ترامپ با غنی و سنا با عبدالله!
نه می شود منتظر نتیجه انتخابات بود و نه هم تداوم قدرت غنی و عبدالله! بل باید منتظر یک برنامه دیگری بود که هنوز آمریکایی ها فاش نساخته اند. شاید دوباره به ایجاد یک حکومت موقت روی آورند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۱    ۱۳۹۸/۹/۸ کد خبر: 161122 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا بدون اطلاع قبلی وارد پایگاه نظامی بگرام شد. رسانه‌های امریکایی گزارش دادند که دونالد ترامپ، برای تجلیل از روز شکرگزاری با سربازان این کشور به افغانستان آمده‌است. یعنی وی صرفا برای دیدار نظامیانش در بگرام است نه برای دیدار با غنی و یا بررسی اوضاع افغانستان...! حالا در این میان به غنی نیز دستور داده شده که دقایقی به دستبوسی ترامپ در بگرام حاضر شود.
ترامپ ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی وارد پایگاه هوایی بگرام در ۴۰ کیلومتری شمال کابل شده و به مدت ۲٫۵ ساعت در این پایگاه حضور داشته است.
جالب اینجا است که لحظاتی قبل از ورود ترامپ به بگرام، غنی از آمدن رییس جمهور آمریکا مطلع شد. در هر حال، کشور خودشان است و حریم هوایی هم که طی یک قرارداد دیگر رسما به یک شرکت آمریکایی واگذار شده است. یعنی اینکه اگر هرمقام افغانی بخواهد حتی در داخل افغانستان هوایی سفر کند باید از آمریکایی ها اجازه بگیرد، اما اگر یک فرد عادی آمریکایی بخواهد به افغانستان بیاید و یا برود، هیچ نیازی به اطلاع دادن به دولت افغانستان ندارد و این یعنی مستعمره بودن! به همین سادگی!!

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد: محمد اشرف غنی با دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا دیدار کرد. در این دیدار ترامپ از پیشرفت های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در امر مبارزه با تروریزم ستایش نمود و شکست داعش را در شرق افغانستان به غنی تبریک گفت.
روسای جمهور دو کشور تاکید کردند که اگر طالبان متعهد به یک موافقتنامه صلح هستند، باید آتش بس را قبول کنند و اگر می خواهیم در افغانستان صلح پایدار برقرار گردد باید لانه های تروریستان در بیرون از این کشور از بین برده شوند.
سپس غنی و ترامپ در جمع سربازان امریکایی در بگرام حضور یافتند و در سخنرانی های شان از فداکاری های این نیروها و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ستایش کردند.

آنچه در گزارش های خبری آمده است همینقدر بود اما این همه آن چیزی که اتفاق افتاده و صحبت شده است نبود!
در هفته ای که گذشت هیاتی از سنای آمریکا به کابل آمده و به دیدار داکتر عبدالله رفت. این هیات حامل پیامی برای عبدالله بود که هنوز رسانه ای نشده است. شاید آن پیام این بوده باشد که به عبدالله اطمینان داده اند که از وی حمایت و پشتیبانی کنند و نگذارند ترامپ اشرف غنی را بر قدرت نگهدارد.

از جانب دیگر نشانه هایی از حمایت ترامپ از اشرف غنی دیده می شد که حکایت از دو دستگی در میان سیاستمداران آمریکایی در قبال افغانستان را نشان می داد.
ترامپ به غنی بیشتر اطمینان دارد و او را مطیع تر از هر فرد دیگری در افغانستان می پندارد، زیرا خصوصیات و گذشته ای که غنی دارد، زمینه های اعتماد بیشتر ترامپ را نسبت به هر فرد دیگری فراهم آورده است.
در این میان مهم نیست که غنی خوب عمل کرده یا بد! آنچه مهم است وفاداری و تابعیت آمریکایی وی و گروگان بودن فرزندانش در آمریکا می باشد.

اعضای سنای آمریکا بیشتر عملکرد غنی را دیده و موضعگیری می کنند. غنی در طول حضورش در افغانستان نه تنها مورد قبول مردم واقع نشده که اکثر مردم از وی متنفر شده و او را فردی نادان در امور سیاست افغانستان و خدمت به مردم می دانند.
هرچند عبدالله نیز برای آمریکایی ها فرد مناسبی در آینده قدرت افغانستان نیست، اما اکثر اعضای سنای آمریکا محبوبیت او را بیشتر از غنی در میان مردم دیده و او را معامله گری قوی تر از غنی می بینند. به همین سبب امکان دارد بطور جدی تری از عبدالله حمایت نمایند.

با این وضعیت نه می شود منتظر نتیجه انتخابات بود و نه هم تداوم قدرت غنی و عبدالله! بل باید منتظر یک برنامه دیگری بود که هنوز آمریکایی ها فاش نساخته اند. شاید برنامه جدید این باشد که مانند گذشته بجای ایجاد ریاست جمهوری و ریاست اجرایی، دوباره به یک حکومت موقت اکتفا نمایند. حکومتی که در آن نه غنی ادعایی داشته باشد و نه عبدالله و هردوی آنها نیز درگیر باشند بدون اینکه راه گریزی بر آنان متصور شود.
رجوع دوباره ترامپ به مذاکرات با طالبان، بهانه به وجود آوردن یک حکومت دیگری است که بیشتر از اکنون، منافع آمریکایی ها در آن حفظ شود و الا طالبان مانند موم در دستان سیاستگران آمریکایی رنگ گرفته و چهره عوض می کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
غنی
عبدالله
سنا
نظرات بینندگان:

>>>   خبر رفتن غنی جهت دست بوسی ترامپ را شنیدم از خجالت اب شدم بنده گرچه پشتو صحبت نمیتوانم ولی در اصل صافی هستم وچند تن از دوستان تاجک واوزبکم برایم طعنه دادند وبسیار خندیدند ومیگفتند غنی وقتی نزد ترامپ رفت مثل یک اسیر ویا مزدور با او معامله کرد وارگ ریاست جمهوری هم با بیشرمی تام اعلان نمودندکه غنی با ترامپ دیدار نمود نگفتند در کجا !!!قاعدتا ریس ارگ سنگین در جایش می نشیند وسایر زعما به دیدار او میروند وکمونیستها که انها نیز وطن فروش بودند این کار را نمیکردند !!!وایاکنفرانس مطبوعاتی هم انجام دادند ویاخیر طبعا که نه!!!و... بهر صورت میترسیدم که ارگیان ادعا نکنند که غنی ترامپ را به حضور پذیرفت وظرف بیست وچند سال قبل وقتی در هرات کنفرانس وجلسه ای دولت با داکتر یوسف دایر گردید تلویزیون هرات اعلان نمود که امیر صاحب ..... استاد ربانی را به حضور پذیرفت !!! در حالی که ربانی بنام ریس جمهور یا رهبر جمعیت بود وامیر صاحب والی هرات واز اعضای جمعیت محسوب میگردید

