سران دسته‌ی ثبات و همگرایی در لبه‌ی پرتگاه و پیروزی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۶    ۱۳۹۸/۹/۱۴ کد خبر: 161192 منبع: پرینت

لحن جنرال دوستم پس از نشست با جنرال میلر و خالد در برابر رسانه‌ها گرچه نرم است اما تعبیرش تسلیمی و انصراف نیست.

او بر قانون کارشیوه‌های انتخابات و رای بایومتریک تاکید می‌کند اما در رسانه‌های بین‌المللی و آمریکایی و شبکه‌های مجازی سخن‌های او را تحریف کرده اند. اگر دسته‌ی ثبات و همگرایی به ویژه جنرال دوستم چند روز دیگر ایستادگی کنند نتیجه‌ی انتخابات به سود آنان رقم خواهد خورد.

ارگ و دسته‌ی دولت‌ساز سخت دست و پاچه اند و هم اکنون هیچ گزینه‌ ای برای فشار و قبولاندن تقلب و تخلف در دست شان ندارند مگر که دست بزنند به ترامپ و جنرالان آمریکایی و ناتو و این کار مفتضحانه را هم کردند و شیر‌بودن و استقلالیت خود را عملا نشان دادند. تکدی غنی به دروازه‌ی حکمتیار نیز روی همین محور است.

جو سیاسی اخیر، آمدن ناگهانی ترامپ در بگرام و ورود میلر به شبرغان همه بیانگر این است که توان رویارویی با مردم را کسی ندارد و بحران در حال شکل‌ گرفتن است. دسته‌ی ثبات و همگرایی بالقوه و بالفعل ابزار فشار ممکن و مناسب را در دست دارد و اگر سران این دسته به ویژه عبدالله، محقق و دوستم در فرجامین لحظات سرنوشت‌ساز میدان را رها نکنند و فریب ترفند، تهدید و تطمیع را نخورند، نتیجه‌ی انتخابات به سود آنها رقم خواهد خورد.

فردا و در روزهای آینده این مساله روشن‌تر خواهد شد. اگر در ولایات شمال راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز صورت گرفت بیانگر این خواهد بود که جنرال دوستم در زیر زبانش حرف دیگری ندارد و در پای گفته‌ها و پیمان‌هایش می‌ماند و اگر مردم فردا و پس‌ فردا در ولایات شمالی به جاده‌ها نریختند نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات به سود دسته‌ی دولت‌ ساز اعلان خواهد شد و این نمایانگر جبن و معامله‌ی پنهانی جنرال دوستم و سران دسته‌ی ثبات و همگرایی با جنرالان آمریکایی و ناتو خواهد بود.

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   من تنها عهمینقدر میدانم که دوستم هیچگاه بنام هملیات نباید یکجابا اسکات میلر به جبهات جنگ برود حتی نباید از دفترش یکجابا او بیرون شود از همان داخل دفتر خداحافظی کند همچنان مدالش را درصنذدوق بگذارد که کدام جی پی است یا کار آمد جاسوسی نداشته باشد
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است