه آن طی 18 سال حکومت زیر دست اشغال از روی دشمنی از روی حسادت به اقوام غیر افغان درمصاحبه تلویزونی گفته بود : عادلانه نیست که 98 در صد زندانیان بگرام, گویندگان یک زبان باشند, هموطن عزیزم این سخن غنی متعصب معنی دارد یعنی گوینده زبان پشتو ملیت افغان این گزافه گوی غنی مغز تعصب در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردی پاکستان چكيده است وجوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا اشغالگ شخصيت اش شكل گرفته است و نيم قلب به قبيله ای کوچییان پاکستان است چنين مخلوطى نمى تواند درکشوری که اقوام و ملیت محتلف دارد انسانى فكر كند. غنی یعنی غوده یی سرطانی هر چه زوتر کثیف را از ارگ بیرون کنید در غیر آن افغانستان به یک محشر گاه خونریزی تبدیل خواهد کرد.

از نظر اکثریت آگا هان قلم بدست ميبايست مغز تعصب افغانستان يعني اقاي غني احمد زی وحلیم تنویر مورد باز پرس واستجواب ملت افغانستان و نهاد هاي بين المللي حقوق بشر و ساير نهاد هاي معتبر قرار گيرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است