ازین که بگذریم ترامپ شکست داعش را در شرق افغانستان به غنی تبریک گفت ومعلوم است که داعش بخاطر شرق افغانستان جور نشده وانجا فقط تربیت گاه ومقر موقتی داعش بود اصلا داعش را برای شمال ساخته اند تا ازنجا بالای روس وچین فشار بیاورند این که ترامپ کلمه ای شرق را یاد مینماید بیان منصفانه بود او نگفت که داعش را در افغانستان شکست داده اند

یک نکته ای دیگری قابل ذکر است که در امریکا ریس جمهور و مجلس سنا هردو یکی است در تصمیم گیری مجزا از هم نیستند اگر پارلمانهم با عبدالله میبود میشد که گفت چون پارلمان بدست دموکراتها است شاید برای عبد الله خبر خوش باشد واکثریت سنا نیز از حزب ترامپ میباشدوگذشته ازین تکهنات عبدالله از اول میداند که ریس ارگ نمیشود اورا برای تمثیل دموکراسی می اورندواین استعداد را هم ندارد خارجی ها ذوق هریک از کاندیداتور ها را نیک میدانند برای عبدالله از ملت ووطن واز همه چیز دریشی های لکس ونیکتای های رنگارنگ ورضایت ارباب مهم است وچند ملیون دالر هم جیب خرچ واین که بار بار ما فریب عبدالله را میخوریم از بخت بیدار عبدالله است این بارپنجم است که ملت عزیز را ارزان میفروشد
ولایت خان از کاپیسا

>>>   ملت اگر نجنبید این نوکران دوباره استخدام میشوند تا بوت بادارن شانرا پاک کنند و سر ملت را ببرند.

>>>   اشرفغنی ...زی ...ترین حقیر ترین بی آبرو ترین خودفرخته ترین رییس جمهور تاریخ کل جهان لقب گرفت چند روز قبل ترامپ سفری اینچنین را به پایگاه نظامی امریکا در مرز عراق و سوریه داشت و از رییس جمهور عراق عادل عبدالمهدی درخواست شده بود این چنین تحفیر شود و در پایگاه نظامی با وی دیدار کند اما او با شدیدترین لحن پاسخ منفی خود را داد و اشتراک نورزید تا جایی که مقامات امریکا را خشمگین ساخت و شروع به فتنه اندوزی بر علیه او کردند.در هر صورت آفرین بر او که حاضر نشد شرفش را بفروشد و ننگ بر اشرفعنی که شرف کشور را به باد داد. در این تصاویر ملاحظه میشود وی هم ردیف سربازان نوکران و اجیران زیر خدمت باداران خود است. در عمر خود تحقیر یک جمهوری را بیش از این ندیده بودم.

>>>   همی رزاق مامون هم عجب جورنالست جنجالی است انمرالله رابیاب کرد :
صالح 5 سال پیش، هم خود و هم دکترغنی را دشنام داده بود!
«فقيريم اما با وقار»

متن از : صفحه امرالله صالح
معاون اول دولت ساز در پیوند به نرفتن رئيس جمهور كرزي به بگرام :
سال :2014
«تمثيل وقار، قدرت ، اعتماد به نفس و بالاخره صلابت يك ملت در رفتار و نماد هايي استً كه يك زعيم بايد به نمايش بگذارد. آقاي كرزي با نرفتن اش به بگرام جهت دیدار با رییس جمهور بارک اوباما وقار يك ملت را خوب تمثيل كرد. آفرين . احضار آقاي كرزي به بهانه ملاقات به ميدان بگرام كه پايگاه نظامي کلن امریکایی است يك رفتار دور از عرف دپلوماتيك بود. در اينكه ما فقيريم شكي نيست. اما همه بود و نبود ما همين يك مشت پول و كمك ای نيست كه به ما ميدهند. ارگ رياست جمهوري همانند بيرق ما نمادي از ما ، تاريخ ما، عزت و خانه تصميم گيري مشترك ما در مبحث روابط خارجي است. وقتي مهمان خارجي ارگ را رد ميكند يعني نماد ممثل همه ما را رد ميكند. تصميم اقاي كرزي در نرفتن به بگرام معنی اش حراست ازين ارزش هاست. من همنوايم.»
واکنش صالح با این احضار چه خواهد بود؟

>>>   دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا فردی را که خواهان بمباران اتمی افغانستان شده بود، به‌حیث مشاور ارشد دفتر کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه امریکا تعیین کرده است.
فرانک ووکو، مجری پیشین رادیویی در سال ۲۰۱۶ میلادی در باره‌ی «حمله‌ی هسته‌ای» به افغانستان ابراز نظر کرده بود.
ووکو گفته بود:- "یک روز پس از ۱۱ سپتامبر باید دو کلاهک کوچک هسته‌ای بر فراز افغانستان پرتاب می‌کردیم تا به دنیا این پیام قاطع را مخابره کنیم که آنها (افغانستان) مرتکب اشتباهی بزرگ شده‌اند".
بر اساس این گزارش، فرانک ووکو در حالی به‌حیث مشاور ارشد دفتر کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه امریکا تعیین شده است، که خود رییس‌جمهور ترامپ نیز آشکارا درباره به‌کارگیری سلاح‌های قوی‌تر از سلاح‌های هسته‌ای در برابر طالبان ابراز نظر کرده است.
تا کنون مشخص نشده است که این سلاح‌ها چگونه سلاح‌هایی خواهد بود

>>>   خدا پدر کرزی را بیامرزد، حداقل به بگرام نرفت!
یعقوب قریشی

>>>   محمد امین مصدق
چون او اوباما بود اگر ترامپ میبودی به خلیج فارس میرفت و گپ دیگه اینکه در اواخیر زمام داری شان قرار داشت از غ پنج ساله دیگه باقی است

>>>   محمود منجم زاده
سفر غیرمنتظره ترامپ؛ سربازان آمریکایی درافغانستان 'به طور عمده کاهش می‌یابند
کاخ سفید اعلام کرده که آقای ترامپ حدود دو ساعت در افغانستان خواهد بود تا مراسم روز شکرگزاری را میان سربازان آمریکایی بگذارند ..
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سفری غیرمنتظره به افغانستان رفته است. آقای ترامپ در جمع نظامیان آمریکایی در بگرام حاضر شده است . شرف غنی، رئیس جمهور افغانستان هم در کنار آقای ترامپ حاضر شده است . آقای ترامپ گفت آمریکا نیروهایش در افغانستان را "به طور عمده" کاهش خواهد داد. او شمار دقیقی از سربازانی که می‌خواهد در افغانستان نگه دارد ارائه نکرد. سفر ترامپ زمانی به افغانسان میرود، که فردا ده ها هزارنفر درتظاهراتی که گفته میشود برای تقلب صورت می گیرد بدون شک این سفر میتواند بحران پیش رو را مانند جان کیری وزیر خارج سابق امریکا حل کند.

