اردوی ملی شاهراه میمنه - شبرغان را بست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۸/۹/۸ کد خبر: 161129 منبع: پرینت

نیروهای اردوی ملی برای دومین روز شاهراه میمنه - شبرغان را بستند. شب گذشته صدها تن به شمول مسافرین کابل - فاریاب که بیشترشان زنان و کودکان هستند شب سردی را سپری کردند.
به گزارش (آوا)؛ پرسونل اردوی ملی مستقر در ولسوالی دولت‌آباد ولایت فاریاب، از ساعت ۵ صبح روز گذشته در اعتراض به آنچه که می‌گویند ۱۶ ماه شده تبدیل نشدند و معاش نگرفتند شاهراه میمنه - مزار و کابل را بر روی وسایط و مسافرین مسدود کرده‌اند.

شام روز گذشته رانندگان و مسافرین خسته تلاش کردند تا سربازان را متقاعد سازند حداقل برای بس‌های مسافربری که زنان، اطفال و افراد مریض درون آنها حضور دارند اجازۀ عبور و مرور داده شود، اما با شلیک مرمی اعتراض‌کنندگان مواجه شده و دوباره به شهر میمنه و تعدادی نیز به ولسوالی اندخوی برگردانده شدند.
گفته می‌شود بیش از 500 موتر و صدها مسافر از صبح روز گذشته منتظر باز شدن راه هستند ولی هنوز مسیر باز نگردیده است.

مردم ملکی که در این مسیر گیر کرده‌اند می‌گویند که از سربازان اردوی ملی درخواست کردند تا به موترهایی که زن، طفل و مریض در آنها وجود دارد اجازۀ عبور بدهند، اما آنان با فیر پاسخ داده و گفتند که تا زمانی که حکومت آنان را تبدیل نکند اجازه نمی‌دهند که مردم از آن مسیر رفت و آمد نمایند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شاهراه میمنه
ارودی ملی
نظرات بینندگان:

>>>   اینه بخیر کوتاه نزدیک شد است

>>>   سرقوماندانی اعلی در فکر دزدی پول خزانه ملت و جابجایی رای های تقلبی و رساندن دوباره اش به رای های تقلبی بهحیث ریس جمهوربنام منتخب برای پینجسال دیگر است و مشاور شورای امنیت و سرپرست وزارت دفاع در حفظ قدرت و چوکی و همسویی با غنی نه از اعاشه و اباطه منسوبین اردو و نه از تبدیلی و تغیر انها و نه از وارسی از احوال و مشکلات انها از هیچ یک خبر ندارند که نتیجه بی غم باشی انها و سرمست در فکر قدرت خود شان بالاخره نتیجه ان همین است بازهم با اینکار متضرر مردمان ملکی و بیچاره است غنی در ارگ خنده دارد و دیگران شان در چوکی قدرت شان .

>>>   باید آنها علیه این دولت کفر اقدام جدی نمایند

>>>   وزیر دفاع مصروف یاوه گوئی با ملالی شینواری است ،؛
همین سربازان وافسران برای نلالی شینواری تلفون کنند واز او بخوئاهند تا وزیر دفاع رامجبور سازد معاش شانترا اجرا کند

>>>   دزد های دریا نوش وزارت دفاع بنام اینکه ماسیستم نو میسازیم معاش سربازان بیچاره که از روی مجبوریت وبیکاری سربازی را قبول کرده اند راپرداخت نمیکنند ، خود شان از پول های اختلاس دزدی وحرام شکم شان سیر است ، به فکر مردم بیچاره که فامیل های شان منتظر معاش ناچیزماهانه فرزندان سرباز خود هستند را یکسال بنام بایو متریک معطل می سازند
کاش همان رئیس جمهورکوریای شمالی می بود تا چوب کگلان را درگوش شما دزدان مردار خورمیزد که میدانستید معاش مردم غریب را معطل ساختن چی جزای دارد

>>>   سر آغاز قیام ملت.
فرزندان رشید ملت قهرمانان واقعی سربازان و افسران
درکنار ملت باشید و طالب و داعش را ریشه کن کنید.

>>>   بلی وزیر مالیه ماهانه 250 هزار دالر مشاور غنی 15000 هزار دالر دالر ماهواره پول دریافت میکند سربازان که بخاطر حفظ نوامیس ملی میجنگد 16 ماه معاش نگرفته غنی خان عدالت عمری را تامین میکند
مرگ بر فاشیست ها قرن جدید

>>>   ازلحاظ امورنظامی اقدام به چنین عمل ازجانب منسوبین اردویک عمل غیرمنتظره وگویا که کودتاه باشد، اما درافغانستان این عمل جنبه رسانیدن صدای برحق به گوش ناشنوای رهبران وقوماندانان شان است که آنهابه خواب عمیق غفلفت وظیفوی رفته اند وهمه شان مصروف حساب وشمارش دارائیهای غیرقانون خویش میباشند.
افسوس به این رهبران صدافسوس به این تیکه داران قدرت.

>>>   واقعا شرم اور است ترامپ به عنوان صاحب این سرزمین به آن نوکر خود (اشرف غنی) دستور می‌داد در کجا بایستاد: این ریس جمهور دست نشانده جانکری را ترامپ در بین سربازان آمریکایی یا پشت سر خود استاد. این کار اشرف غنی توهین به مردم غیور یک کشور پنچ هزار سال تاریخ « هخامنشی ، کوشانی ، ساسانی، طاهریان ،سامانیان ،غوریان ،تیموریان ،غزنویان وابدالیان » و این سرزمین مجاهد پرور در طول تاریخ اسلام می باشد کسانی که بادیدن این تصویر شرم آور غنی دفاع می کنند چه باید گفت ایا انها گوش شنواه چشم بیناه دارنند که نفرین به این ریس جمهور غلام نوکر یهودان امریکا و انگلسی طرف دار اشغال که ابروی مردم شجاع افغانستان را با آمدن رای های گوسفندی وقدرت طلب بزمین زد. هزاز هزارا نفرین به اشرف غنی بی ایمان و تمام حمایت گران بی عزت آن.
مملکت در دست مشتی خائن بی غیرت بی عزت است
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
وضع آن بدتر هر روز همی در محنت است
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
رنج اندر غم هم غصه و صد افت است
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
ملک بد نام رسوا گشت غرق اندر فساد متفکر
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
خانه مظلوم خراب و ظالم اندر عشرت است
تا که رای گوسفند ی بنام ملت است
این چی ظلم ست ستم تا چند ما را ذلت است
تا که رای گوسفند بنام ملت است
شاه دست بسته در مقابل بیگانه و پرست است
تا که رای گوسفند ی بنام ملت است
عیش است نعمت است فاشیست یهود پرست را
تا که گوسفند ملت است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است