آیا عبدالله حکومت موازی اعلان می‌کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۰    ۱۳۹۸/۹/۲۰ کد خبر: 161305 منبع: پرینت

گفته‌هایی وجود دارد که جمعی از سران تکت انتخاباتی ثبات و همگرایی به‌تازه‌گی در خانه محمد محقق فیصله کرده‌اند تا در صورت اعلام نتایج قسمی انتخابات توسط کمیسیون، حکومت موازی اعلان خواهند کرد.
روز چهارشنبه شایعاتی مبنی "احتمال اعلان نتایج قسمی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان" قوت گرفت. بلافاصله عبدالله در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که در صورت "اعلان نتایج، تیم ثبات و همگرایی" بی‌تفاوت نخواهد نشست.

عبدالله معتقد است که ۳۰۰ هزار رای تقلبی در میان رای‌های انتخابات ششم میزان وجود دارد که باید باطل اعلان شود.
سیاست‌مدارانی چون حامد کرزی، جنرال عبدالرشید دوستم، محمد محقق و کریم خلیلی به صورت واضح و برخی از فرمانده‌هان معروف جهادی مانند اسماعیل خان تلویحا از آقای عبدالله حمایت می‌کنند.
جریان‌های سیاسی نیز فشارها را بر آقای عبدالله مبنی بر عدم قبول ۳۰۰ هزار رای بیشتر ساخته‌اند.

به نظر می‌رسد عبدالله که عملکردش در دوران ۵ سال حکومت وحدت ملی، مورد نقد هوادارانش قرار دارد دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد. به‌ویژه این‌که بسیاری از هواداران پر نفوذ آقای عبدالله در جریان کارزارهای انتخاباتی، هرگونه حمایت سیاسی در انتخابات را منوط به استقامت و پایداری آقای عبدالله در جریان اعلان نتایج "در صورت تقلب" عنوان کرده بودند."
از سویی نیز برخی از نهادهای ناظر بر انتخابات برخی از تقاضاهای آقای عبدالله را "قانونی" می‌خوانند و این موضوع نیز، رهبر تیم ثبات و همگرایی را متقاعدتر از هر زمان دیگری ساخته است.

هشدار آقای عبدالله به نظر می‌رسد که عمدتا برای جریان‌های داخلی نبود، عبدالله در پیام فیس‌بوکی خود به خارجی‌ها پیام داد که اعلان نتایج می‌تواند بحران و دردسر تازه‌ای در افغانستان خلق کند.
با این اوصاف، به نظر می‌رسد که "بحث اعلان حکومت موازی" در اردوی عبدالله در صورت اعلان نتایج انتخابات بدون رسیده‌گی به تقاضاهای ثبات و همگرایی، یک بحث پایان یافته و فیصله شده است.

وحید پیمان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   آمریکا هر جز غلام حلقه به گوش خود را غنی را نمی گذارد که دیگر کسی ریس جمهور شود زیرا این غلامک نزد ترامپ پیاده تا میدان هوای بگرام رفت

>>>   اگر چنین باشد که شما پروپاگند میکنید، عبدالله با تیم خو امر اعدام خود و جنگسالاران همقطار خود را امضا میکند.

>>>   همو که نکند خوب است چون نماينده امريکاآنرا يک گوشمالى و يک شير نى مى دهد. عبدالله افغان شده است يک شنگ غدار است

>>>   اودالله غل بخورد که حکومت موازی اعلان کند. این غدار مکار با این کار اوغانستانه به سوی صقوط می برد
جلندر موتوال

>>>   نويسنده محترم. ميدانى غنى شير است و عبدالله روبا

>>>   جای بسیار افسوس است که یک ابر قدرت بزرگ جهان وسیصد هزار تکنوکرات بی دین ووطن فروش وغلامان حلقه بگوش اجانب وچهل وشش کشور پیشرفته و متمدن دنیا یکجا شده اند بی پرده از خیانت وتقلب حمایت نموده از تقریبا چهل ملیون نفوس افغانستان با همه جعل ودست کاری وخیانت توانسته اند حدود یک ملیون رای به همه دست نشانده هاشان کسب نمایند ودموکراسی شان در کشوری که بیست سال است تحت اشغال قرار داده اند دودر صد رای اورده است گرچه همه ای انتخاب شوندگان در سلک غلامی انها داخل اند ولی به شخص مفضل ومطلوب شان تنها یک در صد رای بدست اورده اند انهم با همکاری هردو کمیسیون ووزارت دفاع وداخله وامنیت ملی و... تنها اگر افراد امنیت وتعداد از صاحب منصب های گوش به فرمان برای شان رای میداد باید یک ملیون رای میداشتند وچون حیا وخجالت ازانها رخت بر بسته باز هم با پر روی ودیده درای اجنت خویش را ریس جمهور اعلان میکنند!!!اگر این یک در صد جمهور است پس۹۹درصد دیگر اقلیت میشوند!!! در گذشته ها میگفتند با قوت وزور میتوان اب را به سربالای برد شنیده بودیم عملا اینجا دیدیم با یک در صد رای هم میشده که ریس جمهور ساخت من بجای امریکا وانگلیس میبودم غنی وعبدالله وحکمتیار ودیگرگوداگی ها را به دار میزدم ومیگفتم از سی سال بدینسو از ما امکانات میگیرید اخر هم یک درصد رای انهم هفتاد درصدش از دوستم ومحقق بسیار جای حیف وافسوس است وکمیسیونهای دست نشانده هم خجالت نمیکشند وبی حیای را به حد اعلایش رسانیده اند که تا این اندازه با افکار عامه وحیات سیاسی ملت بازی میکنند
معلم محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   نشان های انگشت مامورین که بایو متریک شده بودند اشتباها درآن کمپیوترها رفته اند

>>>   خارجی ها هیچ حق ندارند که در مورد حکومت و حکومتداری مردم ما سخن برانند و یا مداخله کنند ملت میفهمد و حکومتداری شان که با چه شکل باشد و کی ریس جمهور بدرد بخور شان است و کی بخاطر کشور و ملت کار میکند وکی به نفع خودش و کشور خارجی حامی ان این حق ملت است برای ابراز نظر و مداخله خارجی ها نه قانون جواز داده ونه ملت انرا میپذیرند ملت خواهان ریس جمهور اینده شان کسی را میخواهند که نه قومگرای نفاق افگن بین اقوام کشور باشد ونهشخص متقلب خود خواه حرف ناشنو چپاولگر دارایی های عامه و انتقال ان بخارج کشور در حساب های مربوط شان در کشور های خارجی که از سال هاست در خارج با فامیلش در عیش و نوش زندگی بود و مردم را فراموش کرده بود و از چند سال محدودکه در کشور برگشته بخاطر کسب قدرت و چور و چپاول سرمایه ملت است بمجردیکه از قدرت خلع گردد فورا به هامان کشور خارجی با بکس پر از زر و پول بر میگردد و یا اوضاع کشور خراب شود به همانجا که امده بر میگردد چنین شخص را نه مردم میخواهند ونهبدرد بخور کشور و مردم است .

>>>   آقای محمد داود بیگ! واقعاً که معلمی و راست می گوئي.
قلعه بیگی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است