>>>   Safi Mohmmadshah
در گزشته ها (همین اکنون هم)مردم افغانستان در مورد دروغ گویان ، مخصوصآ آنهای که بالای دروغ ، افترا و یا تهمت خود پافشاری می نمودند ، می گفتند:
" چشم سفیدی را ببین که همرای لباس های خود در چشم آدم می دراید"
امروز چنین آدم را همراه با یک مزدور دیگر ، جانکیری امریکایی بر افغان ها تحمیل نموده است که باعث بدبختی ، بیکاری ، گرسنگی ، ناامنی ، فساد ، بی عدالتی و بلاخیره باعث فرار افغان ها از کشور شان گردیده اند.

>>>   دونالد ترامپ نصف شب بدون ویزا و بدون اطلاع قبلی به انجینیر محمد خان وارد نمایندگی ایالات متحده امریکا در بگرام شد.
در همین حال سر مشاور بی بی گل به ریشخند نیوز گفت که: بی بی گل با مهارت قتقتک اشرف غنی را بیدار نموده و او را به بگرام فرستاد تا ترامپ از وی در آنجا استقبال کند. در همین حال شاه حسین مرتضوی در سه و نیم ثانیه بعد از ورود ترامپ در فیسبوک نوشت: که افغانستان با آمدن ترامپ به یکی از ده کشور صنعتی جهان و مجهز به تسلیحات اتومی تبدیل شد.
آقای ترامپ زمانی که اشرف غنی را در جمع سربازان خود دید که چهل فیصد اندام وی در عقب شصت فیصد بازوهای جوزف تگزاسی جا به جا شده بود، رو به پطروس گنگس کرد و گفت: آیا این حاجی کاکا را تلاشی کردید یا خیر؟
ترامپ از استقلال کشورش در بگرام صحبت کرده و گفته است ما به هیچ خارجی حق نمیدهیم که خاکمان را در بگرام اشغال کنند".
خبرهای تائید ناشده حاکی از آن است که داکتر عبدالله به علت خواب عمیق در گرفتن ارگ از ملاقات با ترامپ محروم شده است اما بعدا جان بس سفیر امریکا در امریکا گفته است که داکتر عبدالله به دلیل نداشتن ویزه ی بگرام حق دخول پیدا نکرده است.
اشرف غنی رئیس جمهور مقتدر افغانستان برای ده ثانیه فرصت یافت تا سلام های گرم و صمیمانه خودش را عنوانی ترامپ عنوان کند. او همچنان میخواست در مورد افزایش نرخ بادنجان رومی گزارش ارائه نماید که طیاره چارتر ترامپ آماده برگشت به واشنگتن شد.
مهدی ثاقب

>>>   از او پرسيدكه: ميروي يا ميماني ؟
در جوابش گفت كه: ميمانم
به سربازان پشت سرش گفت:جايي برايش بدهيد
و بعد جايي را برايش پيدا كردند
و اين گونه ملتي پر غرور و سربلند را سرافكنده نمود.
شايد هيچ سرقمندان أعلي ي دست نشانده اي اين چنين كوچكي نكرده باشد.
واقعا حفظ قدرت به چه قيمتي؟؟!!!
محمد ابراهیم مصون

>>>   این را باید بدانیم که تحقیر رئیس جمهور یک کشور توسط رئیس جمهور یک کشور دیگر، تحقیر شخص رئیس جمهور نیست، تحقیر تمام مردم یک کشور است.
آقای ترامپ اگر قصدا خواسته باشد غنی را تحقیر کند بی ادبی و بد اخلاقی خودش را نشان میدهد، به او باید خندید و به خود باید گریست، بجای طعنه دادن به یکدیگر و شادی کردن از اینکه گویا یک فاشیست تحقیر شده است.
اگر غنی تحقیر شده تقصیر از او نیست، تقصیر از کسانی است که زمینه ظهور طالبان، کشاندن پای آمریکا به افغانستان، و آمدن کرزی و غنی به ارگ را مهیا ساختند.
تقصیر کسانی است که مردم را آنقدر بیچاره ساختند که حضور چهل کشور بیگانه را روی گرده های خود قبول کنند.
تقصیر کسانی است که دارائی های عامه را چپاول کردند، مردم را خیرات خور آمریکا ساختند و آنها را در وضعیتی قرار دادند که در داخل خانه ی خود تحقیر شوند.
معشوق رحیم

>>>   غنی تنها یک نام نیست، او نشانه ای از یک جنایت است !
فاشیسم او چهره کریه و وحشتناک دارد، به ویژه وقتی اگر این کراهت با شگرد های صیهونستی، جعل تاریخ، تقلب و خرید افراد درآمیخته باشد، گاه چنان خطرناک و خون آشام می شود، که مقاومت در برابر آن فقط از ذهن آگاه و چشم بیداروهشیاری یک ملت برمی آید٠ دیدن چهره کریه غنی کفاره گناه پراگندگی و بی سیاستی وخوشباوری های ماست، چهره اش همه نشانۀ فاشیستان دنیا را دارد، کلماتش که بوی جنوساید دارد چون گلوله سربی سوی مردم ما پرتاب می شود٠
ثریا بها

>>>   عکس‌ها زبان دارند و حکایت درد می‌کنند.
احضار شب‌هنگام و نامنتظر؛ تلاشی، تنهایی و نوازش توأم با تحقیر؛ دلم واقعن برایت می‌سوزد استان‌دار ایالت افغانستان!
چقدر این ضرب‌المثل در این‌جا صدق می‌کند: «شیرِ خانه، روباه صحرا/ جیغ بر هم‌وطن و سکوت و تمکین در برابر بادار». سدساله‌گی آزادی کشور خجسته باد. لروبر افغان استیم. تل دوی افغانستان.
باور بامیک

