نگاهی به گفتگوها در قطر
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۴    ۱۳۹۸/۹/۱۷ کد خبر: 161238 منبع: پرینت

به گزارش رادیو آزادی، درحالیکه گفتگوها میان مقام‌ های آمریکایی و هیات طالبان در قطر ادامه دارند، حکومت افغانستان این مذاکرات را فصل تازه ی گفتگوها می‌خواند اما طالبان آن را ادامه مذاکرات پیشین میان دو طرف می‌داند.

لطیف محمود معاون سخنگوی رییس جمهوری می‌گوید که گفتگوهای قبلی میان آمریکا و طالبان از سوی رییس جمهور آمریکا لغو شده است و مذاکرات کنونی در قطر ادامه آن گفتگوها نیست. محمود روز یکشنبه 17 قوس به رادیو آزادی گفت که در نشست جاری میان مقام‌ های آمریکایی و طالبان در دوحه پایتخت قطر پیش شرط‌ های حکومت افغانستان نیز مطرح است.

او گفت:‌ "فصل قبلی گفتگوها را ترامپ رییس جمهور آمریکا ملغا اعلان کرد و گفت که مُرد و بحث در مورد فصل نو گفتگوها صورت گرفت. بنابراین ما معتقد به فصل نو از مذاکرات هستیم با پیش شرط هایی ما (کاهش خشونت، آتش بس و توجه به مخفیگاه‌های تروریزم) و تعهدات ایالات متحده و دوستان استراتژیک ما."

در این حال عطاالرحمان سلیم معاون شورای صلح افغانستان با اشاره به اشتراک انس حقانی در نشست قطر می‌گوید که این مذاکرات نتایج مثبت در قبال خواهد داشت. او افزود: "طالبان در این اواخر منعطف تر از گذشته صحبت می‌کنند و از مذاکرات قطر حداقل یک راهکار خوبی به دست خواهد آمد. انس حقانی شاید درد و آلام مردم را بیشتر درک کرده باشد و بتواند نقش فعالتری را بازی کند."

هر چند حکومت افغانستان و گروه طالبان در مورد چگونگی از سرگیری مذاکرات جاری در قطر اختلاف نظر دارند اما این گفتگوها امیدواری هایی را در این کشور به میان آورده است.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قطر
طالبان
خلیلزاد
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است