اعلام آمادگیروسیه برای سرمایه گذاری در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۷    ۱۳۹۸/۸/۱۴ کد خبر: 160789 منبع: پرینت

نخست وزیر روسیه از آمادگی این کشور برای سرمایه‌گذاری در منابع معدنی افغانستان خبر داد.
به گزارش تسنیم، «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه گفت که در طی سال‌ها روابط تجاری مسکو-کابل کاهش یافته اما اکنون روسیه خواستار گسترش روابط تجاری با افغانستان است.

مدودف در دیدار با رییس اجرایی افغانستان همچنین از آمادگی روسیه برای سرمایه‌گذاری در بخش منابع معدنی افغانستان و نیز تکمیل کردن پروژه‌های گذشته خبر داد.
نخست وزیر روسیه در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای نیز بر راه اندازی پروژه‌های مشترک برای بازسازی افغانستان تاکید کرد.
وی در این باره گفت: لازم است تا درباره پروژه‌های مشخصی فکر کنیم که اقتصاد افغانستان را به خروج از بحران قادر سازد تا این کشور عضو فعالی در فرآیندهای سیاسی و اقتصادی در منطقه تبدیل شود.

نخست وزیر روسیه در حالی از آمادگی مسکو برای سرمایه‌گذاری در بخش منابع زیرزمینی افغانستان خبر داده که در اسفند سال 94 نیز مقامات اتاق تجارت و بازرگانی روسیه در سفر به کابل نیز از آمادگی دولت و تاجران روسیه برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن، ساختمان و گسترش روابط تجاری خبر داده بودند اما تاکنون در زمینه همکاری در استخراج معادن اقدام عملی صورت نگرفته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   روس ها زمانی بد بودند که کمونیست بودند
حال که عیسوی شده و در جهت اقتصاد بازار و مالکیت خصوصی روان هستند بهتر از آمریکایی ها هستند چون آمریکا نه عهد دارد نه قول نه پیمان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است