>>>   Hasenat Yazdanyar
اوج درماندگی و تشنه ای قدرت تا این حد که درجمع مامور هم حساب ات نکنند حیف 👇
کاش نیمی از از غیرت شیرمردان را میداشتید 👇
حیف آن زندگی که در ذلت سپری میکند و داد از استقلال میزنید مرگ نصیب تان باد برده های نکار ✋

>>>   گر ندانی غیرت افغانی ام
چون به میدان آمدی میدانی ام
انگار یک سرباز امریکایی با لباس ملکی و دست بسته در کنار منفورترین رییس جمهور تاریخ امریکا.
یادم میاد که حامد کرزی با تمام بیکارگی اش به دیدار بارک اوباما در پایگاه امریکایی بگرام ( که در حقیقت خاک امریکا شمرده میشود) نرفت و گفت حاضر است با احترام زیاد از رئیس جمهور امریکا در ارگ ریاست جمهوری استقبال کند.
کریم پاکزاد

>>>   هر بد رفتاری و بی حرمتی که در حق اشرف غنی دیشب در میدان هوایی بگرام صورت گرفته به مردم غیور افغانستان غرض نیست زیرا غنی نه مشروعیت دارد و نه ارزش حمایت را دارد.
میگویند دیشب ترامپ غنی را در صف سربازان و فرمانبرداران خود ایستاده کرده .
اورانوس آریا

>>>   #سیستم‌_برده‌داری_جدید
سیستم برده‌داری جریان دارد، اما به شکل معاصر آن، این سیستم هیچ‌گاهی از بین نرفته و نمی‌رود تا زمانیکه دانش همه آدمیان به سطح بلندش یکسان رشد کند، که این تقریبن غیرممکن است. امروزه هنر برده‌داری تغیر کرده. به قول چخوف«ما دیگر نوکرهایمان را شلاق نمی‌زنیم، بلکه اشکال جدید برده‌داری را ابداع میکنیم. و یا لااقل یاد میگیریم که در هر موردی برای آن توجیه پیدا کنیم. ایده های ما هرگز به واقعیت تبدیل نمی‌شوند، مگر اینکه هم اکنون هر کار ناخوشایند فزیکی را خواستیم بر زیر دستان مان تحمیل کنیم، ابتدا خود آن را انجام دهیم؛ و اگر پس از آن بازهم گفتیم که انجام این کارها توسط متفکران و فیلسوفان و دانشمندان اتلاف وقت گرانبهای آنهاست، آن وقت میشود بگوییم که این کارها مانع پیشرفت است»
ما که حالا در دوره دموکراسی و قرن بیست و یکم داریم به سر می‌بریم؛ هنوزهم یک تعداد بادار و عده‌ی کثیری از مردم برده هایی استند که حکم آنها را عملی میکنند. اوضاع کنونی این ممکلت میتواند مثال خوبی به این گفته باشد. یک کمسیون بزرگ که از پشتی‌بانی قوی بین‌المللی برخوردار است، از رییس‌اش گرفته تا کارمند عادی‌اش برده اند. از این گذشته در سطح بالاتر که نظری بی‌اندازیم؛ ما شاهد آمدن رییس جمهور یک ممکلت بیگانه در خاک و وطن خود بودیم، و جای تاسف است که دولت مان از این سفر اصلن آگاهی نداشت و نمیدانست که چه کسی و چه وسیله‌ی نقلیه‌یی وارد قلمروش میشود... از این هم که بگذریم، رییس جمهوری که در راس یک مملکت قرار دارد و بالای سی و پنج میلیون کم یا بیش افراد این سرزمین حکم میراند؛ مثل برده به یک پایگاه امنیتی خواسته میشود و تمام نیروی های امنیتی و محافظین‌اش از طرف خارجی ها در خاک خودش خلع سلاح میشود(اگر نمی‌رفت بادارش آزرده می‌شد). این واقعیتی‌ست انکار ناپذیر، باید قبول کنیم کسی را که ما رهبر مملکت خود میدانیم برده‌یی بیش نیست. از این بدتر اینکه ما تحت حاکمیت یک برده زنده‌گی میکنیم و لاف از آزادی میزنیم.
آزادمنشان، امروز از نظر من آنهایی بودند که به جاده ها ریختند و فریاد عدالتخواهی سر دادند؛ حالا اینکه به فرمان چه سازمان و چه حزب و یا حرکتی فرق نمیکند چون آنها به میل و اراده خود رفته بودند و کسی هم محبور شان نکرده بود، و اگر میخواستند نرود هیچ نیرویی نبود که آنها را به جاده ها بکشاند. یگانه چیزی که این جمعیت چند هزار نفری را به جاده کشاند همانا گرفتن حق شان از دهان یک مشت مزدور و خودفروخته شده بود. من به توانایی این ملت باورمندم و امیدوارم که اگر این حرکت نتیجه نداد حتا از خشونت در مقابل خشونت استفاده کنند و حق خود را بگیرند(در کشوری که ما زنده‌گی میکنیم؛ حق داده نمیشود، باید گرفته شود ولو که بزور و خشونت). آنها نشان دادند که این ملت نمیخواهد برده باشد و صبرشان دیگر لبریز شده. فهماندند که ملت آزاده و آزادیخواه هستند و نباید کسی آنها را به برده‌گی بگیرد و روی گرده های شان راه برود...
درود بر ملت آزاده و آزادی‌خواه.
ملک آریایی

>>>   سفیر آسترالیا در کابل : افغانستان دومین کشوری است که برده‌داری مدرن در آن وجود دارد. بدبختی, اکثریت مردم نمیداند این پدیده چیست.

