حکومت در برابر رفتارهای پاکستان خاموش است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۶    ۱۳۹۸/۸/۱۶ کد خبر: 160814 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان افغانستان در واکنش به تنش‌های اخیر میان کابل و اسلام‌آباد، از حکومت افغانستان می‌خواهد که در برابر رفتارهای نادرست پاکستان، خاموش نماند.
به گزارش طلوع، مجلس نمایندگان، روز چهارشنبه، ۱۵عقرب اعلامیه‌ای را در اینباره صادر کرد و نیز نمایندگان در نشست عمومی امروز به این موضوع پرداختند.

واقف حکیمی، عضو مجلس نمایندگان در این باره گفت: «این عمل نادرست حکومت پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم و از حکومت جمهوری اسلامی افغانستان می‌خواهیم تا در این مورد به عمل بالمثل اقدام ورزد.»
کمال ناصر اصولی، عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز افزود: «سیاسیون در سفارت پاکستان نان می‌خورند و بیرون می‌شوند جاسوزی می‌کنند من فکر می‌کنم آن‌ها ملامت نیستند که سفیر ما را به آی‌اس‌آی احضار می‌کنند.»

تنش‌ها میان کابل و اسلام‌آباد سه روز پیش پس از آن بالا گرفتند که سازمان استخبارات پاکستان (آی‌اس‌آی)، سفیر افغانستان در این کشور را در پیوند به آن‌چه که آزار و اذیت دیپلومات‌های پاکستان در کابل گفت، احضار کرد. این کار، اعتراض وزارت خارجۀ افغانستان را برانگیخت.
در پی این تنش‌ها، سفارت پاکستان در کابل، توزیع ویزا برای شهروندان افغانستان را متوقف کرد.

وزارت خارجۀ افغانستان، در یادداشتی که به سفارت پاکستان در کابل فرستاده‌است، خواستار بهبود روابط میان کابل و اسلام‌آباد شده‌است.
گران هیواد، سخن‌گوی وزارت خارجۀ افغانستان گفت: «توقع این می‌رود که پاکستان به‌عنوان یک همسایه خوب که تمام امکانات و تأثیراتی را که پاکستانی‌ها بالای طالبان دارند از آن استفاده کند، تا طالبان به میز مذاکره با کابل حاضر شود.»

در سومین روز تنش، سفارت پاکستان در کابل هنوز هم بسته‌‎است و قنسل‌گری این سفارت امروز روند توزیع ویزه را تنها برای بیماران فوری دوباره از سرگرفت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   آیا طالبان ماورای کوکچه و سواحل دریای آمو تا بغلان و فاریاب را هم پاکستان کمک و تجهیز می کند یا ارگ نشینان و کسانیکه آنها برادران ناراضی می خوانند؟

>>>   افغان( اوغان ) یعنی پشتون.
لطفا واژه ی افغان را برای همه مردم خراسان زمین ( افغانستان ) بکار نبرید، چرا که هشتاد درصد مردم خراسان/ افغانستان افغان یا پشتون نیستند.
شما با این کار تان خواسته یا ناخواسته به شعور مردم و به شعور خود تان توهین می کنید.

>>>   کلید انتخابات دست پاکستان است و دولت باید خاموش باشد.

>>>   یک ماہ است نان نداریم برق نداریم
پطرول قمندان کندک فروختہ تمام شدہ
مسئولین خبر میکنیم بلہ میگہ اما خبری ازشان نیست
پوستہ دوماہ است نہ نان دارن نہ آب دارن و نہ برق از تشنگی بیحال ھستن ھرشب طالبان حملہ میکند سرشان از دست ما کاری بر نمیاید سرک ماین فرش شدہ یک زخمی ھم در پوستہ است شاید از بین برود
خوب حالا شما بگین تو باشی عسکری میکنی؟

>>>   پروبلم اینجاست که وکلای پارلمان همین قدرتعقل ندارند٫که بدانند مگس بال شکسته نمیتواند با فیل جوان وقوی هیکل مبارزه ومجادله کند.
عاقل

>>>   اگرباگذشت چهل سال هنوزدرک نکرده ایم که تمام بدبختیهای ماازدست دشمنی احمقانه با پاکستان است٫بایدپلووچلومان رادراخورخران بریزیم٫ وکاه وجوانهارا ماتناول کنیم. دهلوی

>>>   خاموشی ریس حکومت را در مجموع کل از فرستادن دو اعضای برجسته حکومت غنی در تعین سرحد تورخم بین پاکستان و افغانستان کهتوسط عمران خان رسما افتتاح گردید قیاس کنید وحال که سفیر فستده شده ان بی حرمت و تهدید شده طبعا خاموش است متل عام مردم است که میگویند اگر دهان ماهیپر اب نیست چرا دهان را بازنمیکند و اگر دهان ریس حکومت پر اب نیست چرا دهان نگشوده است پس معلوم که چیزی در داخل دهان دارد از ترس افشای ان دهان بازنکرده این حکومت بادار سر مردم ما وسر خم به دیگران است اگر یک هموطن بگوید که خط دیورند سرحد بین افغانستان و پاکستان است انرا هزاران تاپه وطنفروشی و جاسوسی به پاکستان میزنند اما خودششان که در مقابل حصار کشی سیم خار دار انهم چندین کیلومتر بداخل خاک کشور ما و اشتراک در افتتاح دروازه تورخم سرحد بین افغانستان پاکستان یک عضو کابینه غنی و والی ننگرهار بدستور غنی هیچ گپی نیست نهخاک فروش هستند ون وطنفروش حال خود قضاوت کنید .

>>>   بعد از ۸ ثور ۱۳۷۰ تنها درکمتر از یک روز شعاررفقایی روسی "زنده باد دوستی خلل ناپذیر افغان-شوروی" به شعار برادران شیطانی "زنده باد دوستی خلل ناپذیر افغان-چتلستانی" تبدیل شد.
حالا هم سروپای این رژیم از نوکران وابسته آَی اس آی پر است. "آنچه در دیگ است در چمچه می براید"
آزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است