ارگ اگر سخنان دوستم را نادیده بگیرد اشتباه می کند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۱    ۱۳۹۸/۸/۲۸ کد خبر: 160960 منبع: پرینت

سفر محمد محقق همراه سی نفر از وکلای مجلس نمایندگان به شبرغان و تبادل نظر با جنرال دوستم در مورد نتیجه انتخابات را باید جدی گرفت.

پس از آن که کمیسیون های انتخاباتی به سخنگویان ارگ و ارگی ها به سخنگویان کمیسیون‌های انتخاباتی تبدیل شدند دیگر راه و چاره برای دیگر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری باقی نگذاشتند مگر اینکه با کودتای ارگ مقابله نمایند، از چگونگی گفتار محمد محقق، جنرال دوستم و وکلای پارلمان چنین برداشت میگردد که آمادگی ها برای مقابله با ارگی ها در حالت شکل گیری است و اخطار جنرال دوستم به اشرف غنی احمدزی که اگر مردم را قوای مسلح طرفدار ارگ به قنداق بزنند مردم از گلوله استفاده خواهند کرد و سرنوشت داکتر نجیب در انتظار اشرف غنی احمدزی خواهد بود، از آن نمایندگی می کند که حد اقل مخالفان ارگ به آسانی کودتای ارگی ها را نمی پذیرند و نتیجه بسیار تاریک در پیش روی مردم افغانستان وجود دارد و انکشاف حوادث آن قدر هم آسان نیست که ارگی ها پیش بینی کرده اند.

اگر هردو جانب و جوانب قضیه بالای یک حکومت موقت به توافق نرسند هیچ کسی پیش بینی کرده نمی توانند که در آینده نزدیک چه اتفاقی خواهد افتاد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محقق
دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   اين بار دوستم به جزاي اعمالش ميرسد.ديګر زمان اين دﻻﻻن و تيکه داران ختم است و انشالله به زودي همه به جزاي اعمال شان ميرسند ملت بيدار شده است وديګر تعويض تين مرتد ها ګارنميکند.شما ديديد که همه اين دزد ها و وطنفروشان نه مليت دارند و نه ملت.

>>>   قصه همه در کله پزی مفت است غنی یهودی توسط امریکا به قدرت رسیده و باقی می ماند دست همه خلاص غنی می گوید همرای من ترامپ وعده داده ومرا دوباره به قدرت می رساند دست همه خلاص

>>>   بسیار تعصب آمیز برخورد میکنید.وتمام نوشتهای شما تعصب آمیز است.

>>>   اشرف غین کسی نیست که از عواقب اعمال خائنانهٔ خود ترسی داشته باشد. او حیا و شرم ندارد و از مرگ پرخفت نمی هراسد. او تا پایان این راه خواهد رفت و بالاخره به سرنوشت ترکی و امین و ببرک و نجیب مبتلا خواهد شد.
داود

>>>   دوستکم تاریخت تیر شده و دوران چپاول و لچکی و ایشجی سواری هم گذشت ، حال صفحه جدید در تاریخ کشور باز شد که دزد غر و لندغر در آن جا ندارد .
نجیب گاو هم به نامردانی مثل تو اعتماد کرد ، غنی نجیب نیست ، عقلت را سرت داشته باش که وقت زوال دزدان و جنایتکاران فرا رسیده .

>>>   با این لهجه عریان سخن گفتن اینها میخواهند قیمت ها را بالا برند ، این سه دوره انتخابات است که این هردو برای خود دوبالایی میکنند اینها خو مالک ملت استند و از طرف ملت گرانتی میدهند که آب از آب تکان نمیخورد.
خارکش

>>>   اشرف غنی ، عبدالله، دوستم، محقق، حکمتیار و و و همه خائن و چپاول گر و دنبال قدرت وچوکی و در پی منافع شخصی و قومی خود اند. حس وطنپرستی و غمخواری ملت ودلسوزی به مردم هیچگاهی در سرشت و خون ایشان نبوده و نخواهد بود و جناب عدالت هم برای خدا موش نمیگیرد،یعنی ایشان هم پهلو دارند.
مهاجردورازوطن

>>>   یا نتیجه شفاف انتخابات مطابق قوانین و طرزالعمل ها یا می ایستیم و با فاشیزم مقابله میکنیم.

>>>   من همین قدر می کویم که دوستم و محقق کدام کل را به اب نمی دهد.واکر خود را تکان بدهد . قیصاری می اید خفک می کند هرکدام ان را.
رحمی از کابل

>>>   هزاره های فاحش همین دوستم بود که سر هزاره ها چه ظلم های نکرد باز هم شما بی ناموسان طرفداری اش میکنید ..... بر شما مزدوران یهود

>>>   نعدادی از افراد همیشه ناکام ودغل امنیت ناملی در وزارت خانه ها برای اینکه خود را مهم جبلوه دهند گذارش هاای دروغین وجعلی پخش میکنند که کگو یا مثلا: راپور موثق برای ما مواصلت کرده که دشمن می خولاهد با موتر بم این اداره را انفجار دهد!!! بنا مانموری ن وموترها دقیق تلاشی شوند!!!این دروغ چوپان های دروغگو باعث تشویش وبعضا غیابت مانمورین نمخصوصا اناث میشود
اگر براستی این اداره ناکام انقدر راپورهایش دقیق است چرا درجریان هژده سال یک مراتبه از یک حادثه براستی جلوگیری وکشف نکرد؟؟؟؟ اما بدروغ وخیالی و در خواب از هزار بیشتر حوادث را پیش از وقوع کشف وخنثی کرده اند!!