>>>   #من_در_تمامی_کتاب های انقلابی و #قوانین و مقررات بین المللی خوانده ام!
همدستی با دشمن بیرونی وطن‌فروشی نام نهاده شده چه او توسط فرد یا هم افراد یک کشور باشد چون با دشمن همکاری نمودند.
با مردم خود دشمنی و خیانت ملی پنداشته می شود
این عمل خیانت به کشور قوم و ملت به‌شمار می‌آید.
همدستی با دشمن در قوانین بیشتر کشورها جزو جرم‌های سنگین قانونی است و در قوانین جزای سختی برای آن در نظر گرفته شده‌است
در بسیاری از موارد اشغال یک کشور توسط ارتش مهاجم اتفاق افتاده که شماری از شهروندان کشور اشغال‌شده با ارتش اشغالگر همکاری کرده و در غارت معدان سوءاستفاده ها بخاطر رسیدن به قدرت حتی به قتل هم‌میهنان خود با آن‌ها همدست شده‌اند.
تا دولت دست‌نشانده اشغالگران تحت رهبری بقای خوده تظمین کندوطن فروش و خائن به کسی می گویند که وطن و کشور خود را در برابر دریافت قدرت و پول به بیگانگان می فروشد.
#این نام در وطن ما شامل همه آنهای می شود دوستی با بیگانه را بر دوستی بر افغان های خود ترجیح می دهند الخصوص شامل رهبران خود فروخته امروز .

#در_تاریخ_کشورمان به ویژه از زمان شاه شجاع
تا به امروز هر گروه بر سر قدرت بوده همواره با بیگانه گان در تعامل بوده و بیشتر رهبران و حاکمین
غلامی و وابستگی برای بیگانه گان را بر آزادگی ترجع داده اند همین گپ بوده که آنها هیچ نتوانسته اند تا سبب پیشرفت و آبادانی کشور و وسیله ای ترقی و پیشرفت
ملت و مردم خود شوند
آنها با غلامی و وابستگی برای بیگانه گان عامل همه سیه روزی ها بدبختی ها پسرفت ها و نگون بختی های ملت ما بوده اند
آنها میهن پرستان را کشتن
آنها با بی تفاوتی ها خود دلیلی فروپاشی زیر بنا های فرهنگی ما شدند
آنها با سیاستمداران غلام خوی چون خود تعامل کرده سبب ظهور دیکتاتوری ها در جامعه شده
و بیگانه پرستی را ترویج نمودند
آنها با تبهکاری همه گروه های
میهن پرست را از سر راه خود برداشته و زمینه همکاری با بیگانه گان را برای بقای خود هموار ساخته ادامه قدرت های ننگین بیمه ساخته اند
برای کشورهای بیرونی الخصوص استعمارگران جهانی هرگز مهم نبوده و نیست که چه نظام و یا چه شخصی برسرقدرت کشور تحت کنترول و اشغال شان است
برای آنها مهم این است که چه کسی میتواند خوب برای منافع آنها کار کند
برای آنها نظام یا سیاستمداری
که برای کشور و ملت گام مثبت بردارد و در راستای مصالح و منافع ملی خویش کاری کند
سیاست مدار نی بلکه دشمن پنداشته شده باید سرنگون شود
سیاستمداران امروز اکثرا گروه پیشین هستند که همیشه برای بیگانه گان کار و پیکار نموده اند و زمینه را نفاق شقاق تعصب با ویژه جنگ های قومی و سمتی را دامن زده تا بنیاد ملت شدن ما نابود شود و زمینه بقای غلامی خود
را بیشتر میا سازند
امروز بدبختانه
#سیاستمداران حاکم برکشورما
بخاطر ادامه قدرت ننگین خود و یا هم در پی کسب قدرت پیش پای بیگانه گان افتادند
تا با دنباله روی ننگین بر بیگانه گان و سرخم کرده
با بله گفتن به بیگانه گان خود دیکتاتور سر مردم خود شوند
وقتی امروز بغض فت یک انسان آزاده تصاویر آقای اشرف غنی احمدزی ریس جمهور دولت وحشت ملی را دیدم که دست بر سینه در کنار سربازان اشغالگر امریکایی در پشت سر آقای دونیل ترامپ ریس جمهور کشور اشغالگر امریکایی ایستاده و ننگین نانه به حرف های آقای ترامپ گوش می دهد حیرت زده شدم و گفتم تابکی ما ملت بیدار و هوشیار نمی شویم
تابکی از بیگانه پرستان و غلامان
انتظار داریم تابکی رهبران ملی و میهنی خوده را پیشتبانی نمی کنیم تابکی برای رهایی و آزادی در پیشت رهبران ملی و آزادیخواهان واقعی ایستاده نمی شویم
نفرین باد بر کسانی که این چنین آدمک های خود فروخته و غلام را بابا و یا هم رهبر و ریس جمهور می گوید که نیم شب رفته در پایگاه نظامی اشغالگران در پشت سر ریس در کنار سربازان اشغالگر امریکایی دست بر سینه ایستاده ننگین نانه نگاه دارد

داکتر انیسه پشه یی.
فعال حقوق بشر درافغانستان

>>>   Maihanjar Raza
رفتن و يا بردن غنى احمدزى به ميدان هواى بگرام و بى ميلى ترامپ نسبت غنى، نشان داد كه خيلى توهين آميز بود! و نگذاشت كه در كنار اش بى ايستد،بل مثل يك خدمه و يا مادون دست او را گرفته در ريف ارتشيان خود جا بجا يش كرد !؟ دليل روشن است ، رئيس جمهور شدن غنى از اول با تقلب و جنجالى همراه بود، زمان حكومتدارى ناكام و پر از انواع فساد ... پس ترامپ نخواست كه غنى احمدزى با اين شهرت بدى كه دارد در كنار بى ايستد. اين فيلمها بدون فوتوشاپ است و بزرگترين سر افگندگى به حاميان و فيسبوك چلوانكيها كهنه و نو ، و تيم "تابوت ساز" بداند كه ترامپ به غنى توهين كرد !؟

>>>   Maihanjar Raza
رهبران كشور ها زورمند به حاكمان دست پرورده خود هرگز احترامى ندارند!! پس گناه غنى است كه با قامت خميده و خيلى مزحك رفته پيش ترامپ، كه بايد نميرفت!!
چون كشور تحت الحمايه امريكا است !
ميتوانيست كمى استوار و با جرئت در كنار رئيس جمهور امريكا ايستاده ميشد! ن مثل يك خدمه! در عقب او ...
اين ديگر جاى توجيه ندارد!! ؟؟ برخلاف نظر تان ؛ همه ميداند كه غنى يكى از لابيگران طالبان بود و است، حتا در رشد و تقويه آن گروه بعد از اين بقدرت رسيد نقش مهم داشته است !
هنوز هم ارتباط خيلى نزديك با طالبان دارد. و بگفته غنى هر گاه يك طالب كشته شود جگرم خون ميشود!؟

>>>   کریمه میرزاد
کسی که برخلاف اصول دیپلوماسی عمل کرده ترامپ است و با این رفتارش خودش را زیر سوال برده!
رسانه ها و خبرنگاران افغانستان باید با تمرکز و جدیت به این خبر بپردازند و جامعه جهانی را متوجه بازتاب منفی اعمال ترامپ بسازند!

>>>   Homaira Omar
مغز متفکر جهت ابراز تشکر, قدردانی و پشتیبانی امریکا از حکومت دستنشانده کابل و انتخاب مجدد او منحیث ریس جمهور به ایالت بگرام امریکا شتافت و تا حد ممکن به ترمپ چاپلوسی نمود و بوت های ترمپ را لیسید ! بعد از شنیدن سخنان متفکر صاحب با خود گفتم ای کاش نه می شنیدم ! اشرف غنی به خاطر کشته شدن عساکر امریکایی در افغانستان ابراز تأثر نمود و اما اینکه در هژده سال گذشته نیروهای اشغالگر به چه تعداد انسانهای مظلوم این سرزمین را نابود نمود نه برای بادار و نه برای غلام موضوع قبل بحث بود.

>>>   Rahmatullah Amiri
حلقه غلامي رابار دوم به گردن خود انداخت واطمينان داد به بادارش بعضي پلان هاي كه از نزدش باقي مانده بود انجام دهد .واييي به حال نواسه هاي خانده گي او

>>>   Bawar Bamik
به نگاه شما آمدن ناگهانی فرمانده کل نیروهای آمریکایی و ترامپ نزد آقایان عبدالله و غنی حامل کدام یک از پیام‌های زیر بوده است؟
۱- پیام حمایت قاطع از غنی و کناررفتن عبدالله؛
۲- تطمیع عبدالله برای گذشتن به سود غنی؛
۳- سازش و ساختن حکومت مشارکتی (دور دوم حکومت وحدت ملی)؛
۴- دادن بسته‌ی پیش‌نهادی تشکیل حکومت موقت و پیوستن به روند آشتی با کناره‌گیری هردو عالی‌جناب از قدرت؛
۵- فشارآوردن بالای غنی و متقاعد ساختن وی برای پذیرفتن برایند واقعی و شفاف انتخابات؛

>>>   نی اینها بخاطر رسم عنعنات و احترام که سربازان شان دارند آخر هر سال عیسوی به قرار گاه های نظامی میایند استاد جان ، مثل دولت مردان ما بی وجدان نیستند که در یک دوره حکومت شان 45 الی صد هزار خون سرباز ره برابر آب جوی حساب نکنند و حمایت ره که د جایش بانین.
نعیم نوری

>>>   Nadir Saikal
اشرف غني به مردم افغانستان نه عزت مانده و نه آبرو!
اين عكس از حقارت، گردن پتي و دست دراز داشتن آقاي غني در برابر آقاي دانلد ترامپ ريس جمهور أمريكا نمايندگي مينمايد كه در نصف شب در ميدان هوايي بگرام از جانب قواي نظامي أمريكا احضار شد. اگر من به عِوَض آقاي غني ميبودم هرگز در همچون ديدار با ريس جمهور أمريكا حاضر نميشدم كه در خانه خودم توسط يك بيگانه توهين شوم . آيا اشرف غني بدون اعلان قبلي به أمريكا سفر كرده ميتواند؟.

>>>   Hamid Rahguzar
عبدالله کیش و مات شد!
ترامپ در اولین و مهمترین سفر خود به کابل، حتی نام داكتر عبدالله را به زبان نیاورد و به شکلی برخورد کرد که گویا عبدالله اصلا در ساختار حکومت نیست.
ترامپ با بی‌توجهی به عبدالله به سوال‌های زیادی پاسخ داد و به شکلی واضح و شفاف، دیدگاه شخصی خودش و دولت آمریکا را نسبت به عبدالله به همگان بیان کرد.
آمدن ترامپ در این شرایط و روزهای حساس، تکلیف خیلی‌ها را روشن کرد و کسانی که در توهم و خواب بودند را بیدار کرد تا واقعیت را خوب ببینند و به جای ایجاد مشکل برای دولت و ملت، شکست خود را بپذیرند و در راستای آوردن امنیت و صلح پایدار در افغانستان، هم‌قدم و هم‌دل مردم و حکومت شوند و عملا ثابت کنند که دلسوز مردم هستند.
انتخابات ٩٨

>>>   Noor M Khurrami
کنار رفتن غنی از اریکهٔ قدرت وبرپایی انتخابات مجدد زیر نظر یک حکومت موقت (عبوری) بیطرف وناظرین بین المللی باید به یک خواست همگانی مبدل گردد !

تجربه نشان داده که اعتراضات متعارف وپسیف مدنی ؛حلقهٔ تمامیتخواه فاشیست مشربِ برسر اقتدار را به هیچ صورت وادار به عقب نشینی نمی کند .
به همین ترتیب اقشار وسیع مردم که نیروی اساسی جنبش های اعتراضی را می سازند بیش از این برا اساس خواست وارادهٔ یک یا چندگروه وبه منظور بقدرت رسانیدن یک فرد معین برای مبارزات دوامدار بسیج نخواهندشد.

درچنین حالتی ضروراست تا تمام شعار ها وپلاتفورم های مبارزاتی به دور یک خواست همه شمول ، مبرم ، قابل لمس و مورد حمایت وسیعترین بخش جامعه متمرکز ساخته شده واز خواستهای فردی وگروهی ویاهم شعار های راهبردی وغیر قابل دسترس درحال حاضر ؛ پرهیز شود.

حقیقت این است که در افغانستان کنونی ؛ بدون به زیر آوردن اشرف غنی احمدزی وتیم فاسد وی از اریکهٔ قدرت ؛ نه دموکراسی در کشور پایدار خواهد شد ، نه صلحی تٲمین ونه هم یک "وفاق ملی " ، تفاهم و همدیگر پذیری میان مردمان کشور براساس منافع مشترک عرض وجود خواهد کرد.

در اوضاع واحوال موجود لازم است تا تمام نیروهای سیاسی ومدنی و درکل مردمان سراسر کشور که همه خواهان بوجود آمدن یک نظم وثبات نسبی در مملکت باعبور از وضعیت خطرناک کنونی هستند ؛ باهم بدور شعار کنار رفتن غنی ازقدرت ، الغای انتخابات رسوای ریاست جمهوری و پرپایی انتخابات مجدد زیر نظر یک حکومت عبوری بیطرف و ناظرین بین المللی گردند !