>>>   سیدجواد حجت
فیلم ملاقات یک عده آدم سرگردان با عبدالرشید دوستم را دیدم. از چاپلوسی ها به دوستم متأسف شدم. فضل کریم ایماق یک آدم موسفید و عاقل به دوستم تملق می کرد. چاپلوسی عظیم محسنی وکیل بغلان به رشید دوستم واقعاً تهوع آور و دون شأن یک انسان بود. محسنی یکسره و وارخطا به عبدالرشید دوستم، رهبر، رهبر و جناب رهبرصاحب! میگفت. یک وکیل پارلمان را تا آن حد حقیر ندیده بودم.
اما؛ رفتن استاد محقق با اولاد و یک لشکر خدم و حشم اش نیز به حیث رهبر بخشی از مردم هزاره به درگاه و بارگاه دوستم به نظر من منافی قدرت و مغایر عزت مردم هزاره است. یا محقق و جماعتی که به دیدن جنرال دوستم تا شبرغان رفتند بسیار کوچک بودند و یا دوستم بسیار انسان بزرگی است.
اگر دوستم یک شخصیت بزرگ ملی است که امروز بسیار لاف هم میزد، چرا ماهها و مدتهای مدید در تبعید بود و از ترس غنی به ترکیه گریخت؟ چرا او از ترس به کابل آمده نمی توانست؟ چرا این شخصیت بزرگ، صاحب جای و چوکی اش نشد؟ چرا در طول پنجسال معاونت اول، کسی به یک توت هم اهمیت اش نداد؟ چند تا امضا کرد و کدام امضایش در حکومت، چلید؟
رفتن عسکرهای عبدالله به دستبوسی دوستم، فقط بیانگر بینوایی و بیچارگی آنهاست. باید غرور و عزت داشت. یک آدم نباید غرور خود و هوادارنش را به پای گلبدین و دوستم بریزد؛ بد است؛ بسیار بد است.
نفر، چوکره اش نامزد معاونت اول ریاست جمهور است، خودش به کابل نمی آید؛ آنوقت عظیم محسنی و همایون هریرود و فضل الکریم ایماق و جان آغا رضایی و... میروند به زیارتش و التماسش می کنند که رهبرا ! لطفا برما منت بگذارید و تشریف بیاورید و قدرت را بگیرید!
خدایا به ما صبر عنایت فرما

>>>   دوستم یک کارگربود همان نجیب وی را به اینجا رساند که بیدون مکتب خواندن جنرال شد وبعدا گلیم جمی شروع کرد وبه نجیب وفاداری نکرد وتمام کاروائیهای دیگرجنابش را نیز مردم افغانستان به چشم سر دیده اند اینقدردارائیها را اینها ازکجا بدست آوردند وقتش رسیده که باید به مردم جواب بدهد بعد ازین وقت بد ماشی های شان گذشته ومردم هرگز به اینها اجازه نخواهند داد که جزوی ترین حرکت را انجام دهند

>>>   حسن علی! ایا ایشچی از یادت رفته یا جواب دوستم را به ایشچي میتي؟ فقط همان تجاوزیکه دوستم کرده بود تو جواب میګي؟
دوست رفت و به ګودال تاریخ با محقق چاقروده افتاده اند!
انانیکه دوستم رابه خوبی یاد می کند بی .... ست!

>>>   دوستم اگر تهدیدات حکومت را نادیده بگیرد اشتباه میکند

>>>   کسانی که بطرفداری از غنی گک سرخم به امریایی ها و عوام فریب ملت افغان انشاءالله ارحمن در تلک خودش خودش گرفتار و مانند موش جان خواهد داد اگر در برابر مردمان مجاهد و قهرمان کشور ایستاده گی کند و بخواهد که با رای تقلبی بازهم بر اکثریت ملت به استثنای چند خود فروخته شده خاین بقوم و مردم چون معلم عطانور و قیصاری و مولانا فرید و الماس زاهد و اقبال صافی و امثال انها با این منفور شده های قوم و منطقه نمیتواند که با تقلب دوباره در ارگ که انرا منبع فحشا و استبدار بر مردم کرده تکیه کند و حکمرانی نمید .

>>>   دوستم غنی را به قدرت رساند و حال از قدرت خلع میکند.

>>>   برو بچیم ناق خوده جگر خون نساز برو به خانه ات یک لقمه نان پیداکو. توره به دستم و محقق هزاره چی؟

>>>   من بيست سال قبل گفته بودم كه دوستم هم رييس جمهور ساز است و هم رييس جمهور برانداز . اين حرف را باز هم تكرار ميكنم چون تاريخ گواه است و ما هم شاهديم كه دوستم اين را با شش رييس جمهور سابق افغانستان در دوره هاي مختلف ثابت ساخته.
سلطان سنجر

>>>   به نفری که گفته : دوستم یک کارگربود...
تو هم از مادر برهنه متولد شدی
همانطوری که نجیب برهنه متولد شد

نه تو در اول چیزی بودی و نه نجیب تو
نجیب هم به زور به روس ها بالا رفت و به زور پاکستان پایین آمد
نه دوستم شوهر خاله نجیب بود که او را به جایی برساند و نه هم مقام جنرالی چپاتی بود که به هرکس خیرات بدهند
دوستم به زور کیر خود و قوم خود به اینجا رسید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است