>>>   داکتر #عبدالله درخواست سفارت آمریکا را برای رفتن به دیدن #ترامپ به بگرام رد کرده و گفته است مرکز عزت و قدرت مردم افغانستان کابل میباشد , اگر کابل بیایید خواهیم دید.
جمال عبدالناصر حبیبی

>>>   من به عنوان یک ایرانی وقتی دیدم رئیس جمهور کشور همسایه هم دین و هم زبان و هم فرهنگ و تاریخ یعنی افغانستان به جای اینکه همسطح با رئیس جمهور ترامپ باایستد با ذلت و تحقیر دوشا دوش سربازان امریکایی در پشت سر ترامپ قرار گرفته بسیار ناراحت شدم. امیدوارم در اینده ای نه چندان دور رئیس جمهوری بر افغانستان بر سر کار اید که حداقل عزت و غرور ملی کشور را با چنین کار هایی لگد مال نکند.
امیرحسین,یاسوج, ایران

>>>   افغانستان رسانه آزاد و مستقل ندارد، یعنی خیلی چیزها و سیاستها و اعمال حاکمان بدور از انظار مردم مخفیانه و بدور از مصالح و تاٌمین منافع ملی کشور تصمیم گیری و عمل می شود، با این شیوه و مدل کشور افغانستان و دیگر کشورهای مسلمان هرگز روی صلح و ثبات و آرامش و امنیت واقعی و پیشرفت را ندیده و نخواهند دید. هرگز.زیرا هر جا که آزادی بیان، قلم، اندیشه، مدیا و رسانه...، نباشد، در آنجا جهل و تاریکی و فساد دولتی نهادینه گشته و کشور را در فقر و عقبماندگی و فلاکت می سوزاند.

>>>   الان گنجینه باختر و دکتر نجیب الله رو خواندم چقدر جالب و غم انگیز،چه شخصیت غم انگیزی باید داشته باشه دکتر نجیب الله ،چه غم بزرگی،میشه یه فیلم شاهکار ازش ساخت تا جهان این مرد بزرگ رو بشناسه

>>>   Mehdi Saqibll
ترامپ نصف شب به ایالات متحده بگرام آمد، اشرف غنی هم در حالت سه بعدی به دیدارش رفته بود؛ همه خواب بودیم، صبح که بیدار شدیم دیدیم عجب جنایت هولناکی صورت گرفته و ما در خواب بودیم و ترامپ بدون اجازه ما آمده به دیدن سربازانش، حالا یک هفته است موافقان و مخالفان به سر و کله یکدیگر با تمام نیروی میهنی میزنیم که چرا این شد و چرا آن نشد؟ حالا جالب اینجاست که همین حالا در امریکا آمار بگیریم بسیاری از امریکایی ها نمیدانند افغانستان در کره زمین است یا در کره اورانوس.
فعلا شورای امنیت سازمان ملل متحد در صدد راه حل مناسبی است که چطور ما را متقاعد بسازد که جان حضرت شیث (ع ) کوتاه بیایید؛ حالا ترامپ یک بدی کرد؛ شما چرا روی خودتان اینقدر فشار می آوردید. :)

>>>   کوماندو ها و چرخبال های امریکایی بر ارگ گابل ناگهان حمله ور شده و غنی کوچی را از پهلوی بی بی گل و از بستر خوابش چنان به عجله بیرون کرده با خود بردند که کوچی اصلن فراموش کرد لنگی شمله بلند خودش را که نمایندگی از غیرت بلند اوغانیت او اسلامیت او میکند و گواهی بر پرهنگ و تمدن ۵۰۰۰ ساله اش دارد بر سر کند۰
کوچی هم خودش انتخاب کرد که در عقب ترامپ بابایش در قطار عسکر های امریکایی سرخم ایستاد شود اما بشرطیکه امریکایی ها باید بدانند که او شیر است و امریکایی ها باید قسمی با او "معامله" کنند که با شیر "معامله" میکنند۰

>>>   نه ترامپ با غنی است نه سنا با عبدالله بلکه ملت با غنی است و چند تا ولگرد و لندغر با عبدالله در روزهای بسیار نزدیک مردم افغانستان شاهد اعلان پیروزی اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری میباشند و جشن پیروزی انرا تجلیل خواهند کرد و عبدالله برای ابدالابد از سیاست افغانستان خدا حافظی خواهد کرد و باخانواده خود در هندوستان یکجا خواهد شد
سنائی از شهر مولاعلی

>>>   واقعا شرم اور است ترامپ به عنوان صاحب این سرزمین به آن نوکر خود (اشرف غنی) دستور می‌داد در کجا بایستاد: این ریس جمهور دست نشانده جانکری را ترامپ در بین سربازان آمریکایی یا پشت سر خود استاد. این کار اشرف غنی توهین به مردم غیور یک کشور پنچ هزار سال تاریخ « هخامنشی ، کوشانی ، ساسانی، طاهریان ،سامانیان ،غوریان ،تیموریان ،غزنویان وابدالیان » و این سرزمین مجاهد پرور در طول تاریخ اسلام می باشد کسانی که بادیدن این تصویر شرم آور غنی دفاع می کنند چه باید گفت ایا انها گوش شنواه چشم بیناه دارنند که نفرین به این ریس جمهور غلام نوکر یهودان امریکا و انگلسی طرف دار اشغال که ابروی مردم شجاع افغانستان را با آمدن رای های گوسفندی وقدرت طلب بزمین زد. هزاز هزارا نفرین به اشرف غنی بی ایمان و تمام حمایت گران بی عزت آن.
مملکت در دست مشتی خائن بی غیرت بی عزت است
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
وضع آن بدتر هر روز همی در محنت است
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
رنج اندر غم هم غصه و صد افت است
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
ملک بد نام رسوا گشت غرق اندر فساد متفکر
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
خانه مظلوم خراب و ظالم اندر عشرت است
تا که رای گوسفند ی بنام ملت است
این چی ظلم ست ستم تا چند ما را ذلت است
تا که رای گوسفند بنام ملت است
شاه دست بسته در مقابل بیگانه و پرست است
تا که رای گوسفند ی بنام ملت است
عیش است نعمت است فاشیست یهود پرست را
تا که گوسفند ملت است

>>>   Hasan Ali Adalat
ارگی ها راضی و مردم ناراضی !
زمان که بارک اوباما به پایگاه بگرام سفر کرد و از حامد کرزی خواست که در آنجا رفته با ایشان ملاقات نماید ، حامد کرزی به بگرام نرفت و اوباما هم در ارگ حاضر به ملاقات کرزی نگردید و بعد امرالله صالح از موضیعگیری حامد کرزی دفاع کرد و آن را نماد از وقار ، استقلال و اعتماد افغانستان دانست ، اکنون که دونالد ترامپ به بگرام سفر کرده است اشرف غنی احمدزی در بگرام رفته با ترامپ دیدار داشته است که امرالله صالح در این مورد سکوت اختیار کرده است و دیگر ارگی ها هم از این دیدار راضی به نظر می رسند اما مردم به گونه ای دیگر می اندیشند .

>>>   Sami Darayi
حکومت قومی یا وحدت ملی؟
این هم نمونه‌ی دیگری از عدالت عمری در اداره محیط زیست:
-ریس عمومی اداره پشتون
معاون مسلکی پشتون -
-معاون پالیسی پشتون -
- ریس دفتر پشتون
- ریس نظارت و تفتیش پشتون
- تغییر اقلیم پشتون پوپلزی
- ریس انکشاف پایدار پشتون
-ریس مالی پشتون
- ریس پلان پشتون
- ریس تقنین و پالیسی پشتون
- ریس منابع بشری پشتون
تنها در اداره ملی سرپرست معینیت مالی و اداری و سرپرست اطلاعات و آگهی عامه تاجک است و هیچ هزاره در اداره به سطح ریس نیست و تنها ریس روابط بین المللی از قوم بلوچ بود که اسناد و جود دارد که در اثر فشار از جانب رهبری در کشور سویس مجبور به پناهنده گی شد .

>>>   دل بی بی گل را به دست بیاور همه کاره میشوی.

>>>   غنی ثابت کرد که خوووووب نوکر است

ترمپ هم گفت نوکر ازین بهتر پیدا نمیشه

بنا مهر تایید بر پیشانی غنی زد که در انتخابات برنده اعلان شود

راست میگوید مزدور و نوکر ازین بهتر نمیشود

بی اجازه به خانه اش می آید نه تنها ازین قسم آمدن ناراحت نمیشود بلکه به پابوسی ارباب شب هنگام می شتابد

شما سران اوغان در قدیم را در تاریخ خواندید پس به غنی نگاه کنید و آنها را ملامت نکنید آنها هم همینطور که غنی است با باداران خود رفتار می کردن

خط دیورند را هم یک اوغان امضا کرده نه یک تاجک یا ازبک

معاهده استراتیژک را با امریکا هم یک اوغان امضا کرده شک دارید او هنوز زنده است

و صد ها معاهده ننگین دیگر که برابر شود حتی اگر بگویند دخترت را فلان کنم میگویند مهم نیست چوکی باشه

>>>   نه ترامپ با غنی است نه سنا با عبدالله بلکه ملت با غنی است و چند تا ولگرد و لندغر با عبدالله در روزهای بسیار نزدیک مردم افغانستان شاهد اعلان پیروزی اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری میباشند و جشن پیروزی انرا تجلیل خواهند کرد و عبدالله برای ابدالابد از سیاست افغانستان خدا حافظی خواهد کرد و باخانواده خود در هندوستان یکجا خواهد شد

>>>   اگر ملت با غنی کوچی میبود امروز ضرورت به این همه تقلب و خیانت نمیبود و امروز کوچی مجبور نمیبود دست بسته و سرخم عقب ترامپ در قطار سرباز های امریکایی مانند ک۰۰ داده ها ایستاد شود۰ برو لاف نزن اوغان گنده غر لافوک، معلوم هستید۰

>>>   جواب آقای پشتون خان که خود را از شهر مولا علی معرفی میکند ولی در بلخ عزیز اقلیت محض است:
رای شمال اکسریت مطلق به عبدالله است نه به نوکر خود فروخته امریکا فاشیست بی نظیر پشتون کسی را نداده است.

>>>   . اشرف غنی نوکر و پرتاب شده از طرف یهودان امریکا و انگیس بخاطر نفاق ملی بین جامعه مسلمان افغانستان بخاطر قتل عام کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع ما شهود آن همین 48000 سرباز شهید ما از عدم مدیریت همین غنی ریس جمهور رای گوسفندی و مغز دوم گنده متعصب فاشیست جهان بعد از هتیلر فاشیست است و این انسان پست و نوکر امریکا و متعصب وشخصیت روانی بی رحم و افکار درغلگر آن خیلی مایوس کننده است .
مردم آگاه و چیز فهم روشنفکر و عدالت خوا جامعه افغانی این شخص متعصب دوری بی برنامه دروغین آن رفا و اقتصادی را در طی پنح سال حکومت آن خوب درک کرده اند زن غنی و زن داود سلطان زوی مشاور زن رولا غنی 280 میلون حق میلون کودک بی پدر و بی سر پنا را دذدیدن وامید وارهستم همه مردم نیز درک کرده باشند و بزودی تصمیم جایگزینی اشرف غنی که واقعاُ این شحص مریض جسمی و روحی است توان کار و مدیریت کشور ندارد. افغانستان کشور جنگ زده ما با یک شخص صحتمند صاق بوطن ودلسوز بتام اقوام مردم ما با حساس باشد گماشته شود و در غیر ان ادامه پنچ رای جعلی ریاست جمهوری اشرف غنی و طن بطر بهران فاجعه در حرکت است.
مسولیت این همه خونهای ریخته شده طی بیشتر از پنج سال حکومت ناکام شما متفکر فاشست دوم جهان بعد از هلتر برنامه های دروغین بی نتجه که 65 درصد مردم ما امروز زیر فقر تنها در حرف پوچ تو مفز گنده است و نتجه این فقر بیکاری جنگ سرتاسیر در سرتاسر افغانستان بگردن شما قدرت طلب متعصب است
سلام عرض ادب آگا هان صاحب دل کسیت شایسته رهبر کرسی ریاست جمهوری این کشور جنگ زده ؟ او باید شحص صادق دارای ایده فرا قومی باشد ، کشور را از عقب ماندگی تاریخی، جهل، فقر و وابستگی، و جنگهایِ خانمان سوز خون ریخته شده ای 48000 سرباز وطن امروز بیرون آورد و مردم عزیز بی دفاع ما را به جاده‌یِ آسایش و رفاهیت ، وحدت و امنیت رهنمون کند.
هموطن قلم بدست دلبسوزان بمرد بیچاره کشور غرق خون تان و یک دوسطر تبصره غم شریکی به حال مردم بدی دفاع کنید در پای مضمون نشر شده من بروی صفحه کامنت گذارید . ممنون از شما .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است